Nou ga ik toch weer twijfelen hahaha. Had gister wel helderrood bloed maar voornamelijk elke keer bij het afvegen en klein beetje in mijn inlegkruisje. Nou morgen toch naar de gyn dus maar ff vragen nog keer. Neem ik gewoon clomid mee en kan ik hem altijd nog innemen heb vroeg in de ochtend mijn afspraak dus. Vind allemaal wel spannend omdat het eerste keer is dat ik clomid moet gebruiken en 9 de eerste keer echo.
Elphaba: dat is dan wel vroeg, maar hopelijk is het een innestelingsbloeding en anders toch het begin van je ongi. Kan je in ieder geval eerder beginnen met de clomid. Nog een dagje en dan weet je definitief meer Beepje: hoe is de hsg gegaan? Was het nog pijnlijk of is het uiteindelijk toch meegevallen? Goldfishie: Haha, die mannelijkheid ook Shatvari is een kruid die een ontstekingswerende en versterkende werking heeft op de eierstokken en baarmoeder. Het poeder wordt toegepast bij onvruchtbaarheid, menstruatie en menopauzebezwaren. Verder zijn er nog een tal van dingen waar het goed voor is. Baat het niet, schaadt het niet denk ik maar. Fijn dat manlief er zo over denkt, hopelijk kan het vrijdag. De huisarts zal jullie toch wel doorsturen gezien de tijd dat jullie al bezig zijn, komt allemaal goed.
Hoi daar ben ik weer, ik moest nog even aan het werk, t was druk, dus kan nu pas reageren. Het is achter de rug! Achteraf viel het wel reuze mee. Alleen is de eendenbek niet mijn vriend! Ze was echt aan het wroeten en aan t draaien om dat ding erin te krijgen en toen bleek dat ie stuk was en moesten we erg lang wachten op een nieuwe. Dus daar lag ik dan op t einde van t bed te wachten. Bij de volgende eendenbek was ik inmiddels helemaal verkracht. Toen ging er een tang naar binnen om de bmm open te zetten. Daar had ik me t meeste druk om gemaakt, maar ik moest hoesten en voelde t helemaal niet. Toen ging er nog een spuit naar binnen met de vloeistof en de eendenbek eruit. Daarna moest ik omhoog schuiven, wat niet makkelijk was door de haute couture ziekenhuis jurk die ik aan had en alle instrumenten in mijn .... Nou en toen was t kwestie van spuiten, slikken en foto knippen! Daar heb ik echt helemaal geen last van gehad. Het ergste had ik al gehad. Maar zoals ik al vermoedde bloede ik als een rund daarna. Helemaal opengereten voel ik me, alsof ik al een kind gebaard heb..... Ik kon gelijk op een scherm de foto zien en het zag er allemaal goed uit. Alles was nu open iig! Ik kwam er vanochtend achter via zp dat er twee soorten contrast bestaan. Eentje op oliebasis en eentje op waterbasis. Van die op oliebasis zeggen ze dat je hierdoor vruchtbaarder wordt, door de olie zouden de zwemmers beter kunnen zwemmen. Helaas kreeg ik degene op waterbasis daar ze hier alleen maar mee werken. Er vindt nog een onderzoek plaats mbt tot de resultaten (dus zwangerschappen na een hsg) van beide contrastvloeistoffen. En als daaruit blijkt dat die op oliebasis betere resultaten heeft zullen ze denk ik wisselen. Ik hoop dat deze op waterbasis ook zijn effect heeft. Ik las ook dat er veel miskramen door kwamen. In een ziekenhuis mocht men zelfs niet die cyclus gebruiken om zwanger te raken, want men wist niet wat de olie deed in de baarmoeder. Ook werd gezegd dat de eicel blootgesteld is aan röntgenstraling dus dat dit ook niet goed is voor de groei. De ts had in 2009 al een poll geplaatst en ik denk dat ik dat nu ook maar eens ga doen anders. Als je googeld kom je uit op een topic van haar.
@Goldfishie: Vraag je dat maar goed na of je voor het intake consult bij de gyn ook je eigen risico moet inleveren. Is anders ook zonde. Ze vragen zich tegenwoordig veel voor een consult. Makkelijk geld verdienen hè. @Elphaba: Clomid kun je slikken van dag 3 tot 7 of van dag 4 tot 8. Daarna heeft het geen effect meer, dit heb ik toevallig ook zelf nagevraagd bij de gyn. Dus het kan geen kwaad als t officieel toch dag 4 is en jij denkt dat het dag 3 is om te beginnen. Het is voor mij nu soms ook gissen omdat ik anders ongi ben door de clomid. Het heeft nl een negatief effect op het baarmoederslijmvlies en dit wordt hierdoor minder. Mijn menstruatie is nu met de helft verminderd! Wat overigens wel fijn is hoor! Maar ik laat t slijmvlies wel maandag even checken op een echo. Het mag namelijk niet te min worden want dan kan het vruchtje niet innestelen. Op mijn bijsluiter staat dat ik de clomid in de avond moet nemen voor het eten. Mijn gyn zei dat ik het t beste na t eten kon doen. Dat heb ik in de eerste ronde de eerste twee dagen gedaan, maar ik was hierdoor heel erg misselijk. Toen ik hem na t eten nam had ik nergens meer last van.
