Wie ook bedrust? (Hier Ivm vele harde buiken/vroegtijdige weeën)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door misty1984, 10 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Zijn jullie lekker thuis?

Net controlle gyn gehad. Als bloedverlies blijft komen word miss toch het poliepje weggehaald tijdens de zwangerschap. Nou kan dat in het ergste geval een bevalling op gang brengen maar dat gebeurd bijna nooit.
    Ik heb liever dat die word weggehaald nu dan ben ik hopelijk de rest van de zw van het bloedverlies af.
    Wat vinden jullie?'

2. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    En toen werd ik gebeld dat er weeeer de gbs bacterie is gevonden en ik dus weer een ab kuur krijg. Damn...

3. liefde88

liefde88 Bekend lid

21 jun 2011
    984
    14
    18
    Nederland
    jeetje hoeveelste keer is dat?
    kan t geen kwaad voor beeb?
    kweet niet wat ik zou doen met die poliep,lijkt me ook eng om weg te laten halen.

Hier weer lekker onrustig.. ik denk dat t er gewoon bij hoort. T doet tot nu toe niks, dus maak me er maar niet meer druk om.
    Alleen tis zooon vervelend gevoel.. heb t ook echt benauwd als ik er 1 heb.. als ik te veel praat word me buik al hard.. ben blij als deze zwangerschap voorbij is pfff:( maar wil wel de 37 weken halen!!

4. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    4e x nu, kan voor de beeb geen kwaas zolang de vliezen niet zijn gebroken maar kan voor de beeb wel kwaad als ik door de gbs weeen krijg. Tijdens de bevalling ook een kuur ab infuus.

Ja t is kiezen tussen 2 kwaden, poliep zorgt voor bloed en dat prikkelt de bm tot harde buiken en zo t circeltje rond. Als die poliep weg is en daarmee dus ook het bloedverlies is dat probleem opgelost anders blijft dit zo tot einde zw. Ik weet t ook niet zo goed wat nou verstandig is. De kans dat ht weghalen aanzet tot ontsluiting is niet zo groot, maar dr is wel een kans op...

Vervelend zeg dat het onrustiger is. Wanneer heb je weer controlle? Lukt het op je linker zij liggen nog een beetje? Vind je t eng nu je dichter bij de 30 weken komt of heb je wel t gevoel dat t goed zal gaan? Kan/mag je niet meer adalat nemen om je buik rustiger te krigen?

5. liefde88

liefde88 Bekend lid

21 jun 2011
    984
    14
    18
    Nederland
    oke en hoe lang duurt zon ingreep? Dan zou ik t doen weg laten halen..

nee die adalat zou kunnen helpen maar die harde buiken doen dus niks.. Bij me zoontje was ik allang al bevallen en nu nog steeds een cervix van bijna 4 cm!! haha .. normaal slik ik 1 adalat nu gister en vanaaf 2 gedaan daarna valt t wel gelijk stil naja stil t word rustiger... Nou linkerzij lastig veel harde buiken daardoor kan ik op dit moment geen houding aannemen.. 3 weken terug had ik dit ook.. is na een week over gegaan hoop nu sneller!
    Over 2 weken controle.. mocht kiezen een week of 2 weken.. ik dacht laat ik is 2 doen haha kijken of we t vol gaan houden. en wanneer mag jij weer?

Yeeeeeeh 30 wekennnn!!!! over 2 dagen kwam me zoontje al en lag ik al in t ziekenhuis met flinke weeen:(

6. Lasas

Lasas Bekend lid

20 aug 2013
    993
    30
    28
    #526 Lasas, 5 jul 2014
    Laatst bewerkt: 5 jul 2014
    Goedemorgen meiden!

Vervelend die GBS hooyo! Verder ook lastige keuze vind ik tussen weghalen of niet....
    Die harde buiken hebben tot nu toe niks gedaan toch? En komen die harde buiken echt door het bloedverlies,want voor die bloedingen had je t ook al toch? Of bloedde je toen naar binnen dat het wel de bm prikkelde?
    Wat vind je eigen gyn de beste keuze? Hoe groot is de kans dat je door weghalen gaat ontsluiten?
    Sorry ik geef je misschien alleen maar meer vragen, maar dit zou mijn rijtje met vragen zijn aan de gyn....

Liefde, vervelend dat je buik onrustiger is! Maar een cervix van bijna 4 cm, waaauwwww!! Knap ook dat je er twee weken tussen hebt nu!

Ik maak me nu nog niet direct zorgen dat ik zw diabetes heb. Een groeiecho zegt niet zoveel en kan me ook voorstellen dat die kleine doordat ik zo weinig doe het er goed van neemt.
    Echter weet ik wel dat als ik dat heb dat niet zo goede combi is met de hyperemesis die me nog steeds bezighoudt..... Heb echt maar paar dingen die ik kan eten, op veel dingen spuug ik direct, dat maakt t wel lastig denk ik. Maar ook dan komen we er wel uit, dietist die mij helpt met de hg is erg fijne vrouw dus daar zal ik dan ook langs gaan voor dit.

Verder vannacht erg onrustige buik en onrustige baby.... Ik durfde vannacht niet naar de wc, bang dat ik bloed zou zien en weer naar zh zou moeten. Vanochtend toch gegaan en niks! Pffff opluchting! Maar ff een rustig dagje vandaag.

7. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Hoe gaat het met jullie?

8. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Hier gaat t ff niet zo lekker. Buikje onrustig nog steeds wat bloedverlies maar vooral mn jongste dochter, ze heeft zaterdag nacht een epileptisch insult gehad. Dat had ze nog nooit gehad dus we zijn ons helemaal rot geschokken.
    Morgen groeiecho vind ik erg spannend.

Hoe s bij jullie!
    Twoboys aan het genieten? Hoe gaat met je meisje? Zelf een beetje aan het herstellen en heb je een fijne kraamzorg?

Liefs

9. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Hoe is het met allemaal!?

Vandaag groeiecho, groei buigt weer verder af. Dus moet nu wekelijks op controlle komen en afwachten of we de 37 weken halen (vast wel toch?) cervix blijft stabiel (3.5) morgen gaan ze me meenemen in het groot overleg en word dan gebeld of 1x per week voldoend is of dat ik er ook vaker ctgs bij moet gaan krijgen. Ook omdat ik minder leven voel dan een week of 3 geleden.
    Kleintje is nu met 32 weken 1410 gr

10. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Spannend zeg!

11. Lasas

Lasas Bekend lid

20 aug 2013
    993
    30
    28
    Hooyo, wat vervelend dat de groei verder afbuigt! Heb je dan nu ook wekelijks echo? Spannend zeg!
    Nog besloten wat je gaat dien met poliep bij Bmm?

Two boys, jekker aan het genieten van jullie gezin?

Liefde, hoe gaat met jou?

Hier gaat vrij goed, wel weer wat meer harde buiken, kleine beweegt super goed. Al even geen bloeding gehad, hoop echt dat we dat zo houden! Gister wel flink bruinverlies, dus dacht even daar gaan we weer, maar tot nu toe alles rustig!
    Gister gtt gehad en wordt morgen gebeld over de uitslag door de gyn.
    Maandag weer groeiecho en dan volgende week donderdag weer Co bij gyn.

12. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Wat fijn dat je geen bloedingen meer heb gehad! Echt super zeg. Hopelijk blijft het zo rustig. Jammer van de harde buiken, rust houden blijft wel een pre dus.

Ik moet vanaf nu 2x pw op controlle. 1x echo+arts en 1x ctg+arts die echos zijn dan dopler en om de week dopler met groei.

13. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Lieve meiden ik lees en leef mee hoor!!

Hier gaat t op zich goed maar mijn bloeddruk is 180/106 en ik voel me niet goed. Hou ook liters vocht vast. Heb nu medicatie gekregen.

Met onze prachtige ieniemienie dochter gaat t op zich goed.

Morgen Naar de kinderarts ivm hartruisje. Zelf maak ik me zorgen om trillingen die ze veel vaak heeft..

14. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Jeetje wat een hoge bloeddruk! Ben je in t zkh? Wat naar van je meisje! Onze jongste trilde in de buik en ook na de geboorte.
    De gyn die een keer een echo maakte en die trilling zag zat echt zo 😳 en vroef of ik dat ook voelde. Na de geboorte deed ze het ook en is na een maand of 3 weggegaan. Maar goed na laten kijken hoor! En luister naar je gevoel :) liefs en beterschap (ivm de bloeddruk)

15. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Hooyo jouw woorden stellen me gerust !!!!
    Het voelde in m'n buik al zo raar en ze doet t nu ook veelvuldig ..

Hoe gaat t verder met jullie meiden?

Nee ik ben thuis, elke dag komt de huisarts langs. Hoop dat med aan gaan slaan.

16. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Ik breek even in hoor :) Mijn zoon had dat ook in de buik, echt als een klein trilplaatje soms, zo snel. De eerste week (of weken, ik weet het al niet meer) na geboorte had hij het ook nog regelmatig. Schijnt gewoon nog wat onrijpheid te zijn. Het ging hier vrij snel over in een vloeiender bewegingspatroon.

17. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Uiltje; kan wel huilen van opluchting ... Pffffff.. De bezorgdheid gaat echt groeien in je hoofd zeg..

18. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Twoboys hoe s met je bloeddruk en hoe ging het bij de ka?

19. Lasas

Lasas Bekend lid

20 aug 2013
    993
    30
    28
    Ben ook benieuwd two boys!!

Hoe gaat met jou nu hooyo? Spannende weken ga je tegemoet, hopelijk blijft jullie kleintje nog wel groeien en daarmee voorlopig nog in je buik.

Ik ben gebeld door de gyn en mijn suiker voor en na de test waren goed!! Zoooo opgelucht en blij!
    Nog een vraagje: kan je rond 29 weken al deel van je slijmprop verliezen??

20. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Ja dat kan wel lasas, ik ben ook al paar keer een stukje verloren. Ze zeggen dat dat weer aangroei. Maar als je ongerust ben icm veel harde buiken moet je wel even contact opnemen.

Mijn buik gaat niet super, enorm veel harde buiken. Gisteraaf ook weer in regelmaat en pijnlijk. Zakte wel weer af. Heb ook best last dat de kleine al helemaal ingedaald ligt.

Voordeel met kleine buik is dat ik nog steeds lekker op mn buik kan slapen! Maar kan dat geen kwaad? Weten jullie dat?

Hierbij mijn buikje bij 32 weken (let niet op mn outfit had wat staan schoonmaken ;) ) :

Deel Deze Pagina