Mijn dochter ging ook voor de eerste keer uit logeren toen ze ongeveer 5 weken was. Ook omdat ik er toen helemaal doorheen zat. Ik vond het heel erg zwaar en sliep niet meer dan 3 a 4 uur per nacht. Ze heeft toen heerlijk geslapen bij opa en oma en ik, haar mama, kon er daarna ook weer lekker tegenaan. Nu slaapt ze ongeveer elke 2 maanden een nachtje bij opa en oma. Zij vindt het dikke pret en papa en mama kunnen een keertje op pad en dan lekker uitslapen! En het werkt prima zo bij ons. Ik snap dat je het moeilijk vind om die beslissing zo snel te nemen, ik heb de eerste keer alleen maar gehuild toen ze weg was. Maar inderdaad, een uitgeruste mama zal je kindje ook heel erg goed doen!
Gewoon doen! Bijtanken is prima. Kom op zeg, waar staat dat je 24 uur "dienst" hebt. Gevoel kan heel dubbel zijn maar als je oververmoeid bent verminderd je weerstand en ben je lekker vatbaar voor van alles. Nee, dan hebben ze wat aan mama die met griep in bed ligt. Nog veel vervelender! Wij doen dat ook weleens, om niks laten logeren voor een nachtje, opa's en oma's vroegen eerst nog weleens wat we voor iets bijzonders hadden. Nu niet meer, lekker uitrusten en genieten van ons tweetjes! Heerlijk!
de onze gaat ook over 2 weken logeren bij opa en oma. Niet voor mij om bij te tanken maar je moet ook aan je relatie denken. Dus papa en mama gaan een avondje lekker uit eten. Hebben we al een jaar niet kunnen ook vanwege een moeilijke zwangerschap. En nu mag hij naar opa en oma wanmt mijn vader vind het niet nodig dat we met de kleine gaan slepen midden in de nacht.
Ook even een korte reactie van mijn kant... Ik denk dat je er ook heel verstandig aan hebt gedaan om bij te tanken. Je voelt zelf het beste aan hoeveel rek er nog in zit. En dus vind ik het superstoer dat je dit hebt gedurfd. De eerste twee weken waren hier ook erg zwaar en we sliepen nauwelijks en ik was emotioneel ook onwijs labiel (zie ik nu dan), heel labiel en heel onzeker. Toen ik me na een aantal weken weer een beetje mezelf ging voelen moest ik met spoed naar het ziekenhuis omdat een deel van de placenta was achter gebleven en ik erg begon te bloeden. Het hele circus begon toen weer opnieuw. Vreselijk zware periode en ik vond het echt geen roze wol (nu trouwens meestal wel!) en ik denk dat als iemand me die hulp had aangeboden om het even over te nemen ik het maar wat graag had gedaan. Alleen durfde ik het toen zelf niet te vragen omdat ik me een slechte moeder vond als ik dat deed. Onzin dus! Zie ik nu dan! Iedere moeder denkt hier anders over en dat leidt tot hevige discussies, maar ik denk dat je vooral moet doen wat jou gezond houdt! Sterkte ermee en ik hoop dat je je snel weer de oude voelt (is bij mij gelukkig ook wel wer gekomen nu mijn dochter wat ouder is)
Bij ons moest onze dochter ook erg wennen aan de nieuwe situatie, alles is anders, er komt meer visite langs, er is iemand bijgekomen in huis. Ik denk dat het kleine wereldje van een kind helemaal op zijn kop staat als er een tweede bij komt. Ik denk dat de oudste overal bij betrekken en proberen samen een beetje ritme en regelmaat krijgen de enige manier is. Succes meid!
nou, we hebben afgelopen nacht echt een goede nacht gehad. ik wil niet te vroeg juichen maar het geeft wel hoop op beterschap. marly is gewoon rond 19.15 uur naar bed gegaan en rond 22.00 uur jengelde ze even. mijn man is even bij haar geweest en toen was ze stil. uiteindelijk hoorde ik haar rond twaalf uur weer en ben gaan kijken, ze lag boven haar dekentjes dus heb haar goed gelegt en ze sliep verder. en toen sliep ze door tot 7.40 uur! helemaal niet meer gehoord. en mara had om 20.30 uur een voeding gehad en ze kwam toen om 1.00 uur en daarna om 5.30 uur. dus ook dat ging wel lekker zo. ik hoop dat het vanaf nu beter gaat. het is idd een hele verandering voor iedereen in het gezin, maar voor zo'n kind helemaal. maar hoop dat ze nu haar plekje weer een beetje heeft gevonden en snapt dat papa en mama er ook nog gewoon voor haar zijn. duimen jullie voor mij dat ze ook deze nacht lekker slapen?!
