Schema prikken hormonen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door moontje2008, 29 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Lieve dames

Een vriendin van mij gaat binnenkort beginnen met IVF/ixi,

Nu heeft zij in het ziekenhuis een mooi schema gezien waarop je kunt zien wanneer je welke hormonen moet spuiten. zij heeft dit schema (nog) niet meegekregen.

Wie heeft er zo'n schema digitaal?

Liefs

Mo

2. Nicky86

Nicky86 Actief lid

29 feb 2012
    268
    5
    18
    Volgens mij verschillen die schemas heel erg per ziekenhuis. En is het ook afhankelijk van welke hormonen je gaat spuiten. Kan ze daarover geen contact met het ziekenhuis opnemen dan?

Liefs Nicky

3. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Zal ik tegen haar zeggen, ze zit in Nijmegen volgens mij.. Het is nog allemaal vrij nieuw voor haar, ze gaan meteen over naar IVF dus ze heeft niet echt een voortraject gehad

4. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Dat schema krijg je als je de recepten ook krijgt. Het ziekenhuis bepaald de injectie eenheden en zet die op die lijst. In principe spuit je de eerste weken hetzelfde (vaak decapeptyl) en iedere dag op het zelfde tijdstip. Later komen er andere injecties bij. Dit verschilt per ziekenhuis. Je vriendin moet dus even geduld hebben..

5. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Zo'n schema is individueel...je kan dus niet een schema van een ander gebruiken..
    Ze krijgt vanzelf haar schema!

Ik moet eerst 3 weken aan de pil, voordat ik begin met spuiten...dat schijnt in het lange protocol normaal te zijn.
    Daarna spuit ik een dag of 14 en dan is de punctie ergens, maar dat word bepaald aan hoe de eitjes groeien.

6. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ik zal het tegen haar zeggen, volgens mij dacht ze dat dat schema bij iedereen hetzelfde was. Bedankt voor het antwoorden, heb haar aangeraden zich hier aan te melden trouwens, denk dat ze er veel aan zal hebben!

Deel Deze Pagina