Meiden jullie moeten allemaal lekker doen waar jullie je goed bij voelen! mijn meissie is dan wel wat ouder en gaat ook wel logeren en als het nodig is 2 nachtjes en moet zeggen ,het is wel eens lekker hoor, en oh wat is ze blij als ze me weer ziet! en dan heeft ze het super naar haar zin gehad en weet echt nog wel wie ik ben!en ik vindt het zelf ook wel fijn dat ik weet dat het goed is dat ze bij ouders of schoonouders kan logeren, wat als er echt wat met ons aan de hand is dan is ze daar gewend en kan daar lekker slapen,en dan heeft ze niet het idee dat ze in een vreemd bed /kamertje wordt gelegd en is ze bekend met de omgeving,dus zo slecht vindt ik het niet , hoe oud ze ook zijn, en ze heb bij beide gewoon een eigen kamertje met ledikantje enz..dus slaapt net zo lekker daar en krijg de zeker weten de zelfde liefde en aandacht als thuis en denk soms nog wel meer @Mejon ik denk dat je er zeker goed aangedaan heb hoor! en morgen mag je weer lekker kroelen, en ja je ouders zijn toch eigen( die van mij ook) is anders dan bij iemand anders laten logeren. dus ja waarom niet toch! hoop dat je een beetje bijgekomen bent! en is toch fijn dat je het zo een keer kan doen ! en meiden er wordt alleen maar gevraagd of er meer moeders zijn die zo even bijtanken dus ja hier wel
Die van ons ging na 2 maanden ook al paar dagen naar oma. Toen ie vijf maanden was zijn mijn vriend en ik samen een weekend naar Parijs geweest. En afgelopen week is ie ook 2 dagen weg geweest. Mijn ouders wonen in Apeldoorn en ik in brabant dus dit is mijn manier om bij te tanken en hen manier om ook van de kleine te genieten. hij heeft na de vakantie op Gran Canaria en dat was in september geen enkele n8 doorgeslapen. Ach en wij mogen ook nog best af en toe genieten van een beetje rust. Maar mis hem altijd heeeel erg.
nou, moet eerlijk zeggen dat ik nog weinig gehad heb aan de nachten, marly was ziek en de eerste nacht sliep ze heel slecht en had hoge koorts. gisteravond jengelde ze af en toe, maar ging wel weer slapen. ik ook snel naar bed omdat ik het idee had dat het deze nacht ook wel eens anders kon lopen dan ik hoopte en dat was ook. iets voor 2.00 uur werd ze jengelend wakker en toen moest ze overgeven. zo zielig. ze was echt ziek. even later moest ze weer een keer en toen is ze bij ons in bed komen liggen maar ze ging pas rond 5 uur slapen en om half 7 was ze weer wakker. helaas dus geen lekkere nacht door kunnen slapen.
oh wat jammer zeg dat je nog niet lekker bent uitgeslapen... mss dan toch maar goed dat je kleine meisje uit logeren was anders had je helemaal geen nachtrust gehad denk ik..
en mara is vandaag thuis gekomen en alles was goed gegaan bij mijn ouders. alleen nu wilde marly met opa en oma mee. toen ze hun jas pakten toen liep ze naar de deur en zei: mee, jas. ze had vanmiddag geen koorts meer was alleen nog een beetje hangerig. ja, ze mag mee...als ze het zelf wil. net liet mijn moeder weten dat ze 38,1 getempt had en ze zou ze zo een zetpilletje geven en kijken hoe ze het zou doen. mocht er wat zijn dan zou ze bellen want dan halen we ze weer op. maar ze wilde zelf graag mee met opa en oma dus ik hoop voor haar dat het verder ook goed gaat.
ow nou fijn voor jou dat de oudste nu dan weg is, kun je vannacht misschien wel wat beter slapen weer!
ja, en mijn ouders lieten al weten dat ze lekker slaapt. ik voelde me wel weer raar nu de oudste weg was. toen ik mijn moeder aan de telefoon had liet ik ook weten dat ik het gevoel heb de situatie (op momenten) niet aan te kunnen. mijn moeder helpt me zoveel mogelijk en ze zei dat het allemaal wel goed komt en dat ik trots moet zijn op 2 van die prachtmeiden en dat het me nu allemaal wat tegenzit maar er echt wel een betere tijd gaat komen. dat weet ik ook wel, maar het maakt me nu zo verdrietig op sommige momenten. als ik er met mijn moeder over praat dan moet ik ook zo huilen. mijn moeder zei wel dat als ik dit zo over een week of 2 weken nog zo voel er misschien aan moet denken eens met de huisarts te praten ofzo. maar als dat nog zo lang door gaat wil ik dat zelf ook, want ik wil me niet zo rot voelen. maar ik geniet nu wel van de kleine mara en ben blij te horen dat marly lekker gespeelt heeft bij opa en oma en nu lekker slaapt.
