Wie ook 30-35 jaar en gaat voor 1e kindje in 2013?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Goldfishie, 20 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Op naar allemaal mooie eitjes binnenkort! :)

Elphaba: nee, ik gebruik alleen tarwekiemolie capsules, geen clomid.

2. Elphaba1981

Elphaba1981 Fanatiek lid

31 okt 2013
    2.247
    537
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja idd. Zou wel fijn vinden. Hoop echt dat de clomid aanslaat.

3. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Dag dames,

Ik ben gisteren toch nog in het zkh geweest. Ondanks dat het bloeden over was wilde ik toch even alles laten checken. Ik kon echter niet bij mijn eigen fertiliteisarts terecht maar bij een andere gyn. Het was een hele aardige arts en co-assistente. Ik heb mijn verhaal gedaan en gezegd dat de arts erg ruw te werk was gegaan dinsdag. Dat ik het gevoel heb dat het een 'ravage' is daarbinnen en beneden. Dat ik me een soort van 'verkracht' voel. Ze riep alleen maar oooh en aaah en wat vervelend en leefde erg mee. Had verteld dat ik bloedde als een rund en dat ik me zorgen maakte en het pas gisteravond weer gestopt was maar t toch nog eens na wilde laten kijken. Ze vond het goed dat ik gekomen was. Helaas moest ze weer met meneer de eend gaan kijken want ze vermoedde dat de baarmoedermond zo erg gebloed had van het klemmetje wat daarop gezeten heeft tijdens het onderzoek. Ze gebruikte nu de kleine eend en deed heel voorzichtig ermee en dat was goed. Het voelde nog ruw en beurs aan toen dat ding naar binnen ging. Ze kon zien dat het idd de baarmoedermond was geweest want er zaten een paar gaatjes van het klemmetje. Bij een uitstrijkje bloedt deze ook altijd even na dus dat kan kloppen. Verder zag ze geen beschadegingen en zag alles er normaal uit. Door het aanspannen wat ik dinsdag gedaan heb kan het dus nu van binnen aanvoelen als een blauwe plek en dat is dat beurse gevoel.

Ook heeft ze nog met de camera gekeken naar het baarmoederslijmvlies. Hiervoor heb maandag nog een afspraak staan met mijn fertiliteitsarts. Het slijmvlies was al 9mm en das al dik genoeg, dus ik dacht dat ik dan de afspraak af kon zeggen voor maandag. Toen ging ze nog kijken of ze al folikels kon zien. Ik had al aangegeven dat ik al eerder groen licht had gekregen en dat ik eigenlijk geen metingen meer nodig had van de fertiliteitsarts, het ging zich nu alleen om het baarmoederslijmvlies.

Net als de vorige ronde had ik aan de linker kant een folikel zitten. Die was iets van 13mm. Bij 14 mm hebben ze potentie om door te groeien en uiteindelijk te springen zei ze. Ik weet dat ze kunnen springen als ze het formaat van 20-22mm hebben, dus ik denk dat het nog even duurt voordat ze zo groot zijn. Toen ging ze rechts kijken. Daar zat er ook 1 van al 14mm en iets verderop zat er nog 1!!!!! Ik heb dus al 3 folikels en dat betekent een kleine overstimulatie door de clomid. Het is nog maar de vraag welke er goed doorgroeien en uiteindelijk zullen springen, maar ik had zelf ook al zoiets geen drieling haha! De arts heeft voor de zekerheid nog gevraagd aan mijn arts of ik maandag toch nog even bij haar moest komen en met deze nieuwe info wilde ze me toch wel graag zien! Eigenlijk is het een geluk bij een ongeluk dat ik het nu toevallig na laat kijken. Ik denk dat de clomid weer verminderd gaat worden als het deze ronde niet raak is! Maar dat zal ik maandag wel horen. Wie weet is er niks aan de hand en groeit er maar 1 dominant ei door. Het kan zijn dat ze dan al gesprongen zijn en niks meer te zien is, maar ja niks aan te doen dan. Wat de artsen betreft hoeven we ons niet te onthouden maar mogen we gewoon klussen. Hoe meer eitjes hoe meer kans denk ik maar!

4. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Beepje: goed dat je toch bent langsgegaan! Het lijkt mij een erg fijn gevoel dat ze dan toch voorzichtig kijken voor controle en dat je dan al drie eitjes hebt die het goed doen. Alsnog even afwachten, maar wel spannend! Ik duim voor je!

Vanochtend zijn manlief en ik naar de ha geweest en verteld dat we nog steeds niet zwanger zijn. Ik heb een thuistest voor soa meegekregen en een verwijzing naar de gyn. Op de weg naar huis nog even met manlief erover gehad en eigenlijk willen we deze ronde nog afwachten en in het nieuwe jaar de onderzoeken via de gyn laten starten. We hopen alsnog op een mooi kerstcadeautje! Mijn nod is op eerste kerstdag! En anders hebben we afleiding genoeg met de feestdagen, we gaan met kerst lekker eten en bij beide families langs. Daarna gaan we nog op een korte vakantie en dan hopen we 2014 goed te kunnen starten!

5. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Goedzo Goldfishie, dat is een heel mooi besluit!

6. Elphaba1981

Elphaba1981 Fanatiek lid

31 okt 2013
    2.247
    537
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Heel goed beepje dat je langs bent gegaan:) en super dat al drie eitjes het goed doen

Goldfishie goed besluit en idd wie weet kerstcadeau;) heb trouwens als mijn cyclus weer normaal is en niet eerder ongi word ook eerste kerstdag mijn nod

Hier tweede dag clomid en tot nu toe geen bijwerkingen maar wie weet. Moet nog wachten tot de 9de of er follikels zitten

7. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Fijn weekend meiden!

8. Elphaba1981

Elphaba1981 Fanatiek lid

31 okt 2013
    2.247
    537
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Jij ook een fijn weekend :D

9. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Nou drie eitjes is wat veel van het goede hoor.
    Eentje is zat! Dit is de eerste keer dat ik er zoveel heb.

Succes iedereen en ook een fijn weekend!

10. blondy1982

22 aug 2012
    60
    2
    8
    Vrouw
    zorg
    overijssel
    Mijn vriend en ik zijn een dik half jaar geleden gestopt met roken om onze kansen en gezondheid te verbeteren.
    Hebben jullie gerookt of roken jullie?

11. Herfstbui1981

6 nov 2013
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi dames,

M'n vriend en ik hadden besloten deze maand geen ovulatietesten te doen, maar ff puur natuur een maandje te proberen. Ik had trouwens ook geen testen meer in huis dacht ik..... Haha vond ik net nog een verloren test onderin de la en ik kon mezelf natuurlijk niet inhouden. Ik getest en een dikke smiley, stom maar ik ben er zo gelukkig mee (ook omdat ik vorige maand niet een pos ovu heb gehad). Nu maar ff dankbaar gebruik van maken:)!

@ peebje: jee wat een verhaal van de hsg zeg, ben er niet geruster op geworden... Goed dat je weer terug bent gegaan en zowaar drie eitjes!! Je zal idd maar een drieling krijgen, direct de handen vol!

@ goldfishie: goed besluit om om te wachten tot het nieuwe jaar, voelt vast goed dat je de stap naar de ha nu hebt gehad?

@ blondy: ik rook nog af en toe een sigaretje, vroeger rookte ik er 12 per dag maar dat doe ik al heel lang niet meer. M'n vriend rookt niet.

12. Elphaba1981

Elphaba1981 Fanatiek lid

31 okt 2013
    2.247
    537
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik ga deze maand ook weer ovulatie testen doen omdat ik benieuwd ben of ze nu wel werken. En omdat ik maandag een echo heb is dat een mooie vergelijking.

Ik heb ooit gerookt maar ben. Al ruim vijf jaar gestopt. Mijn vriend is ook al tijd gestopt maar heel af en toe rookt hij nog als mijn broertje hier 2 keer per jaar is ongeveer..

13. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Blondy: ik heb nooit gerookt en manlief rookt vanaf zijn 18de ofzo, maar sinds dat we samenwonen rookt hij alleen nog af en toe op het werk en bij uitgaan of verjaardagen. Dus al flink geminderd, helemaal stoppen lukt hem nog niet.

Herfstbui: jeeeej een smilie! Lekker aan de klus vanavond! :)

Ja, het voelt wel goed. Net alsof er een beetje rust is gekomen. En ik twijfel ook nog om deze maand ovutesten te gaan gebruiken. Ik weet ook wel dat als we om de dag klussen en dat twee weken volhouden dat het ook prima is. Maar het is toch een soort van bevestiging, dat je weet dat de eisprong eraan komt. Alhoewel ik aan mijn temp natuurlijk ook kan zien of ie is geweest. Maar ja, dan is ie al geweest... Dus waarschijnlijk toch weer gebruiken deze ronde, ook omdat ik wil weten of ik niet weer zo'n lange cyclus als vorige keer heb.

Beepje: wel spannend dat je drie eitjes hebt, hopelijk spring er maar 1!

14. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Hi ladies, daar ben ik weer!

@Blondy: nee wij roken niet.

@Herfstbui wat goed dus idd nu lekker veel knuffelen en klussen!
    Wij lopen gelijk, maar daarover zo meer.

@Elphaba: Hoe gaat t met de clomid?

@Goldfishie: ben je al bij de dokter geweest of moet je nog gaan?

