Ik vind het erg jong maar aan de andere kant, ik kan niet over jullie (situatie) oordelen en als je denkt dat je er lekker van opknapt moet je het zeker doen! Gewoon je gevoel volgen hoor meid. Louise is nog nooit uit logeren geweest, gewoon omdat ik het nergens voor nodig vind maar misschien word je inderdaad wel 'makkelijker' als het een tweede kindje is.
Dat is ook heel persoonlijk idd. Het leven van sommige vrouwen veranderd volledig en bestaat alleen uit moederschap en bij sommigen, zoals bij mij, is even een beetje anders. Een gezonde balans, wat perfect voor ons werkt. Hij slaapt 1 nacht bij mijn ouders omdat het niet anders kan. Ze passen namelijk 1 dag op als ik werk. Mijn ouders wonen in een andere stad dus moeten we hem avond daarvoor wegbrengen. Dus dat is nodig. En de 2de nacht is niet elke week, maar dat komt regelmatig voor. En ja we vinden het heerlijk, maar dat neemt niet weg dat we hem niet missen als hij weg is. Ik vind zelf belangrijk om ook andere dingen te kunnen doen ernaast. Naast moeder ben ik ook een jonge vrouw die wel eens met haar vriendinnen weg wil en een vrouw die wat quality time met haar man wil. Ook niet geheel onbelangrijk
Ik vind het erg jong, maarja ik heb maar een kindje. Heb aan de andere kant bewondering dat je het kan. Dano was bijna 5 maanden dat hij voor het eerst bij opa en oma sliep, en dat was huilen geblazen, voor mij dan. Nu slaapt hij op regelmatige basis bij vooral mijn ouders omdat mijn schoonouders al op leeftijd zijn. Dano heeft vanaf dat hjij 7 maanden is geen nacht meer doorgeslapen. Het is echt de redding van onze relatie geweest dat hij zo vaak bij mijn ouders slaapt. Als je ruim 11 maanden lang elke nacht 3 a 4 keer eruit moet ga je op een gegeven moment kapot en kun je voor je partner ook geen geduld meer opbrengen. Nu gaat het beter met de nachten en gaan we het slapen weer wat afbouwen, want ik mis hem zoooo erg ondanks dat ik erg geniet van een nacht doorslapen. De afgelopen week liep ik met drukverband vanwege verrekte enkelbanden, en heeft Dano bijna 5 nachten bij mijn ouders geslapen. 3 daarvan was ik ook daar en de andere 2 nachten was ik thuis. Het kon niet anders ik kon niks en mijn partner moest savonds werken. Ben zoooo blij dat wij mijn ouders hebben, ik realiseer me dat we daar ontzettend mee boffen.
Gewoon doen hoor! Hoop wel dat je nu al lekker ligt te slapen. Ik heb het ook gedaan toen Jada 4 weken oud was, zelfs 2 nachtjes! Ik zat er gigantisch door heen (had ook geen hulp van manlief want die zat in Afghanistan) en toen heb ik de kleine en haar broer lekker even uit logeren gedaan en ben ik bij een vriendin gaan logeren. Even lekker eruit, en een dagje voor mezelf! Wel heb ik heeeel vaak gebeld haha en kwam ik met tassen vol cadeautjes terug!
Jelina heeft toen ze 4 of 5 weekjes oud was ook 1 x per week bij oma geslapen (3x in totaal of zo) zodat wij konden bijtanken. Het ergste was nog thuis werdt ze een paar keer per nacht wakker, en bij oma sliep ze door. Was wel fijn natuurlijk want zo waren we beide uitgerust. Gewoon proberen zou ik zeggen, en werkt het niet. Kan je haar nog altijd gaan ophalen.
ik heb dat nooit gedaan zo jong. wij hebben met Sem ook weken gehad dat hij maar 3 uurtjes per nacht sliep. Maar dan stuurde ik mijn man naar ons logeerbed op zolder, en 's middags gingen de kids wel eens een paar uur naar mijn ouders zodat ik ff bij kon tanken. Dat vonden wij een mooie tussenoplossing.
