Wie ook aan het aftellen naar een geplande keizersnede?

Discussie in 'De bevalling' gestart door debozoe, 1 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DaphneB

DaphneB Bekend lid

25 jul 2011
    585
    68
    28
    Ik moet mij om 9 uur melden, sta als laatste gepland van de ochtend.

Natuurlijk laat ik jullie het weten :)

2. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    oeh spannend zeg. ik krijg ook een geplande keizersnede met 39 weken waarschijnlijk. ik hoop zelf eerder want het zware bekkeninstabiliteit en ben bang dat ik het zolang niet vol ga houden. maar heb volgende week een afspraaak bij de gynaecoloog en die zal het wel zeggen.

3. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    waarom krijg jij hem al zo vroeg daphne?

4. DaphneB

DaphneB Bekend lid

25 jul 2011
    585
    68
    28
    Ik mag absoluut niet vaginaal bevallen ivm ziekte van crohn en vele operaties "down under" , daarbij heb ik ook een stoma.

Als ik dus vroeg zou bevallen en het kindje te ver is ingedaald om keizersnede uit te voeren hebben we een groot probleem. Vandaar dat er voor 37,5 week gekozen :)

5. Naantje20

Naantje20 Actief lid

13 jul 2008
    241
    0
    0
    Ha dames,

Nou ik heb maandag de keizersnede gehad en wij hebben er een prachtige dochter en zusje bij!

De keizersnede is mij alles meegevallen en de ruggenprik ook. Ik ben ook weer lekker thuis. Ik hoop dat het voor jullie ook allemaal zo gaat lopen.

Gr. Naantje

6. DaphneB

DaphneB Bekend lid

25 jul 2011
    585
    68
    28
    Wauw wat een leuk nieuws!!! Van harte gefeliciteerd met jullie dochter!

En ik moet zeggen dat ik het fijn vind te lezen dat de keizersnede je alles is meegevallen. Ik hoop dat ik mij hier morgen bij aan kan sluiten! we gaan er wat moois van maken.

Geniet van je kraamtijd.

7. frouk85

frouk85 Niet meer actief

Gefeliciteerd!!! Goed om te horen dat het allemaal mee is gevallen!
    Lekker genieten nu van je gezinnetje!!!

Daphne veel succes morgen!

8. zasaa

zasaa Lid

27 mei 2011
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd!!!! Wat goed om te horen dat je alweer lekker thuis ben en alles goed is gegaan! DaphneB; succes morgen!!! Even een vraagje dames. Ik lees nu ineens dingen over morfine. Als goed is krijg ik dat dus wel toegediend. Ben je dan echt helemaal van de wereld? Ik heb morgen gesprek in ziekenhuis. Ga daar ook zeler nog even vragen.!

9. Bika

Bika Niet meer actief

Gefeliciteerd Naantje!!!

Succes Daphne!!!

Morfine weet ik niet meer of ik die gehad heb eigenlijk... Heb iig alles bewust meegemaakt en wel iets van pijnstilling gehad.

10. DaphneB

DaphneB Bekend lid

25 jul 2011
    585
    68
    28
    Nog een paar uurtjes... :) vanaf nu nuchter zijn terwijl ik best trek heb hihi.

Wat betreft morfine.. ik vond het bij een andere operatie heel heftig spul dus voor mij niet bij de bevalling hoor. Denk dat als je kindje geboren is je ook heel veel kan verdragen kwa pijn. Het is een "leuke" operatie dus denk dat je veel sterker bent.

11. debozoe

debozoe Bekend lid

12 okt 2008
    788
    0
    0
    Juf
    Daphne: Je leest dit niet meer, maar succes vandaag!!

Naantje: Van harte, fijn te lezen dat het meegevallen is, hoe heet jullie dochtertje??

Ik heb zelf ook geen ervaring met morfine, maar wel een aantal ervaringen gelezen dat je er daardoor niet helemaal bij kan zijn, en dat wil ik gewoon echt niet.
    De gyn heeft het nu opgeschreven, maar ik geef het op de ochtend zelf ook nog even goed aan..

12. debozoe

debozoe Bekend lid

12 okt 2008
    788
    0
    0
    Juf
    Wat een stilte hier!

Hoe is het met iedereen??
    Ik merk aan mezelf dat ik nu het dichterbij komt er toch iets minder tegenop ga zien, hopelijk blijft dat zo...

Ben erg benieuwd hoe het met Daphne is!

Ik hed de laatste dagen wel wat meer moeite met slapen, kon eerst prima op mijn zij slapen maar sinds een aantal dagen krijg ik op de beide kanten een soort van hartkloppingen, heel vervelend. Dus moet nu met behulp van het voedingskussen een beetje half op mijn zij, half op mijn rug gaan liggen om daar geen last van te hebben. Maar het slaapt een stuk minder fijn, herkennen jullie daar iets van?

13. frouk85

frouk85 Niet meer actief

Stilte voor de storm ;)
    Hoe dichterbij de datum hoe meer ik nieuwschierig wordt :D maar zo spannend!

Slapen gaat hier ook al een aantal weken niet zo lig altijd op mn linker zij de andere kant en op mn rug liggen is niet fijn. Alleen door dat liggen op dezelfde kant krijg ik weer last ban mn heup :) zo is t altijd iets hihi nog maar even en dan kunnen we niet slapen vanwege de kleine ;) maar dat is leuk om voor wakker te worden.

Daphne hoe ja t gegaan??

