Twoboys: wat rot dat je al zoveel zwangerschappen hebt gehad die steeds mis gingen. Ik had na 1 miskraam al zo'n verdriet. Al was het bij ons ook moeilijk om zwanger te worden, voor alle zwangerschappen in de mmm gezeten. wat vervelend ook dat het zo blijft rommelen. Goed dat ze het nu met de echo's en ctgs in de gaten houden. Heb je ook weeënremmers gehad of is dit niet nodig geweest doordat je geen ontsluiting had? Wel fijn om te weten dat ze het zonodig inleiden met 39 weken. Dat de kleine in stuit ligt wil nu toch nog niks zeggen? Die van ons ligt ook in stuit, maar dacht dat dat nog kon veranderen tot een week of 34...
Ja klopt heeft nog tijd tot 36 weken om te draaien, maar omdat ze al zolang zo ligt en ze voorloopt op groei komt hij hier wekelijks op terug met dat we gaan draaien in week 36 en anders ks in week 39. Sowieso weer n inleiding in week 39. Ja ik heb 14 dagen remmers gehad idd. Zie onderschrift, ook hier alleen zw via de mmm en de oudste hebben we geadopteerd . M'n bmm is helemaal verweekt en ze kon bijna de vliezen aanraken. Maar de bmm is niet verstreken. Het is nu een trechtervormig op z'n kop. Ze controleren dat elke twee weken. Rust is hier met een puber peuter van 22 mnd en een kleuter van 5 lastig te vinden.
Twoboys; jeetje wat een lange weg hebben jullie moeten gaan om je gezin compleet te maken. Wat is het soms toch oneerlijk verdeeld, als je weet dat sommige vrouwen zo gemakkelijk zwanger raken, zwanger zijn en bevallen... Zie het Vaak terug in mijn werk in de Jeugdzorg... Ik dacht dat ze maar 48 uur weeenremmers gaven. Dit is tenminste het beleid in ons ziekenhuis zeiden ze, maar wellicht dat dit afhankelijk is van het termijn. Ik was toen 29 weken zwanger. Een paar dagen nadat de weeenremmers gestopt waren had ik er weer last van, maar die zorgde gelukkig niet voor ontsluiting. Er werd toen ook aangegeven dat ze sowieso niet veel konden doen. Opnieuw weeenremmers zou zo kort na elkaar weinig zin hebben gehad en de longrijping had ik al gehad (gelukkig). Oké wel fijn om te weten wat je nog te wachten staat, eventueel draaipoging en anders een KS. En ook fijn om te weten dat jullie kleintje er over een week of 8 sowieso is fijn om naar uit te kijken. Ik streep hier iedere dag en week af. Sterf een stapje dichterbij ons kleintje
Ja soms gaat t met hobbels en bobbels en veel verdriet he eer je grote wens in vervulling mag gaan. Bij mijn zoontje kreeg ik remmers via t infuus incl longrijping , dat was vlak na 30 weken. Wel twee keer 48 uur. Ze zeiden dat ze na 34 weken niet meer remden. Wel had ik bij hem een scheur in m'n vliezen ms dat dat t protocol veranderd? Nu kreeg ik ze in tablet vorm mee voor 14 dagen. Maar zat toen pas op een week of 25 dacht ik. Omdat er dus geen ontsluiting komt maakt de gyn zich geen zorgen maar moet ik wel direct bellen en komen als Ik me zorgen maak. Heb nu ook al een paar dagen t gevoel , dan vooral als ik lig, dat er vanonder iets uit zakt, als ik m'n bekken aanspan voel ik weerstand en duw ik t terug omhoog . Nou heb ik erge bi dus ms verzakt er iets? Ik Zelf heb ook af en toe Ongesteldheidsbuikpijn en dat maakt me dan erge zorgen. Ren me rot naar de wc . De oudste gaat nu elke dag lunchen bij oma Zodat ik smiddags met de jongste plat kan. Die Slaapt gelukkig nog ong 2 uur per dag. Ik moet wel zelf de oudste naar school brengen en halen. Thuis zit ik en voel me vreselijk schuldig tov de jongste waarmee ik nu weinig kan onder nemen. Ja he, je telt echt elke dag af, weer een dag dichter bij de 40 weken. T valt niet mee maar we zijn al heel ver, we komen er wel 😉
Hier hebben ze ook gezegd dat ze na de 34 weken niet meer remmen. Een 2e keer remmen is wel mogelijk begreep ik, maar had afgelopen keer geen zin, daar er minder dan een week tussen de vorige keer zat. Mocht het bijvoorbeeld deze of volgende week nogmaals beginnen, dan kunnen ze het wel nogmaals remmen. Wel een gerust idee vind ik zelf al hoop ik dat het helemaal niet meer zo ver komt Ik kreeg wel weeremmers in tabletvorm eerst een flinke startdosis en daarna gedurende 48 uur steeds een onderhoudsdosis. Tijdens de eerste opname ben ik ook (een deel) van de slijmprop verloren en heb sindsdien veel meer en stugger slijmverlies. Goed dat je zoveel mogelijk je rust pakt. Ik heb afgelopen week en komende week veel hulp in huis kunnen regelen en 2 dagen in de week gaat ons meisje naar het kinderdagverblijf. Hier lukt het dus gelukkig tot nu toe om me echt aan de bedrust te houden. We kunnen nu mooi samen aftellen naar hopelijk minimaal tot de 37 weken. Nog ruim 6 weken te gaan dus...
