Wie ook bedrust? (Hier Ivm vele harde buiken/vroegtijdige weeën)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door misty1984, 10 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. charliebradbury

charliebradbury Bekend lid

14 okt 2013
    986
    54
    28
    Hoe gaat het met jullie?
    Leef erg met jullie mee!

2. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Meiden hoe is t?

Hier vanmorgen getoucheerd ivm die voorweeen .

Ze doen nog niet veel. Bmm is verweekt en bijna verstreken, ze
    Kunnen inleiden over drie weken dmv vliezen breken. Ze kon bij de vliezen komen.

Begin week 38 inleiding ivm insuline gebruik ..

3. Lasas

Lasas Bekend lid

20 aug 2013
    993
    30
    28
    Meiden, ik lees al even met jullie mee en leef ook ontzettend met jullie mee!
    Ik zou ook graag mee willen schrijven.
    Even kort mijn verhaal....
    Dit is mijn derde zwangerschap, heb 2 miskramen gehad. We hebben lang in de mmm gezeten en uiteindelijk weer positief getest en zwanger mogen blijven. Helaas lag ik vanaf week 6 t/m 14 in het ziekenhuis met hyperemesis en heb ik centrale lijn gehad om voedingsstoffen binnen te krijgen. Ook nu is de hg nog steeds aanwezig en slik hiervoor nog steeds medicatie. Door de hg is mijn conditie echt naar een dieptepunt gezakt en langzaam aan kon ik weer iets meer gaan doen. Helaas begonnen toen de harde buiken met regelmatig bloedingen. Dus advies: rust! Het valt me zwaar!! We zijn zo intens blij met dit kindje, maar mijn leven staat al zo 20 weken totaal stil.

Hooyo; veel sterkte met je dochtertje! Ik hoop dat ze snel opknapt!

Liefde: wat een ellende en schrik zeg! Hoe gaat het nu?

Two boys, al 35 weken, wat goed! Hoe gaat het met jou? Zie dat onze berichten elkaar net kruisen!

4. liefde88

liefde88 Bekend lid

21 jun 2011
    984
    14
    18
    Nederland
    hey lalas;) hoe gaat ue bij jou?

twoboys kunnrn ze je niet al beter inleiden met 37 weken?

Hier gaat t zwaar k*t. 3e ziekenhuis bezoekje vandaag en t ziet er niet goed uit:(.. Ze wouden me houden maar ben toch na huis gegaan.. met als resultaat harde buiken om de 4 minuten.. als dat nog harde buiken te noemen zijn ipv premature weeen. Ik ben boven gaan liggen en tis nu wat afgezakt. Ik ging vanmiddag douche en voelde opeens me baarmoedermond in me vagina.. schrok me dood! Dus langs geweest en hun zagen m ook zo zitten. Hij is weer wat naar binnen getrokken. Nu had ze t over een pessarium plaatsen.. dit gaat ze voor leggen aan mijn eigen gyn en dat hoor ik morgen. Pfff t word wel volle boel daar beneden cerclage en pessarium.. of dit door gaat hoor ik dus morgen.. de stress zat er goed in dat ik t ziekenhuis verlies.. mis had ik beter kunnen blijven.. maar tis nu gelukkig rustiger.. als t straks weer erger word dan ga ik wel langs. Ala mijn baarmoederhals morgen verkort is word ik na het amc overgebracht en krijg ik longrijpingsprikken.. Ik hoop dat t niet zo ver allemaal hoeft te komen.. Dit is een behoorlijke rot week.. vind t zo wel weer genoeg geweest en vanaf morgen gewoon rust! ik hoop echt dat ik t nog 10 weken volhoud. Toch zegt iets in mij dat ik voorlopig nog niet ga bevallen:)

5. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Liefde hoe is het??

Twoboys ik zag je buikfoto! Wauw. Groot maar prachtig. Kan me voorstellen dat je dan idd niet lekker meer auto rijd enzo :D aan de ene kant goed dat de voorweeen nog niks doen, hopelijk blijft je meisje iig nog 2 weekjes zitten. Wel fijn dat je voor de inleiding geen ballon nodig gaat hebben!

Lasas wat een narigheid. Lig je in t zkh?

Hier: operatie van dochter goed gegaan maar erg last van de narcose waardoor ze alles uitsluugde. Vannacht alleen infuus, maar daardoor schoten dr suikers door de war (3.2 half uur later 9.7 en dan weer 4.0)
    Mijn buik nog net zo onrustig, hele dag op een stoel zitten doet natuurlijk ook niet echt goed. Morgen 28 weken! Gaat iig steeds meer de goede kant op. Maandag echo en wil ook de bmh op meten. Als het voor die tijd neit gaat ga ik weer bellen. Moet zowizo nog even bellen want ben niet teruggebeld voor de uitslagen van de kweekjes en uitstrijkje.

6. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    He ba liefde :( :( nee toch!? Ik ga heel veel duimen voor je. Heb je dan een verzakking? Hoelang was je bmh nu nog? Waarom ben je niet gebleven?