14. Sillywendy

Sillywendy Actief lid

1 aug 2012
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    Over vijf dagen zit ik in dezelfde situatie als jullie.. Geplande keizersnede.
    Kijk er na uit en tegelijkertijd zie ik ertegenop. Morfine ga ik ook even navragen.. Lijkt me niet fijn..

Nu de laatste loodjes.. Ben heel benieuwd!

15. DaphneB

DaphneB Bekend lid

25 jul 2011
    585
    68
    28
    Lieve meiden,

Eindelijk even tijd om een update te geven vanuit het ziekenhuis.

Donderdagochtend opgenomen voor de keizersnede. Onze zoon James is geboren donderdag om 14.12 uur.
    Jeetje wat een maakt dit mannetje ons gelukkig.

De keizersnede is heel goed verlopen en moet echt zeggen dat het mij voor 1000% is meegevallen. De ruggenprik voelde ik bijna niets van.
    Vond het wel even moeilijk om mij eraan over te geven dat ik echt niets meer voelde tot onder mijn borsten. Maar ik had zo een toffe anesthesist die er echt een feestje van maakte dat ik snel weer was vergeten.

Toen de verdoving goed werkte kwam mijn man binnen en binnen 4 minuten was James geboren. Ik kon alleen maar lachen en genieten. Hij woog 3730 gram voor 37+4 was dat lekker aan de maat hihi. Het hechten duurde 30m minuten en was zo voorbij. Even 20 minuten naar de uitslaapkamer en toen snel door naar de kleine . Daar lag papa bloot op bloot te kroelen met hem tot ik kwam. Ik was 50 minuten maximaal ervandaan en was goed te overzien.

De ochtend erna mocht ik al uit bed en nu 3 dagen later loop ik vrolijk door de kraamsuite hier en mogen wij morgen naar huis!

Dames ik kan niets anders zeggen dan dat een keizersnede echt een eitje is en je snel ter been bent. Je bent lekker uitgerust en geen zware bevalling achter de rug. Ik mag nooit natuurlijk bevallen maar bij een eventuele tweede ben ik blij dat ook dit een keizersnede moet zijn.

16. Bika

Bika Niet meer actief

Gefeliciteerd Daphne!!!

keizersnede zelf vond ik ook zo meevallen en de ruggeprik deed idd ook geen pijn. Zou (en ga) het zo weer doen haha.

Alleen nadeel zit in dat mijn zoontje 1,5 is en dus nog graag gedragen wordt, dat vind ik echt een minder vooruitzicht dat dat 6 weken niet mag en ik geen hulp heb in die periode.

17. zasaa

zasaa Lid

27 mei 2011
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeeeeej daphne gefeliciteerd en fijn dat het mee is gevallen. Dat geeft mij ook weer een positieve boost. Hier nog drie nachtjes slapen. Nou ja....slapen??? Ik slaap op geen ene kant nog lekker en gigantisch last van maagzuur. Niets helpt ertegen. Maar ja....nog paar daagjes. Ik had donderdag gesprekken in ziekenhuis. Pffff...iemand bekend met dat je jezelf een klysma de avond ervoor moet geven??? Ik wist even niet waar ik het zoeken moest. Slappe lach kregen we erdoor! Lol. Morgen horen we tijdstip. Spannend!!!!! Over de morfine. Ik krijg dus zo'n morfinepomp waarbij je zelf kan reguleren. We zien wel hoe het werkt. ben bang voor naalden dus tref het lekker. Ik denk dat ik na woemsdag abrupt van mijn naaldenvrees afben! Dames die as week gaan....veel succes! Ook met de zenuwen!!!!

18. debozoe

debozoe Bekend lid

12 okt 2008
    788
    0
    0
    Juf
    De komende dagen een aantal keizersnedes dan zo te lezen, spannend!!!

Daphne: Van harte gefeliciteerd!! Wat een stoere naam! En fijn te lezen dat het allemaal zo meegevallen is, dat geeft moed zeg!

Zasaa: Van een klysma weet ik ook niks nog niks over gehoord in ieder geval, maar ik heb volgende week dinsdag nog een gesprek op de afdeling dus wie weet.. Spannend zeg ook voor jou...

Bika: Kan me voorstellen dat het het dan lastig is om de kleine man te dragen, kan hij al wel zelf de trap op en af, en heb je hulp?
    Ik heb nu in ieder geval geregeld dat er de eerste 3 weken alle dagen iemand is. Eerste dagen mijn man en de kraam en daarna nog een paar dagen de kraam, dan mijn moeder een dagje en dan is mijn man nog 2 weken vrij, dus hopelijk lukt het meeste daarna weer zelf..

19. Bika

Bika Niet meer actief

:)Alleen op vrijdag hulp, verder helemaal niet :( valt ook niet te regelen helaas.

Hij kan gelukkig zelf trap op/af, bed in/uit, (kinder)stoel en bank op/af. Dus tenzij hij naar valt ofzo hoef ik hem ook niet te tillen gelukkig. Maar ja het blijft een 1,5 jarige he.

20. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    tja ik moet zeggen heb meteen alles gedaan met dochtertje en die was toen ook 1,5 jaar, je vole tzelf echt wel wat wel of niet an.

toen de gyn tegen mij zei dat ik 6 weken niet mocht tillen. vroeg ik ook aan hem: oh dus u gaat met mij mee naar huis? toen ie nee zei zei ik tegen hem dat niet tillen echt niet ging lukken met een dreumes. toen zei hij nee natuurlijk niet maar ga geen kratten bier sjouwen en beperk het zoveel mogelijk. dus dat hb ik ook gedaan.

Deel Deze Pagina