op het einde moet je de aftrekposten (bedrag) verdelen. Je moet er dan voor zorgen dat de persoon met het hoogste inkomen de meeste aftrekposten krijgt.
Precies, en soms kan 100 euro anders verdelen al heel veel teruggave schelen. Het programma verdeelde het zelf zo dat we behoorlijk moesten betalen, maar nadat ik wat gepuzzeld had kregen we heel wat terug. En in het programma staat duidelijk dat je het mag verdelen zoals je wilt...
ik krijg mijn deel ook per maand en daar zit ik nu ook goed mee als ik de aangifte zag. Gelukkig maar!
wij hebben hem vandaag terug gekregen. volgens de berekeningen krijgen we aardig wat terug en op dat punt begin ik al wantrouwend te worden. ik vertrouw die belastingdienst nooit zo. eerst wat krijgen en dan weer dubbel terug betalen het jaar erop ofzo.
Mijn man zijn jaaropgaven is nog niet binnen! Duurt echt belachelijk lang, hij moet morgen maar ff naar kantoor bellen. Hij heeft wel al van 2008 en 2009 ingevuld...had ie nooit gedaan! Iemand enig idee of dat snel gaat voordat het behandelt word?
Ik ook vorige week aangifte gedaan. Ik wilde wachtte tot 1 maart en dat een gedeelte was ingevuld maar was niet zo! Maar heb geen koopwoning ofzo dus mijn aangifte is zo gebeurd. Nu wachten op de centjes :-D Die dan weer uitgeven aan de baby!
Hier is de aangifte net de deur uit en we krijgen weer lekker wat terug Ben altijd blij als het weer de deur uit is !
Een belastingvraag: Wij hebben in 2010 een grote verbouwing gehad aan ons huis. Alles laten doen door bouwbedrijf, loodgieter, schilder enz. Nu was ik een paar weken geleden bij de boekhouder en vroeg aan hem of ik de facturen ook af kon trekken (de betaalde BTW). Hij zei toen nee, je kan alleen de hypotheek die je voor de verbouwing opgenomen hebt aftrekken. Kan ik echt geen btw aftrekken??? Had ik wel een beetje op gerekend.
Lovely wij hebben ook 2008 2009 voor mijn man ingevuld. Volgens mij was dat eind jan ofzo en heb gisteren 2009 ontvangen en 2008 midden feb dus erg snel.
de boekhouder heeft helaas voor jou gelijk Je kan alleen de rente aftrekken die je betaald hebt voor de lening vd verbouwing.
hier aangifte ook gisteren weggedaan.... had hem al zelf uitgerekend en laten controleren door accountant... ik had het goed hihi.... Nu maar hopen dat we het geld ook snel krijgen, is een aardig sommetje
Vandaag konden we hem wel invullen? De gegevens waren nu wel binnen erg vreemd! Of mijn man had niet goed gekeken Mamavanbatuhan: Dat is inderdaad snel! Hoop dat het bij ons ook zo snel verloopt.
ik lees dus dat er enkele ook te laat waren met 2008 ik heb 2008 in eb 2010 opgestuurd voor mijn man en zit nog op mijn 1400 euro te wachten !!! van 2010 word woensdag over een week gedaan ..
er staat dit jaar wel iets nieuws bij over verbouwing en geld kunnen terugkrijgen. stond er eerdere jaren niet bij