wie ook aan de maaltijdshakes

Discussie in 'De lounge' gestart door daalmeyer1974, 15 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    nou nee dank je wel.
    mijn ervaring..
    leuk die shakes je valt goed af ( zag ook redelijk wat de grond )
    voor een week was het leuk maar erna werd ik er snel duizelig van .

en het afvallen zat er erna zo weer aan ookal at ik normaal

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Mis je dan geen koolhydraten voor de langdurige energie?

3. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Dat vraag ik me ook af...Volgens mij kan het op lange termijn niet goed zijn voor je lichaam om zo te eten.

4. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38

Tuurlijk niet, maar het is makkelijk (je hoeft geen kcal te tellen), snel resultaat want ja afvallen doe je wel.

En wat er daarna gebeurt zien we dan wel weer ;) zolang we maar wat slanker de zomer in gaan. Na kerst begint het weer op nieuw;)

5. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.287
    11.896
    113
    Een eetlepel zonnebloempitten is 97 kilocalorieën. Erg veel dus. Ik zou daar echt meteen mee stoppen Mackwek. Veel gezondere en minder calorierijke snacks te bedenken. Je zou bijv. cherrytomaatjes, komkommer, worteltjes of iets dergelijk kunnen nemen.

6. Catootje80

Catootje80 Bekend lid

30 aug 2014
    711
    0
    0
    NULL
    NULL
    #46 Catootje80, 16 mei 2015
    Laatst bewerkt: 16 mei 2015
    Ik snap soms ook wel dat mensen er naar grijpen omdat ze wellicht ook niet "beter weten" (niet verkeerd bedoeld) en vooral omdat het lekker makkelijk is omdat je er inderdaad niet bij na hoeft te denken. Maar op de langere termijn is dit gewoon niet goed... en het zal best snel gaan en dat wil men natuurlijk ook.

Maar het is zoveel beter (en wetenschappelijk onderbouwd, bewezen, etc.) dat het op de manier waarop ik zei en jij het gedaan hebt, het het allerbeste is. En het is vooral iets wat niet tijdelijk is, maar wat je gewoon je verdere leven blijft doen natuurlijk :p

En mooi en goed om te lezen dat je er zo happy bij voelt :D
    En inderdaad je voedt je lichaam en je vult het niet meer (hier kan ik blij van worden als mensen dat zeggen haha)

7. Catootje80

Catootje80 Bekend lid

30 aug 2014
    711
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe moet ik dat voor me zien, koolhydraatarm?
    Je vermijdt ze helemaal of je hebt het gereduceerd tot ...?

Als je ze vermijdt...: je lichaam heeft echt koolhydraten nodig om je organen e.d. te laten functioneren en om zelf te kunnen functioneren.

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Juist...zo ben ik dik 13 kilo afgevallen..

Ik sport alleen wel heel veel en fanatiek...en ik eet dus wel meer koolhydraten ( goede)

Maar niet alleen op de weegschaal resultaat...ook in vetpercentage. Ik begon met 35% ( veel te veel) en heb nu 25% ( goed voor mijn leeftijd)

9. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Ja ben er ook echt heel happy mee. Elke dag merken dat je goed voor je lichaam zorgt, is echt zo fijn. En ik eet ook echt gewoon lekker, wel zo belangrijk.
    En mocht ik toch een keer uit de ban springen, omdat we een feestje hebben of toch een keer geen zin hebben om te koken (en bijvoorbeeld frietjes eten) is dat geen enkel probleem. Ik kom er geen gram van aan.
    Pas geleden heb ik een hele chocoladereep op (moest ongesteld worden:)) en beroerd dat ik me gevoeld heb. Ik werd duizelig en moe. Echt ik viel zowat in slaap op de bank. Voorheen had ik dat trouwens heel vaak, nu ik gezond eet nooit meer.

10. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    Ik mis geen koolhydraten op zo een dag hoor.
    Ik zit ook voornamelijk de hele dag ivm medische beperkingen. Dus ik verbruik ook erg weinig. En ik eet ook echt wel brood of aardappelen maar ik probeer dat om en om te doen. Ene dag bv wel en de andere dag wat minder.

11. Mackwek

Mackwek Actief lid

27 feb 2015
    443
    25
    28
    NULL
    NULL
    Lief al die bezorgde reacties over het shaken. Maar ieder kiest iets wat bij hem of haar past.
    Ik ben onder begeleiding van een dietist aan het shaken, dus ik heb hier echt wel vertrouwen in. Als ik ga stoppen met de shakes ga ik over op een voedingsschema, nog steeds bij de dietist. Dus dat gezond eetpatroon komt ook echt wel aan bod.

12. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Misschien een clubje aanmaken lady's?

13. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Ik eet koolhydraatarm/koolhydraat beperkt, niet koolhydraatvrij.

14. Liminous

Liminous Actief lid

23 okt 2009
    371
    69
    28
    NULL
    NULL
    Hier ook een shaker!

Dit is nu mijn 11e dag dat ik bezig ben met Cambridge 500. Na 6 dagen gewogen bij de consulente en 2,9 kilo eraf!
    In totaal zou ik er voor een gezond gewicht 18 kilo af moeten. Ben 1,60 en begon met 74,2 kg.

Ik loop al wat jaartjes tegen dat overgewicht aan te hikken, maar ik heb nooit de motivatie gehad om er wat mee/tegen te doen. Zo opeens ging de knop om en toen wilde ik er zo snel mogelijk, zo veel mogelijk af hebben.

Om die reden heb ik gekozen voor Cambridge. De bedoeling is dat ik dit maar 1 cyclus doe, dus 3 weken volop shaken en vanaf de 4e week weer opbouwen (onder begeleiding) met eten. Ik heb dan nog niet het gewicht bereikt wat ik wil, maar de laatste kilo's wil ik er dan met een gezond eet patroon af zien te krijgen.

15. amy1982

amy1982 Lid

3 sep 2013
    59
    0
    6
    NULL
    NULL
    Luna leuk idee een clubje! Doe graag mee :)

16. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    waarom niet meteen een gezond voedingspatroon

17. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Plus dat al die shakes echt behoorlijk wat geld kosten!

Ik zou het nooit doen.

18. Kimbolini

Kimbolini Actief lid

4 jun 2014
    111
    1
    0
    NULL
    NULL
    ;) ja daarom staat een kipfilet ook bekend als een volwaardige maaltijd, en zonnebloempitten een tussendoortje of iets wat je over je salade heen strooit... Ze zegt toch ook dat ze het als snack eet tuurlijk ga je geen zak zonnebloempitten wegwerken als lunch maar dat snap je zelf ook wel. Dus nogmaals.. Zonnenbloempitten zijn meer verantwoord dan een zak chips of een reep chocola wegsnaaien in de avond

19. Catootje80

Catootje80 Bekend lid

30 aug 2014
    711
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op zich is de weegschaal ook maar bijzaak. Meten is weten inderdaad. Je hebt er meer aan dat je vetpercentage zakt dan dat een getal op de weegschaal naar onderen gaat (wat natuurlijk ook wel gebeurt, maar je vet laten meten is belangrijker/beter) :D

Voor ik zwanger was sportte ik ook 4 a 5 x per week, nu lukt me dat niet meer helaas en ben iets anders gaan eten omdat ik alleen koolhydraten at (althans bewust zelf toegevoegd) op sportdagen. Maar pak het straks weer met alle liefde meteen op :):cool:

Deel Deze Pagina