hey heb je vaker een tussenbloeding? of is dat gerelateerd aan de blaasinfectie? kan me voorstellen dat klussen dan geen pretje is. hier nog ongesteld (meestal 7 dagen altijd).. blij als het dit weekend over is. Ik haat dat altijd.. dat vies maandverband enzo.. bah Maar deze ronde gaat niks worden bij ons, want mijn man moet dus zaad laten testen in de week van de eisprong en dan van te voren 3 dagen onthouding.. dus ja.. dan houdt het op hé, of ik moet geluk hebben dat mijn ei dit keer vroeg is óf het sperma langer dan 2 dagen blijft leven Maar ja.. dat is dan maar zo. Normaal om de dag klussen heeft ook nog niets opgeleverd zullen we maar zeggen he..
Ik heb vaker een bloeding, alleen is dat dus nu voor de ei en dit keer wel erg weinig, anders altijd wel 3 a 4 dg en best veel bloed, dus een heel klein beetje 2 dagen en dan maar half. Ik verwacht mn ei vandaag, kijkend naar cyclus vorige maand, maar die verschilt nogal, zucht. Heb wel vruchtbaar slijm, alleen de temp is nog lager vandaag. Was redelijk hoog steeds, maar ja ik had dan ook koorts ivm ontsteking. Dus ik denk dat ie vandaag of morgen een dikke stijging maakt. Hebben eer gister toch maar geklust en vanavond dan maar weer, dus we zien het wel allemaal. Spannend dus volgende maand wat het zaad doet, hopelijk heel veel gezonde zwemmertjes!!!
Enne ik ken het hoor... wij hebben vorige ronde heel veel geklust, en zie het reslutaat! Een blaas ontsteking en niet eens zwanger..... bah soms.......
heb je dat wel aangegeven bij je huisarts of gynaecoloog; die tussentijdse bloedingen als je niet ongesteld bent? Dat hoort normaal toch ook niet of wel?
Is heel normaal, ik ben bij de gyn gekomen door dat probleem en ben daarom al door de medische molen gekomen. Verder mankeer ik niks. Heeft met de hormoonspiegel te maken, reageer ik nogal heftig op en dan krijg je een tussenbloeding.....
Gelukkig weet je dat het geen kwaad kan. Hoeveelste ronde was jij nu bezig, ik weet het even niet meer? Ik vraag mij af of de griep van mijn man begin van dit jaar nog invloed kan hebben op de nieuwe zaaduitslag; ze zeggen dat griep 3 maanden er na invloed kan hebben.. daarom heb ik ook gewacht tot deze maand met afspraak voor te testen. Er zitten tussen griep en nieuwe afspraak 16 weken tussen; dat zou dan toch goed moeten zijn hoop ik?
Hallo lieve meiden, Ik hier ook weer even. Wij zijn ronde 20 denk ik al beland......grrrrr Deze maand word niks, heb ja die blaasontsteking en schimmelinfectie gehad, mijn lichaam is van de rel. Zit nu op wachtbankje... ik weet het echt niet. Hebben gelukkig nog wel geklust, maar wanneer mij ei was, geen idee. Begin de maand in delen te verdelen merk ik aan mezelf. Ongesteld, dus voel me rot, 1,5 normaal leven,1 week gestresst bezig zijn om maar niet mijn ei te missen en dan 2 weekjes stress omdat ik bang ben ongesteld te worden. Ik denk dat jullie dit wel kennen..... dus zit nu te wachten en moet het volgende week worden. Ben benieuwd.... Hoe gaat het met jullie. Limburg: 16 weken is genoeg hoor!