het verschilt gewoon heel erg hoe erover gedacht wordt. ik ben niet iemand die overdag de slaap goed kan vatten, dus ik heb er veel meer aan om 's avonds op tijd mijn bedje in te kruipen en dan lekker door te kunnen slapen. alleen nu heb ik nog een slechte nacht gehad. onze oudste is ziek en had hoge koorts. kwam dus bij ons liggen en omdat je je dan toch zorgen maakt en ze ook wat jengeliger is slaap je weinig en zeker niet vast. vanochtend mijn moeder gebeld en het was heel goed gegaan met de kleine en mijn moeder belt me vanmiddag, want anders houdt ze de kleine nog wel een nachtje. ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook wel ideaal vond dat ik er nu echt voor de oudste kon zijn, anders had ik verschillende keren beneden moeten zitten om de fles te geven of om door het huiluurtje heen te komen. en de zieke meid wilde natuurlijk niets liever dan mama bij zich hebben. ook ik besef dat ik heel veel geluk heb met zulke ouders. ze staan altijd voor ons klaar en vorige week heeft de verloskundige tegen me gezegd dat ik daar best gebruik van mag maken, dat ik daar meer gevoelens bij heb dan de kinderen, dus kinderen laten logeren is niet zo slecht. het is meer dat je jezelf schuldig of ellendig voelt. hoe dan ook.....misschien dat onze kleine meid dus 2 nachtjes van huis zal zijn. voelt erg raar, maar aan de andere kant geeft het ook rust....ze is goed bij mijn ouders. er wordt heel wat afgeknuffeld en ze krijgt netjes haar flesjes op tijd, wat wil een baby nog meer?!
wat wil een baby nog meer?! Haar moeder? Je baby is pas 2 weekjes oud... Je wist van te voren toch dat de eerste 6 weken of langer altijd wel zwaar zijn met voeden en gebroken nachten? En dat je met een 2de niet meer alle aandacht aan je eerste kan geven? Om nou al na 2 weken dit te zeggen vind ik persoonlijk wel raar... Maar als je je er goed bij voelt dan moet je het zeker niet laten...
Je hoeft je echt niet schuldig te voelen. Van één nachtje lekker slapen, krijg je al zo veel meer energie! Ik kan me wel voorstellen dat je je zo voelt. Maar dat is dat typische moedergevoel hè. Je heel snel schuldig voelen! Maar niet doen dus Hierboven las ik dat iemand haar zoon soms 2 nachten per week laat slapen bij haar ouders, omdat dat scheelt qua stressen e.d. (dit is geen aanval hoor! Iedereen doet het op haar eigen goede manier), maar ik kan me daar echt niets bij voorstellen. Mij gedachte is dat wanneer je bewust liest voor een baby/kind dan moet je ook de lastigere kanten accepteren. Okee, het is stressen, maar wat had je dan verwacht? Je krijgt toch geen kind om het 2 nachten weg te brengen? Het eerste jaar is inderdaad een tropenjaar. Ook bij ons is het een zeldzaamheid als hij een keer doorslaapt. Ook ik ben regelmatig kapot, maar dat hoort erbij. Hij gaat ongeveer 1 keer in de maand uit logeren, daar heb ik totaal geen problemen mee. Maar 2 nachten per week? Nee, dat gaat mij te ver.
Gewoon lekker doen meid, zo kan je kindje ook direct een band opbouwen met oma en opa. Als jij lekker uitgerust bent is dat het beste voor iedereen! Je kindje zou er echt geen trauma eraan over houden hoor! Mijn 1ste kindje ging met 3 maanden iedere zondag bij mijn ouders slapen. Ze is nu bijna 3 en is niet weg te slaan bij mijn ouders! Bij m'n tweede gaat alles veel gemakkelijker, hij gaat ook over een paar weken even slapen bij oma, moet ook een beetje aan m'n relatie denken. Een kind heeft niets aan 2 oververmoeide, prikkelende ouders. Als jij hulp kan krijgen vooral doen!
Ik zou mijn kindje van 2 weekjes echt niet weg brengen! Elke moeder heeft rond die tijd slaapgebrek, denk dat zoiets ook wel te verwachten is met een baby en jij je daar ook wel op had kunnen voorbereiden. Het is een harstikke belangrijke tijd voor jou en je kleintje om aan elkaar te wennen, de kleine heeft de warmte van jou nodig en niet van je ouders. Ik heb ook al een zoon, en dat was ook allemaal even wennen hoe ik de aandacht moest verdelen, en soms zat ik er ook helemaal doorheen, maar heb nooit om die reden mijn kleine weg gebracht. Zo leer je nooit ermee om te gaan. En anders ga je in de avond toch eerder naar bed en laat jij je man in het begin van de avond de kids doen? Ookal moet ie vroeg opstaan en heeft ie misschien een drukke baan, vind als de man thuis is hij wel taken kan overnemen. Opvoeden en verzorgen doe je uiteindelijk altijd nog samen.
