ik wordt (weer) mama in Juli 2012!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door jo1984, 18 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jo1984

jo1984 Niet meer actief

Ik weet dat er al verschillende juli topics lopen, maar kies er voor om nog een te openen. Ik vind het moeilijk om in een bestaand topic aansluiting te vinden en hoor dit van andere dames ook. Vandaar dit nieuwe topic.

Mijn naam is Jo, ik ben 27 jaar een woon in Friesland. Ik ben getrouwd sinds 2010 en de trotse eigenaresse van twee katten en een hond (cane corso)
    Wij hebben ruim anderhalf jaar geklust voordat het raak was. Helaas werd dat een mk. Direct na de mk weer zwanger, nu 23 weken!

Ik hoop dat er dames zijn die gezellig mee komen kletsen.

Liefs Jo

2. Meissie2008

Meissie2008 Bekend lid

6 feb 2011
    769
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Holland, Drenthe
    Hai Jo,

Ik zit al wel bij een Juli-topic maar maakt niet uit..sluit me hier ook zo weer aan...
    gefeliciteerd met jullie zwangerschap en dat jullie een zoon krijgen...leuk hoor!!
    en ook dieren lief hebbers...wij ook haha

Ik noem mezelf ff meissie hier omdat ik graag ietwat anoniem wil blijven op dit forum...woon in Drenthe!
    Ben 26 jaar, getrouwd sinds 2010 en hebben al een dochter van 3 jaar!en we mogen nu weer een mooie meid verwachten...super blij met 2 meiden...
    Van deze meid hebben we ook ruim een jaar over gedaan voor we zwanger werden....pfff ook een vroege miskraam gehad en nu alweer bijna 25 weekjes zwanger!zijn er super blij mee!
    we hebben 2 konijnen, aquarium en een hond (duitste herder)!! dus kleine kinderboerderij....hihi

hoe voel je je verder? kwaaltjes?
    Liefs Meis

3. girly81

girly81 Actief lid

20 okt 2011
    390
    0
    16
    Hey wat leuk....

Ik heb hetzelfde probleem...ik probeer er wel tussen te komen, maar op een of andere manier kom je er niet tussen...
    Dus dit is een goede zet van jou denk ik...
    Ik zit zelf ook niet echt heeeeel veel op zp dan sommige anderen, maar vind het wel leuk zo nu en dan iets te lezen en schrijven van anderen...

Ik ben 30 en zwanger van onze eerst....en het word een prinsesje zoals je leest op mijn onderschrift.
    Ze groeit op met papa en mama natuurlijk, maar ook met 2 schatten van katten en 2 cavia's en een baardagaam...hier dus ook een kleine boerderij...

Nu nog hopen dat er meerderen gaan reageren hier...

4. jo1984

jo1984 Niet meer actief

Wat leuk dat jullie reageren.
    Ik doe ff n snelle reactie vanaf de telefoon, typt zo moeilijk. Volgende keer langere reactie hihi.

5. Anni85

Anni85 Fanatiek lid

14 jan 2011
    3.399
    0
    0
    Mama van 2
    Zuid-Holland
    ik zit net als meissie ook bij het andere juli-topic, maar ik sluit me hier ook aan!
    Gezellig :)

Introducing myself:
    Ik ben 26 jaar, woon samen met mijn vriend in een heel leuk huis in zuid-holland.
    Ook wij hebben 2 konijnen, verder geen boerderij ;)
    Dit is ons eerste kindje na vorig jaar een vmk te hebben gehad.
    Alweer 21 weken onderweg, en wij krijgen een jongen!
    Nou, dat was het denk wel... :)

Dat het hier maar goed gezellig mag worden! :D

6. Meissie2008

Meissie2008 Bekend lid

6 feb 2011
    769
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Holland, Drenthe
    hee Anni,jij ook gezellig hier hihi
    wordt nog niet zo veel gekletst hier...

@girly gefeliciteerd en leuk ook een meid!!

Hier weinig nieuws verder...alles gaat zijn gangetje en ons meisje in de buik is nog net zo rustig als anders...in tegenstelling tot haar 3 jarige zus haha die zowel in de buik als nu enorm energiek is...nu ben ik benieuwd omdat de babygirl zo rustig in de buik is of ze dat dan straks ook is ...we zullennog ff moeten afwachten

fijne lente dag allemaal

7. Anni85

Anni85 Fanatiek lid

14 jan 2011
    3.399
    0
    0
    Mama van 2
    Zuid-Holland
    haha ja ik dacht, laat ik hier ook gezellig mee doen :)
    Tis idd nog niet zo druk...

