Wie ook aan het aftellen naar een geplande keizersnede?

Discussie in 'De bevalling' gestart door debozoe, 1 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zasaa

zasaa Lid

27 mei 2011
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb binnen en nu en 2 weken afspraak voor geplande keizersnede staan ivm stuitligging. Wat ik vooral vervelend vind is d je toch even gescheiden bent van je kindje. Al is in het.ziekenhuis waar ik loop wel protocol om dit zo zo kort mogelijk te laten duren. Ik loop daarnaast ook in ziekenhuis omdat sinds deze week mijn bloeddruk elke te hoog.is. Zie erg tegen de naalden op. Heb naaldenvrees. Kan niet slechter treffen nu. Ben heeeeel benieuwd naar onze kleine meid! Is de eerste voor ons!

2. debozoe

debozoe Bekend lid

12 okt 2008
    788
    0
    0
    Juf
    spannend zasaa!
    wel goed dat ziekenhuizen zo bewust bezig gaan met het scheiden van moeder en kind, je hoort eigenlijk van iedereen daar tegenop te zien.

hoe kijken jullie eigenlijk aan tegen het krijgen van de keizersnede versus gewone bevalling, ik heb er best wel last van gehad om dit los te laten en vind het af en toe nog steeds wel lastig moet ik zeggen..

3. frouk85

frouk85 Niet meer actief

Ik vond en soms nog steeds het wel jammer dat ik geen natuurlijke bevalling kan ondergaan. Ik ben ergens nieuwschierig hoe dat dan zou zijn en t lijkt me erg bijzonder om t zelf te doen. Ik heb me hier bij neergelegd en laat de keizersnede op me afkomen. We hebben nog geprobeerd hem te laten draaien maar niet gelukt, om toch een keizersnede te voorkomen. En een stuitbevalling beginnen we niet aan ik vind er teveel risico's aan zitten voor de kleine.

4. Bika

Bika Niet meer actief

Omdat vorige bevalling heel slecht verliep en na drie dagen in een keizersnede eindigde ben ik echt doodsbang om gewoon te moeten bevallen. Heb vorige keer niet het idee gehad dat ik een kind kreeg, hij was er gewoon. Dat vond ik wel heel raar.

Heb desondanks er wel voor gekozen dat als de bevalling eerder natuurlijk op gang komt ik het wel ga proberen. Ze kunnen dan altijd nog keizersnede doen. Maar verwacht eigenlijk niet dat de bevalling eerder begint, 38 wk is al vroeg zat

5. zasaa

zasaa Lid

27 mei 2011
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er eerste 2 dagen toen bleek dat draaien niet meer echt erin zat/zit best wel even moeilijk mee gehad. Voelde beetje alsof ik faalde ofzo. Ook zei iedereen van dat moet je niet zo voelen, ik heb dat wel even zo ervaren. Daarom hebben wij na de draaipoging eerst even weekend rust genomen om het te laten zinken. Vaginaal heeft de gyn mij afgeraden. Ik hoop stiekem dat ik de avond voor de geplande kz toch iets van weeen zal krijgen om toch het gevoel te ervaren. Ik lees nu heel ervaringsverhalen en praat er veel over met mijn vriend zussen en moeder. Dat helpt toch wel beetje. Laatste paar dagen heb ik ook zoiets van kom maar op. Begeleiding is in ziekenhuis super en dat heeft er ook wel voor gezorg dat die negatieve gevoelens zijn gaan zakken.

6. Bika

Bika Niet meer actief

Waarom raden ze je vaginaal specifiek af zasaa?

Mijn man heeft enkele stuitbevallingen gedaan en zei vorige keer al als het een stuit is mag je gewoon vaginaal, bevallingen gaan zelfs makkelijk vond hij. Toch lijkt het mijzelf wel raar en onnatuurlijk hoor.

7. DaphneB

DaphneB Bekend lid

25 jul 2011
    585
    68
    28
    Ik weet al 3 jaar dat ik nooit natuurlijk mag bevallen dus ik heb echt geen andere keus. Ik weet dat als het wel zou gebeuren ik er zoveel problemen voor terug krijg. En ik moet heel eerlijk zeggen dat ik ontzettend tegen een bevalling zou opzien en nu een klein beetje denk dat de keizersnede met een uurtje gepiept is :). Natuurlijk weet ik dat het herstel zwaarder is maar heb al vele buikoperaties gehad dus denk niet dat die pijn mij zal verrassen en vooral niet als die kleine dan naast je ligt.