Gaat nu best heel goed, al heb ik wel moeite met het 'een jaar geleden'-gevoel nu en het accepteren van dat ik niet heb kunnen genieten van zwanger zijn en dat er geen tweede kan komen. Maar daarbuiten heb ik de leukste baby ooit, een 2e zou toch nooit zo leuk hebben kunnen zijn Wel heel fijn dat je alle vertrouwen in je ukje hebt! Houd dat vast! Je bent natuurlijk ook al in een vrij mooie termijn, bij mij begon het al met een periode waarin ze niet eens zouden gaan remmen...oh wat duurden die dagen tot 24 weken lang! En de dagen daarna ook trouwens, ahum... Sterkte nogmaals!
Pinklove: fijn dat je zo aan het genieten bent van je kleintje. Verwerken van bijna een jaar in de stress zal inderdaad zijn tijd nodig hebben. Jammer dat jullie geen tweede kindje meer mogen/willen, maar snap dat je deze periode niet nog eens over wil doen. Hier begonnen de harde buiken rond de 20 weken, maar werden het pas echt weeën met 29 weken. Gelukkig maar, want nu konden ze het inderdaad remmen met weeënremmers. Morgen al weer 2 weken verder hopelijk blijft ons kleintje ook nog weken zitten en geniet ik van alle kleine dingen die ook deze zwangerschap uniek maakt. Heb nu bijvoorbeeld heel veel tijd om met aandacht met de kleine uk in mijn buik bezig te zijn en te ontdekken wie ze is.
Hallo Hier ook iemand met bedrust.... Ik heb met een week of 20 al 1 keer weeenremmers gehad (zetpil) en vorige week dinsdag ook.. Toen 3 zetpillen gehad om de 8 uur. Was toen (24.6)...
Lmvm: jeetje jij had het ook al heel vroeg dan.. Goed dat ze het nog een keer hebben kunnen remmen. Had je in de tussentijd weer meer gedaan of echt bedrust gehouden? Spannende tijd zo als het steeds terug komt :-S hopelijk blijft het vanaf nu rustig. Sterkte!
@misty ik heb wel rust gehouden, maar ja gaat als het goed gaat ga je toch langzaam wat meer doen... En dan doe je blojkbaar toch weer te veel...
Ik heb vanaf week 24 ook bedrust gehouden vanwege vroegtijdige weeën / harde buiken. Dit heb ik ongeveer tot aan week 30 zo goed mogelijk gedaan. Toen daarna de cervix metingen goed bleven ben ik langzaam aan toch weer dingen gaan doen in huis. Niet hele zware dingen hoor. En nu ik in mijn verlof zit en ik 35 weken zwanger ben doe ik toch best al weer wat! Al neem ik bij veel harde buiken wel gelijk mijn rust hoor. Hier ook trouwens weeënremmers gehad en longrijping en iets voor de hersenen.
Lmvm: Herkenbaar, dat je snel weer te veel wilt/doet. Da resulteerde bij mij in een 2ex opname. Die het nu vooral heel rustig aan, maar harde buiken blijven ook komen evenals een menstruatie achtige buikpijn... Durf dus niet veel meer dan rusten... Xbabyxdx: wat fijn al weer 35 weken! Hopelijk doe ik en vele anderen jou dat na een rustige zwangerschap verder en dan jullie kindje verwelkomen! Veel succes en geniet van je verlof!
Hay, Hier ook rust ivm veel harde buiken. Vorige zw heb ik 8 weken in het zkh gelegen met weeen en bloedverlies. Weeenremmers gehad en longrijping en ab ivm gbs-bacterie. Dochter was geboren bij 36 weken. Nu had ik alweer heel veel harde buiken, en bleek weer de gbs te hebben, na de kuur ab werd mijn buik rustiger maar het is nu weer vollop terug. Vorige week extra controlle gehad en mn bmm was nog netjes 3.9 dus geen zorgen dat het nu accuut iets doet maar moet wel echt rust in acht nemen. Maarja net als bij twoboys loopt er hier een kleine rond van nu 18mnd en een grote zus van net 5 wat behoorlijk wat aandacht vraagt en heen en weer gebreng met school. Daarnaast woon ik 4 hoog zonder lift (ideaal ahum). Ik hoop zooooo geen opname nodig te hebben deze zwangerschap. Dat is echt onse grootste wens.
