Ik heb een vraag, ik ben nu 13,2 zwanger(banner klopt niet) en sinds woensdag ziek, hoesten, verkouden, koorts en sinds vannacht ook misselijk en spugen. Elke keer als ik moet hoesten of spugen verlies ik wat vocht(druppeltje, zo weinig dat het niet in m'n onderbroek komt), dacht eerst gewoon wat urine door de druk op de blaas maar ineens kreeg ik het idee het zal toch geen vruchtwater zijn? Ik heb al geroken maar door de verkoudheid gaat dat nogal lastig... Nu weet ik dat jullie zeggen vk bellen maar op deze termijn evt vruchtwater verliezen betekend toch weinig goeds? Wat kunnen ze daaraan doen?
Ik denk echt eerder aan urine,maar als je ongerust maakt,inderdaad gewoon de vk bellen,daar zijn ze voor.Beter een keer te vaak dan een keer te weinig.
IK heb ook vaker met hoesten dat het "daaronder" uit komt, en soms wel meer dan een paar druppels. Je hebt niet altijd controle over je blaas, dus het kan best urine zijn. Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. Wij zijn al wat verder dan jou, maar ons vruchtwater is nog steeds ruim aanwezig, dus denk dat het in jouw geval ook wel goed zit. Op die termijn, verlies je niet zo snel vruchtwater, dus bij twijfel gewoon je vk vragen, beter een keer te veel vragen, als met twijfels/zorgen blijven zitten.
Stress-incontinentie heet dat. Helaas een veel voorkomend probleem tijdens zwangerschap... Goede nieuws: het gaat over!
Bedankt voor de reacties....mij leek urine ook waarschijnlijker...onhandig is het wel... We doen het er maar mee!
Je kunt het ook tijdens de zwangerschap verbeteren door je bekkenbodemspieren te blijven trainen. Dit is straks na de bevalling ook goed. Je herstelt daar dan beter. Elke dag 10x soort van je blaas omhoog trekken, vasthouden en weer loslaten. Ga je zeker geen spijt van krijgen.