Natuurlijk vind ik het een gek idee dat ik nooit echt over een natuurlijke bevalling mee kan praten maar heb er (tot nu toe) totaal geen moeite mee.

8. Bika

Bika Niet meer actief

Het idee dat het met een uurtje klaar is vind ik wel echt een van de pluspunten van een keizersnede. Je gaat het ziekenhuis in, je meld je, je kind is er. Geen uren of dagen wachten hihi (zoals de vorige keer :( )

9. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Hier geen geplande keizersnede gehad, maar een (spoed) keizersnede

*bloedverlies, tijdens de operatie maken ze je baarmoeder zo veel mogelijk schoon... zuigen het meest bloed weg. Hierdoor heb ik veel minder bloedverlies gehad dan wat je na een normale bevalling het. Ook niet van die grote stolsels, want die waren tijdens de operatie al zoveel mogelijk verwijderd. Ik was er na een week ook wel vanaf.

*zij slapen.... 2e nacht na de keizersnede heb ik al op mijn zij geslapen met een kussen bij mijn buik voor de steun... Ik kan namelijk echt niet lekker slapen op mijn rug.

*pijn, zodra de ruggenprik uitgewerkt was en ik mijn benen weer kon voelen werd ik direct gemobiliseerd... ik moest uit bed in een stoel zitten en na 10 minuten ofzo weer terug in bed. Volgende dag mocht ik douchen onder begeleiding. Ik moest bij het opstaan een kussen tegen mijn buik drukken om tegen druk te geven. Dan heb je minder last van de wond. Dit heb ik de 3 dagen dat ik in het ziekenhuis moest blijven keurig gedaan en weinig last gehad van de wond. Eenmaal thuis kwam ik zonder kussen omhoog en heb eigenlijk nooit meer last gehad van de wond. Ik liep ook als een kievit door het huis dat de kraamzorg me zelfs moest afremmen.

Het is mij dus ontzettend mee gevallen en ik heb dan ook echt een keizersnede gehad waar iedereen voor zou willen tekenen. Enige nadeel vond ik inderdaad dat je zelf nog niet zoveel kan doen met je kleine de eerste dagen... Maar ach dan heb je gelukkig de kraamzorg nog en daarna heb je nog genoeg tijd om het zelf te doen!

Liefs

10. zasaa

zasaa Lid

27 mei 2011
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb gesprek gehad omdat ik het heel moeilijk vond om een keuze te maken. Mijn gyn is zelf meer voorstander van keizersnede dan stuitbevalling. Ze wilde stuitbevalling wel.doen hoor, maar ze vind dat wij beide daar ook voor de volle 1000% achter moeten staan. Doordat wij erg twijfelden heeft ze het ons daarom afgeraden. Volgens haar is een stuitbevalling echt heel pittig, vooral bij de eerste en zitten er vooral voor de baby meer risico's aan vast dan bij een keizersnede. Plus dat mijn kleine meid echt heel raar in mijn buik ligt. Beetje half dwars en onvolkomen stuit.

11. debozoe

debozoe Bekend lid

12 okt 2008
    788
    0
    0
    Juf
    sunny: jou berichtje heeft me moed! hopelijk valt het straks allemaal erg mee.

zasaa: lijkt me ook een moeilijke keuze, maar ik denk dat ik in jou geval hetzelfde had gedaan, stuitbevalling lijkt mij erg pittig

morgen weer naar de gyn en ook meteen gesprek met de anesthesist en een verpleegkundige van de afdeling, pff vind het ineens heel spannend allemaal. ben ook best een beetje zenuwachtig, hoe moet dat de avond van te voren wel niet zijn..

12. Bika

Bika Niet meer actief

Klinkt als de juiste keuze dan zasaa! Denk dat ik zelf ook liever voor keizersnede zou gaan hoor.

Wat sunny zegt herken ik echt helemaal. Schijnt wel dat je met een geplande keizersnede veel naweeen krijgt, terwijl ik die met de spoed die al van te voren heb gehad. Hopelijk werkt die ruggeprik lang genoeg.

