heel veel plezier op de 9 maanden beurs!hoorde vanm'n zus dat het erg leuk is! het is zeker druk hier,hihi wel gezellig hopen dat maart een heel vruchtbaar maand word! op zich heb ik de ervaring dat bij mij de zwangerschap niet lang hoef te duren,maar het blijven zitten dat is mijn probleem!!en als hij blijft zitten,blijft het nog altijd spannend! die word mijn 6e zwangerschap,en word dan wel mijn 3e kindje!mijn eerste meid is zwaar meervoudig gehandicapt(oorzaak onbekend)dus vind het toch weer spannend allemaal! zo nu weten jullie ongeveer mijn geschiedenis,misschien wel handig om te weten als we elkaar blijven volgen
Miekiee, wat een verhaal... Hoe gaat het nu met je dochtertje? Knap van je dat je toch weer een zwangerschap aandurft. Voor mij wordt het mijn 4e zwangerschap, de eerste een miskraam, de tweede een doorgeboren dochtertje (zij was niet levensvatbaar bleek tijdens de 20 weken echo) en daarna mijn 2e gezonde en helemaal mooie dochtertje! Tijdens de laatste keizersnede bleek echter dat ik een afwijking heb aan mijn baarmoeder, waardoor ik verhoogde risico's loop op van alles en nog wat. 11 maart hebben we gesprek in het ziekenhuis om de risico;s nog eens goed door te spreken, maar we willen zo graag! Dus ook een heel verhaal hier...
jeetje nou jij heb inderdaad ook een heel geschiedenis achter je! met mijn dochtertje gaat het goed.nou ja in onze ogen gaat het goed.ze word in mei 9 jaar,maar eigenlijk is het een hele grote baby!zit in een rolstoel,kan niet praten,zitten,en heeft een peg-sonde om te eten!ze is gelukkig wel een hele vrolijke meid,waarvan we echt kunnen genieten! tja toen wij na 3 miskramen en geen gezonde dochter weer zwanger wilden worden van evt een volgend kindje,moesten wij ook allerlei onderzoeken doen,en gingen ze kijken of wij wel gzonde kinderjtes konden krijgen!maar om de dag dat wij de uitslag kregen ,kwamen wij erachter dat we zwanger waren,dus was erg spannend allemaal.en uiteindelijk is dat nu een gezonde meid van alweer 5 jaar! er zit een behoorlijk leeftijd verschillen tussen beide,en vooral als er evt een volgende komt,dit omdat ik voor de oudste alle tijd had om te zorgen,totdat ze op school zat,en heb ik alle aandacht kunnen geven voor mijn jongste dochter,want eigenlijk draait het vaak om haar oudste zus(ziekenhuis opname s enz) nu waren we eigenlijk " klaar " met de kids,maar we merkten dat onze jongste dochter zich enorm eenzaam voelt,en vraagt ook iedere keer " mam,waarom kan ik nooit met een broer of zusje spelen?".het is niet eerlijk zegt ze er achteraan! dus na vele maanden na denken zijn we eruit dat we hopen er ooit een brusje voor beide meiden er bij te krijgen.kan niet wachten tot het lukt,en dit dan aan mijn jongste te vertellen. er komt idd veel zorgen bij...dat beseffen wij ook,we hopen dat evt de volgende gezond zou zijn.zo niet is het ook heel welkom en zullen we het enorm goed verzorgen en een hoop liefde geven,zodat het gelukkig is!maar spannend vind ik het allemaal wel!
Nou ik heb echt respect voor jullie! Alhoewel ik denk dat ik het precies hetzelfde zou doen hoor! Je spreekt met veel liefde over je dochters en dat is erg mooi... Maarja hoe kan het ook anders, natuurlijk zijn ze allebei geweldig en mooi Ik hoop voor jullie, en je tweede dochtertje, dat jullie snel zwanger mogen worden en je meisje snel mag gaan spelen met haar helemaal gezonde broertje of zusje!
hoop trouwens dat je 11 maart goed bericht krijgt,zodat je er toch weer voor kan gaan! helaas weet jij ook dat als je zwanger ben,het toch niet altijd genieten is!als je wat meer weet...laat je het weten?
Ja is goed, ik hou jullie op de hoogte! Viel laatst trouwens bijna van mijn stoel toen Winston Gerstanovitz vertelde (of hoe je dat dan ook schrijft) dat de eerste 12 weken van de zwangerschap voorbij zijn dus dat nu alles veilig is... Kon hem wel door de tv trekken en wakker schudden... Ik schrik toch altijd weer als mensen dit soort dingen zeggen en ik word er ook altijd verdrietig van. Maarja misschien is het ook goed zo, voor de meeste mensen gaat alles ook goed... Soms zou ik willen dat ik nog zo naief mocht zijn. Maarja, ik ben er ook een stuk rijker van geworden!