Nou ik ben gister weer in het ziekenhuis geweest en er waren nog twee follikels te bewonderen. Eentje was niet mee doorgegroeid. Ze waren zo groot dat ze in principe klaar zijn om te springen. Dat kon dus ieder moment gebeuren en ook wij hebben gisteren geklust. Voor de zekerheid doen we dit woensdag nog eens dunnetjes over ;) Maar ik heb nog geen ovulatiepijn gehad dus ik vermoed dat dat nog moet komen en ze dan lekker springen! We hebben dus nu wel meer kans, maar dus ook kans op een tweeling. Ik hoop echter zelf dat er maar eentje bevrucht wordt of is dat erg als ik dat zeg :(

15. Elphaba1981

Elphaba1981 Fanatiek lid

31 okt 2013
    2.247
    537
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Snap je wel beepje. Twee is leuk maar ook wel druk. Beetje lastig want liever twee dan geen:cool: :(

Hier gaat het goed. Heb gister laatste clomid geslikt en weinig last van bijwerkingen. Alleen soms opvlieger en zondag hoofdpijn. Volgende week voor d echo. Vind wel spannend . Begin voor de zekerheid van weekend met ovulatietest. Je weet maar nooit. Hopen op mooi eitje:);)

16. Balou23

Balou23 Actief lid

12 okt 2011
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Beepje: goed van je om toch weer naar het ziekenhuis te gaan en fijn dat ze gelijk even hebben gekeken. Nu weer afwachten, de kans is nu toch groter dat er in ieder geval eentje gaat plakken toch? ;)En kan mij best voorstellen hoor… Een tweeling lijkt mij ook best heftig, eerlijk gezegd. Weet ook uberhaupt niet of ik wel twee kinderen zou willen. Aan de andere kant dan heeft het zo moeten zijn, helemaal omdat je niet makkelijk zwanger kunt worden en uiteindelijk is voor alles een oplossing.
    @ Goldfishie: Gelukkig dat je de doorverwijzing hebt gekregen van de huisarts. Heb je al een afspraak gemaakt? Ik weet uit ervaring dat het soms 4-6 weken kan duren ivm de wachttijd. Mocht je toch het allermooiste kerstcadeautje krijgen, dan kan je de afspraak toch alsnog afzeggen?
    @ Blondy: wij hebben allebei nooit gerookt.
    @ Herfstbui: Toeval bestaat niet he. Hopelijk heeft het klussen een mooi resultaat!
    @ Elphaba: Hopelijk blijven die bijwerkingen een beetje weg.
    @ Mimullly: Hoe is het nu met jou??
    @ All: Hier lekker aan het werk of vrij, maar lekker relaxed sporten en leuke dingen doen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik naarmate mijn NOD er dichter aan komt wel spannender begin te vinden. Sinds vorige week echt zere tepels, niet normaal! Vl mag er echt niet aan komen, haha! Ik vermoed dus dat mijn eisprong al is geweest, dus verwacht mijn ongi nu ook wel eerder of een positieve test, haha! Verder ook weer meer buikpijn en vrijdag echt een slechte dag gehad, maar goed… we gaan het zien…

17. Elphaba1981

Elphaba1981 Fanatiek lid

31 okt 2013
    2.247
    537
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Spannend balou. Hopen natuurlijk dat posi test is ipv ongi;)
    Hoop ook idd dat de bijwerkingen zo blijven, maar hoop wel dat ze aanslaan en dat het niet zo is dat ik bijna geen bijwerkingen heb omdat het niet aanslaat:( maandag weten we het

18. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Balou klopt helemaal!

Elphaba: gelukkig had altijd al 1 eitje, dus we konden een ronde overslaan. Maar goed toch gedaan omdat je ook niks wilt missen.
    En anders heeft t zo moeten zijn idd.
    Jou probleem was ook t progesteron toch? Wat was jou waarde? Dus dan kun je nu helaas nog niet veel zien. Pas een week na de eisprong t progesteron laten prikken. Maar dat zal vast wel helemaal goed komen!

19. Elphaba1981

Elphaba1981 Fanatiek lid

31 okt 2013
    2.247
    537
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja klopt dat vertelde de gyn toen. De pcieze waardes weet ik helaas niet want kreeg uitslag telefonisch en omdat nieuw was heb ik dat toen niet gevraagd. Was al beetje geschokt. Voelde echt alsof er iets mis was. Denk ook dat goedkomt nu:) ga maandag gewoon voor de echo en hoop mooi eitje te zien en zal daarna nog wel bloed moeten prikken misschien om te kijken voor de progesteron. Ga dan wel vragen naar de waardes. Hoor het maandag vast hihi
    Jij moet dan binnenkort ook vast bloed prikken beepje?

20. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Nee ik hoef niet meer te prikken want is nu wel goed.
    De waarde moet boven de 30 zijn iig en bij mij was ie 20, maar met 25mg clomid was ie ineens al 43 dus was allemaal prima.
    Progesteron komt pas in t bloed na de eisprong, dus dat zal je niet hoeven te prikken dan.

Ik zie dat je in 2010 al gestopt bent met de pil.
    Zijn jullie ook al zo lang bezig of nog niet?

Deel Deze Pagina