Wie ook absolute rust(of anders gedwongen opname)?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door cerberus, 15 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zijn er hier meer vrouwen die absolute rust voorgeschreven hebben gekregen.... ?? of anders gewongen worden opgenomen??

Nu kreeg ik al weken te horen.. dat ik rustig moet houden en ik mocht van haar al veel niet doen vanwege mn BI, maarja dat is in mijn geval beetje onmogelijk.......;)

Nu belde ik gisteren op aandringen van een ander.... toch maar de vk op, omdat ik ongirugpijn heb, wat krampen af en toe... en zondag mn slijmprop ben verloren....
    had zoiets van: "het zal wel los lopen..." vierde zwangerschap dus rommels horen erbij.... ;)

mn vk stond hier echter na een kwartier op de stoep... na controle (alles zit gelukkig wel dicht) kreeg ik het voorschrift, absolute rust.... en anders laat ik je gedwongen opnemen.... :(
    (Ik begon vorige zwangerschap ook TE vroeg met ontsluiten... verloor toen met 32 weken de slijmprop.. met 35 weken 2cm, uiteindelijk wel pas met 39,1 bevallen)

ik moet nu dus niets doen... en vind dit zo moeilijk...
    de vaatwasser zit vol met schone vaat.... ik moet eigenlijk stofzuigen... (heb net wel de grootste kruimels opgeveegd:))... en er ligt nog was klaar om opgevouwen te worden....
    (ik ben verdorie helemaal bij).....

Meer vrouwen die in hetzelfde schuitje zitten en het zo moeilijk vinden om niets te doen.....?
    Wie helpt mij met niets doen....?

2. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Poeh herkenbaar! Moet zeggen dat ik vanaf morgen iets meer ga doen, dan ben ik 33 weken zwanger en is het eigenlijk puur de groei die ze kunnen inhalen..

Zit al 4 weken niks te doen i.v.m. dreigende vroeggeboorte.. Nu is jouw termijn natuurlijk iets anders dan de mijne, maar meid echt doen hoor!
    Ik heb 5 dagen in het zh gelegen en vond het helemaal niks.. Mocht uit bed om te plassen en te douchen..

Inmiddels wandel ik wel wat, doe eens een kleine boodschap.. Maar de stofzuiger heb ik al 4 weken niet aangeraakt. Grote boodschappen en klussen in huis worden voor me gedaan door familie.. Man is alleen in de weekenden thuis en in die twee dagen kan hij natuurlijk niet alles doen.. Lenn 'moet' gewoon 3 dagen naar de opvang.. Als ik overdag iets te veel gedaan heb zit ik 's avonds met harde buiken of voorweeën op de bank:(

Luister naar je lichaam meid.. Het zegt niet voor niks dat het teveel is nu..

3. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Tja... 33 weken is natuurlijk ook nog veel te vroeg.....

maar idd de gedachten dat ze nu niet eens moeite zouden doen om de kleine te redden... :(

Heb hier iig hulp ingeschakeld zodat mn oudste tussen de middag bij een ander kan eten en daarna naar huis wordt gebracht....
    maarja de zorg voor de andere kindjes, moet ik toch wat doen.....
    Stomme is dat ik tot vorige week nergens last van had... nu ontsluit ik snel... en voel ik daar weinig van....
    fijn met bevallen... maar nu even niet...!!

4. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik zat net zo.. Al heb ik natuurlijk maar één kindje rondlopen.. Verschonen doe ik beneden. Als hij smeert met eten/drinken kleed ik hem beneden om, zodat ik niet 100x de trap op hoef.. Wassen doen we in de keuken bij de wasbak.. Nu doe ik hem één keer in de week zelf onder de douche, de andere dagen word dat voor mij gedaan (doe het inmiddels wel weer zelf) en mijn man doet hem in het weekend onder de douche.. Mijn zus heeft nu zw.schapsverlof dus als het nodig is komt zij om te helpen..

Het is even behelpen, vooral in het begin.. Maar daarna vind je je draai en gaat alles veel soepeler..

Raar idee he dat ze nu niks zouden doen:( Is er verder geen familie die je overdag met de kinderen kan helpen? Gaan ze naar een opvang of ben je thuisblijfmoeder?

5. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Familie heb ik hier niet in de buurt... (117 km verderop)

Schoonma is de enige.. en die heb ik nu even liever niet in mn buurt...;)

Ben thuisblijfmoeder... maarja oudste moet naar school dus het meeste getil etc... zit in het op en neer lopen...
    (al heb ik dat nu even opgelost dan... en scheelt veel..)

tja... rondlopen... pfffff de jongste (13kilo, weegt het guppie al) wil nog niet echt lopen.... ;)
    we hebben hem gisteren wel de trap laten opklimmen.... maar vandaag maakte hij er al een spelletje van... :cool:
    Tja behelpen idd....;)

ik moest 3 de laatste weken (vanaf wk 35) ook rust houden, maarja dat waren maar 2 weken... ;)
    pfffff als ik er ook over nadenk wat ik nog allemaal moet doen qua babykleertjes uitzoeken, uitwassen... interne verhuizing.... ;)
    nouja nu maar even rust... en dan maar weer verder...

