Wat kan ik verwachten?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Starry, 22 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hoi meiden,

Morgen zou ik 9 weken zwanger zijn alleen zijn we er vandaag achter gekomen dat het vruchtje is gestopt met groeien rond de 5 a 6 weken helaas er was ook geen hart activiteit te zien :( de verloskundige zag dat er twee bevruchtingen zijn geweest waarvan er één mijn lichaam al heeft verlaten dat kan kloppen ik heb aan het begin bloed verlies gehad ( geen krampen o.i.d. ) ik zocht er toen eigenlijk niets achter dacht dat het misschien nog van een eventuele innesteling kon wezen.

Morgen mag ik mij melden bij het ziekenhuis maar wat kan ik verwachten en wat zouden ze kunnen gaan doen? Zijn er meiden met ervaringen die mij hierbij kunnen helpen?

Ik neem aan de het vruchtje niet zelf mijn lichaam zal verlaten anders was dat denk ik in de afgelopen weken toch wel gebeurd? De verloskundige zei ook dat mij lichaam het nog niet door had :( stom lichaam!

Ik hoop eigenlijk dat ze morgen zeggen we gaan het voor je weg halen maar doen ze dat eigenlijk wel? Ik wil namelijk liever niet nog langer met iets in mij lopen wat niet meer leeft :(

2. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Hi Meis,

Als eerste wil ik je heel veel sterkte wensen hiermee!
    Stom lichaam, ja die snap ik helemaal! Mijn lichaam bleef ook vrolijk doorgaan alsof alles in orde was. Deze heeft ook zeker 3/4 weken gedaan alsof ik zwanger was, totdat t proces eindelijk stop gezet werd.
    Bij dat gesprek had ik de volgende keuzes: Wachten tot het komt. Of medicatie om t op te wekken. Of een curretage. Ikzelf heb voor een curetage gekozen. Dit omdat ik niet weer wilde wachten, voor een onbekende tijd, voordat we weer opnieuw kunnen proberen ;)

Heel veel sterkte in dit verlies!

3. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Bij ons keek de gynaecoloog gelijk ook nog even met de echo.
    Omdat ik koos voor de medicatie kreeg ik die meteen mee.
    Na een aantal dagen had ik een vervolgafspraak om te kijken of ik schoon was.
    Sterkte!

4. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Heb je de curretage dezelfde dag nog gehad? En hoe gaat dat in zijn werk? Word je verdoofd of niet? Jij ook nog heel veel sterkte!

5. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi Starry, He, wat vervelend. Heel veel sterkte!

Ik had twee jaar geleden ook een mk die maar niet op gang wilde komen. In het ziekenhuis eerst gekozen voor medicijnen. die leken niet te werken, dus afgesproken een curretage uit te voeren. Die nacht verloor ik echter zelf het vruchtje alsnog. De volgende dag hebben ze alsnog voor de zekerheid gecurreteerd, omdat ze zeker wilden weten dat alles schoon was. Ik kreeg een ruggeprik hiervoor. Nu heb ik dat sowieso liever dan een narcose, maar ik heb het allemaal een beetje in een roes meegemaakt. Was vooral de dagen ervoor en erna erg verdrietig.

6. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Hoi Starry,

Wat verdrietig meid. Je hoopt zo hard dat het goed zit..
    Ik heb in januari een MA gehad en moest een aantal wachten tot ik bij de gyn terecht kon. Ik had voor mezelf al besloten dat ik een curretage wilde. Ik wilde niet wachten op iets negatiefs en was bang voor het verloop van de miskraam met Cyotec.
    (Uiteindelijk met spoed geopereerd want ik bleek - ook - een bbz te hebben)

Heel veel sterkte de aankomende tijd en met het verwerken van dit grote verlies.

7. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Hè Starry, wat verdrietig...
    Heeft je verloskundige je niet uitgelegt wat ze morgen gaan doen dan in het ziekenhuis of wordt dat morgen bij de gyn doorgenomen.

Ik heb vorige maand een missed abortion gehad en heb er dit keer voor gekozen om de miskraam op te wekken met medicatie (Cytotec).
    Alhoewel de meningen en resultaten hier over verdeeld zijn vind ik het toch fijner dan een curretage omdat het een meer natuurlijke manier is en je de miskraam gewoon thuis kan krijgen.

Bij mijn eerste MA heb ik een curretage gehad, ook prima verlopen hoor, gaat wat sneller allemaal dan een miskraam opwekken met medicatie en is minder pijnlijk omdat je geen uitdrijvings weeën hebt, maar moet wel in het ziekenhuis gebeuren.
    Heb één curretage gehad met narcose en één zonder verdoving, dat voelt net als hevige menstruatie kramp, maar wel goed te doen.

Sterkte met je verlies en je beslissing morgen.

8. BellaVita

BellaVita Lid

25 jul 2013
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah wat verdrietig zeg! Heel veel sterkte!

Ik kreeg bij mijn eerste miskraam de keus medicatie of curretage, ik koos voor medicatie. Heb nog een week afgewacht maar er gebeurde niks. Uiteindelijk wel ruim 2 weken bezig geweest en meerdere keren medicatie moeten gebruiken omdat mij baarmoeder maar niet schoon werd. Ik vond het aan de ene kant prettig omdat ik het voor mijn gevoel nog een btje zelf in de hand had aan de andere kant waren het wel 2 hele zware, verdrietige en pijnlijke weken... Sterkte met je keuze! Laat je goed informeren!

9. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Even een update van hoe het gisteren was in het ziekenhuis.

Ik kreeg als eerste een echo en vervolgens ging ze die vergelijken met de echo van de verloskundige van een dag eerder. Ze ging ook nog even bellen met de verloskundige om haar reactie van de echo te horen. Vervolgens zegt ze me doodleuk ik ga jou vandaag niet helpen want ik kan niet met 100% zekerheid zeggen dat dit een miskraam is maar misschien wel een vroege zwangerschap waarvan het hartje nog niet klopt dus ik zeg nogmaals mijn laatste nod (20 Juni ) en wanneer ik een positieve ovulatie test had ( 5 en 6 juli ) en wanneer ik positief testte met de zwangerschap ( 18 juli ) ik zeg het kan geen vroege zwangerschap zijn want zou gisteren 9 weken zijn dat je misschien een paar dagen wordt terug gezet kan ik begrijpen maar geen 4 weken. Vervolgens zeg ik tegen haar het is mijn lichaam en ik weet dat het niet goed zit ( 3 echo's in één week ) waar geen verschil in zit, geef mij aub die medicatie zodat ik het kan opwekken maar nee ze gaf ze niet en als ik deze zwangerschap af wilde breken dat ik naar een abortuskliniek moest gaan :$:$ ik geloofde me oren niet..vervolgens krijg ik een afspraak mee voor over ruim een week en de mededeling dat het hoogst waarschijnlijk wel een miskraam zal worden en dat mocht ik gaan bloeden in die tussen tijd ik contact met ze op moet nemen en mocht er inderdaad volgende week geen verschil zijn dat ze dan wel actie zullen ondernemen...ik stond helemaal perplex...

10. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Tijdens een curretage ga je onder narcose
    Hier in het ziekenhuis doen ze in principe geen ruggenprik. Omdat het best een emotioneel gebeuren is, ik had er ook niet "live" bij willen zijn

Deel Deze Pagina