Wie ook 30-35 jaar en gaat voor 1e kindje in 2013?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Goldfishie, 20 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Jup dinsdag mijn hsg idd. Ik zit dan op dag 8.
    Maar Elphaba de pijn tijdens t onderzoek, is dat ook vergelijkbaar met ongi krampen? Had jij ook antibiotica en pijnstillers gekregen?
    Ik moet die nu op maandagavond gaan slikken.

2. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Hier eindelijk ongi geworden na een cyclus van 36 dagen. Eerst nog de rode dagen doorkomen en dan ronde 10 in. Mijn volgende nod is op eerste kerstdag, dus ik hoop op een heel mooi kerstcadeautje! :)

Voor deze nod heb ik het gemiddelde genomen van al mijn cyclussen en dan kom ik op 30 dagen uit. Alleen als mijn ei weer besluit om een week later te komen, dan schuift mijn nod ook weer op.

Ik zit ook gelijk met een dilemma. Ik mocht in december naar de ha als ik dan nog niet zwanger ben. Maar mijn cyclus loopt nu over de hele maand december. Moet ik me dan nu al melden bij de ha voor een doorverwijzing naar de gyn of toch eerst deze cyclus afwachten en pas in januari naar de ha gaan?

3. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Goldfisie, je cyclus loopt altijd door, ongeacht welk moment jij naar de huisarts gaat! Het maakt helemaal niks uit wanneer je gaat.

4. Balou23

Balou23 Actief lid

12 okt 2011
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helemaal eens met Beepje ;) Fijn dat er wel duidelijkheid is, hopelijk zijn de rode duivels snel weer weg!

5. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    De rode dagen duren altijd vijf dagen bij mij, daarna is het gelullig weer klaar. Daarna begint de klusperiode, de leukste periode van de maand! ;)

Ik zal vanavond met manlief overleggen wat we gaan doen, of we in december of in januari naar de ha gaan. Helaas weet ik dat het aan mij ligt dat ik nog niet zwanger ben. Een maand geleden heeft manlief zijn zwemmers laten onderzoeken in het ziekenhuis en dit was een goede uitslag. Hij had 53 miljoen zaadjes en waarvan er 78% levend en beweeglijk waren. Dus een goede score waar manlief zelf ook erg blij mee was. Ik denk eigenlijk dat we gewoon in december nog naar de ha moeten gaan voor een doorverwijzing naar de gyn. Dan heb ik tenminste het gevoel dat de bal is gaan rollen.

6. blondy1982

22 aug 2012
    60
    2
    8
    Vrouw
    zorg
    overijssel
    Hallo allemaal
    Ik lees al een tijdje mee hier op het forum, maar altijd stilletjes gebleven. Ik word a.s. donderdag 31 en mijn vriend is 36. We zijn sinds september 2012 aan het proberen om zwanger te raken maar helaas zonder resultaat. 12 december hebben wij een afspraak bij de fertiliteitskliniek voor de uitslag van het zaadonderzoek en een echo bij mij. Ik ben hier echt bloednerveus voor!! Kan haast nergens anders meer aan denken. Kan alleen maar doemdenken dat het allemaal negatief zal zijn die uitslag en wat dan.....!!? Het is moeilijk om positief te blijven denken en dat onze tijd echt nog wel komt enzo. Elke maand weer die tegenslag! pff.
    Ik hoop dat ik met jullie mee mag schrijven en mijn gevoelens met jullie kan delen?
    Groet van een onzekere eenendertiger.

7. Balou23

Balou23 Actief lid

12 okt 2011
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom Blondy! Ik snap dat het spannend is, maar wie weet krijg je dan wel te horen wat de oorzaak is en waarmee ze je kunnen helpen ;)

Goldfishie, dat is een goede score! Ik denk dat alle mannen hier wel blij mee zullen zijn:cool::cool::cool::D

Ik ben vanmiddag bij de mesoloog geweest. Mijn hormoonhuishouding bleek gelukkig in orde nu, behalve mijn bijnieren. Hier dus nieuwe supplementen voor gekregen. Ik moet wel de shatvari blijven gebruiken, dit zal een versterkende werking geven op de eierstokken en baarmoeder. Ik ben benieuwd, haha..
    Vanavond nog wat strijken en dan morgen weer aan het werk...

8. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Hi Blondy, tuurlijk stort je hart maar uit! Dat doen wij ook. Het is ook shit iedere x als je weer ongi wordt. Maar mss is de oorzaak wel iets heel simpels en te verhelpen met medicijnen. Positief blijven, je kunt nu toch niets doen en piekeren heeft geen zin nu! Eerst even de uitslag afwachten en dan verder. Jullie gaan nu geholpen worden en dat is ook al heel fijn!