en ik moet zeggen: zo'n "goede" nacht doet al heel goed. ik had vandaag al weer meer zin om me wat op te tutten enzo. en je kunt meer van de kindjes hebben.
dat had ik hier ook. Nu overheersen gelukkig de goeie dagen en worden de mindere dagen dus minder....Als je zelf je rust krijgt kun je de hele wereld aan... en dan gaat het echt al een stuk beter! Tevreden en blije kindjes zijn een blije mama.....en dat is echt zo!
sorry dat ik zo binnen kom vallen, maar zit net dit onderwerp met stijgende verbazing te lezen.. alsof TS heeft geopperd om haar kindje 2 weken mee te geven aan een vage kennis van haar buurvrouw?! Waar gaat dit over.. 1 nachtje bij het kindje's bloed-eigen opa en oma....
Tjah, je bent niet de enige. Iemand hierboven zei dat voor een baby eigen oma/opa wel een wildvreemde is. Snap jij het nog?
Mejon, fijn dat het beter gaat! Je hebt gewoon de goede beslissing genomen, lijk mij. @Kiwi1, dat is toch helemaal geen vreemde opmerking? De baby zelf weet echt niet wie opa en oma zijn, die herkent alleen zijn/haar moeder en dan volgens mij alleen nog aan de geur. Dat was volgens mij de strekking van de opmerking daarover. Neemt natuurlijk niet weg, dat opa en oma natuurlijk heel goed voor haar zorgen en in die zin geen vreemden zijn. Maar een baby van twee weken herkent opa en oma echt niet. Voor haar kunnen het inderdaad net zo goed vage kennissen van de buurvrouw zijn.
Ik geloof niet dat opa en oma wildvreemden zijn, ook niet met 2 weken, het kindje zal ze vast (veel) vaker gezien hebben. En laten we eens gek doen, laten we er eens vanuit gaan dat alle moeders hier zielsveel van hun kindje houden en alleen het allerbeste voor hun kindje willen, en uit liefde voor dit kindje een nachtje willen bijtanken, wie zijn wij dan om dit te ver-of beoordelen?
Sellie13: een baby van 2 weken herkent zijn moeder alleen van geur. Zijn vader herkent een pasgeboren baby ook niet. Zou het dan ook niet goed zijn om zijn vader op hem te laten passen? Een pasgeboren baby is erg gevoelig voor warmte en liefde. Een opa en oma kunnen hem dat ook heel goed geven. Dus een baby die 2 weken is en een nacht bij zijn opa/oma slaapt komt geen warmte/liefde te kort hoor. Het gaat maar om 1 nacht!
Nee joh Kiwi, je hebt me helemaal verkeerd begrepen! Tuurlijk kunnen opa en oma een nachtje goed voor een kindje zorgen, net als de papa. Zou wat moois wezen zeg . Ik bedoel alleen maar dat het kindje ze niet herkent, net zoals jij eigenlijk ook schrijft. Ik probeerde in mijn bericht al duidelijk te maken dat dat niet betekent dat opa en oma niet goed voor haar zouden kunnen zorgen. Ik denk alleen wel dat ik om deze reden alleen in het uiterste geval een kindje van twee weken een nachtje uit logeren zou laten gaan, maar als ik de berichten van mejon zo lees dan was het echt noodzakelijk.
Oh sorry, dan heb ik je verkeerd begrepen! Maar ik bedoel ook niet dat een pasgeboren opa/oma herkent hoor. Lijkt mij niet. Maar dat ze erg gevoelig zijn voor warmte dus als ze dat krijgen dan is het gewoon heel fijn voor ze. Als ik mejon's verhaal lees dan denk ik idd ook dat het noodzakelijk was. Het lijkt me sowieso niet dat je je pasgeboren baby uit logeren doet omdat je het zelf even vrij wil nemen.
Een pasgeboren baby herkent alleen zijn moeders geur maar een pasgeboren baby herkent de stem van zijn moeder én die van de mensen die erg vaak bij haar in de omgeving zijn. Denk aan je eventuele andere kinderen en de partner. Die stemmen herkent hij uit de tijd dat hij in de buik zit. Niet allen de stemmen, maar ook het 'ritme' van een taal herkent hij. Dit is een algemeen gegeven, en vaak verward met het feit dat hij alleen moeders geur herkent, en dus niet die van vader, maar wél de stemmen herkent.
@Crazy angel, helemaal niemand volgens mij. Na het berichtje van mejon dan het zo goed ging nu heeft niemand meer negatieve opmerkingen gemaakt. mejon, fijne nacht gewenst he!