Dossier bevalling opvragen..

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door mumtobe21, 18 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    Ik wist niet zo goed waar ik dit moest plaatsen dus als het hier niet hoort dan zie ik 'm wel verkassen ;)

De bevalling van mijn dochter is nogal moeizaam gegaan (lichaam heeft vrijwel niets zelf gedaan) ben 21 uur zelf bezig geweest en uiteindelijk bleek dat ons meisje een sterrenkijkertje was en op de manier hoe ze lag kon ze absoluut de spildraai niet maken dus er zat niets anders op dan na dat geploeter naar de ok te gaan voor een ks.

zo gezegd zo gedaan.

maar omdat ik zelf zó ver ben gekomen en van het vaginaal bevallen "geproefd" heb wil ik echt héél graag vaginaal bevallen deze keer.

Nu dacht ik dat het misschien zou helpen als ik het dossier van mijn eerste bevalling in zou kunnen zien en ik aan de hand daarvan vragen kan maken voor de gyn. waardoor ik veel beter voorbereid de 2e bevalling in ga.

weet iemand of dat mogelijk is?

2. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ja hoor dat kan altijd geloof ik. Ik heb hier regelmatig wel eens wat over gelezen. Volgens mij kan je dat gewoon opvragen. Even bellen met de afdeling.

3. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    Hey Daan!!

Thanx.. dan komt het niet zo raar over als ik er de volgende keer bij de gyn. naar vraag ;)

even offtopic: hoe is het met jouw en Noor?

4. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Nee joh, dat kan prima toch? Het was immers je eigen bevalling ;)
    Kan me best voorstellen dat je zou willen vastleggen dat ze je bijv. niet zo lang laten aanmodderen.

Noor is momenteel een handvol. Leuk, maar vermoeiend, maar dat zal met Dimara niet anders zijn denk ik. Ze gaan immers zo naar de 2 :)

Red jij het nog ivm je bekken? Je hebt iig al een heel mooi buikje alweer.

5. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    Idd hier eenzelfde draakje wat volop aan het uitproberen is! tegelijk wel weer heel leuk omdat ze weer zoveel leert.

ja met mijn bekken is het "te doen" de ene dag heb ik meer last als de andere maar heb wel elke dag pijn :(

Thnx voor je complimentje wbt mijn buik ;)

6. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Ik kreeg van het zh hier bij ontslag al papieren mee voor het kraamhotel waarin alles stond hoe het was verlopen.
    Na de dagen doorgebracht te hebben in het hotel kreeg ik het dossier gewoon weer mee om naar huis te nemen.

7. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    @TS, je kunt het via de afdeling opvragen, maar het gaat sneller als je zelf even vioa de centrale van het ziekenhuis belt met de afdeling "medisch administratie" en als je dan je naam, geboortedatum en de periode waarin je opgenomen was doorgeeft kunnen ze je gewoon een kopietje opsturen. Het blijft vaak nogal lang liggen op de afdeling zelf, zo'n verzoek.

8. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    Oké Thanx voor de tip Juul..
    dan kijk ik of ik voor het weekend nog even kan bellen.

9. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Moet kunnen, ik heb het overigens gewoon meegekregen na mijn bevalling

10. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Ik heb bij eind-controle gyn het volledige verslag gevraagd van mijn bevalling..
    aangezien het allemaal zo snel is gegaan (weeenstorm) wou ik graag weten hoelang en wat er allemaal nu is gebeurd..
    dit was geen probleem, ik kon meteen even doorlopen naar de verloskamers en daar hebben ze het voor me uitgeprint..
    Nu een boel wijzer en ook iets duidelijker hoe het is verlopen.

Dus zeker doen als je goed voorbereid wilt zijn!

11. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hoihoi,
    Via de patienten informatie balie kan je eigenlijk alles opvragen.
    Heb het zelf ook gedaan, heb toch wel wat delen gemist ervan ;) en kreeg alles netjes aangetekend opgestuurd.
    En helemaal niet raar dat je dingen wil vragen voor een volgende bevalling!

12. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    heb erover gebeld en moet het schriftelijk aanvragen..
    van de week maar even voor gaan zitten.
    kost me wel 20 cent per kopie en bij meer dan 20 kopieen 4.50 euro totaal en als het er meer als 100 worden dan zelfs 22.50 euro totaal :$;)

maar ja ga het toch gewoon aanvragen, kan me niet voorstellen dat het meer dan 100 pagina''s worden.

Deel Deze Pagina