Wie ook 4 november 2010 uitgerekend?!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Loesie1982, 17 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aukie

aukie Actief lid

6 apr 2008
    343
    0
    0
    Hi Eveline,

Ja, ik vond het heeeeel erg moeilijk om niet toe te geven aan mijn nieuwsgierigheid deze keer. Ik wil natuurlijk heel graag weten of het een meisje is of niet. Maar nadat ik manliefheb overgehaald om het wel te willen weten ben ik een week later weer van gedachten veranderd en zodoende weten we het dus niet :)

Hoe beleeft Jelle de komst van de beeb? Snapt ie het een beetje?
    Nathan weet dat er een baby in mama's buik zit, maar volgens mij snapt ie het verder niet echt, dus ben heel benieuwd hoe hij daar op gaat reageren. hij is heel lief tegen de babies op de creche, maar ja, die krijgen niet perse de aandacht van mama, dus of dat nou vergelijkingsmateriaal is, i don't know.

@allen: zijn we nou een keer terug van vakantie dames en gaan we het eens over leuke dingen hebben?

2. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Goh...ik heb dit topic ooit gestart...zie nu dat er nog steeds leven is, haha!

Er zei iemand, volgens mij Auki, 4 november uitgerekend te zijn, maar je ben 29 weken zwanger staat op je banner...
    Dan is woensdags je wisseldag en ben je toch 3 november uitgerekend?!
    Ik ben nl. 4 november uitgerekend (door ICSI, dus weet precies mijn eisprong) en ben 28w6d en is donderdag mijn wisseldag.
    En 4 november is ook weer op een donderdag!

Gaat het goed met iedereen?!
    Ik zit in de ziektewet met bekkenklachten, werk in het onderwijs, was gewoon te zwaar.
    Volgende week beginnen ze weer en ik kom 2 ochtenden helpen, om toch nog een beetje afleiding te hebben!

Wij weten hier ook niet wat het wordt...
    En het maakt ons ook niet uit...

Schiet het al op met de babykamers bij jullie?!
    Hier staat het bedje en de kast...commode wordt zaterdag in elkaar gezet.
    We krijgen nog een grote 'sticker' van een boom, die hebben we besteld, moet nog binnen komen...die plakken we over het behang.
    Het schiet mooi op allemaal!

Liefs Loesie

3. Aukie, ik weet niet zeker hoeveel Jelle snapt van de baby die op komst is.
    Hij weet ook in ieder geval wel dat mama een baby in de buik heeft... gisteren heeft ie nog geholpen met de doptone bij de verloskundige, en pas heeft ie de baby ook voelen schoppen.
    Maar of ie ook echt doorheeft dat die buik straks verandert in een brusje dat zijn aandacht van papa en mama gaat delen... ik weet het niet.
    Hij zegt wel dat ie een zusje wil, als ik het vraag. Maar ook hier weet ik niet of ie echt wel doorheeft wat dat betekent.
    Mijn moeder past 1x in de week hier bij ons thuis op Jelle en zijn neefje samen, dus het delen van aandacht en speelgoed in zijn eigen omgeving (want op het KDV is dat toch anders denk ik) is ie al wel een beetje gewend.

Loesie, wel balen dat je zoveel bekkenklachten hebt, maar wat dat betreft viel de vakantie nu wel goed en hoef je niet al te veel extra te missen voor je verlof. Ik wil 4 weken van tevoren stoppen met werken, 8 oktober wordt dan mijn laatste werkdag.

De babykamer is eigenlijk al gewoon klaar hier. Jelle is een half jaar geleden al verhuisd naar een andere kamer, en toen is (ook omdat vanaf toen m'n neefje dus 1x per week hier komt) de babykamer gewoon zo gebleven.
    Ik moet nog een keertje goed opruimen, weer andere kleertjes in de kast, kleine luiertjes in plaats van maatje 5 voor Jelle... maar verder is het er helemaal klaar voor.

