Oh hij is daarna niet meer gemeten? Wat gek? Want weeën hebben daar natuurlijk invloed op en lijkt me handig te weten hoe het ervoor staat! Cervix is indd een momentopname. Hangt af van dingen als volle blaas, of degene die meet druk erop zet, etc. Kan bij bedrust ook weer langer worden, heel fijn als dat gebeurt!
Ha dames veel herkenning hier! Bij mij is de cervix nog ong 3 cm maar wel helemaal verweekt en ze kon de vliezen bijna aanraken. Hoe ze dat dan bedoelt want er is nog geen ontsluiting. Ik heb sinds gisteren middag weer heel veel pijnlijke harde buiken. Zit geen regelmaat in. Zo tien achter elkaar en dan weer een uur of twee niks. Ook doet heel m'n buik zeer, zeurende steken in m'n liezen. Als ik loop doet m'n onderbuik zo n. Zeer dat ik amper vooruit kom. Vanmiddag weer controle . Baby is beweeglijk genoeg. Ben altijd weer even gerustgesteld als ik bekeken ben. Ze lag al die tijd in stuit maar voel nu bewegingen op andee plekken, ms dat ze gedraaid is en dat zo n pijn doet?
Zou fijn zijn als ze gedraaid is twoboys! Goed dat je controlle hebt. Wat ik erg herken is dat veel ook een constand gespannen buik omschrijven. Dat heb ik ook en is zeker geen bandenpijn. Heb zowizo een gevoelige baarmoeder denk dat dat daarvan is.
Ja idd vind het net als kramp in je kuit maar dan in mn buik wat ik er niet uitkrijg.. Succes vanmiddag. Hopelijk is alles dicht!
heb niet echt bedrust opgelegt gekregen maar wel 3 weken ziekenhuis opname en 1 week weeen remmers gehad. Door nierproblemen en het plaatsen van dubben J katheter kreeg ik erg veel harde buiken. baarmoederhals lengte opgemeten met 23 weken en die was rond de 1,5 cm maar herstelde binnen 2 uur naar 1,7 cm dagen daarna dagelijks opgemeten en de langste was 2,6 cm. Ondertussen ben ik ruim een week thuis en heb geen weeënremmers meer maar ook is de baarmoederhals lengte al ruim een week niet meer gemeten en heb hier ook geen afspraken meer voor staan. Weet dat de nadruk bij mij op de nierproblemen ligt maar goed heb toch ook geen zin in een bevalling met 26 weken. Morgen in het ziekenhuis nog maar eens navragen bij de perinatoloog
De langste bmh meting was volgens mij 3,9. Donderdag moet ik weer bij de Gyneacoloog op controle. Toen ik die weeën had was het in 1 nacht tijd flink korter geworden, dacht dat ik toen onder de 2 zat met een volledig verstreken baarmoedermond en ze kon de vliezen toen voelen. Na de weeënremmers en een week bedrust dus weer 3,9. Bedrust helpt hier dus heel goed. Ik zat voor de weeën nog niet bij de Gyneacoloog, maar bij de verloskundige in ons dorp. Wel zou ik sowieso al in het ziekenhuis bevallen ivm de vorige bevalling. Voorlopig moet ik nu bij de Gyneacoloog onder controle blijven. Hier heb ik de afspraak dat als er iets is ik gelijk de verloskundige in het ziekenhuis bel en zo nodig de kraamafdeling. Laatste keer was in de avond om 21.00 uur en kreeg gelijk een verloskundige aan de telefoon en kon direct langs komen. Heel fijn! Tannetje: wat gek dat je geen controle afspraak meer hebt staan bij de Gyneacoloog. Al kan ik me voorstellen dat je niet opnieuw weeën zal krijgen als het onderliggende probleem is opgelost. Hier is er geen reden gevonden voor de vroegtijdige weeën, mogelijk dat er daarom een verschil is in beleid... Twoboys: Laat je iets weten na de controle? Hier de afgelopen 2 dagen ook weer meer harde pijnlijke buiken en ook pijn in de liezen herken ik. Vaak voel ik me in de ochtend ook een stuk beter dan in de middag/avond. Vandaag 31 weken dus sinds de weeën begonnen waren al weer 2 weken verder
Misty, gelukkig 31 weken, nog een week of 6 te gaan!! Ben dat het nu 2 dagen wat onrustiger is. Heb je een idee waarom dat zo is? Twoboys, hoe ging je controlle? Ik had gisteravond erg veel last van mn buik ben vroeg naar bed gegaan en nu gaat het weer. Ben benieuwd wat de dag weer brengt. Heb nu ookal 5 dagen constand hoofdpijn, ga voor de zekerheid zo even langs de ha om mn bloeddruk op te meten. Hier in zkh is het ook goed geregeld, kan altijd dezelfde dag nog langs komen en idd buiten poli de verlos bellen en ook dan kan ik komen. Echt een top zkh, vorige zw ook. Maar vind vooe mijzelf de drempel om te bellen hoger dan bij verloskundige. Fijne dag, met rustige buikjes hopelijk.
