wie ook alleen naar 20 weken echo?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door emje, 5 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. emje

emje Niet meer actief

maar als het wel een week later gekund zou hebben dan krijgt hij nog steeds geen vrij en heb ik nog geen oppas. mijn moeder moet een week blijven in het ziekenhuis en loopt daarna nog met een gips been rond. op dit moment heb ik de neiging me vriend ziek te melden die dag mja das ook geen optie

2. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Vreemd, ik hoor en lees van genoeg dames die rond de 22 of 23 weken nog hun 20 weken echo hebben. Mijn gyn (daar liep ik nog toen de 20 weken echo werd aangevraagt) die gaf aan als het maar vooral niet voor de 20 weken gebeurde omdat bepaalde dingen die ze moesten controleren dan nog niet helemaal klaar waren.
    Dus die had vooral de instelling liever laat dan vroeg. (zolang wilde we zelf echter niet wachten ;))
    Ik zou tegen het ziekenhuis melden dat ze toch echt een andere oplossing moeten vinden omdat je gewoon niet zonder je partner naar de echo wilt komen.

Ben overigens wel benieuwd wat je partner voor werk doet dat hij zo moeilijk vrij kan krijgen? Ikzelf zou het overigens als iets voor mij heel erg belangrijk is ook gewoon eisen van mijn werkgever om daar bij te zijn.

3. emje

emje Niet meer actief

mijn vriend is heftruck chauffeur. helaas zijn er bij dat bedrijf maar 4 heftruck chauffeurs. dus hebben ze hem altijd nodig.

4. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Jeetje zeg, lekkere baas heeft je vriend dan.
    Het is potdorie nog geen uur wattie ervoor nodig heeft.

5. emje

emje Niet meer actief

me vriend belde net. hij gaat straks alsnog proberen om met zijn baas te praten. ik hoop op positief nieuws

6. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Ik hoop met je mee!

7. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik je vriend zou zijn dan zou ik toch echt even goed met de baas praten. Een middag vrijnemen moet toch gewoon kunnen als de baas het vantevoren weet?

Als hij kiespijn heeft moet ie toch ook naar de tandarts kunnen of al jullie ene begrafenis hebben oid moet hij ook weg kunnen.
    Vind het echt een beetje overdreven van de baas, dan regelt ie maar iets anders (uitzendkracht, andere collega...)

8. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Is er geen echo centrum bij je in de buurt? Ik mocht mijn 20 weken echo laten maken bij iemand die ook pretecho's doet maar ook gespecialiceerd is voor de 12 en 20 weken echo. Ik kon zo s'avonds een afspraak maken, mijn man had ook een baan waarbij hij niet zomaar een uur eerder naar huis toe kon of vrij kon krijgen.

9. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik ben met Yosyp en Jorja eigenlijk naar alle controles/echos alleen naartoe geweest. Nou ja alleen, met nog 1 of 2 kindjes samen.

10. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    ik zou alleen gaan. Als het niet anders gaat, heb je weinig keus toch?? En als je geen oppas hebt, je dochter mee in de buggy met iets lekkers en een speelgoedje. Ideaal is het zeker niet, maar soms gaan dingen anders dan je zou willen.
    Is er hier niet iemand met zo'n onderschrift:
    Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat? Vind ik wel toepasselijk in jouw situatie
    Succes iig!

11. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Mijn man kon er ook niet bij zijn wegens onwillige baas. Gelukkig waren mijn moeder en zusjes er wel bij, want ik ben volledig ingestort toen wij heel slecht nieuws kregen. Ik neem het zijn baas nog kwalijk dat door hem, mijn man een van de laatste momenten met zijn (ongeboren) dochter gemist heeft. Het is verdorie een heel belangrijke medische afspraak! Dus als ik hem was, zou ik op m'n strepen staan... Hier gaat man voortaan altijd mee naar echo's.

12. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Verplaatst naar 'Onderzoeken en echo's'.

13. Amy1983

Amy1983 Niet meer actief

Dat wordt nog wat tijdens de bevalling ;)

14. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    I know...
    Daarom is m'n zusje erbij zodat manlief weg kan lopen als het niet gaat. Gaan het gewoon proberen, lukt het niet dan is het jammer.

15. Danilo

Danilo Actief lid

17 nov 2011
    161
    0
    0
    Waterdeep
    Ik vind het echt heel raar dat een arts dat zegt! In het ergste geval, als je heel slecht nieuws krijgt moet je gaan nadenken over het wel of niet verdergaan met de zwangerschap en als je dat met 23 weken hoort dan heb je daar nog maar een week de tijd voor, heel raar.

Jen, ik hoop dat het je lukt iets te regelen! Ik sluit me aan bij de anderen, het is wel een medische echo en er is altijd een hele kleine kans dat je te horen krijgt dat er iets niet goed is, dat wil je toch liever niet in je eentje met je kleintje erbij doen denk ik.

16. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    In mijn foldertje over 20 weken echo stond tussen de 18 en 22 weken.

17. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Jouw man heeft toch zorgplicht?

Jouw kindje mag absoluut niet mee naar de echo! en aangezien er verder geen oppas kan MOET hij wel oppassen (zorgplicht heet dat) zijn baas is verplicht hier vrij voor te geven. In het ergste geval niet doorbetaald, maar toch. ;)

18. emje

emje Niet meer actief

helaas is het niet gelukt om vrij te krijgen. ik heb iedereen gebeld die ik ken maar niemand kan. ik zal dus echt alleen moeten. eng vind ik het wel want mijn moeder is 13 kindjes verloren door ernstige handicaps en dat varieerde tussen de 15 en 35 weken zwangerschap. ik hoop dat bij ons kindje alles goed is maar zekerheid is er natuurlijk niet. ik ga morgen wel nogmaals proberen om het een dag te verzetten. misschien ruilen met iemand anders ofzo. zodat mijn moeder op emily kan passen.

19. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Dat is m'n moeder overkomen, alleen dan met 38 weken zwangerschap. Dat wil je inderdaad echt niet, maar goed, de meeste mensen gaan ervan uit dat het wel goed zit..

Ik vind dus ook niet dat je alleen moet gaan en kinderen mogen er inprincipe niet bij zijn, maar ja.. als je geen andere keus hebt, dan houdt het op.. lastig hoor.

20. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Hier ook zeer slecht nieuws gehad bij mijn eerste 20-weken echo. Laat die gynaecoloog maar wat anders regelen, ik vind hem eerlijk gezegd heel 'koud' dat hij een vrouw vraagt alleen te komen. De baas van je man weet waarschijnlijk niet beter, maar de gynaecoloog wel!

Misschien heel extreem, maar kan je moeder na de echo geopereerd worden? Dan is zij erbij.

Deel Deze Pagina