Hoi allemaal, Ik zal even mijn situatie uitleggen. Zaterdag 28 februari was mijn laatste menstruatie begonnen. Dinsdag 10 maart heb ik onveilig seks gehad, maar wel voor het zingen de kerk uit. Ik weet het, heel dom, maar goed niks meer aan te doen. Ik ging er vanuit dat er niks aan de hand kon zijn aangezien hij buiten mij klaarkwam en omdat ik denk ik pas rond vrijdag/zaterdag mijn eisprong zou hebben (niet gemeten overigens maar dat reken ik zo uit gezien mijn 28 dagen durende cyclus). Vrijdag 20 maart kreeg ik ineens een heel raar gevoel in mijn onderbuik. Soort ongesteldheidsgevoel maar dan anders. Nog nooit gehad. Trekkingen door mijn onderbuik, liezen en bovenbenen en ik begon lichte hoofdpijn te krijgen. 'S avonds kreeg ik lichte steekjes, vooral rechtsonder mijn buik maar soms ook links. Dit hele gevoel heeft heel het weekend geduurd en werd niet minder. Ik raakte er lichtelijk van in paniek, maar aan de andere kant dacht ik: misschien stel ik me aan. Toch bleef het aanhouden, ene moment erger dan andere moment. Maandag kreeg ik er nog een enorm stijve rug bij, steeds gekke 'plopjes' of trekkingen in mijn baarmoeder en gewoon een algeheel apart gevoel wat ik nog nooit gehad heb. Hoofdpijn bleef ook en ik had het al dagenlang bloedje heet. Woensdagochtend werd ik ineens 'ongesteld', althans, dat dacht ik. Ik heb anderhalve dag wat gebloed en vandaag alleen wat bruin slijm. Het was bij elkaar meer dan een paar drupjes maar zeker geen normale menstruatie. Ik denk in totaal 2 medium tampons. Vandaag kreeg ik ineens enorme krampen in mijn kuiten (wat ik NOOIT heb) en het gekke buik/liezen/rug gevoel blijft aanhouden. Nu heb ik vandaag getest, 1 dag voor mijn verwachte menstruatie, maar negatief. Nu vraag ik me af, wat denken jullie? Kan ik toch nog zwanger zijn of is de kans wel heel erg nihil aangezien hij buiten mij klaarkwam, het best vroeg zou zijn in mijn cyclus (had immers pas do/vr mijn eisprong) en ik nu dus negatief test en ook nog eens een soort van lichte menstruatie heb gehad? Alle symptomen lijken er geloof ik wel op maar aan de andere kant wijst de test iets anders uit en weet ik uberhaupt niet hoe het voelt om zwanger te zijn....
Als de test negatief is zijn de symptomen ook niet veroorzaakt door zwangerschap. Symptomen worden veroorzaakt door het hormoon waar de test op reageert Gewoon over een paar dagen nog een keer testen voor de zekerheid. Verder valt er weinig zinnigs over te zeggen van achter een pc scherm... Maar idd, hoe klein ook, de kans bestaat wel.
Tja...geen idee. Dat hij net voor hij klaar kwam eruit is gegaan zegt niks. Weet trouwens niet hoe je berekend wanneer je eisprong is als je niks gebruikt? Via internet, app op je telefoon? Of ga je er gewoon vanuit dat je eisprong op dag 14 is aangezien je cyclus 28 dagen is? Dit is niet betrouwbaar. Enige manier waarop je zeker bent dat je een eisprong hebt is temperaturen. Zelfs ovulatietesten geven geen zekerheid. Helaas is er niemand die je hier ja of nee op kan antwoorden. We kunnen niet in je baarmoeder kijken Enige wat je kan doen is afwachten en zo nu en dan eens testen. Kan best dat je (ondanks dat je een regelmatige cyclus hebt) een keer een late eisprong hebt en dus ook later ongesteld word.
Ja je zou absoluut zwanger kunnen zijn zelfs als je eisprong de 14e was.de kans bij voor het zingen de kerk uit is niet heel groot, tenzij hij kort daarvoor ook al een keer was klaargekomen. Tja het is dus niet heel aannemelijk maar niet onmogelijk. Welke test heb je gedaan? Doe anders over een paar dagen nog eens een test, als die ook negatief is mag je er wel vanuit gaan dat je niet zwanger bent.
mijn eerste test was ook negatief bleek 3 dagen later met de digitale test toch echt al 4 weekjes zwanger. of hij buiten jou klaar komt of niet je kunt ook zwanger raken Door het voorvocht. paar daagjes wachten en dan nog even een testje doen dan weet je het zeker of huisarts laten bloedprikken
Zwanger raken van voorvocht schijnt dus een fabel te zijn. Dat is alleen mogelijk als de man vlak ervoor al klaargekomen is en tussendoor niet naar de toilet is geweest. Zo niet bestaat voorvocht alleen uit vocht en bevat geen sperma... Naar het schijnt.. Overigens blijft het een ontzettend onbetrouwbare manier..
wauw wat een snelle reacties, heel fijn! Hoe ik mijn ovulatie weet is inderdaad gewoon beetje rekenen. En mn afscheiding in de gaten houden... Is natuurlijk niet heel zeker kan er dan natuurlijk ook daagjes naast zitten maar dacht eigenlijk dat ik wel uit kon gaan van 14 dagen na mijn menstruatie... Het zijn verder vooral mijn buik/liezen/onderrug en gekke trekkingen/steekjes aan mijn baarmoeder die me zorgen baren... heeft volgens mij nog niks met het hcg hormoon te maken toch? pfff zenuwslopende dagen zeg... Ik heb vandaag wel 1 dag voor mijn officiele testdag getest dus heel betrouwbaar is het niet. Maar ik hoopte eigenlijk dat wanneer je echt zwanger zou zijn die ene dag misschien ook niet zoveel uitmaakte...