Leuk hoor meissie, dat er zo'n verschil tussen de meiden is.
    Geduld is een slechte zaak in mijn geval, ik ben ook zo benieuwd naar hoe en wat.
    Maar moet toch nog wachten.
    Die van ons is ook onwijs druk, echt een voetballertje haha :)
    Benieuwd of dat buiten de buik straks ook nog is...?

Jullie ook een hele fijne mooie lente-dag gewenst! :)

8. girly81

girly81 Actief lid

20 okt 2011
    390
    0
    16
    Grappig meissie dat je erover begint...over de beweeglijkheid van je kindje in je buik.
    Ik voelde madam, pas vrij laat, omdat ik ook me placenta voor heb liggen...maar nu voel ik haar ongeveer 2 weken bewegen, maar alleen vandaag dus haast niet...en daar maak ik me wel druk om...ppffff..zal wel goed zijn..maar toch
    Het begint hier wel een beetje te komen qua meiden die zich hier aanmelden...leuk hoor!!
    Iedereen voelt zich verder goed??

9. Anni85

Anni85 Fanatiek lid

14 jan 2011
    3.399
    0
    0
    Mama van 2
    Zuid-Holland
    ik voel me nu wel iets beter, maar heb me behoorlijk beroerd gevoeld...
    Heb vanaf 6 tot 15 weken gespuugd, daarna aan de medicijnen.
    Heb ook last van bekkeninstabiliteit, dus gedeeltelijk in de ziektewet en fysio.
    Nu gaat het redelijk, al heb ik af en toe nog best wel pijn in mijn rug.
    Ach, je moet er iets voor over hebben he? ;)
    Voel jij je verder ook goed?

Het is zo lekker weer meiden, gaan jullie nog iets leuks doen?
    Ik moet helaas werken vandaag, morgen wel vrij gelukkig.
    Fijn weekend!

10. jo1984

jo1984 Niet meer actief

Hoi hoi,

Start je een club, ben je zelf afwezig...:)
    Maar goed, dat had een reden:cool:

Anni, fijn dat jij je nu wat beter voelt. Pff niks aan om je zo lamlendig te voelen. Ik heb de eerste maanden ook heel veel de wc-pot mogen knuffelen. Toen ik medicatie kreeg ging het iets beter. Sinds week 16 ongeveer braakvrij...En nu al bekkeninstabiliteit. Das best vroeg toch?

Girly, herkenbaar hoor dat je je kleine niet iedere dag even duidelijk voelt. Is ook heel normaal. Maar ook ik maak me dan effies zorgen hihi
    Ook hier een voorliggende placenta, voelde onze zoon alleen wel al met 16! weken.

Meissie, grappig he dat de kindjes in de buik al een eigen karaktertje hebben.

all; hier dus last van harde buiken en bloedverlies. Afgelopen week bij de vlos (met spoed) geweest en ik moet rust nemen. Kom tot aan mijn verlof ook niet meer aan het werk. Misschien een paar uurtjes arbeidstherapeutisch, maar sowieso geen clientcontact. Elke vorm van stress moet vermeden worden. Bloedverlies heb ik deze zwangerschap vaker gehad en is waarschijnlijk een gescheurd vaatje bij de bm-mond, maar alle keren schrik ik me weer lam.
    Vandaar dus mijn afwezigheid de afgelopen dagen. Was de hele dag aan het broekloeren of er niet meer bloed was :(

Zullen we een lijstje maken?

Naam- leeftijd- hoeveelste kindje- uitgerekende datum- eventueel geslacht
    Jo- 27 jaar- 1e kindje na mk- 14 juli 2012- zoon

Liefs

11. girly81

girly81 Actief lid

20 okt 2011
    390
    0
    16
    Jeetje Jo...wat schrikken en helemaal als je zover in de zwangerschap bent..ik heb het in het begin gehad..ook boedverlies, maar nu gelukkig niet meer...hoop ook dat het wegblijft, want ik heb precies hetzelfde gehad..dat je elke keer naar de wc gaat om maar te kijken of het niet erger word.
    Ik hoop voor je dat het nu gewoon niet meer voorkomt..