Ben blij dat hét bij jou meegevallen is beepje. Wat je zegt idd over die straling idd heb ik deze maand ook maar ff geen risico gelopen. Het is toch röntgenstraling. @balou het is teveel voor innestelingsbloeding. Het is inmiddels een gewone menstruatie. Maar blijf het toch raar vinden. Ben nog nooit 5 dagen te vroeg geweest. Maar misschien dat door die hsg mijn lichaam van slag was n daardoor eerder mijn menstruatie komt. Maar mag nu idd wel eerder beginnen met de clomid. Vind wel spannend. Haha
Ladies ik heb een poll geplaatst over de HSG. http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden/480930-hsg-resultaten.html Willen degene die al een antwoord kunnen geven hierop, stemmen aub?
Dank je wel beepje over de info. Nu weet ik dat beginnen op dag drie of vier beginnen zonder dat uitmaakt jij neemt dus in de avond in. Lambik anderen die hij ontbijt innamen dus ga ik morgen ff vragen wat mijn gyn zegt daarover
Beepje: ben blij voor je dat het je meegevallen is, al klinken sommige stukjes wel een beetje naar. Nu hopen dat je snel zwanger bent! Wanneer beslissen ze eigenlijk dat je een hsg moet? Als ze al op een echo hebben gezien dat er verstoppingen/verklevingen in de eileiders zitten? Ik kan helaas je poll (nog) niet invullen. Elphaba: als je nu toch ongi bent, dan mag je banner ook wel aangepast worden!
Hihi verander ik mijn banner lees ik jou bericht daarna goldfishie. Kan ik gedachten lezen misschien Begin wel wat nerveus te worden voor morgen, ook al zei ze na de hsg dat ze nadat ze tweede spuit gebruikt hadden alles open was. Wat zou d gyn morgen dan nog te melden hebben qua uitslag?
Ja spannend Elphaba, ik zou het verder niet weten, misschien is t gewoon een formaliteit. Schrijf anders al je vragen op zodat je die anders nog kan stellen. Maar ik zie ook dat jij nu al een follikelmeting hebt gepland staan. Dit doen ze bij mij anders. Ik moet eerst bloedprikken voor t oestrogeen te checken en aan de hoogte daarvan bepaald de arts wanneer ik moet komen. Meestal de dag erna. @Goldfishie: Nee het is veel te klein om dit op een echo te zien. Eigenlijk doen ze dit onderzoek op goed geluk. Bij Elphaba doen ze het meteen als startonderzoek. In mijn ziekenhuis doen ze dit pas later als je langer bezig bent. Ze kunnen dan pas zien of er verstoppingen zitten. Sommige verstoppingen worden zelfs dan meteen doorgespoten waardoor je ze dan ook al niet meer ziet. Idd eigenlijk was t onderzoek helemaal niet prettig. Ze moest de eendenbek erg vaak ronddraaien (omdat ie 'dwars' moet) en dit deed ze zo snel waardoor ik juist helemaal verkramp om dat ding met mijn spieren er weer uit te duwen zeg maar. Als ze het nou gewoon heel rustig aan had gedaan was het makkelijker geweest denk ik, maar ja daar had ze vast de tijd niet voor, lopende band werk he Ik ben gewoon nog erg beurs daar beneden, voel me een beetje verkracht Ook bloed ik nog steeds. Ik hoop maar dat t snel over is want er moet geklust worden de komende periode!
Heb ook idd opgeschreven wat ik wil vragen. Bij mij deed ze de hsg wel voorzichtig maar voelde hem wel. Ik had ook alleen nog wat bloedverlies de dag zelf daarna niet meer en dan buikpijn vergelijkbaar met ongi krampen. Bij mij moest ik bellen voor echo als ik ongi werd. Ze vroeg toen hoe lang mijn cyclus is en wanneer mijn ongi was begonnen en toen moest ik een afspraak plannen.
Vanochtend was het bloeden bijna over. En net begon het weer en t neemt nu weer af. Ik ga voor de zekerheid morgen nog maar eens langs in het zkh. Het bloeden moet stoppen want er moet geklust worden! Voel me nu wel zo'n stumper dat ik weer naar het zkh moet. Zucht.....
Nou mijn HSG was goed Nu moet ik idd kijken of de clomid aanslaat met die echo. Als het aanslaat moeten we een half jaartje proberen. Bij mijn HSG was wel op oliebasis en ben dus nu extra vruchtbaar.
Elphaba: fijn dat jouw hsg goed is gegaan en dat je nu extra vruchtbaar bent! Ben benieuwd of de clomid aanslaat bij jou. Op naar de klusperiode! Beepje: balen van die bloedingen... Verwacht je binnenkort je eisprong al?
Hi goldfishie, ja ik verwcht mijn eisprong dit weekend of maandag. Dus ik kan dan geen bloedingen gebruiken idd. Het is nu weer wat gestopt. Hopelijk blijft dat zo en kan ik de afspraak voor morgen afzeggen. Heb echt geen zin om dan weer in die stoel te liggen. Goed zo Elphaba you go girl. Ik hoop dat de clomid zijn werk doet en je een mooi eitje krijgt!
Gebruiken jullie en jullie mannen nog andere supplementen naast de foliumzuur? Ik gebruik sinds 3 maanden Davitamon Compleet Mama Plus Visolie. En mijn vriend sinds 2 maanden Axium multi-extra man.
Blondy: ik slik zelf tarwekiemolie capsules van de kv en davitamon mama compleet (zonder visolie), daar zit ook foliumzuur al in. Mijn man neemt af en toe een extra vitaminetablet, waar ook van alles inzit. Maar hij neemt het niet dagelijks, hoeft ook niet, aangezien zijn sperma goedgekeurd is door het ziekenhuis.
Ik slik ook de Davitamon mama en verder nog niet. Vanaf morgen dan clomid Vl gebruikt geen extra vitaminen bij hem was ook alles goed. Hoop idd een mooi eitje te krijgen en daarna een mooie plakker