ja precies. en mijn moeder is ook de oppas als ik aan het werk ben. de oudste is er al helemaal aan gewend en ook dit kindje zal er aan moeten gaan wennen, maar die heeft daar nu echt geen besef van,hoor. en ja, ik weet dat het de eerste tijd niet makkelijk is met een baby (ik heb er al 1 meer gehad he), maar ik heb wel geleerd dat het echt niet verkeerd is om je kind(eren) eens even over te dragen aan een ander. ieder zijn mening....en dat mag ook best gezegd worden,maar zoals ik al in een eerder bericht zei: mijn man kan de nachten enzo niet overnemen omdat hij al om 4 uur zijn bed uit moet en overdag moet ik er ook zijn voor de oudste. en dat de aandacht gedeeld moet worden is logisch, maar als ik bekaf ben en chagarijnig....denk dat allebei de meisjes er weinig aan hebben zo'n moeder te hebben rondlopen. ik ben blij dat er toch veel reacties komen van moeders die het ook wel doen, de kinderen laten logeren. voel ik me toch minder schuldig (dat voelde ik gisteren nog wel) maar nu ik weet dat bij mijn ouders alles ook lekker loopt is dat een heel prettig gevoel. en ik krijg verder toch geen schuldgevoel van opmerkingen dat ik wist waar ik aan begon met een baby en dat het te vroeg is om ze te laten logeren. ik zie nu in dat ik echt niet enige ben die op sommige momenten even voor zichzelf kiest....maar je doet het uiteindelijk ook voor de kinderen!
Misschien kan je t 'stressen' ook anders bekijken...Mijn moeder past nl ook elke donderdag op Dewi. Wij brengen haar woensdagavond al heen, Dewi knuffelt met opa en oma, wij drinken een kopje koffie/thee en kletsen even lekker. Dewi krijgt haar laatste fles om 19.30 en dan leggen oma en ik haar altijd samen op bed. Nog een dikke kus van papa en dan lekker slapen! De volgende ochtend kan ze haar dagje dan ook lekker relaxed beginnen samen met oma! Doen we dit niet dan moeten we Dewi donderdagochtend wakker maken (wat ik altijd erg sneu vind), snel de fles erin...wassen..aankleden..spullen pakken...snel in de auto...aan oma geven..kus..doeiii! Owja en in de tussentijd moeten wij natuurlijk ook douchen, eten, aankleden, klaarmaken..etc.etc. Voor ons scheelt t dus een stressmoment voor Dewi zelf vandaar dat zij elke woensdag bij mijn ouders slaapt..puur voor haarzelf! Ik vind t heel goed dat TS naar haar gevoel luistert en tijdig aan de bel trekt! En idd de 1e periode is een band opbouwen met je kindje belangrijk..maar hoeveel kindjes verblijven de eerste dagen/weken/maanden wel niet in t ziekenhuis? Ook die bouwen een band op met hun papa en mama hoor! Dus 1 nachtje? Lekker doen!
ja precies, een kindje dat in het ziekenhuis komt te liggen ofzo heeft daardoor ook geen slechtere band met de ouders. maar dan wordt er natuurlijk door mensen anders naar de situatie gekeken....dan kies je er zelf niet voor. maar gelukkig zijn er ook moeders die wel inzien dat 1 of 2 nachtjes slapen echt geen traumatische gevolgen heeft voor een kindje en de band met het kind.
Mirwar ik vind niet dat je een vergelijking kan maken met ziekenhuis of eigen belang... Niemand laat liever zijn kind in het iziekenhuis om zelf even bij te tanken beetje rare vergelijkenis! Ik heb nergens gelezen dat iemand zeg dat het traumatische gevolgen kan hebben
Het verschil is wel dat TS al in de eerste week tegen een depressie aanzat en nu op tijd aan de bel wil trekken. En dat vind ik extra knap! @ TS: vervelend dat de oudste nu ziek is! en fijn dat je zulke ouders hebt!
Nee het is absoluut geen vergelijkenis hoor, ik bedoel alleen maar te zeggen dat iemand echt niet bang hoeft te zijn dat je geen band met je kindje opbouwt als t een keer ergens anders slaapt op zo'n jonge leeftijd. Want als dat zo is zou dat betekenen dat alle ziekenhuiskindjes nooit een band met papa en mama opbouwen. Zoals jij t zegt "Niemand laat liever zijn kind in het iziekenhuis om zelf even bij te tanken" is t idd een vergelijking...maar zo zei ik t niet Dewi heeft ook niet met 2 weken al ergens anders gelogeerd maar TS geeft aan dat t niet goed met haar gaat en dat vind ik juist super! En dan moet je dat vooral doen!
taliaa: dank je wel. ik doe het ook echt niet als ik niet het gevoel heb dat het nodig is, maar bij de eerste ben ik ook niet zo depri geweest in de kraamtijd en nu was dat wel het geval en dat wil ik nooit meer meemaken. en er is me duidelijk verteld dat als ik voel dat ik weer te weinig slaap heb gehad en dat het weer minder gaat dat ik dan 1 van de kinderen moet laten logeren om het wat rustiger te hebben. en omdat de oudste gisteren al wat koorts had wilde ik haar thuis houden. en zij slaapt beter dan de baby natuurlijk dus dat zou (alsze niet ziek was) betekenen dat ik bijna een hele nacht door zou kunnen slapen. nou, reken maar dat ik de hele wereld dan weer aan kan.
ik gaf ook alleen even een voorbeeld Maar ik ben het wel met je eens dat je dat moet doen als zij er zich goed bij voelt