Ik las ook over bekkeninstabiliteit...zit zelf ook al bij fysio, maar werk gewoon nog volop..wel met iets meer pauzes, anders houd ik het ook niet vol.
    En een lijstje bijhouden is wel leuk opzich...weet je ook wie wanneer uitgerekend is...maar moet dat niet op een andere manier...dat je een appart gedeelte maakt...heb er niet veel verstand van hoor hihi...

Maar wat een weertje vandaag...moest nog wel werken...maar het was gelukkig niet druk..dus kon ik ook een beetje van het weer genieten..

12. jo1984

jo1984 Niet meer actief

Haha ik heb ook geen verstand van lijstjes en had bedacht het zo te doen hihi
    Mocht iemand anders weten hoe het 'moet' dan hoor ik het graag.

Gisteren nog werken, zit je in de zorg?

Ik heb maandag mijn eerste afspraak bij de fysio. Ben benieuwd wat hij/zij van mijn waggel zegt ;)

13. girly81

girly81 Actief lid

20 okt 2011
    390
    0
    16
    Nee, ik ben kapster..dan merk je het ook snel genoeg...ppfff
    Maar succes bij de fysio..het is te hopen voor je dathet allemaal meevalt...je hoort weleens verhalen..ppfff...dat moet je niet doen, maar toch wil je het ff lezen dan haha...
    Maar fijne dag allemaal vandaag!

14. Anni85

Anni85 Fanatiek lid

14 jan 2011
    3.399
    0
    0
    Mama van 2
    Zuid-Holland
    @Girly: Dat was ik! Ik werk in een kledingwinkel, dus sta echt de hele dag.
    Heb afgesproken dat ik meer pauze heb en 3 ochtenden in de week vrij (is maar 5 uurtjes minder, maar toch)
    Had van de week alweer 2 keer ontzettende pijn in mijn rug, dus blijkbaar doe ik toch nog teveel... ;)
    En om de week naar de fysio toe, dat helpt al een heleboel.

Jij dus ook al naar de fysio, Jo.
    Succes daar, hopelijk helpt het bij jou ook!

Ik zal even het lijstje aanvullen... :)

15. Anni85

Anni85 Fanatiek lid

14 jan 2011
    3.399
    0
    0
    Mama van 2
    Zuid-Holland
    Juli 2012 Mama's

Jo - 27 jaar - 1e kindje na mk - 14 juli 2012 - Zoon
    Anni - 26 jaar - 1e kindje - 29 juli 2012 - Zoon

16. girly81

girly81 Actief lid

20 okt 2011
    390
    0
    16
    Hopen dat ik het goed heb ingevuld hihi

17. Anni85

Anni85 Fanatiek lid

14 jan 2011
    3.399
    0
    0
    Mama van 2
    Zuid-Holland
    je hebt hem goed ingevuld alleen via een quote.
    Dus dan kan een ander hem niet meer gebruiken.
    je kan beter knippen en plakken, anders sta je er volgende keer niet meer bij.
    En dat willen we wel, een complete lijst!

Heerlijk dagje vandaag he meiden?

18. ManonM78

ManonM78 Lid

29 nov 2011
    52
    1
    0
    lelystad
    Hoi dames, hier ook een juli baby in aantocht.
    3 juli ben ik uitgerekend, ben zelf 6 juli jarig, en mijn moeder op 1 juli...grappig!!!! bij mijn zoon was ik 11 dagen overtijd...die word 22 mei 3 jaar.

19. jo1984

jo1984 Niet meer actief

Manom welkom! Ik ben de 14e uitgerekend, de 16e zijn wij 2jaar getrouwd, de 9e is de broer van mijn man jarig en de 27e gaat deze broer trouwen...

20. Meissie2008

Meissie2008 Bekend lid

6 feb 2011
    769
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Holland, Drenthe
    Juli 2012 Mama's

Jo - 27 jaar - 1e kindje na mk - 14 juli 2012 - Zoon
    Anni - 26 jaar - 1e kindje - 29 juli 2012 - Zoon
    Meissie- 26 jaar - 2e kindje- 3 juli 2012 - Dochter