Ook ik hoor bij die 5-10% van de dames die PCOS hebben.

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door debdev, 7 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debdev

debdev Lid

7 jan 2013
    77
    0
    0
    Eigen Bedrijf
    Zuid Holland
    #1 debdev, 7 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 jan 2013
    van de Dames die Pcos hebben...

Ik ben nieuw op het forum en weet al sinds 2010 dat ik Pcos heb. Ik ben nu 32... En had toen nog geen kinderwens. Wel werd ik ondertussen niet goed van de acne. Leuk als je 13 bent, maar op 30 jarige leeftijd wil je echt geen ''jeugdpuistjes' meer.
    En toen ik overstapte naar een nieuwe Dermatoloog adviseerde deze mij om eens een bloedonderzoek te doen. En kwam zo bij de Gyn terrecht. Deze zag aan mijn waardes en het hoge aantal eiblaasjes in mijn eierstoken dat ik Pcos heb. Hij vertelde me gelijk dat als we een kinderwens hadden ik een afspraak moest maken. Omdat het zonder hulp anders een hele lange weg zou worden. Ik heb geen overmatige haargroei, Werd altijd netjes ''ongesteld'' door mijn pilgebruik en heb geen overgewicht (weeg 60 kilo, 1.74 M) Dus er was nooit naar pcos gekeken. Ik had alleen de acne. En niet eens altijd, maar had gewoon af en toe een vervelende uitbraak.

Zo zie je wel, je hoeft niet eens alle sypmtomen te hebben. Wel was ik aardig sugar addicted en rookte. Met beide ben ik sinds begin december gestopt. Want je raadt het al. Mijn klok is gaan tikken. We zijn vorig jaar getrouwd. En in 2013 hopen we ervoor te gaan. Dus toen we besloten in het nieuwe jaar te gaan ''proberen'' heb ik een afspraak maakte met de Gyn. Heb ik gelijk mijn levensstijl aangepast. Gestopt met de Pil, roken en meer goede voeding gaan eten, bijna geen suikers meer en ik ben ook maar gelijk begonnen met het slikken van Mamawens tabletten. Hierin zitten alle benodigde Vitamines voor je lijf als je zwanger wilt raken.

Nou, vandaag was mijn eerste afspraak bij de Gyn. We hebben alles besproken en hij heeft wederom een inwendige echo gemaakt. Ik had namelijk de laatste maal een cyclus van 32 dagen. Dan zou ik uitgerekend vandaag mijn eisprong hebben, een natuurlijke wel te verstaan !.....Maar: Hallo Eiblaasjes ! Zowel links en rechts ongeveer 8 stuks, normaal 2 a 3... En een erg dun baarmoederslijmvlies. Ik moet nu vrijdag terug om te kijken of er misschien wel Progestron in mijn bloed zit, dus een bloedtest. Dan kan hij zien of ik daadwerkelijk een eisprong heb gehad. We hebben gisteren wel 2 x geklust... Maar aan het dunne slijmvlies te zien, dacht de Gyn van niet. Ook moet Manlief zijn ''kwakje'' in gaan leveren en dat doe ik ook gelijk vrijdag. En dan heb ik 21 jan een afspraak om alles te bespreken en eventueel gelijk te beginnen met Clomid.

Nou spannend en ik ben erg benieuwd !

Liefs,

Debbie

Vandaag begonnen met de hoop om zwanger te raken !

2. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Veel succes met jullie zwangerschapswens! Hopelijk zijn jullie snel zwanger!