Helaas zegt ook afscheiding niet zoveel. Er zijn meiden die wel een dag of 5/6 vruchtbaar slijm hebben en verder niks voelen. Wanneer is dan je eisprong? Weinig mensen hebben op exact de 14e dag een eisprong. Zo werkt de theorie maar niet de praktijk. Zelfs met een stabiele cyclus kan het wel eens een dag of 2 variëren met de maand ervoor. Dan is de kans op een zwangerschap ineens een stuk groter als je in de buurt komt van je gedachte eisprong. Probeer (als je niet zwanger bent ) volgende maand eens ovulatietesten om inzicht te krijgen in je cyclus. Zoals gezegd geeft het geen garantie dat je dan ook daadwerkelijk een eisprong hebt (sommige mensen hebben 2 pieken tijdens de cyclus) maar bij de meeste mensen springt een eitje tussen de 24/48 uur na een positieve ovulatietest.
Eens met al het bovenstaande. Daarbij.. als je op dinsdag seks hebt en op vrijdag je eisprong kun je wel degelijk zwanger geraken. Sperma kan best een tijdje overleven in jou lijf. Met voor het zingen de kerk uit is die kans natuurlijk wel kleiner, maar zeker niet onmogelijk. Zou over een paar daagjes nog eens testen
Ik deed voor het zingen de kerk uit en werd ongesteld, toen we daar slordig mee werden raakte ik zwanger. Zelf denk ik dat je niet zwanger bent gezien je negatieve test en je bloeding. Al je symptomen vallen dan eigenlijk ook in het niets omdat die niet afkomstig zijn van de hormonen. Het enige wat me wel opvalt zijn de trekkingen in je lies: dit was voor mij enkele dagen voor mijn nod HET teken dat ik wist dat ik zwanger was en bleek zo te zijn.
Dankjullie voor de reacties... Ik blijf me echt zorgen maken. Snap niks van mijn lijf. Ik blijf rug/lies/onderbuik trekkingen hebben, voel me moe, zware benen, herken niks uit mijn lijf, maar had vanmiddag op mijn NOD een test gedaan die dus (gelukkig) negatief was. Kan het zijn dat ik zwanger ben ondanks een negatieve test? Het was immers wel 's middags en de allereerste dag dat ik zou kunnen testen. Eigenlijk is het bijna onmogelijk dat ik zwanger ben geloof ik gezien mijn lichte bloeding en manier waarop het is gegaan, maar ik begrijp gewoon echt niet hoe ik me zo raar kan voelen hoe ik me nu voel. Ik had bovendien net pis wat echt mega zoet rook, net snoepjes. Ook nog nooit van mijn leven gehad. Het is echt bizar allemaal en vind het echt een beetje eng en vreemd. Ik weet wel dat urine pas zoet kan ruiken wanneer je HCG hoog genoeg is, maar kan het dan niet zijn dat na mijn test mijn HCG omhoog is gegaan? Of dat mijn HCG net niet hoog genoeg was voor een test in de middag maar wel later op de avond hoog genoeg voor deze geur urine? Pff.... ik vind het allemaal maar raar...
tja afwachten, het is en blijft een vreselijk onveilige methode... als je eisprong toch wat later was kun je alsnog positief testen, dan verschuift je NOD
Maar in dat geval zou ik niet zwanger kunnen zijn omdat we dus dinsdag seks hebben gehad... Haha sorry ik merk dat ik een beetje zeur en voor de hand liggende vragen stel maar ik voel me zo onzeker en gespannen
alles kan, late innesteling bijv... als je je zo druk maakt erom, vraag ik me alleen wel af, waarom doe je het dan onveilig? maar goed, de kans is niet zo heel groot iig... wacht nog een paar dagen af, doe dan nog een test, als die negatief is lijkt het me heel onwaarschijnlijk dat je zwanger bent. ga iig niet op kwaaltjes af, daar maak je je alleen maar gek mee, terwijl je ze misschien sowieso wel eens had, maar nooit opgemerkt hebt
Ja waarom doe ik het onveilig... dat was eigenlijk een foutje. Condoom was halverwege afgegaan wat ik dus niet door had en hij dacht dat voor het zingen de kerk uitgaan wel veilig was. Ik was natuurlijk not amused maar kon het niet meer terugdraaien... Maar goed ja ik moet t maar afwachten...
mja in the heat of the moment zoals ze zo mooi zeggen... nouja al met al hoop ik het beste voor je. en zelfs al ga je er bewust voor, is de kans niet altijd gelijk 100%