Hey meiden. Ja, wat jij zegt heel herkenbaar; de maand in twee delen. haha!! Ik moest daar laatst ook nog aan denken. 1 week ongesteldheid; 1 week rust; dan de week waarin je eisprong weer ergens voor bij komt en de week er na de spanning............ De week na de menstruatie (zit ik nu in) vind ik het fijnste moet ik zeggen! Deze maand wordt ook niets omdat we rond de eisprong maar 1 keer seks kunnen hebben; daarna 3 dagen onthouding ivm de test. En ik vermoed de eisprong te hebben de dag voor de test zeg maar.. dus dan zwemt het zaad niet meer rond denk ik Had nog eens geteld; zaten 14 weken tussen ipv 16 weken; maar ja dat is toch ook ruim 3 maanden? Gelukkig heeft die koorts maar twee dagen geduurd eigenlijk. Ik heb nu steeds pijn links onderin mijn buik maar volgens mij let ik teveel op allerlei pijntjes die ik voel; om vervolgens te denken.......oohhh straks heb ik dit of toch dat.. en dan wordt ik niet zwanger.. Behoorlijk frustrerend kan ik je zeggen!
Nu pijn? Dat kan nog niks zijn natuurlijk, je moet je ei nog krijgen. Misschien maakt je eierstok dat pijntje wel, heb ik ook wel eens en de gyn zei dat het eitjes dat is. Ik zit nu week voor NOD. En heb die pijn nu ook soms, links onderin (maar ook vaker zo geweest en toen was ik ook niet zwanger) En dat is het aller frustrerenste nog, elke maand kwaaltjes en toch niet zwanger.... ik weet echt niet meer wat ik moet voelen, mocht het raak zijn.....
Hallo meiden, Ook wij zijn iets meer als een jaar bezig om zwanger te raken. Vanaf het moment van verwijderen Mirena,direct achter m'n cyclusverloop gekomen, in het begin geholpen met ovulatietesten. Ikzelf had de kinderwens al heel wat jaartjes meer als mijn partner, iedereen om ons heen al aan de kinderen, iedere verjaardag gaat het alleen maar over kinderen, in combinatie met iedere maand weer gewoon ongesteld, aardig wat tranen gelaten het afgelopen jaar. Huisarts wilde niet erg meewerken om al onderzoeken te gaan doen. Uiteindelijk sperma-onderzoek laten doen en dit bleek erg afwijkend te ijn (fijne kerstdagen hebben we gehad door dit nieuws) Begin januari kon ik bij de gyn terecht, daar ook weer sperma-onderzoek moeten laten doen, kweken bij mij afgenomen, inwendige echo, ook bij mij bloedprikken en na 6 weken terug voor alle uitslagen.... Deze bleken allemaal goed te zijn. Volgende optie was een HSG, deze op 8 maart ondergaan. Tot 3x toe mislukte dit, voor mij, zeer pijnlijke onderzoek... De gyn die dit onderzoek deed (niet mijn eigen gyn), vertelde mij dat ik maar rekening moest houden met verklevingen aan beide kanten.... Na overleg met mijn eigen gyn, besloten voor een kijkoperatie te gaan. Deze heb ik gisteren gehad....hieruit is gebleken dat 1 eileider wel doorgankelijk is en de andere niet. Maandag hoor ik meer van de gyn over hoe nu verder. Is er iemand die hier al ervaring mee heeft??
Fummy, jeetje jij maakt ook wat mee. Ik ken heb hier geen ervaring mee. Bij mij was alles gelukkig goed. Mijn vriend weet ik niet, heeft zelf wel 2 kinderen, maar echt onderzoek heeft hij (nog) niet gehad. Rond sept gaan wij samen naar de gyn mocht het nog niet zijn gelukt. Lijkt me erg pijnlijk meid wat je moet ondergaan. Wanneer moet je weer naar het ziekenhuis voor verdere informatie?
@Fummy: ik begrijp uit je verhaal dat tweede zaaduitslag wel goed was, en de 1e niet? Dit hebben wij ook gehad.... Nu over twee weken de uitslag van derde zaadonderzoek. Heb jij overigens vroeger een infectie of iets gehad waardoor je eileider dicht zou kunnen zijn? blindedarmontsteking, bekkenontsteking, endometriose of geslachtsziekten?
