menstruatie = altijd ei gehad?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door dafne, 14 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dafne

dafne Actief lid

25 dec 2010
    248
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben vandaag bij de gyn langsgeweest ivm mijn twee nieuwe cystes en hij zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken omdat het 1) kleine cystes zijn en 2) ik een normale cyclus heb.

Hij zei dat als er geen eisprong plaatsvond, ik ook niet netjes op tijd ongesteld zou worden.
    volgens hem wijzen de cystes dus niet op problemen met vruchtbaarheid en ook NIET op een gemiste eisprong. Hij zei dat er ook soms na de eisprong nog een blaasje (cyste) blijft hangen en dat een cyste dus niet noodzakelijk een " mislukte" eisprong is.
    Zijn er nog dames die dit aan de hand hebben?

ik hoop maar dat hij gelijk heeft...

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

geen ervaring, weet alleen dat mijn ha zei, dat als je regelmatig ongesteld bent dat je ervan uit kunt gaan dat je een ei hebt. alleen bij heeeeel hoge uitzonderingen is dat dan niet het geval.

vriendin van mij is trouwens zwanger geraakt met cystes, dus kan best!

3. almika

almika Fanatiek lid

6 jan 2011
    2.101
    0
    0
    in principe is het zo dat als je ongi komt je ei is geweest...maar dat ei kan niet/later komen waardoor je cyclus overslaat of veel later pas ongi wordt. kortom benje ongi=ei geweest

4. Serephina83

Serephina83 Actief lid

3 jan 2011
    356
    1
    0
    Ik heb regelmatig cystes gehad, maar ben nu gewoon mama! Toen ik net zwanger was had ik ook een cyste, veel pijn aan 1 van mijn eierstokken waardoor ze dachten dat het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap was... Maar dat was gelukkig niet het geval!

Uit mijn eigen ervaring blijkt dus dat je gewoon vruchtbaar kunt zijn als je cystes hebt! Heb toen ook nooit van de HA of gyn gehoord dat dat problemen kon geven...

hopelijk hoor je meer positieve verhalen en geeft dat je wat hoop en kracht!

5. Selena149

Selena149 Niet meer actief

Je hoeft zeker niet perse een eisprong gehad te hebben wanneer je ongi wordt. Ik had in een universitair ziekenhuis nota bene echt slechte gynaecologen rond lopen waarmee ik erover een hele discussie heb gevoerd. Volgens hen heb je ALTIJD een eisprong als je ongesteld wordt. Cycli zonder eisprong bestaan niet. Nou, ik kan je zeggen dat dat écht niet klopt.

Er bestaan wel degelijk anovulaire cycli (cyclus zonder eisprong), daarbij ben ik bekend met PCO-syndroom waardoor ik zeer onregelmatig ongesteld word, met altijd lange cycli en heb nog nooit een eisprong gehad. Dat is notabene vrijwel hét kenmerk van PCOS, lange onregelmatige cycli (maar wel 'ongesteld' worden) met vaak geen eisprong.

De reden dat je toch 'ongesteld' wordt is dat je baarmoeder zich toch op een mogelijke zwangerschap instelt, en het dus in feite een onttrekkingsbloeding is. Alleen je eierstokken werken dan niet goed mee waardoor je geen eisprong hebt. Maar cycli zonder eisprong bestaan wel degelijk !

6. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Ik ben het met Selena eens: je kan zeker ongesteld worden zonder een eisprong te hebben gehad. Dan is je cyclus vaak wel van slag. Jou cyclus is regelmatig, dus ik denk niet dat jij dat hebt. Als je het zeker wilt weten zou ik als ik jou was ovulatietesten gaan gebruiken.

7. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    de gyn heeft tegen mij gezegt als je netjes een cyclus van 28 dagen hebt en je word ongie kan je er van uit gaan dat je een eisprong hebt gehad

8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Een cyclus zonder eisprong kan, maar die zijn vaak veel langer en onregelmatiger dan normaal.
    Als je netjes een cyclus hebt van zeg 26-30 dagen, dan mag je er van uitgaan dat je een eisprong hebt gehad.

Een cyste kan ook ontstaan, als na de eisprong het follikel niet goed leegloopt. Het follikel groeit dan als het ware weer dicht. Maar je hebt dan wel een prima eisprong gehad!
    Dit heb ik meerdere keren gehad.

9. dafne

dafne Actief lid

25 dec 2010
    248
    0
    0
    NULL
    NULL
    inderdaad Merah, zo omschreef hij het ook. Dat het zakje van het eitje blijft hangen nadat het eitje is gesprongen...

Deel Deze Pagina