3. Fritsie

Fritsie Actief lid

11 dec 2012
    352
    8
    18
    NULL
    NULL
    Hallo Debby,

Ook ik hoor bij die 5-10%!
    Ik slikte al ruim 2.5 jaar geen pil meer, maar mijn cyclus bleef onregelmatig. Begin vorig jaar een serieuze kinderwens en gekeken wat ik aan mijn eigen levensstijl kon veranderen. Ook ik heb geen overmatige haargroei, overgewicht en geen acne.
    Gestopt met roken en naar mijn voeding gekeken, wat mij hielp was zo min mogelijk koolhydraten tot mij nemen. Ik woog zo'n 66 kilo bij 1.73, dus niet echt overgewicht, maar door andere voeding woog ik 61 kilo.
    Ik weet niet of het hier door is gekomen maar ik had ineens een cyclus van 28 dagen.
    Omdat ik zeker wilde weten of ik wel een eisprong had, belandde wij in oktober bij de gyn. Ook hij zag verschillende cystes, daarom stelde hij voor om toch meteen te beginnen met clomid.
    Hier ben ik in begin december mee begonnen en met de kerst had ik een positieve test in mijn handen!
    Dus ik wil tegen je zeggen dat je de hoop niet op moet geven, want het is dus mogelijk!

Heel veel succes!

4. debdev

debdev Lid

7 jan 2013
    77
    0
    0
    Eigen Bedrijf
    Zuid Holland
    Misty bedankt!

En Fritsie, Wat fijn om te lezen en onwijs gefeliciteerd. Ik ben een beetje door het forum aan het bladeren... En ik wist het ook wel natuurlijk.. Maar kinderen krijgen is echt een wonder. Meiden die echt al jaren bezig zijn. Ik hoop dat we niet lang hoeven te wachten. Ik ben er ineens ook echt mee bezig ! We willen ineens zo graag. En inderdaad die koolhydraten zijn echt Killing voor Pcos. Maar ik lees gelukkig ook veel positieve ervaringen met Pcos en zwanger raken. We moeten maar gewoon rustig afwachten.

Liefs,

Debbie !

5. Shirleymommy

Shirleymommy Fanatiek lid

28 dec 2012
    1.307
    28
    48
    NULL
    NULL
  6. El80

El80 Actief lid

11 jun 2012
    159
    1
    0
    Hoi Debbie, ten eerste welkom op het forum!

Ook hier 32 jaar en PCOS zonder de zichtbare symptomen. Geen acne, overbeharing of overgewicht. Ik weet sinds december zeker dat ik het heb, maar wist eigenlijk al veel langer dat er 'iets' mis was. Zonder pil heb ik een zeer onregelmatige cyclus, zie onderschrift..

Afspraak met gyn lang uitgesteld, omdat ik hoopte via de natuurlijke weg zwanger te worden. Maar ik ben blij dat we nu de stap hebben genomen. Wij moeten 7 feb weer terugkomen, dan zijn de uitslagen van het 2de zaad onderzoek er. (1ste was licht afwijkend).

Er zijn inderdaad veel goede verhalen van meiden met PCOS die met wat hulp snel zwanger zijn geworden, hopelijk horen wij daar bij :)

Ps hoe zit dat precies met die koolhydraten?

Heel veel succes, laat je weten hoe het is gegaan de 21ste?

Groetjes, El

7. debdev

debdev Lid

7 jan 2013
    77
    0
    0
    Eigen Bedrijf
    Zuid Holland
    @Shirleymommy Bedankt !!

@El80 Wat ''leuk' dat we in hetzelfde schuitje zitten. Toch fijn een lotgenootje en die hier te kennen ... Oh dat we inderdaad maar snel zwanger mogen raken. Ik vind het wel erg apart hoor. Ben er nooit zo erg mee bezig geweest en nu wil je het ineens ook weer zo heel graag ! Mijn leven gaat natuurlijk gewoon door. Maar waarbij de dagen en weken normaal voorbij vliegen, zit je nu de dagen af te tellen to afspraken en testen. Waarom hebben vrouwen niet gewoon een cyclus van 10 dagen , lol... Dan duurt het allemaal niet zo lang.

Wat betreft de Koolhydraten. Doordat 1 van de kenmerken van Pcos is dat je insulinespiegel door de inname van (foute) Koolhydraten extreem schommelt en je zelfs insuline resistent kunt worden en hierdoor raakt dus ook je hele hormoonhuishouding uit balans. En dat is nou juist de reden dat we geen kinderen kunnen krijgen omdat de eitjes niet uitrijpen door die hormoonverstoring ! Ik zal je laten weten hoe het 21 januari was ! Ik zal je proberen toe te voegen als vriendje hier op het forum. Kunnen we elkaar een beetje up to date houden.