Mag hier ook altijd gelijk komen al is t alleen maar om me gerust te stellen. Super fijn! Heb een verzakking idd maar daar kunnen we nu niks mee. Baby is in hoofdligging gaan liggen jippppieeee!!! Hopen dat t zo blijft. Die gemene buikpijn is baby die ligt op n zenuw te duwen. Lever lag nog vrij. De gemene harde buiken, sja , rust rust rust..zit nu ook geen regelmaat in gelukkig. Vandaag 31 weken, nog max 8 te gaan Idd even goed je bloeddruk na laten kijken hoor!!
Ik had bij mijn oudste ook weeën vanaf ongeveer 21 weken, verschillende keren in het ziekenhuis gelegen met weeënremmers enz. en daarna net als velen hier volledige bedrust voorgeschreven gekregen. Wij hadden toen een bed in de woonkamer gezet zodat ik niet hele dagen en weken boven hoefde te liggen. Ik ging 's ochtends boven even douchen enz. en dan naar beneden om daar de hele dag op bed te liggen. 's Avonds liep ik dan nog 1 keer naar boven. Dit ging over het algemeen goed. Voordeel was dat ik toch wat meer gezelligheid had en als er visite of hulp kwam, niet iedereen naar boven hoefde. Ik had gelukkig veel hulp en 's ochtends voor mijn man naar zijn werk ging legde hij mijn lunch al klaar bij mijn bed en drinken enz. Maar meestal had ik ook elke dag wel even visite of hulp, zodat ik niet hele dagen alleen lag. Iedereen kwam hier binnen via de achterdeur dus hoefde ik daarvoor ook niet mijn bed uit. Maar was blij toen ik weer wat mocht doen. Bij mijn andere zwangerschappen ook vanaf 12 weken veel harde buiken maar gelukkig heb ik het nooit meer zo gehad als bij mijn oudste. Geen idee waarom ik bij hem al zo vroeg ontsluiting en weeën had... Sterkte meiden die nu op bed liggen!!! Het valt niet altijd mee...
Hooyoshimbir: ik denk dat de kleine flink ligt te draaien en/of aan het indalen is waardoor ik de afgelopen dagen meer gerommel voel en meer harde buiken heb. Ze is sowieso heel erg bewegelijk en vaak doen haar bewegingen mij ook echt pijn. Vooral savonds en ik er last van. Ben erg slank en de placenta ligt aan de achterkant, dit zal waarschijnlijk de reden zijn dat ik haar bewegingen niet altijd als leuk ervaar Goed dat je je bloeddruk even na laat kijken. Twoboys: wat fijn dat de kleine nu in hoofdligging ligt. Ik hoop morgen hetzelfde te horen/zien bij de controle bij de Gyneacoloog. 31 weken, we kunnen mooi samen aftellen Roos6: bedankt voor jouw verhaal. Vreemd inderdaad dat je nooit zal weten waarom de weeën bij de eerste zo vroeg begonnen. Hier ook geen reden, dat maakt het wel extra vreemd vind ik zelf. Bij mijn eerste zwangerschap had ik wel vaak harde buiken, maar nooit vroegtijdige weeën gehad. Weet jij nog vanaf hoeveel weken zwangerschap je weer wat meer mocht doen? En hoe heb je dat toen opgebouwd, of pakte je gelijk alles wat je voorheen deed weer op?