7. liefde88

liefde88 Bekend lid

21 jun 2011
    984
    14
    18
    Nederland
    hooyo wat fijn dat de operatie goed is gegaan! hopelijk knapt ze snel op!
    wat vervelend dat jou buik ook zo onrustig is:( Houd je t goed in de gaten!

8. liefde88

liefde88 Bekend lid

21 jun 2011
    984
    14
    18
    Nederland
    ik ben eigenwijs..
    nee ik vons t zelf niet nodig.. moet morgen on 3u er weer zijn.. ik lig op bed thuis.. koelkast en po naast me bed.. dus denk dat ik hier meer kan rusten.. Mijn zoontje is morgen naar de oppas en manlief werken.. dus hele dag rust!! t was afgelopen week ook te onrustig steeds mensen over de vloer, zoontje zit in een vervelende fase dus alles bij elkaar ff te veel. Baarmoederhals was nog 3,5 dus nog goed.. maar hij was wel bijna een cm korter als de meting van zondag.. dus morgen word ie weer gemeten.. ben benieuwd

9. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Ik hou het in de gaten maar vind het heel moeilijk om voor mezelf "in te grijpen" en de telefoon te pakken en te bellen. Komt echt door verloop vorige zwangerschap. Ik dacht altijd dag het wel meeviel maar blijkbaar zit t toch wat dieper dan ik dacht en ben ik nu soms te eigenwijs omdat ik echt niet weer in het zkh opgenomen wil worden en daar bang voor ben.

10. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Ook eigenwijs dus :) niet doen hoor! (Zeg ik dan tegen jou ;) ) goed dat je morgrn weer een afspraak hebt. Hou je ons op de hoogte? Sterkte. Fijn dat je morgen dr hele dag alleen bent en je rust optimaal kan pakken.

11. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Jeetje liefde!!!!

Wees verstandig hoor als ze je willen houden gewoon blijven beste boor jou en je kindje!

Wat is dat schrikken zeg!!! Hoe gaat t nu?

Hooyo wat n narigheid zeg met je meisje😨😨hoe is t nu met haar?

Zelf ben ik voor mijn gevoel wel uit de gevarenzone..
    Qua termijn. Hou t nog wel drie weken iit tot
    Aan de inleiding..

He meiden verstandig zijn hoor en aan de bel trekken op Tijd!

12. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Tnx twoboys, leuk is anders idd. Gaat nu weer goed, sonde net aangezet dus hopen dat we vannacht geen bed hoeven te verschonen. Gekke is dat ze dus geen suikerziekte heeft ofzo. Alleen hypos, maar na een hypo krijgt ze dus een uitschieter naar boven.
    Slaap je nog een beetje met alle voorweeen? Nog 3 weken!! Super spannend. Einde is echt in zicht.

Liefde hoe s het?

Buik is erg onrustig, maar heb al die tijd geroepen dat ik het echt even moet volhouden tot na de operatie dus de spanning zal er nu wel een beetje uitkomen. Misschien is het slim om morgen ochtend even te bellen voor een extra controlle? Hoofdje van de beeb ligt ook zo laag, voel hikjes van binnen mn vagina. Heb tijdens harde buiken ook telkens drukkende pijn naar beneden. En erg veel rugpijn maar dat kan ook van die stoelen zijn.

13. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Wat bijzonder bij je dochter, wat is dan de oorzaak van de schommelingen?

Altijd bellen bij ongerust zijn hoor!!

Liefde hoe gaat t bij jou?

14. liefde88

liefde88 Bekend lid

21 jun 2011
    984
    14
    18
    Nederland
    hier goede nacht gehad. Sinds ik wakker ben nog geen 1 harde buik!! Even afkloppen. Ben wel bang dat gister wel wat heeft aangericht.. maar dat merken we vanmiddag.. werd ik om half 11 gebeld of ik even om 11 uur wil komen want me gyn us ziek.. dat wisten ze vanmorgen om 8 u ook wel.. wamt had eigenlijk gister afspraak en die was verzet na vandaag omdat ie ziek was.. ze denken dat ik zeker kan vliegen ofzo... ik ben afhankelijk van mensen die mij brengen en mij duwen in de rolstoel na de afdeling.. die heb ik niet binnen 5 min geregeld.. Dus werd boos en nu mag de afspraak gewoon om 3u blijven staan.Bij een gyn die er net 2 weken werkt... die dus niks afweet van mij.. dit word dus echt weer een flut afspraak.. Ik zei en die pessarium dan.. zegt ze ja als overleg nodig is dan bellen wij hem op.. net alsof hij via de telefoon kan beoordelen of ik dat ding nodig heb.. hij is volgende week vrij en dan heb ik pas de 26e weer een afspraak met hem.. wat een rot week.. maja moet mis eerst maar even kijken hoe t gaat vanmiddag haha ik ben lekker aan t klagen.. maar vind t echt niet leuk.. ik wil die pessarium toch niet.. ik denk dat ik m niet nodig heb!
    hoe gaat t met jullie

15. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Hoe is het gegaan liefde? Ik hoop dat je een goede controlle had!
    Was het te doen met deze gyn? Ik duim voor je.