HooyoShimbir; jeetje wat rot dat je voor de 2e keer door GBS harde buiken/weeën hebt. Kan me voorstellen dat rust nemen met 2 kinderen in huis lastig is. Hopelijk kun je wat hulp van familie en vrienden krijgen. Hoe ver in je zwangerschap ben je nu? Hopelijk zorgen de harde buiken die je nu hebt niet voor een verkorting van je bmh. Hier vorige week ook voor een 2e x een nachtje in het ziekenhuis moeten blijven. Gelukkig zette de harde buiken toen ook niks in gang, zoals bij de opname de week ervoor wel zo was. Afgelopen keer was de meting ook rond de 3,9. Nu dus ook thuis met bedrust en gelukkig heel veel hulp van familie en vrienden voor in huis en mijn meisje van 2,5 jaar. Ondanks dat hier ook nog steeds gerommel en harde buiken. Maak me zo lang ze niet met regelmaat komen geen zorgen, maar rot is het wel. Deze week weer controle bij de Gyneacoloog. Doe rustig aan en veel sterkte! Kan me voorstellen dat het traplopen niet ideaal is. Hier vandaag 1x de trap af en weer op, wat gelijk weer zorgde voor harde buiken en menstruatie achtige buikpijn. Ik probeer het dus zoveel mogelijk te voorkomen...
@misty Wat fijn dat je ook daadwerkelijk zoveel kan rusten, en dat je hulp krijgt van de mensen om je heen. Helaas hier alle fam zelf kids en opas en omas werken nog. Ze doen hun best. Mn jongste dochter is ook volledig afhankelijk van sondevoeding die ik en mijn man haar geven en deze medische handeling kan dus ook niet iedereen doen wat het ook wat gecompliceerder maakt om ze bv een dagje bij oma te laten bv. Volgens de gyn als je eenmaal drager bent van de gbs blijft dat ook zo. Ik hool dus niet dat die deze keer voor een vroeggeboorte gaat zorgen. Wat fijn dat je bmh 3.9 was gebleven. Was die ook 3.9 toen je remmers kreeg? Hier in t zkh geven ze geen remmer bij een bmh langer dan 2.5 ongeacht of je regelmatige contracties hebt. Sterkte komende weken, fijn zo topic...
hooyoshimbir: dat is inderdaad een ander verhaal als je dochter sondevoeding krijgt. Ik ben ook super blij dat ik zoveel hulp krijg en ons meisje gaat 2 dagen per week naar het kinderdagverblijf wat het ook een stuk makkelijker maakt. 1 dag in de week zijn mijn ouders vrij en pastten ze sowieso al op, heel veel meer geregel is het dus ook niet voor ons. Toen ik weeenremmers kreeg was mijn bmh in 1 nacht tijd bijna vledig verstreken. Had ook wat ontsluiting, maar ze hebben niet precies verteld hoe of wat, maar omdat ik ook de (een deel) van de slijmprop verloren had en die ochtend not regelmatige contractjes had hebben ze weeenremmers en longrijping gegeven. Kreeg ook een extra dosis op de standaard dosis, omdat het nog niet rustig werd. Daarna voelde ik het rustig worden en was mijn buik voor mijn gevoel sinds weken voor het eerst slap en ontspannen. Familie zei ook: je buik lijkt ineens 2x zo klein 😳 Ik hoop voor je dat dit kindje niet te vroeg geboren wordt. Had je kindje bij je vorige bevalling veel last van de vroegere geboorte?
Pinklove: ja de cervix was volgens mij de laatste meting bijna 4cm en voor ik de weeremmers kreeg in 1 nacht tijd een stuk korter, want dat was de reden dat ze weeremmers gaven. In combi met de verwerking, de slijmprop die ik (deels) verloren was die nacht en de nog steeds aanwezige regelmatige contracties... Ben benieuwd of de Gyneacoloog het bij de controle weer meet en hoe het er dan voor staat..
4 is idd lang bij 30! Volgens mij is de bmh wel variabel. Toen ik remmers kreeg was de bmh 2.1 en een week na de remmers 3.0 Wanneer moet je weer op controlle? Liep je al bij de gyn? Ik moet wel zeggen dat ik de gyn "lastiger" vind om te bellen dan bij de verloskundige. En dan met name wanneer de poli gesloten is. En nu btw 23 weken.