En weer zie je berichtjes of bv facebook met nieuwe zwangerschappen!!! Word er gek van! Gun het iedereen,maar ook zo mezelf... zullen we ooit..... Hier ontzettend zere en dikke boops. Maar heb ik ook altijd na mijn ei. Merk nu dat ik voor de 2e keer na mijn ei sprong, dat mijn borsten gwoon zwaar zijn. Hormonen.... Hopelijk word ik het natuurlijk niet en anders graag dit weekend, ben volgende week donderdag een weekje vrij en heb geen zin om het dan te zijn.... Wat duurd wachten dan lang en zeg steeds tegen mezelf dat ik er niet zo mee bezig moet zijn, maar dat doe ik toch wel weer..... grrrr
Hallo allemaal, Ook wij zijn al meer dan een jaar bezig, helaas... Ik herken helemaal wat jullie zeggen hoor! Ook voor mij wordt iedere maand steeds meer in delen verdeeld waarin ik me grotendeels rot voel. En dan idd ook nog eens die blije aankondigingen op Facebook... Toevallig weer gisteren 2 op 1 dag. Ik gun het iedereen maar ik kan er gewoon niet meer zo blij om zijn, ik vind dat het nu wel eens onze beurt is Ik zit op dit moment ook weer op de wachtbank en heb het gevoel dat het weeeer niet gelukt is. We hebben trouwens nog geen onderzoeken gehad, staan ook nog niet op de planning. Fijn om te kunnen kletsen met meiden die in hetzelfde schuitje zitten, ik hoop dat we binnenkort allemaal samen in het zwangeren schuitje zitten
Hoi mammietammie! Leuk dat je mee wilt kletsen. Dus jullie gaan de medische molen ook nog niet echt in. Wij ook niet. Wil maandag beginnen met toch wat af te vallen, ik ben niet te zwaar, maar een paar kilo mag er best af! Hopelijk wil het zwanger worden dat ook iets beter. Ik ben al 3 dagen vroeg naar bed gegaan, gister kwart voor 9! Heb al een paar dagen, eind van de dag hoofdpijn. vandaag een ongelovelijke baal dag! Alles valt me uit de handen en heb zin om een potje te janken!!!! Voel me ontzettend gestresst....Ik kan wel weer denken, wie weet zijn het de "goede" hormonen,maar dat denk ik elke maand en elke maand wordt ik het. Jullie denken hier ook zo over??
toch zijn er meer stellen die er langer over doen dan "men" denkt volgens mij.. Alleen word hier natuurlijk niet openlijk over gepraat (je gaat niet aan iemand vragen.. hoe lang heeft het geduurd). Ik zie op dit forum ook stellen die na 14 maanden, 12 maanden etc zwanger worden. Echt niet allemaal binnen één jaar.. En dat geeft natuurlijk weer wat hoop en moed..... maar ja je elke maand dat het niet gelukt is.. baal je weer, dan komt er wéér een ronde bij... Deze ronde wordt bij ons sowiezo de kans klein dat ik zwanger wordt; want mijn man moet volgende week zaad laten testen en dan 3 dagen er voor onthouding doen.. dat is net in de week van de eisprong; hebben we maar 1 goede dag zeg maar Maar ach... de andere maanden steeds om de dag is het ook niet gelukt...
@mammietammie: jij hebt ook een regelmatige cyclus zo te zien; heb je ook wel eens ovulatietesten gedaan, of temperaturen? Of andere bijzonderheden gehad, waardoor het misschien nog niet gelukt is? (Blindedarmontsteking, bekkenonsteking ofzo)?
Meiden, ik voel me gewoon bah bah bah.... echt waar. Ik baal van mezelf en iedereen om me heen. Ook heb ik soms pijn in mijn buik. Sorry, wou het ff kwijt. Hoop zo dat ik snel ongesteld word of snel een leuke test in handen heb, want ik word helemaal gek van mezelf... Hopelijk vanavond weer wat zonneschijn in mn hoofd, want ga lekker uit eten met een vriendin van mij. Alleen nu een probleem.... de borrel. Moet ik dat doen of niet doen.... zij weet van niks en heb zelf al heel lang niks gedronken, niet voor een zwangerschap hoor, maar gewoon omdat ik drank niet hoef. Maar vanavond een wijntje lijkt me wel heel erg gezellig toe. Hoe kijken jullie hier tegenaan.