Twoboys hoe gaat het? Geeft het veel rust nu je op de 35 weken zit?

Hier alles redelijk rustig! Collega van mn man zijn vrouw vandaag bevallen met net 24 weken, had al 2 weken gebroken vliezen. Grijpt me toch erg aan ookal ken ik ze verder niet. Vorig jaar zn manager eentweeling gekregen met 26 weken en een half jaar daarvoor een collega waarvan zn vrouw was bevallen bij 23.4 weken...

16. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Liefde hoe is het met je?

17. liefde88

liefde88 Bekend lid

21 jun 2011
    984
    14
    18
    Nederland
    zo ben ik weer! hoe gaat t met jou hooyo? alles rustig?
    hebben die kindjes t gehaald van 26 weken en die van 24 weken?

de controle was donderdag goed cervix 4,3! al vanaf begin zwangerschap boven de 4 cm.. De controle verliep heeeel rommelig. tijdens de inwendige echo stond t beeld op t echo apparaat gedraaid.. waarbij je dus een verkeerd beeld kreeg. Je zag zo een grote funneling tot op de cerclage en onder cerclage had ik geen hals meer. Hij zegt je heb bijna ontsluiting je moet na t Amc.. ik zeg dat kan niet.. t klopt gewoon niet! had die dag ervoor wel harde buiken om de 4 min maar kon niet geloven dat die me hele hals hebben weg gewerkt.. dus hij flink heen en weer met dat ding in me doos.. t doet gewoon nog steeds pijn! hij zegt ik kan er niks anders van maken.. dus ik een echo foto pakken van een aantal weken terug.. ik zeg kijk boven de cerclage zat hals maar niet zo veel en onder de cerclage nog een hele tuut.. dus hij ging iemand erbij halen die t apparaat kon halen. Mijn man en ik in de stress we zaten alles al te bespreken hoe of wat we gingen doen.. en dat ons kindje wss veelste vroeg geboren ging worden.. afijn echo apparaat gedraaid.. en daar kwam een mooie lange cervix van 4,3!!! absurd toch!! hier was ik al bang. oor omdat t een nieuwe gyn was.. maar zo rommelig.. hij is dus 2x met die stok naar binnen gegaan.. met als resultaat weer heeel veel pijnlijke harde buiken.. moest sommige zelfs weg puffen kreeg t er zo benauwd van.. Ik wist als ik gister weeer ging bellen dat ik moest blijven. Ik heb 2u met een kersenpit gelegen een extra adalat en tis weer rustig.. jeetje wat voelt dat lekker zeg!! niet alles is besproken dus omdat ik een nieuwe had.. maar ik heb voor me zelf besloten dat ik geen pessarium wil.. ik red t wel in iedergeval tot week 34.. Ik heb die man woensdag weer.. ik denk dat ik dan geen cervix meting laat doen.. Ligt eraan hoe t de.komende dagen gaat. Denk door al die inwendige echos, afgelopen week 4! dat t daardoor ook een beetje gaat rommelen..heb 26 juni mijn eigen gyn.. wil dat dat de laatste x word daarna heeft t toch nieg zo veel zin meer..

hoe gaat t met jullie?

18. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Liefde wat n verhaal joh!! Ongelooflijk!
    Wat heeft een pessarium voor toegevoegde wasrde?
    Ik dacht dat t een voorbehoedsmiddel was😳☺ .

Laat de boel nu maar even met rust idd daar beneden.

Hier continu harde buiken blijft gem. 4 min tussen zitten. Gisteren was er een echte wee, maar bij een gebleven .

Vind de situatie bij mij nu anders omdat ik al in week 36 zit. Toch anders dan voor de 30 weken.

Vandaag veel pijn in de buik zelf kan niet achterhalen of t baby is of door harde buiken. Baby is stil vandaag en daar kan ik niet zo goed tegen.

19. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Hooyo hoe gaat t bij jou?

20. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Jeetje liefde wat een raaaaare controlle moet dat zijn geweest? Schaamde hij zich niet vreselijk nadien?
    Gelukkig dat alwa goed was, en wauwie boven de 4 nog steeds, ben echt blij voor je :)
    Groeit de kleine ook goed enzo?

Twoboys ja je zit nu idd op een mooi termijn, nog maar 2 weekjes en het is gewoon op tijd. Wat een zware zw was het nu ook weer. Wie weet komt de bevalling zelf nog op gang voor de inleiding.

Hier is t een soort van rustig. 2 harde buiken per uur en soms meer bij inspanning. Maar t was natuurlijk vakantie deze week dus geen auto rijden en 3/4x per dag de trappen omhoog. Maandag begint school weer. Maandag ook de groeiecho :)

Maak me momenteel vooral zorgen om onze jongste meid, zou momenteel echt een kleine ramp worden als de beeb nu al geboren word.

Deel Deze Pagina