Het kraampakket is hier ook alweer een week of 2 binnen, bij jullie ook? Ik vind de tijd erg snel gaan...

4. aukie

aukie Actief lid

6 apr 2008
    343
    0
    0
    Hi Dames,

@ Loesie: eerlijk gezegd vergeet ik steeds welke datum ik nou echt uitgerekend bent. Volgens mij was het de 3e, maar misschien ook wel de 4e. De online berekening die ik had gedaan week 1 dag af van wat de vk deed en sinds dien vergis ik me steeds in dag. To be honest, zo boeiend vind ik het ook niet, want ik denk toch niet dat dat kind op tijd komt :) Nathan was 12 dagen te laat en kans is groot dat de 2e ook weer laat komt.

Er komt langzaam maar zeker schot in de babykamer. Nathan is dit weekend verhuisd van zijn oude kamer (de babykamer) naar zijn nieuwe kamer en komend weekend kunnen we dan de babykamer verder uitruimen.
    Wat ik erg moeilijk vind is het leuk maken van de kamer. ik ben zoiezo heel erg slecht in woninginrichting, dus dat maakt het allemaal niet makkelijk. en nu weet ik natuurlijk ook niet het geslacht, dus het moet weer uni-sex en AAAAHHHHH, kvind het echt moeilijk.
    De muren zijn nu al heeeeel licht blauw, er is zilver metallic luxaflex, dus ik heb nu behoefte aan unisex warme kleuren. Iemand ideeen?

Ik heb het kraampakket ook ontvangen een paar weken geleden. Wat een deceptie was dat zeg. ik ben met Nathan bevallen in Ierland, daar doen ze niet aan thuisbevallen en dus ook niet aan kraampakketten, dus ik had een hele andere voorstelling van het kraampakket (meer blije doos). Dus ja, al die verbandjes, navelklemmetjes etc, daar werd ik niet blij van.
    en wat nu? Gewoon in de hoek van de kamer laten staan? en Tegen week 38 eens zo'n matje onder mijn hoeslaken?
    en moet mijn bed nog op klossen? Haal ik die bij zo'n kruisverenigingwinkel? Ik ga overigens in het ziekenhuis bevallen.

@ Eveline: de tijd gaat inderdaad wel heel erg snel. Maar ik vind het niet zo erg. Ik geniet veel minder van deze zwangerschap dan van de eerste. Kheb toch al een kleine die ook aandacht wel, dus met een fulltime baan erbij wordt het allemaal best wel erg zwaar.
    Laten die weken maar voorbij vliegen. Ik ben echt aan het aftellen tot mijn zwangerschapsverlof begint. Heerlijk.

Nou dames, ik ga weer even werken, ik hoor jullie wel weer.
    ff een update van iedereen hoe het ermee staat is wel leuk toch?

groetjes!

5. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ben wel geen november meisje:D
    Maar kom ff kijken hoe het met lieve Loesie gaat:D
    Doe je rustig aan meisje?
    En je kamer is prachtig geworden!
    xxxx

6. Met een week of 37 dat matje onder je hoeslaken inderdaad, voor als je vliezen breken in bed. En verder je kraampakket lekker laten staan, tegen die tijd dat het nodig is verder kijkt de kraamzorg er wel in.
    Je bed moet ook wel op klossen ja, want de kraamzorg eist een bepaalde hoogte. Als je in het ziekenhuis bevalt is het voor de verloskundige niet nodig dus, je bed op klossen, maar daarna zul je toch nog een aantal dagen kraamzorg hebben thuis, die verzorgt je ook. De klossen kun je lenen/huren bij de kruisvereniging of zoiets dergelijks ja.

Ik heb van de week mijn laatste nachtdienst gehad, en jeetje wat gaat het hard, over 6 weekjes alweer verlof!
    Verder gaat het zijn gangetje wel hier...

Deel Deze Pagina