Baal hier zo van... ik wil gewoon alles kunnen en mogen doen.. :(

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Dat gevoel word gelukkig steeds minder.. Tenminste, bij mij dan..
    oei, als de jongste niet loopt is het weer anders natuurlijk..
    Babykleertjes wassen etc. kan allemaal nog wel.. Dat heeft geen haast..

Heb je buren die je kunnen helpen? Of is er (financiële) ruimte dat je partner een paar dagen vrij neemt? Om je elk geval op weg te helpen met alles?

7. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Volgens mij snapt mijn partner het allemaal niet ofzo... (?)

Gisteren had ik mijn zus aan de telefoon en zei ik: "als het nu komt, gaan ze nog niet eens moeite doen om het te redden"... een toen keek hij wel even verschrikt op...

buren...
    buren weten nog niet eens dat ik zwanger ben..... weet dat de vrouw uhhh moeilijk vruchtbaar is :( (hebben wel een kleine, maar alweer jaren bezig voor een tweede).... en aangezien deze er zo'n beetje ingewaaid is...;), heb ik ze nog maar niet ingelicht....
    Vind ik dan ook niet gepast om daar hulp te gaan vragen...

lief dat je meedenkt....

Gaat dat gevoel idd wel weg??
    tja... accepteren.... ;)
    De rugpijn,buikpijn is trouwens ook nog niet weg... maarja zal ook wel even duren (?)

8. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Rug en buikpijn is hier ook bijna altijd aanwezig.. Een warme kruik of warme douche helpt hier wel.. Heeft in het begin wel een dag geduurd voor het echt minder werd.. Maar goed, lag aan de weeën remmers, dus misschien dat het daar ook wel door kwam..

In dat geval zou ik toch een gesprek gaan voeren met je partner.. Je kan alle hulp gebruiken momenteel..

9. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    pfff wat een pech zeg!

ik heb geen verplichte rust, maar vandaag zei de gynaecoloog mevrouwtje je moet het echt beetje rustig aan gaan doen.
    ik zeg nou vertel jij mij eens hoe?? ik heb een dochter van 20 maanden, ze is stout en druk :D ik heb een hoop dieren, moet elke dag 2 keer stofzuigen.
    hij zegt, van wie moet dat dan? oeps was ik wel uitgepraat, maar het feit blijft dat mijn dochter van 20 maanden niet begrijpt dat mama geen tijd heeft voor vliegertje, speeltuin, aankleed spelletjes pff

succes met alles!

10. Gaby83

Gaby83 Bekend lid

24 mrt 2008
    596
    0
    0
    Twente
    Hier hetzelfde verhaal. Heb ook verplichte rust i.v.m mogelijke aankomende weeen. Heb vorige week 3 dagen in het ziekenhuis gelegen met harde buiken en lage rugpijn. Nu is mij dus ook verplichte rust voorgeschreven. Heb ook nog een zoontje van 2,5 rondlopen. Mijn moeder en schoonmoeder wonen gelukkig in de buurt, dus die nemen mijn zoontje mee, merk toch wel duidelijk het verschil als hij er wel en niet is. Maar voel me soms wel een slechte moeder doordat ik niet voor hem kan zorgen. Het huishouden komt op mijn man neer. Hij wil dit zelf doen en niet m'n moeder of schoonmoeder laten doen. Dus heb ik dat maar geaccepteerd. Ik vind het soms ook erg moeilijk om niets te doen, terwijl je ziet dat er troep om je heen ligt. Maar ik heb mezelf ermee als ik het wel doe. Ik zit me tijd nu maar een beetje uit met internetten, tv kijken, lezen en slapen en af en toe probeer ik te koken als ik het volhoud. Veel keus hebben we nu niet, dus moeten we maar het beste van zien te maken hoe moeilijk dat soms ook is.

11. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Tja.... vind het hier ook zo sneu voor de kindjes.... :(
    Nu zijn ze wel heel lief hoor.... ofja "gaat het wel met je baby"....
    heeft de baby goed gegeten? goed geslapen...?
    maar idd moest vanmorgen even flink mopperen en zelfs daar reageert mn buik op..... zucht...

jij ook succes...

12. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    ik vind het wel positief dat je man hier zelf zorg voor wil dragen....
    hier had manlief het liefst gelijk zn moeder hier neergezet... maarja als ik me ga ergeren... heb ik wellicht lichamelijk wel rust, maar psychisch niet....;)

mn handen jeuken echt om een en ander te doen.... pffffff ik mag dinsdag weer naar vk... hoop dat ik dan weer wat speling krijg....
    maarja ze kent me.. dus ze zal de rem er wel op houden...

(is het al bijna maart???)

Deel Deze Pagina