9. Herfstbui1981

6 nov 2013
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bonsoir madames!

Welkom blondy! Klets inderdaad gezellig mee en uit lekker je frustraties, doet iedereen en het is een fijne plek omdat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten! Weet iemand uit jullie omgeving dat jullie proberen zwanger te worden?

Goldfishie ik vind wat beepje zegt de spijker op de kop, cyclus loopt inderdaad door dus wellicht is het dan wel fijn om een afspraak te hebben bij de HA

Beepje: alvast heel veel succes morgen met het onderzoek, laat je ff weten hoe het was?

Balou fijn dat je hormoonhuishouding in orde is, altijd goed om te weten toch?

Allen: vraag: als je ovulatietesten besteld via internet worden ze dan bezorgd in een neutrale verpakking? Ik zie het nl al voor me dat ik het pakket bij de buren moet afhalen en er met grote letters Clear Blue ovulatietest opstaat ;)

10. blondy1982

22 aug 2012
    60
    2
    8
    Vrouw
    zorg
    overijssel
    Bedankt voor jullie reacties terug!
    Het geeft aan de ene kant ook een gerust gevoel dat we nu onderzoeken gaan doen om te kijken of ze iets kunnen vinden waar het al dan wel of niet aan ligt, en dat we daarop verder kunnen gaan.
    In mijn omgeving weten alleen mijn en zijn familie en een goede vriendin onze situatie . Hoe is dat bij jullie?

@ herfstbui: Ze leveren het in een verpakking waar je aan de buitenkant niets ziet. Dus je buren weten van niets.

11. Elphaba1981

Elphaba1981 Fanatiek lid

31 okt 2013
    2.247
    537
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    @beepje ja ik had alleen pijnstiller gehad voor het hsg. De pijn was idd te vergelijking met ongi krampen maar wel heftige vond ik dan ik normaal had.

Vandaag ineens als buikpijn en wat bloedverlies. Zes dagen te vroeg. Nog nooit gehad. Misschien door het hsg:s ik gelijk gebeld omdat ik woe afspraak heb. Zegt je ja dan krijg je uitslag van de hsg :( Dacht dat die al had gehad. Dus toch wel weer spannend. Was juist zo opgelucht dat alles goed was:s. En als ongi doorzet zei ze moét ik gewoon bellen voor afspraak voor echo ivm eerste keer gebruik van clomid. Dus nu afwachten maar

12. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Ha Herfstbui, tuurlijk ik laat t weten.

Ik heb bijna mijn raffel medicijnen al binnen die ik nodig heb voor morgen. Ik ben wel nerveus hoor. Ik hoop maar dat ik een beetje kan ontspannen als ik daar lig.

Kan iemand mij dit vertellen:
    Ik heb wel wat globale info gekregen maar vraag me af of ze met een slangetje dan je baarmoeder in gaan? En komen ze dan met dat slangetje dan ook bij de eileiders? Ik weet niet zo goed wat ik me erbij voor moet stellen. Ik zal t niet te zien krijgen denk ik.

Elphaba, mss is het wel een innestelingsbloeding! Positief blijven! :D
    Dat zou echt betekenen dat de hsg zijn werk heeft gedaan!

13. Elphaba1981

Elphaba1981 Fanatiek lid

31 okt 2013
    2.247
    537
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ze komen niet bij de eileiders. Alleen stukje door baarmoedermond volgens mij.
    Ik kon overigens wel op het scherm wat meekijken.

14. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    #174 Goldfishie, 25 nov 2013
    Laatst bewerkt: 25 nov 2013
    Welkom Blondy! Je mag hier je hart luchten! Doen wij hier ook!
    Inderdaad spannendd at je 12 december de afspraak hebt staan, hopelijk komt er iets uit en kunnen ze iets voor je betekenen dat je ook snel zwanger gaat worden. Het blijft altijd heel erg balen als die ongi weer komt, je wilt gewoon dat het eindelijk raak is!

Balou: ja manlief zelf was ook onder de indruk, hij ging er die avond gelijk een biertje op drinken! Hij voelde zich helemaal meer man! :)
    Fijn dat je hormoonhuishouding in orde is, hopelijk gaan die supplementen goed hun werk doen. Wat is shatvari als ik vragen mag?

Herfstbui: ik bestelde eerst de dipsticks van z&k, die kwamen altijd in zo'n donkerbruine envelop die door de brievenbus kan. Dus dan zien de buren het ook niet. Nu ga ik ze gewoon weer kopen bij de action, de vorige ronde goede ervaring mee.

