beetje genant: wat is het beste middel tegen aambeien?

Discussion in 'Zwangerschap' started by heppiedepeppie, Nov 15, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

Apr 6, 2011
    3,296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Er zijn al heel wat topics over, maar wat is nou het beste middel tegen aambeien?
    Ik ben nu ruim 37 weken zwanger en heb de afgelopen weken niet veel last gehad van aambeien, ja heel af en toe, maar dat was niet erg.

Nu merk ik dat het gewicht van mijn inmiddels ingedaalde baby flink druk begint te geven. Ik heb echt de hele dag het gevoel dat ik moet poepen, maar 3/4 van de keren is dat dus niet. Maar omdat ik dan op het toilet zit en soms toch wat druk geef (soms ook omdat ik gewoon moet plassen) dan merk ik dat ik er meteen kleine aambeien uit druk. Deze gaan wel weer terug naar binnen, maar bij de minste druk komen ze weer naar buiten.

Nu heb ik zelf Hemoclin gebruikt een tijdje. Het fijne daarvan vind ik dat je dit goed kunt schoonmaken na ieder gebruik en dat je het echt een stukje "in" je moet stoppen (sorry voor de omschrijving:)).
    Sperti helpt niet vind ik, bovendien is dat super onhygienisch omdat dat tuutje helemaal vol zalf komt te zitten en je dat niet kunt schoonmaken.

Ik lees nu veel over Curanol hier. Dat is alleen via internet te bestellen wat ik tot nu toe kan vinden. Maar....dat is zalf. Dus niet iets wat je zelf 'in' moet brengen en dus alleen op de oppervlakte smeert. Er zijn ook pilletjes van las ik.

Ben als de dood dat ik hierdoor tijdens de bevalling minder goed durf te persen (ook wel door verhalen dat mensen soms echt kippeneieren-grote aambeien hebben na de bevalling:$).
    Wie o wie heeft er tips?

oh ja, het sprayen van neusspray zie ik niet zitten, het zal best helpen maar dat vind ik toch wel een rare gedachte!

Bedankt voor jullie reacties alvast!

2. moi89

moi89 Bekend lid

Oct 14, 2010
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien navragen bij de HA voor wat tips?

3. mroos

mroos Niet meer actief

Curanol, zalf én tabletten.

Ben vrijdag bevallen, mooie aambei aan overgehouden, ik had em al een klein beetje ervoor en hij was idd een stukje groter, maar geen ei hoor. Iig had ik de curanol tabletten en zalf al in huis en is de aambei nu al 10 keer zo klein.

hemoclin is lekker ter verkoeling, maar echt genezen doet het niet. Bij de curanol zit trouwens ook een tuutje om het wat verder in te brengen!

4. heppiedepeppie

Apr 6, 2011
    3,296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    dan ga ik de curanol maar even bestellen, al is het maar voor na de bevalling!

5. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

Sep 5, 2009
    1,019
    0
    36
    Nederland
    Ik heb bij de drogist sperti gehaald. En binnen twee dagen waren de aambeien weg. Na 1 dag was de pijn al stukken minder en was de aambei duidelijk minder.

Maar over curanol heb ik ook hele goede verhalen gehoord.

Succes.

Groetjes,
    Sabrina

6. moonchild

moonchild Fanatiek lid

Oct 28, 2009
    1,798
    1,292
    113
    Curanol werkte hier erg goed. Zalf of zalf en tabletten.

Je kan gewoon de apotheek inlopen en er naar vragen, dan krijg je het zo mee.

Succes!

7. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

Mar 14, 2009
    2,318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    ik heb ook een kleintje, maar wist niet dat je via pillen / zalf hem bijna kunt laten verdwijnen, dacht dat ik een keer af moest laten snijden ;) had al wel een bij de drogist gekeken maar niks kunnen vinden, ga eens op zoek naar wat jullie allemaal noemen,
    hoelang duurt het dan ongeveer voordat het weg is? en dan dagelijks insmeren/pillen slikken? kan dit ook als je zwanger bent? anders moet ik wachten tot daarna

8. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

Sep 5, 2009
    1,019
    0
    36
    Nederland
    Ik smeerde tot 4 x daags sperti en het duurde bij mij 1 dag voordat de aambei kleiner was. En 2 dagen was deze helemaal weg.

Ik was ook zwanger toen ik het gebruikte, volgens mij kan het geen kwaad. Je doet het uitwendig smeren.

Groetjes,
    Sabrina

9. angel229

angel229 Niet meer actief

Trianal zetpillen (zijn geloof ik op recept). En ik heb hier eens gelezen dat een VK neusspray met xylometazoline adviseerde. Overigens heb ik beide middelen nooit getest. Trianal heb ik zelf veel voorgeschreven aan zwangeren.

10. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

Mar 14, 2009
    2,318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    @fixbilly: waar kan je die zalf kopen of moet dat op recept?

11. heppiedepeppie

Apr 6, 2011
    3,296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Sperti kun je overal kopen in iedere drogist. Nadeel van sperti vind ik echt het tuutje wat eraan zit. Dat schroef je zeg maar op de dop en dat tuutje breng je dan in je anus. Dan knijp je in de tube zodat er zalf naar het einde van het tuutje gaat. Dan kun je ze ook van binnen behandelen. Alleen blijft dan die hele tuut na behandeling vol zitten met zalf en dat vind ik echt onhygienisch.

Bovendien zoek ik echt iets wat de aambei van binnenuit doet slinken en niet alleen aan de buitenkant. want ze komen tenslotte van binnenuit.
    Heb net Curanol besteld via internet, kun je dat overigens wel bij de apotheek krijgen? Ikmoest nu 5 euro verzendkosten betalen...

12. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,045
    2,182
    113
    Brabant
    Ff kort.heb behoorlijke aambeiavonturen achter de rug ( incl spoedopname) . Mijn advies : rust, neusspray en koelen

Share This Page