Roos: wat fijn dat je ondertussen al zover bent. Je mag nu alles weer don zeker? Jeetje en dan lopen er nog 5 rond in huis, lijkt me niet makkelijk. Twoboys: fijn hoofdligging! Wat naar van de verzakking, wat is er dan verzakt? Blaas of baarmoeder? Geeft dat nog problemen voor de bevalling? Zenuwpijn auw lijkt me ook niet fijn. Nog even doorzetten de laatste weken. Misty: ja dat kan idd door een drukke baby en gevoelige baarmoeder. We balen hoor. Vorige 2 zw lag mijn placenta ook aan de achterkant. Bij dit kleintje voor maar voel meer bewegingen dan ik bij de meisjes voelde op dit termijn. Zijn jullie wel getest op gbs? Via een kweek? Omdat er geen reden is voor onrustige buik... Soms vinden ze idd niks, balen is dat. Had ik met het bloedverlies vorige zw. Van week 26 tot 36 dagelijks bloedverlies, ene keer meer dan de andere keer. Nooit een oorzaak voor gevonden Kan om 14 uur mn bloeddruk meten, zal wel niks zijn heb van mijzelf een erg lage bloeddruk. Voor de zekerheid dus
Ik ben inderdaad ook getest op GBS. Dit heb ik niet en ook geen blaasontsteking of hoge bloeddruk of iets dergelijks. Super fijn, maar blijf het een gek idee vinden dat er geen reden gevonden wordt voor vroegtijdige weeën... Ze wilde denk ik gewoon haar familie al leren kennen 😉 maar daar mag ze toch echt nog even op wachten. Hoe nieuwschierig we ook naar haar zijn haha. Hooyoshimbir; Fijn dat je vanmiddag je bloeddruk kunt laten meten. Hopelijk is deze gewoon goed. Bloedverlies tijdens de zwangerschap lijkt me ook erg rot. Ik zou continue in de stress zitten bij het zien van bloed. Mijn tweede zwangerschap ook geregeld bloedverlies gehad, wat uiteindelijk doorzette in een miskraam helaas. Was zo verdrietig, zeker omdat we voor ons doen die keer snel zwanger waren. Voor de eerste en deze zwangerschap in de mm gezeten en bij de eerste ook meerdere behandelingen gehad, maar ook toen uiteindelijk in de overstap van iui naar ivf spontaan zwanger geworden. Ons meisje is dus echt ons grote wondertje
Ik hoefde alleen bij mijn oudste maar bedrust te houden hoor Bij de rest "alleen" harde buiken en rustig aan doen ( voor zover mogelijk ) Moest er inderdaad niet aan denken dat ik nu bedrust zou moeten houden... Misty: Mijn oudste is ondertussen 15 jaar, dus het beleid was toen tot de 37e week op bed...en mocht ineens weer alles....maar toen besloot meneer om te blijven zitten en is uiteindelijk pas met 42 weken geboren...
Ohja roos ik zie dat je 32 weken bent. Ik dacht 37 al, nee dus nu nog even rustig aan doen dus... Het blijft vervelend als ze niet kunnen vinden waar het door komt. Vorige zwangerschap was hier ook echt niet leuk. 24/7 elke 2 min een contractie. Duidelijk zichbaar op ctg, icm bloedverlies totaal 8 weken in t zkh gelegen. Best bang voor een herhaling maar omdat ze niks konden vinden hoop ik op het beste. Eerste zw nooit ergens last van gehad en zat de dag van de bevalling nog op de fiets boodschappen te doen. Wat ik wel weet is dat mijn placenta veel infarcten liet zien na de bevalling, en dat bij 36 weken. Vandaar nu onder controlle gyn omdat de baby hierdoor klein is en het goed gemonitoor moet worden.
De controle bij de Gyneacoloog was goed 😊 de lengte van de bmhals was iets korter, maar heel minimaal. De kleine lag nu weer mooi met haar hoofdje omlaag. Bloeddruk was ook netjes 110/64. Bedrust doet hier dus goed zijn werk. 26 mei weer op controle en dan doen ze ook weer een groei echo.
Mooi zo misty! Wat goed! Zit best lang tijd tussen je controles of niet? Hier elke week gyn plus echo. Maandag groei echo weer plus consult gyn. Zo te voelen is ze weer teruggedraaid in stuit
Misty, Een goede controlle gehad dus, wat een geruststelling. Mooie bloeddruk ook. Twoboys, balen als ze terug gedraaid zou zijn. Ik denk wel dat kindjes "om een bepaalde reden" in stuit liggen. Maarja leuk is anders. Bah bah wat een rotdag vandaag, om de haveklap harde buiken. Bij inspanning (auto rijden, lopen) zelfs in regelmaat en ook een constante gespannen buik. Twijfel enorm of ik toch even zal bellen of niet. Vanmiddag wel wat kunnen slapen en toen was t weer (redelijk) rustig. En hoef vanavond niks meer te doen dus misschien dat t vanzelf met rust wegtrekt...
Bij twijfel gewoon gaan bellen hoor! Kijk je even aan hoe t zo gaat als je rust en anders gewoon bellen.