wie ook bed in woonkamer voor bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door mutsie79, 2 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    hallo,

heb net de thuiszorg gebeld om een bed te bestellen voor beneden, omdat ik gewoon de mogelijkheid wil hebben ook beneden te kunnen bevallen als ik dat wil.
    ik begin wel gewoon boven denk ik en misschien maak ik het daar ook wel af, maar ik wil gewoon die andere mogelijkheid ook hebben.
    nu vroeg ze of ik onder de 100kg was. ik zei dat het erom zo hangen en ook of ik wel of niet tot 42 doorloop.......toen adviseerde zij mij een electrisch bed die was zowierzo voor boven de 100kg en was dan verzekerinmgtechnisch ook beter(stel dat ik wel 102kg ofzo weeg en er gebeurd wat op dat niet electrisch bed....) maar dat electrisch bed kan je niet inklappen en staat er dus vanaf week 37 een volledig bed in mijn woonkamer :( ........
    wie heeft dit ook gehad en hoe heb je het ervaren? als vervelend of prettig.....?
    ik weet, ik moet niet zeuren hoor, het is maar voor even, maar ik moet zeggen dat die nesteldrang er ook niet aan meehelpt, ik wil alles op orde en netjes hebben en dan staat er zo'n groot bed midden in mijn woonkamer..........
    sorry voor het lange verhaal, maar ben even nieuwschierig naar ervaringen/reacties.....

mutsie

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Sorry heb het (nog) niet meegemaakt,maar mag ik zo brutaal zijn op te vragen waarom je eventueel beneden zou willen bevallen?

Mijn buurvrouw van een paar huizen verderop moest verplicht beneden bevallen en zat daar dus heel erg van te balen.

Ik hoop tegen de tijd gewoon lekker in mijn eigen bed te kunnen bevallen..

en ach dat bed in je huiskamer die paar weken? Geef je je man de bank en kan jij lekker in bed tv kijken.

3. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Wij hoeven geen bed te bestellen bij de thuiszorg en hebben een makkelijk inzetbaar bed op zolder staan. Mijn vriend zet hem in de woonkamer na me bevalling heeft hij na 2 dagen dat ik thuis was bij Daan ook gedaan omdat ik het echt niet gezellig vond boven haha en wilde ook lekker beneden zijn en toen dat bed er stond vond ik het heerlijk je blijft echt liggen en je neemt echt je rust.

4. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

6 feb 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    ik sliep ook beneden, ik moest op t laatst zo vaak naar de wc en als ik dan eenmaal uit bed was kon ik de trap niet meer op.. ik vond het bed beneden erg fijn! ook de dagen na de bevalling (lees 2 weken) heb ik beneden geslapen, kon nauwelijk lopen en de trap kon ik al helemaal niet op..

5. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    bedankt alvast voor de antwoorden.

kaatje: ik wil gewoon de mogelijkheid hebben ook naar beneden te kunnen tijdens de bevalling en daar dan ook misschien wel te bevallen. wij hebben boven ook geen centrale verwarming, dus zal het beneden ook wel behaaglijker zijn, ook voor de kleine (in de babykamer overigens wél een verwarming, alleen op onze slaapkamer niet) en beneden is lekker wel verwarming en evt. muziek, kaarsjes.......misschien maak ik hier allemaal geen gebruik van, maar het is voor mij een soort geruststelling dat ik de wetenschap heb, dat als ik het wél wil het ook kan.....snappie?
    ;)
    mutsie!

6. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Kan me goed voorstellen dat je beneden een bed wilt. Ik zou niet zomaar voor een electrische kiezen. Wat een gevaarte.

7. kims

kims Actief lid

7 jan 2007
    352
    1
    0
    krijg je de kosten voor het gebruik van het bed vergoed of niet? Anders zou ik bijna zeggen: koop een bed bij de ikea voor 50 euro incl. matras en zet er klossen onder! Scheelt volgens mij wel een hoop centjes (tenzij je goed verzekerd bent natuurlijk).

We zien het regelmatig hoor, dat mensen een bed beneden hebben om op te bevallen. Als het je een prettig idee vindt, waarom niet? ;)

8. meisje2000

meisje2000 Actief lid

18 mrt 2007
    199
    0
    0
    glastuinbouw
    friesland
    Wij hadden het makkelijk want wij slapen al beneden maar moest toch nog naar het ziekenhuis toe.
    Wij hadden ook een electrice bed en die zijn inderdaad groot.
    Onze slaapkamer is gelukkig groot genoeg voor een extra bed maar wat een gevaarte.
    Het is wel lekker dat je beneden kan bevallen voor het geval je de trap niet op of af komt.

9. linneke77

linneke77 Lid

4 okt 2007
    74
    0
    0
    ik ben ook beneden in de woonkamer bevallen. Helaas moesten we daarna toch nog naar het ziekenhuis omdat ik daar gehecht moest worden.
    Voor mij was het een unieke gebeurtenis om in de woonkamer te bevallen! Succes!

10. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik had vanaf week 37 een bed in de woonkamer, aangezien wij een enorm kleine slaapkamer hebben en het bed niet op klossen kon.
    Heb dan ook vanaf week 37 in de woonkamer geslapen en mn man was zo lief om naast me op de bank te slapen.

Ik vond het ideaal, voor mij was het ook makkelijker om in de middag op bed te gaan liggen, de drempel was voor mij lager.

Na de bevalling vond ik het ook heerlijk en heb zeker nog 3 weken erna in de woonkamer geslapen.

11. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn bed staat ook inm. in de woonkamer, ik wil er ook bevallen. wij hebben zo'n rottrap naar boven toe, stijl met een draai erin. Dus ja dan maar in de woonkamer, inm. slaap ik er al omdat ik veel naart toilet moet en steeds die rot trap af en op moest...

12. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Aangezien wij op zolder slapen en ik daar niet mocht bevallen, stond er bij ons ook een bed in de kamer vanaf 37 weken. Ik had het bed, een 1-persoons, van mijn ouders geleent en dat kon ook niet opgeklapt worden. Ik heb het niet als storend ervaren, het moest er gewoon staan, verder niet zo over nagedacht. Verder heb ik wel gewoon op zolder geslapen tot m'n bevalling en na mijn bevalling ook gewoon weer. Alleen overdag ging ik er wel lekker op liggen, zeker na de bevalling vond ik dat heerlijk...

13. Crafty

Crafty Actief lid

23 apr 2008
    104
    0
    0
    Nieuwegein
    Als ik thuis mocht bevallen, dan had ik daarvoor ook een bed in de woonkamer gezet. In mijn geval was dat geweest vanwege de aanwezigheid van afleiding ende vermaek en omdat mijn man het prettiger vind dat als je dan nog naar het ziekenhuis moet, je iig niet de trap afgesjouwd hoeft te worden.

Wij wilden daarvoor inderdaad een bed (of op te hogen slaapbank) bij ikea halen, kon het daarna door naar de logeerkamer.

Deel Deze Pagina