Meisje, ja ik heb die hoop dat het de goede hormonen zijn ook elke maand. Elke keer als ik weer ongesteld ben neem ik me voor om me die ronde niet voor de gek te laten houden, maar toch weet ik elke laatste week voor nod wel weer dingen te verzinnen die door een zwangerschap zouden kunnen komen. Wat betreft dat wijntje, gewoon doen! De eerste maanden hield ik echt rekening met alles, at ik bv ook geen biefstuk. Maar nu duurt het al zo lang en voel ik me al zo rot dat ik mezelf dat niet ook nog eens ga ontzeggen. Zolang je geen positest in handen hebt gewoon doen! Limburg klopt je ziet hier wel meer mensen die er langer over doen. Maar ik heb het idee dat het vaak is dat men binnen een half jaar tot jaar zwanger is, òf met de mmm zwanger wordt. In mijn omgeving merk ik dat ook. Het lijkt soms wel of er niets tussen zit. Ik heb idd hele regelmatige cyclussen. Heb heel lang ovutesten gebruikt en ben nu sinds een half jaar aan het tempen, maar heb mijn ei eigenlijk altijd cd 13 of 14. Ik heb ongeveer 3 à 4 jaar geleden om andere redenen een inwendige echo gehad en toen was alles goed, dus ik ga ervan uit dat alles nog steeds goed is bij mij aangezien ik ook nergens last van heb (gehad). Dat maakt het des te frustrerender dat ik nog steeds niet zwanger ben :x Hebben jullie ook het idee dat je al het mogelijke al hebt geprobeerd? Wij hebben bv diverse maanden om de dag gevreeën, elke dag, vitamines genomen, bepaalde etenswaren veel of juist niet genomen, standjes die zouden helpen, benen in de lucht, pre seed gebruikt, ovutesten (moet ik nog doorgaan ). Ik weet gewoon niet meer waar we nou goed aan doen, heb het idee dat het toch geen zin heeft.
Mammietammie: Tja, zo zitten wij ook, van alles heb ik geprobeerd. Mijn vriend trouwens niet, die rookt ook. Heeft al wel 2 kids. Ik heb gerookt, maar al een tijd doe ik dat ook niet meer. Hopelijk komt het goed, door ik maandag gezonder ga eten.... Idd je gaat van alles proberen voor je echt naar het ziekenhuis gaat. Mijn vriend staat er gewoon (zoals veel mannen) heel nuchter in. Heb wel gezegd dat als het deze zomer nog niet raak is, hij even met een potje heen wil gaan. (potje is al in huis.....heb ik al mee gekregen van de gyn) Is het niet een idee dat jou vriend ook eens een potje inleverd. Zekere voor het onzekere. Jij kan wel van alles proberen, maar als het zaad niet optimaal is, kan je je best doen tot je ons weegt. Dat denk ik ook steeds meer, hij heeft kids, maar misschien is het nu gewoon wel minder. (kids zijn 8 en 11) Vandaar dat hij in de zomer toch wel heen moet, eerder kunnen ze en willen ze ons ook niet helpen in het ziekenhuis. Ik herken je eerste stukje zo....elke keer denk je, wie weet ik voel dit en dat en dan word ik ongi en beloof mezelf niet weer alle kwaaltjes te zien als misschien een zwangerschap. En toch elke maand doe je het weer. Misschien praten we onszelf ook de helft van de kwaaltjes aan..... Ik neem dus een lekker wijntje vanavond!!! Weet je.... ik heb wel eens ook een wijntje gehad week voor mn ongi en toen werd ik het en toen gaf ik de wijn op de kop. Dat ik dat noooooit had moeten doen, dom hé. Echt waar je kan jezelf gek maken.