Succes ! X

8. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Heeej, je kunt ook mee kletsen op het vruchtbaarheidsbehandelingen topic, aangezien jij in de MMM zit. Succes!

(ik heb overigens ook PCO, soms lijkt het wel of hier veel meer mensen dat hebben dan de 5-10% ;))

Succes met het traject, hopelijk mag het snel lukken!

9. debdev

debdev Lid

7 jan 2013
    77
    0
    0
    Eigen Bedrijf
    Zuid Holland
    MMM? Ik ben nog nieuw he... ;) Moet al die afkortingen nog leren..

Maar ga zeker kijken.. Klinkt het stom als ik zeg Gezellig ?

XXXX

10. Pearl Amor

Pearl Amor Niet meer actief

Debdev, succes ;) Er zijn heeeeeeeeeeel veeeeeeeel meiden hier met PCOS, dus vraag mij af of die 5-10% zo relevant is...

Koolhydraten, het is bij mij zelfs zo dat ik ongelofelijk aan kom van koolhydraten, nog meer als wat een ander zou doen, ik vermijd vooral aardappelen, want dat is funest voor mij...
    Ik heb een suiker van 1.3 tot 4.1 dit is dus veel te laag, sinds ik clomid slik is het goed gekomen (is nu 5.6 nuchter en niet nuchter 6.3)... Ben sinds de clomid ook erg afgevallen.

Heb 7 of 8 rondes clomid gehad nu, waarvan er 2 effectief, dus hebben besloten even te pauzeren...

Hoop dat jullie snel zwanger mogen raken meiden...

11. debdev

debdev Lid

7 jan 2013
    77
    0
    0
    Eigen Bedrijf
    Zuid Holland
    Awh Wat zijn jullie allemaal schatten !! Zo knap hoe iedereen op dit forum elkaar steunt en het beste wenst !!

Ik zeg op naar een super vruchtbaar 2013 !!!!!

Knuffel

12. Pearl Amor

Op een vruchtbaar

2013

13. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

27 okt 2012
    1.067
    0
    36
    Hoi Debbie,

Heel veel succes met jullie traject. Hoop dat jullie snel en zonder al teveel behandelingen zwanger zullen zijn!! Toi toi toi, uiteraard ook voor alle andere meiden die ermee bezig zijn.

Bij mij is mei 2010 PCOS geconstateerd. Ik heb nooit een normale cyclus gehad en dus eigenlijk altijd geweten, dat het niet vanzelf zou gaan, toch hebben we altijd gehoopt op een wonder, helaas...
    Nadat we in mei 2010 gestart zijn met het traject, zijn we vanwege een behandelstop in ons ziekenhuis 2 jaar gestopt. Inmiddels zijn we 9 maanden getrouwd en sinds juli 2012 weer actief met onze kinderwens bezig, helaas zonder resultaat. Ik heb provera moeten slikken om een ontrekking uit te lokken, en ben in sept. gestart met een kuur 50 mg clomid. CD 21 & 24 bloedgeprikt en voor het eerst in mijn leven een eisprong gehad, waarde 36... Wat een feestje.. Helaas heeft de clomid in oktober (50mg) en nov. (50mg) geen enkel effect gehad. Progesteron waarde onder de 10. Afgelopen december ben ik begonnen met 100 mg clomid, vrijdag en maandag cd 21 & 24... De bloeduitslagen waren echt om droevig van te worden, 0.4 (beginwaarde zonder medicatie) Morgen gaan we naar het ziekenhuis om het vervolg traject te bespreken, vind het onwijs spannend...

Nogmaals heeeel veel succes en laat je door tegenslag niet uit het veld slaan..

