Uiteten sushi-restaurant

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bloem89, 13 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem89

Bloem89 Niet meer actief

Ik ga met een groepje vriendinnen morgen uiteten naar een sushi-restaurant. Nu ben ik wat betreft vis gerookt/gekookt enz niet echt thuis.

Mijn vraag welke sushi mag je gewoon hebben tijdens je zwangerschap? Welke kunnen dus GEEN kwaad?

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Vond dit op internet:

Hoewel sushi relatief veilig is om te eten, kun je om het zekere voor het onzekere te nemen sushi met rauwe vis beter vermijden om te voorkomen dat je zelf ziek wordt. Ook om kind te beschermen, kun je beter sushi met de grotere vissen vermijden, aangezien deze vaak meer zware metalen bevatten. Aangezien de in de sushi rauw gegeten vissen juist vaak deze grotere zeevissen zijn, kun je stellen dat je relatief veilig bent zolang je maar alle sushi met rauwe vis vermijdt. Natuurlijk is de kans dat er iets mis gaat zelfs als je deze regels overtreedt niet heel groot, maar waarom zou je het risico lopen? Beperk je tijdens de zwangerschap gewoon tot sushi met gekookte vis of vegetarische sushi, waarvan er meer dan genoeg van in restaurants op het menu staat

3. Bloem89

Bloem89 Niet meer actief

Ja ik heb dus geen idee wat gekookte vis is haha

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Hahahahaha

Gewoon even vragen daar!
    Eerlijk...ik zou het ook niet weten..eet alleen gebakken vis;)

5. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    sushi met gamba kan gewoon!
    Vaak hebben ze ook vega sushi, met groenten en tofu, is ook erg lekker.
    Krabstick zou ik mee uitkijken, want die zijn vaak net als gerookte zalm vacuum verpakt geweest.
    Vaak heb je ook frituur gerechtjes en tapanyaki gerechtjes enzo, deze kan je ook gewoon eten.

Je zou het kunnen vragen in het restaurant, maar mijn ervaring daar is dat ze er weinig verstand van hebben.. en het niet weten.
    Dus zelf even goed kijken en bij twijfel, niet doen.

Smakelijk!
    ...(oooh nu heb ik ook weer zin in sushi, ben echt sushi verslaafd gewoon..:p)

6. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    Sushi met tamago, met ei, mag ook en die zijn ook heerlijk! En natuurlijk maki rolletjes met komkommer, of avocado. Allerlei grillgerechtjes zoals gegrilde zalm, soepjes, zoete broodjes, allemaal goed. Rauwe vis, gerookte zalm en krabstick zou ik vermijden. De gamba eigenlijk ook, want die wordt koud gebruikt en ik weet niet hoe lang geleden die bereid is. Soms hebben ze ook sushi's met fruit er op, die mag je natuurlijk ook eten.

Er zijn heel veel opties, maar ik kan zelf niet wachten tot ik weer die met rauwe vis mag, heerlijk!

7. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

21 mrt 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb gister gewoon sushi gegeten met rauwe zalm.. kon het niet laten..en het kan ook geen kwaad.. ook mijn visboer zegt gewoon eten! nu is het wel zo dat je bij een sushibar niet weet hoe vers het is.. ik maak het zelf.

8. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

21 mrt 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    en sushi met gambas en krab kun je zeker eten!

9. Laura1986

Laura1986 Bekend lid

21 nov 2011
    513
    0
    0
    Applicatiebeheerder middelbare school en eigenares
    Dordrecht
    Volgens mij krijg je bij de Japanner verse rauwe zalm en geen gerookte zalm en mag dat wel.

Tonijn kan je wel weer beter vermijden.

10. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik eet alles bij de Sushi-tent hoor! Alleen de sashimi St. Jacobsschelp laat ik staan, maar de rest eet ik gewoon en ik geniet er verschrikkelijk van!
    Tijdens de zwangerschap al een aantal keer gegeten en niks aan de hand! :)

11. michelle28

3 apr 2012
    20
    0
    0
    Mijn verloskundige zegt dat ik gewoon sushi kan blijven eten, juíst alleen de voorverpakte rauwe vis laten staan, tenzij je t gaat bakken... Maar dan is t ook niet meer rauw natuurlijk!! Geniet!!!!!!

12. Madura

Madura Actief lid

14 nov 2012
    136
    0
    0
    Ik hou ook enorm van sushi en inderdaad kan het zonder de rauwe vis.
    Zalm die vacuüm verpakt is geweest kan een bacterie bevatten die heel schadelijk kan zijn voor je kindje. Natuurlijk kan je geluk hebben en gaat het goed, en de visboer en sushi restaurant willen je graag vis verkopen, maar ik denk dat het best te doen is om negen maanden rauwe vis te vermijden. Als het mis gaat vergeef je het jezelf nooit! Het is in ieder geval echt geen fabeltje dat je uit moet kijken met rauwe vis.
    Ik vind de envelopjes van zoet ei met rijst erin ook erg lekker, weet alleen even niet hoe die heten...
    Eet smakelijk!

13. Apenijn

Apenijn Bekend lid

17 dec 2012
    741
    0
    0
    Hier een enorme sushi fan!
    Rauwe tonijn vermijden... want daar zit behoorlijk veel kwik in die wij wel aankunnen, maar je kindje niet.
    En als je bij een grote sushi keten gaat als bv Shabu Shabu of Sumo's, dan weet je dat de vis heel diep gevroren is geweest; dat betekent dat alle bacteriën (die uit de zee komen) dood zijn. Daarnaast wordt daar de hele dag door verse sushi bereid, dus heb je praktisch altijd verse vis.

Ik heb nu drie keer sushi gegeten (en dan alleen de zalm en de vegetarische sushi's) en ik heb geen last gehad- de kleine is ook nog steeds alive-and-kicking :)

Itadakimasu! ;)

Deel Deze Pagina