Mirre mag nog steeds niet bij opa/oma slapen ... kan haar echt niet missen een hele nacht! En persoonlijk kan ik me echt niet voorstellen dat je dat doet met een baby'tje van 2 weken (dit is geen veroordeling hoor, ieder mens is anders) ... Met 2 weken ben ik voor het eerst heel even een ommetje gaan maken (zonder Mirre) en dat voelde al niet goed ...
je moet ook zeker op tijd naar de huisarts gaan hoor meis als je je zo lang zo rot blijft voelen! vooral niet te lang ermee blijven zitten! En het komt echt allemaal goed, niet teveel schuldig over voelen anders voel je je alleen maar rotter
vind ik ook hoor... je wist toch dat je het zwaar zou krijgen inderdaad.... dat heb je eenmaal met een baby de eerste weken die weet het verschil van dag en nacht nog niet je hoort je baby ermee te steunen en niet gelijk om je eigen gemak, je kind in de handen van een ander te geven vind ik onverantwoord... en als je het zo vervelend vind dat je man iedere nacht weg gaat, moet je geen tweede nemen beetje harde woorden, ik weet ook voor de rest niet hoe je situatie nu is maar goed...
Mijn zoontje heeft voor het eerst gelogeerd met 6 maanden,dat vond ik al vroeg......Het was dat het niet anders kon,familiefeest maar ik hou er niet van.. groetjes Linda
iedereen is vrij om zijn mening te geven.... ik doe het niet voor mijn lol en ik kon ook niet voorzien dat ik me zo zou voelen zo na de bevalling. ik ging er ook vanuit dat ik gewoon lekker in mijn vel zou zitten en met volle teugen zou genieten van alles. de gebroken nachten waren bekend ja, dus wat dat betreft wist ik heel goed waar ik aan begon. en dat mijn man vroeg weg moet....dat was ook al met de oudste....zoals ik al zei: ik heb ook nooit gedacht dat ik me zo depri zou gaan voelen en doe het niet voor mijn lol, maar als ik er dan echt doorheen zit zal ik toch iets moeten doen om mezelf weer "bij elkaar te rapen" zodat ik er weer tegenaan kan. voor de kinderen ook. heb me nu alzo schuldig gevoeld steeds, maar de verloskundige en de wijkverpleegkundige zeggen tegen me dat ik me niet schuldig moet voelen. en dat ik ook niet de enige ben die dit zo heeft, dat er echt meer moeders met dit "probleem". maar voor degene die zich echt helemaal kiplekker voelen: Fijn, geniet er van, hopelijk kan ik dat ook snel.
meid, trek je niet teveel aan van meningen van moeders die dit zelf niet meegemaakt hebben. Je kunt idd niet van tevoren weten dat je je zo zal gaan voelen na de bevalling en je moet toch iets! dus gewoon niet schuldig voelen hoor! En ik wil niet zeggen dat ik hetzelfde zou doen maar je kunt het gewoon niet beoordelen als je niet in jouw situatie zit en ieder mens is anders en heeft er andere gevoelens bij. En je kindje zal zo vast goed gehecht raken aan opa en oma
nu ze thuis is doet ze het ook goed, dus het heeft niks "beschadigt" ofzo, dat logeren. zij en ik zijn er allebei niks slechter van geworden. iedereen is vrij om zijn mening te geven, al moet ik zeggen dat sommige dingen me wel raken als ik het lees, maar aan de andere kant denk ik: makkelijk praten als alles op rolletjes loopt.' zoals ik al eerder liet weten:zou willen dat ik dat ook had, maar kan dat gevoel ook niet wegstoppen....kon dat maar, zou me een hoop ellende schelen. niet dat het hier thuis een drama is, maar ik voel me echt heel rot, maar ik wil dat niet overbrengen op de kindjes. dus op veel momenten loop ik me groot te houden en ik wil dat het ophoudt. het komt echt allemaal wel goed en ik snap de reacties best wel, maar dat neemt niet weg dat sommige reacties me wel wat doen, hard aankomen. maar goed.... marieke1988: vindt wel dat je steeds lieve berichtjes stuurt. als er een negatieve reactie staat en ik lees daarna weer iets van jou dan doet me dat wel goed. bedankt, erg lief van je.
Wat heb je gedaan joh? Nu is ze vast getraumatiseerd voor het leven! Wat een onzin zeg. Voel je je alsjeblieft niet schuldig over. Maar ik snap wel dat je door sommige opmerkingen geraakt wordt. Ik werd ook erg boos toen iemand hier zei dat ik maar niet aan kinderen moest beginnen omdat mijn zoontje 1 dag per week bij mijn ouders logeert omdat ze in een andere stad wonen en ik die dag moet werken dus dag daarvoor moet wegbrengen. Mensen kunnen zulk onzin uitkramen zonder dat ze weten hoe de situatie bij een ander is. Dat noem ik nou dom!