Blondy: goed nieuws dat de uitslagen goed waren! Dat geeft weer een beetje rust. Volgende maand bloed prikken en dan starten met dat ene pilletje? Hopelijk geeft dat net dat ene zetje en komt er daarna die zwangerschap! Mimully: inderdaad, we houden moed en hoop! Hier vandaag eindelijk een positieve ovutest. Hopelijk morgen de knaller en een tempstijging. Morgenavond weer sexytime met manlief!
Het geeft mij rust in mijn hoofd dat de uitslagen goed waren! Hoop idd dat dat ene pilletje het juiste zetje voor ons is. Ben benieuwd wat voor pilletje ik zal krijgen. Jullie een idee? @ Goldie: Veel plezier!
Ik zelf slik clomid maar dat is omdat mijn progesteron te laag is. Verder waren wij beide gezond. Hoop ook dat de clomid net dat ene zetje geeft. Dinsdag bloedprikken om te kijken of mijn progesteron nu wel goed is na mijn eisprong. Zou niet weten welke medicijnen ze zouden kunnen geven aan je blondi. Ik ken alleen clomid. Maar wie weet 1 van de andere dames of helpt clomid ook om cyclus te verkorten
Pregnyl schoot mijook nog te binnen trouwens. Elphaba waarom werd jij op progesteron geprikt dan? Dat willen ze nu bij ook gaan bekijken namelijk. Maar ik word wel zwanger.
Clomid zorgt ervoor dat je follikels zich beter en sneller ontwikkelen, ze groeien iets verder door dus is je eisprong hierdoor wat later. Op progesteron wordt je geprikt om te kijken of je een kwalitatief goede eisprong hebt gehad. Met een te lage waarde heb is de kans op zwangerschap laag. Het slijmvlies veranderd niet genoeg en t vruchtje kan niet goed doorgroeien. Ik kreeg ook clomid om mijn cyclus te verkorten en t progesteron te verhogen. Progesteron is goed hoor maar cyclus is niet veel minder geworden, maar met een paar dagen verkort. Mijn langste was 31 dagen met clomid. Pregnyll gebruik je om de eisprong op te wekken, maar hiervoor heb je wel een goed gerijpt follikel nodig om te laten springen. Verder zijn er ook nog andere medicijnen met dezelfde werking als clomid. Gewoon even afwachten wat je dokter zegt!
Ik ben getest omdat we na bijna 3 jaar nog niet zwanger waren en hij eerst alles ging testen om te kijken of alles goed was. En toen kwamen we erachter dat mijn progesteron te laag was. Rest is heel goed uitgelegd door beepje
Ja, het hoe en waarom snap ik nog vanuit mijn opleiding (HLO). Maar ik word wel zwanger. Heel makkelijk zelfs. Dus dan snap ik het progesteron stukje niet. Ik krijg ook nog een mri erbij en natuurlijk de echo's. Dit is ondertussen routine geworden.
Mimully, het is misschien een routine en vanallerlei probleempjes die ze uit willen sluiten en daardoor een diagnose kunnen stellen. Een vriendin van mij heeft ook drie miskramen gehad. Hun probleem was waarschijnlijk dat ze beide een andere bloedgroep hadden. De een was positief en de andere negatief. Ik weet niet meer wie wat was. Daardoor kan t ook voorkomen dat t vruchtje afgestoten wordt als t niet dezelfde bloedgroep als de moeder heeft. Misschien kun je dat eens bij je arts aangeven? T is maar een idee?
Hoi beepje, dat is sowieso het geval! Vlak voor de curettage moest ik ineens met spoed terugkomen om nog een keer bloed te laten prikken. Ik dacht dat ze mijn buizen hadden laten vallen ofzo. Maar het aanvraagformulier was van Sanquin en niet van het KCL. Ze wist toen niet wat ze prikte... Heb toen nog zelf opgezocht en mijn collega gevraagd. Hij heeft 12 jaar op het lab in het UMCG gewerkt. Ik ben toen voor DNA enzo geprikt. Ik blijk dus antiWr(a) te hebben. Maar dat is een zeer onbekende afwijking. Mijn collega vertelde al dat hij in Groningen zo ongeveer een keer per jaar voorkomt en dan staat het lab op zijn kop. Deze afwijking zorgt voor afstoting bij het vormen van de bloedband, dus rond de zes weken. Maar dan moet mijn vriend ook nog getest worden en dat willen ze nu niet doen nog. Mijn gyn kende hem ook niet en moest dus de literatuur in. Ik hoop dat hij na de conference-call met het UMCG en een collega in Amerika wat meer weet. Excuses voor het ego-berichtje!
Haha ego berichtjes hier bestaan niet. We zitten hier toch allemaal om een ding! Ok dan ben ik benieuwd idd en hopelijk kan dit verholpen worden of zo!
Mag ik even balen? Ik heb nog steeds geen eisprong gehad... Zo nog maar weer een ovulatietest doen. Afgelopen weekend wel positieve ovulatietesten gehad, maar nog geen knaller. Mijn temp blijft ook nog steeds hangen, schiet niet echt op zo. Mijn nod staat nu nog op 25 dec, maar dat ga ik zeker niet halen... Geen kerstcadeautje dus, maar misschien een hele mooie jaarswisseling!
Jaaaaaa! Net de knaller van de ovulatietest! Ben ik toch nog blij geworden! Vanavond even manlief verleiden!
Gisteravond sexytime met manlief gehad en ik denk dat mijn ei gister of vandaag gesprongen is. FF heeft een kruis gezet in mijn temp kaartje, maar deze staat niet goed. Morgenavond nog even aan de klus en dan weer het wachtbankje op. Hopelijk met de jaarswisseling goed nieuws! Hoe is het bij jullie? Lukt het nog met wachten?