@miekiee wat een verhaal meid! Ik heb alle respect voor jouw en je partner. En ik hoop dat jullie gauw zwanger mogen zijn van een derde wondertje. @marjolein103 Ik duim voot je dat je goed bericht krijgt 11 maart. Je hebt ook al iets heftigs meegemaakt zeg. Is echt even slikken hier als ik dit zo allemaal lees. En dat zet je eens aan het denken.
hey lely,dank je wel.....maar goed ik gun het jou en iedereen op deze site het ook allemaal van harte! het is soms gewoon oneerlijk hoe het gaat,maar ja het leven is soms keihard!helaas! de 1 is bij wijze al zwanger als ze er al aan denken,en de ander doet er jaren over!hoop echt dat dit voor iedereen een heel vruchtbare maand word.zou wat wezen hele babyboom eind dit jaar hahahaha
Ik sluit me helemaal bij Miekiee aan! Wel al fijn om te lezen dat je beseft hoe het ook kan zijn, Dat mensen nog meer gaan waarderen wat ze hebben!
@ miekeiee dat klopt helemaal,het is ook soms heel oneerlijk hoe het gaat op deze wereld! En we gaan met z'n allen hier voor een babyboom. Zo spannend allemaal. @marjolein103 Ik had idd zoiets van jeetje we hebben een gezonde dochter wat willen we nog meer de rest komt wel. Als je vaak mensen hoort van we krijgen een jongen we haden liever een meisje gewild of die ongewenst zwanger zijn die wil je het liefst toch eens even de waarheid vertellen toch?
Lely, je hebt helemaal gelijk! Gelukkig zullen mensen in mijn omgeving dit nooit meer tegen me zeggen. Maar inderdaad, als je dit soort verhalen hoort, dan zou je ze het liefst met de neus op de feiten willen drukken...
bijzonder onderwerp opgerakeld. Zo was er laatst bij 1 vandaag een onderwerp over geslachtsbepaling. Daar was een vrouw aan het woord die twee gezonde zoons had, maar haar leven was niet compleet zonder een dochter. Ik had medelijden met haar zoons. Zijn die dan niets waard? pffff, zijn ontzettend lastige onderwerpen zeg, maar mensen moeten soms beter nadenken voordat ze wat zeggen
Ja en hun zegeningen tellen. 2 Gezonde zoons, denk dat er veel mensen zijn die met haar zouden willen ruilen hoor! En inderdaad, wat je zelf ook zegt, zijn haar zoons dan niks waard??? Zijn zij niet voldoende??? Ik hoop dat haar zoons de uitzending nooit zullen zien later, vind het nu al zielig voor ze
waar ik me ook aan kan storen zijn mensen die in de 1e ronde zwanger zijn geworden en die onwijs klagen!!!!! ben zo misselijk zo moe... schop geven ik ben nog niet zo lang bezig hoor maar kan me er wel aan storen
we zijn tegelijk ongeveer gestopt met de pil, en zij is gelijk zwanger (super voor dr natuurlijk) maar echt elke keer klagen! kan ook moeilijk zeggen van mens hou je kop
Nee dat kan je natuurlijk niet zeggen. Maar je zou het wel subtiel kunnen zeggen, van ik zou best met je willen ruilen hoor! Of ik zou willen dat ik zwanger was, dus ben maar blij! Ik zou er wel wat van zeggen denk ik, want ik zou er toch niet zo goed tegen kunnen geloof ik...
NOD 2 maart:grace20 (5) 3 maart: Leeuw 86 (4) 4 maart: Juffertje83 (2) MissNanda (3) 6 maart: Narcisje (2), DaphneenEstelle (6) snoetetoet (9) 7 maart: Ir3n3 (1), Marjolein103 (.) 8 maart: rollebolle (4) 9 maart: Jeem22 (5), Maritje (25), lovepeet (13) 10 maart: Nikske89 (13), Jemmah (1), Schism (5), aapje79 (?), Yotsuba (?) 11 maart: lely (6), Flippo123 (6) 12 maart: mammie in spé (2), Pio (17), Peps (2) 13 maart: Truus21 (4) summergirl2 (4), Susl (.), Luyu (4), Miekiee (1), Juju (4) 14 maart: Angela en Arjan (2), Liesje76 (3), Pindakoek (3), Liekj (2), Angiebaby (2), Lindaaatje (5) 15 maart: MamavanJayden (1), Ukkepukkie (1) 17 maart: Jalou (2) Yotsuba toegevoegd. Weet alleen niet in welke ronde je zit? Mezelf verplaatst (reden zie hieronder) @leeuw86 Jeetje, ik zou haar idd ook maar duidelijk maken dat ze gewoon heel blij moet zijn dat ze zwanger is. Lekker ontactisch zeg, zo praten tegen iemand waarvan je weet dat ze ook zwanger wil raken! Hier: een hele korte en lichte menstruatie, verwacht mijn ei dan ook wat eerder deze keer. (af en toe heb ik er cyclussen van 29 dagen bij zitten nl. De laatste afgelopen augustus) Des te meer reden om vroeg te beginnen met ovutesten deze keer! Heb mezelf maar gelijk op de lijst verplaatst. Liever dat ik 'm nog een keer een paar dagen verder moet zetten, dan dat ik m'n ei mis!