13. DaphneB

DaphneB Bekend lid

25 jul 2011
    585
    68
    28
    Voor mij nog 2 nachtjes... zenuwen pffff ene kant zo mooi en bijzonder onze eerste kind en de andere kant ben ik bang :(

Wil er zo graag van genieten

14. Bika

Bika Niet meer actief

Komt goed Daphne! Zenuwen en angst zijn echt heel normaal. En het gevoel van je kindje voor het eerst zien en vasthouden... Wow!! Wist niet dat ik zo'n instant diepe liefde kon voelen. Dat lichaampje tegen de jouwe maakt alle zenuwen, angst en pijn van de keizersnede helemaal goed :D

15. zasaa

zasaa Lid

27 mei 2011
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    He daphneB,

Heel veel succes! Komt vast helemaal goed!!!! Snap dat je onwijs zenuwachtig ben en ook bang, maar als je je kindje vasthoudt raak dat allemaal vast naar de achtergrond (dat hou ik mezelf maar voor iig).

16. frouk85

frouk85 Niet meer actief

Veel succes Daphne komt vast goed. Zenuwen is normaal heb ik straks als t zover is ook last van t blijft spannend eindelijk je kindje bij je!!

17. debozoe

debozoe Bekend lid

12 okt 2008
    788
    0
    0
    Juf
    Daphne: Morgen al de grote dag, spannend hoor!! Ben enorm benieuwd hoe je het allemaal gaat ervaren, breng de de laatste dag met je man door of ga je nog iets doen ter afleiding??

Gister in het ziekenhuis geweest, ook bij de anesthesist en langs de opname geweest, alles staat nu officieel vast.
    Wel aangegeven dat ik na de operatie liever geen morfine wil omdat ik er graag helemaal bij wil zien en me niet vaag wil voelen door evt morfine.
    Nu begreep ik dat het gebruik van morfine best wisselend is per ziekenhuis, in het ziekenhuis waar ik eerst liep geven ze standaard geen morfine na een keizersnede, maar hier dus wel.
    Nu afgesproken dat ik in principe geen morfine krijg, maar mocht de pijn te erg worden ik er alsnog om kan vragen..

18. Bika

Bika Niet meer actief

Ze zijn echt lekker op tijd bij jullie he Debozoe! Hier dat gesprek pas volgende week. Al mijn afspraken zijn elke keer een week later dan die van jou hihi. Fijn dat dat allemaal geregeld is. Verwacht hier geen verassingen, keizersnede is in het zelfde zh natuurlijk en de gyn gaf al aan dat ze alles op dezelfde manier gaan doen op het soort ruggeprik na.

Spannend Daphne, succes met vandaag doorkomen!

Wij gaan de laatste dag X. naar mijn ouders brengen en verder niets. Kost al tijd zat overigens hoor, die wonen een uur verderop haha. En verder niet tot weinig slapen gok ik, maar in alle eerlijkheid slaap ik nu ook al bijna niet meer. Dus alleen de zenuwen zullen het verschil maken denk ik.

19. DaphneB

DaphneB Bekend lid

25 jul 2011
    585
    68
    28
    Jeeej morgen de grote dag. Vanmorgen vroeg bloed geprikt ivm keizersnede. Dan hebben ze bloed op voorraad mocht het nodig zijn morgen :) . Vanmiddag tussen 14:30 en 15:30 kan ik naar de kraamafdeling bellen en vragen hoelaat ik op de planning sta. Laatste bericht was dat mijn gynaecoloog middagdienst op de OK heeft maar hoop stiekem dat het toch de ochtend is.

Ik ga vandaag lekker rustig aan doen. Albert heeft de boodschapjes bezorgd zodat we lekker volle koelkast hebben zodra we thuis komen :D . Ouders komen zo een bakkie doen en verder lekker relaxen. Baby kleertjes nog een keer strijken want die zitten nu al 2 weken in de vluchtkoffer haha en dan op naar morgen. Het is zo een gek idee dat we morgen papa en mama zijn en zooo bijzonder.

@debozoe Bij ons in het ziekenhuis ook geen morfine, in principe alleen paracetamol en bij erge pijn diclofenac?! of zoiets. gelukkig geen morfine. Begrijp je helemaal want dat maakt je best afwezig en je wil juist de eerste uurtjes met je man en baby heel bewust meemaken. Dan maar ietsje meer pijn.

Ik ga proberen niet mijn middagtukkie te doen straks zodat ik vannacht iedergeval een beetje slaap.

20. debozoe

debozoe Bekend lid

12 okt 2008
    788
    0
    0
    Juf
    Daphne:,spannend allemaal zeg! heerlijk he doe Albert, doe komt hier ook regelmatig hihi
    Succes, je laat het ons wel weten, he !!

Deel Deze Pagina