Gr. Tamara

14. El80

El80 Actief lid

11 jun 2012
    159
    1
    0
    Hey Debbie, bedankt voor je prive berichtje met de info :)

Ik dacht inderdaad ook tot mn 30ste dat ik geen kinderen wilde. Ineens ging er een knop om ofzo en wilde ik het heel graag. Toch die biologische klok??;)

Nu denk ik, had ik maar 3 jaar eerder begonnen. Maar dat schijnen meer dertigers te hebben als ze eenmaal een belsuit hebben genomen en het langer duurt. Maar goed, ik/wij waren er toen nog niet aan toe. We duimen dat het nu niet lang meer duurt, nu we in de MMM zitten. (Medische Malle Molen)

Taatje, spannend inderdaad succes vandaag! Laat je weten hoe het is gegaan?

15. Pearl Amor

IK kom net van de gyn af, was op cd 16 (vandaag dus) geen groei (meer) te zien, ze denkt dat ik cd 13 of 14 al een eisprong heb gehad, dus heb met spoed bloed moeten laten prikken, krijg daar vanmiddag de uitslag van...

Zo niet gaan ze weer een menstruatie opwekken... Normaal krijg ik een eisprong, jawel op CD 18 t/m 21 dus dat scheelt tussen de 5 en 8 dagen dan...

Ben heeeeeeeeeeeeeeel benieuwd naar de bloeduitslag. Want ik heb juist deze ronde mijn clomid even aan de kant gezet... Dus geen eisprong verwacht...

16. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

27 okt 2012
    1.067
    0
    36
    Hoi El,

Inmiddels in het ziekenhuis geweest, wat een teleurstelling. De 100mg heeft niets gedaan. Moet nu tot dag 40 wachten zodat ik weer met provera mag beginnen. Dan krijg ik bij een menstruatie meteen een hsg. Aankomende maand ga ik starten met de hoogste dosis clomid 150 mg. Indien dit geen effect heeft, gaan we het vervolg traject bespreken. Ben benieuwd maar wat duurt wachten lang.

Zijn jullie al ver met het traject?

Gr. Tamara

17. Pluizje

Pluizje Bekend lid

31 okt 2011
    661
    14
    18
    Hier niet officieel PCO, maar wel in hetzelfde traject ivm geen eisprong. Ik ben nu bezig met clomid ook, hopen dat het aanslaat. Bij mijn moeder is het ook gelukt dus het moet goedkomen vind ik :D

Taatje balen zeg :(
    Ben zelf nu op CD13 met 100mg, 50 deed niks (1,8 prog. waarde). Waarom moet je zoooo lang wachten tot je met provera mag? Ik mocht bij 50mg in ieder geval gelijk na de negatieve uitslag (CD22) beginnen..

18. Pearl Amor

Mijn bloedwaarden was niet goed. Moet zaterdag komen om nogmaals te kijken en anders gaan ze een ander traject starten met spuiten. Wel spannend, ik slik eigenlijk al te lang clomid.
    Mag 6 maanden en zit op 8 waar van 2 goede rondes. Overigens zijn we er achter dat ik een allergie heb voor een bepaalde hulpstof in een van de merken en het dan niet werkt.

19. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

27 okt 2012
    1.067
    0
    36
    Hoi Pluizje,

Spannend zeg!! Hoeveel rondes 50 mg heb je gebruikt?

Ik mag pas beginnen na 40 cd om zeker uit te sluiten dat ik niet zwanger ben. Ze kunnen uit de echo natuurlijk niet alles opmaken en misschien heb ik wel een verlate eisprong gehad, zodat de waardes niet goed te meten waren.

Pearl Amor, dat is al een behoorlijke tijd, dat je aan de clomid zit. Indien het bij mij a.s maand weer niet aanslaat ga ik ook het vervolg traject in met hormonen spuiten. Dan heb ik 5 maanden clomid geslikt waarvan er maar 1 x het gewenste effect heeft gehad. Vind ik best spannend, maar even schouders eronder en gaan met die banaan.

20. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    Meiden, heel veel succes!!
    Ik mag nu zwanger zijn door die geweldige clomid!! Bij sloeg het gelukkig goed aan. 2e ronde al raak.
    Heel veel succes en hoop dat het voor jullie ook snel raak mag zijn!
    (Oh, en koolhydraten minderen is echt top, ik voelde mij daar veel beter bij. Volgde het dieet van Yvonne Lemmers...)

Deel Deze Pagina