Hallo, Sinds enkele dagen heb ik ontzettend veel last van kramp in me kuiten Nu gaat het lopen en vooral traplopen niet echt van harte, omdat me spieren behoorlijk een opdonder hebben gekregen volgens mij. Ik probeer een beetje te rekken en te strekken, warme douche op me kuiten en ik smeer het een beetje in met zalf voor stijve spieren. Helaas helpt dit allemaal niet echt om het vervelende gevoel weg te krijgen. Heeft iemand hier nog tips? Groetjes, Kim
Hoi Kim, Twee tips heb ik voor je. Je zou wat extra magnesium kunnen slikken. En wat ik laatst hoorde, maar weet niet zeker of het helpt is een warm voet bad. Misschien het proberen waard. Groet, moeders
Ik kom met het tegengestelde van een warm voetbad: Op het moment van kuitkramp (tegenhouden doe je het helaas niet) je voeten plat op een koude ondergrond zetten! (bijv badkamervloer) Groetjes,Alida
Voor ik ga slapen rek ik mijn kuiten op. Even tenen naar je neus trekken. Hierdoor heb ik geen kramp meer gehad. Ik had vaak kramp vroeger (dus niet van zwangerschap) Nu ik zwanger ben heb ik wel af en toe pijnscheutjes in de kuiten, maar gelukkig nog geen kramp gehad.
ik heb zo nu en dan overal kramp =>bovenbeen, armen, kuiten ik overstrek ze en neem vaak douches als ik er veel last van heb. voor mijn zwangerschap slikte ik medicatie maar die mag ik nu niet meer hebben de krampen zijn hierdoor niet veel erger geworden maar komen wel vaker voor vervelend maar ben het gewent bij mij helpt gewoon de warme douche en wat overstrekken
Hoi 8) Bedankt voor de tips Ik zal er zeker een paar gebruiken. Ik hoop dan ook dat die pijnlijke gevoel overdag in me kuiten gaat verdwijnen, want dat is echt niet prettig met trap oplopen en aflopen. Ik lijk dan net een oud vrouwtje..... Groetjes, Kim
Als je gaat slapen of gaat liggen; met je benen omhoog. dus bijvoorbeeld 1 of twee kussens onder je benen. Heeft volgens mij ook te maken met de bloedsomsloop, daarom moet je niet helemaal plat gaan liggen. Veel succes !
Kramp kan inderdaad ontzettend gemeen zeer doen. Ik krijg er vooral last van als ik wat hogere hakken heb gedragen die dag. Dus een klein bescheiden hakje helpt bij mij altijd goed.
De leidster van onze zwangerschapscursus kwam inderdaad ook met de tip van melk drinken voor t slapen gaan, hoeft niet eens warm te zijn. Geen idee of het werkt, ik drink sowieso een glas melk voor ik ga slapen én heb geen kramp..toeval?
Ik heb ook last van rare krampen, 1x s nachts zelfs de hele buurt wakker gegilt wegens kramp in onderbeen en voet. Heb het wel vaker gehad, maar dit deed echt absurd pijn. Manlief een hele tijd mijn been in de goede stand gehouden. Stond hij daar met zijn slaaphoofd.. ha ha. Gelukkig is het niet meer zo erg geweest, maar wel hier en daar nog steeds last van. Ik ben blij al die tips hier te lezen. Maarre... wat heeft zeep met kramp te maken? Melk en kou/ warmte kan ik nog plaatsen, maar zeep? En dan bedoel je gewoon zo'n tablet zeg maar?
Volgens mijn vk komt dat omdat het calcium niet goed wordt opgenomen door de moeder. Kindje neemt eerst wat hij/zij nodig heeft en de rest wordt niet goed opgenomen. Kun je wel meer melk drinken maar dat heeft geen nut. Je zou calcium tabletten kunnen gaan halen, wel de bruistabletten! Anderen worden ook niet goed opgenomen. Ikzelf heb het nog niet gedaan, heb er wel last van, maar nog niet zo vaak dat ik hier iets voor wil innemen. Mocht het erger worden dan ga ik dat zeker wel doen.
Nou dat melk drinken helpt niet.. gisteravond gedaan en vannacht toch zo'n enorme kramp in kuit/ voet echt niet normaal. Wist niet dat dit kon, is dit een voorbereiding op bevallingspijn of zo? Ik zal de verloskundige maandag eens vragen om tips en dan laat ik het jullie weten!
Oh ja, voor calcium opname gebruik ik al extra vitamine D en ik krijg onwijs veel calcium binnen... dus kan me niet voorstellen dat het daarmee te maken heeft.. ik zal dat ook eens vragen maandag.
drink je voldoende water? Ik had hier last van voor de zwangerschap en hoorde dat het ook met de vochthuishouding te maken had. Dus toen ben ik 1,5 liter water (dus naast het andere drinken) gaan drinken en toen ging het over. Of het hier door komt dat weet ik niet, maar toen hielp het wel. Liefs
Bij mij is het gelukkig op dit moment iets minder geworden. Wel wordt ik 's nachts weleens wakker met het gevoel dat de kramp gaat komen. Als dat zo is dan ga ik zitten met me voeten op de koude vloer en dat helpt inderdaad Het resultaat is dat ik alleen 's ochtends alleen mega stijf ben. Ik loop als een oude oma 2 trappen af om naar de wc te gaan (helaas slapen we op zolder ivm. verbouwing). Gelukkig trekt de stijfheid binnen een half uurtje weg en kan ik weer normaal de trap op en af en loop ik niet meer als een pinguin om me kuiten maar niet te belasten. Dus de tip van de koude vloer werkt bij mij wel Groetjes, Kim