Blondy: hier weten twee hele goede vrienden van ons dat we al sinds 1 maart bezig zijn. Ik denk dat andere familieleden of vrienden wel een vermoeden hebben dat we bezig zijn en gewoon afwachten wanneer ze het goede nieuws te horen krijgen.

Elphaba: 6 dagen te vroeg ongi is ook wat zeg. Weet je wanneer je eisprong was of weer je hoe lang je lf gemiddeld is? En anders kan het een eventuele innestelingsbloeding zijn?

Beepje: succes morgen bij de afspraak, hopelijk valt het mee.

Ik heb vanavond met manlief overlegd en hij wilt dat we dit jaar al gaan beginnen met de onderzoeken. Ik ga morgenochtend de ha bellen voor een afspraak. Ik hoop dat het vrijdagochtend kan, want manlief wilt mee en dan alleen die dag. Ik hoop dat de ha mij door wilt sturen naar de gyn.

15. Elphaba1981

Elphaba1981 Fanatiek lid

31 okt 2013
    2.247
    537
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    #175 Elphaba1981, 25 nov 2013
    Laatst bewerkt: 25 nov 2013
    Ik heb denk ik rond de 17de mijn ovulatie gehad. Maar helemaal zeker weet ik het niet. Ik denk ook niet dat het een innestelingsbloeding is. We hebben deze maand even rustig aan gedaan en alles afgewacht op alles in het ziekenhuis. Omdat we nu al bijna drie jaar verplicht op bepaalde tijden seks hebben hebben we deze maand ons daar niet aan gehouden. ;) want aangezien ik volgende maand met de clomid waarschijnlijk weer tijdje verplicht op bepaalde tijden moeten doen. Toch hoop ik nu dat er niet woensdag nog onverwachte dingen uit de hsg komen. Dacht dat toen de vorige keer die vrouw die de hsg deed zei dat open was het klaar was maar blijkbaar krijg ik dus woensdag de uitslag definitief :( vind wel spannend allemaal. Maar misschien dat mijn lichaam gewoon van slag is door die hsg. Het is nu pijn van de tweede ongi dag maar zet nog niet echt door. Dus weet ook niet of ik als morgen doorzet ik vandaag of morgen als eerste ongi dag moet zien :(:(

Spannend goldfishie

16. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Ow Goldfishie even 1 tip. Ik weet niet hoe het met je eigen risico zit en of je dit al op hebt. Maar als je dit jaar nog naar het zkh gaat dan zul je de onderzoeken tot aan je eigen risico nog moeten betalen. Misschien is het daarom beter om pas in januari te starten, dan heb je nog een heel jaar om het eigen risico, wat er snel doorheen gaat, op te maken. Het zou zonde zijn als je nu een deel moet betalen en dan volgend jaar weer. Maar goed naar de huisarts kun je altijd gaan toch!
    Veel succes!

17. Elphaba1981

Elphaba1981 Fanatiek lid

31 okt 2013
    2.247
    537
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Mijn ongi heeft vannacht doorgezet, weet nu alleen nog steeds niet of ik gister of vandaag als eerste dag moet zien. Was gister wel redelijk wat alleen iets minder dan normaal. Nu is het weer normaal. Iemand die het weet??

18. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Als het echt normaal is is dit je eerste dag.
    Maar ik moet zeggen dat dit de laatste twee keren ook al moeilijk te bepalen vind. Ben erg anders en minder ongi met de clomid!

19. Elphaba1981

Elphaba1981 Fanatiek lid

31 okt 2013
    2.247
    537
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Thnxs. Heb net gebeld voor de eerste keer echo. Heb het toen gelijk gevraagd en ook zij zei dat ik vandaag als eerste dag moest zien en dus donderdag beginnen met clomid. Wanneer nemen jullie deze in? In de ochtend? Voor tijdens na ontbijt? Of avond?

@beepje hoe ging je hsg??

20. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Elphaba: wat ze hier altijd zeggen is de eerste dag van je ongi vanaf het moment dat je helderrood bloed verliest.

Beepje: ja, dat is wel een goede tip. Ik zal het onthouden. Misschien dat we dan alleen de intake bij de gyn dit jaar kunnen doen. Ik weet nu nog niet wanneer we eventueel terecht kunnen bij een gyn.

Ik heb nu voor vrijdagochtend een afspraak bij de ha staan, hopelijk krijg ik een doorverwijzing.

Beepje: succes vandaag!

Deel Deze Pagina