Hallo, sorry voor de late reactie. Een drukke en onrustige dag gehad. Lig nu wel weer in mijn eigen ziekenhuis. Nu voelt mijn buik weer rustig, maar de ctg's laten steeds een te vlak beeld zien. Verlies ook veel vruchtwater en bloederig/rozig slijm. Mijn temperatuur is aan de hoge kant (37,8). Door de ambulance rit had ik weer meer harde buiken. De weeremmers en longrijping zijn klaar. Als de kleine echt wil komen, dan is dat zo. Ze gaan het niet meer tegen houden. Het wordt dus onder strenge controles afwachten hoe lang de kleine het nog volhoudt. Lig nu wel fijn op een 1 persoons kamer, dus ga nu hopelijk heerlijk slapen. Sorry dat ik niet reageer op al jullie verhalen. Ik lees ze wel, maar heb op het moment geen energie om te te reageren op alle veehalen. Ben heel veel tijd kwijt met de onderzoeken en bezoek van familie. Lief dat jullie zo aan me denken en ik duim dat jullie nog lang zonder echte complicaties zwanger zullen zijn. Hopelijk nemen de harde buiken af en komen jullie niet net als ik zo vroeg in het ziekenhuis... Liefde ik duim ook voor jou dat je deze zwangerschap gewoon kunt uitdragen! Liefs!
Dat was met 25 weken 5 cm. En gesloten. Nu twee weken terug was de bm hals verweekt, ze beschreef t al n trechter op z'n kop. Zacht en open dus ze kon er zo door. Toen is niet de lengte gemeten maar die zal wel verkort zijn inmiddels. Maar dat mag ook op dit termijn. Ze gaf aan dat t positief was dat de bm hals nog n tuutje was ondanks de verweking. Maar wel dat ze t niet vertrouwde al bijna bij de vliezen te komen. Dit was de kl verloskundige. Heeft m'n gyn erbij gehaald toen.
Misty heftig zeg... Klinkt eigenlijk niet alsof t nog weken gaat duren. Zijn ze niet bezorgd nu om infectie nu je verhoging hebt plus roze verlies?
Ahhh nu snap ik het. Zal wel verschillend beleid zijn dan in het geven van wel of niet weeen remmers op dat termijn met goede lengte bmh. Hebben ze daarna helemaal geen metingen meer gedaan? Dus je bent nu wel verweekt maar niet verstreken. Misty, fijn iets te horen maar helemaal begrijpelijk dat je daar de energie niet voor heb. Dat weten wij helaas als geen ander Klinkt toch wel dat het geen weken meer gaat duren voor je meisje komt..? Wel een geruststelling dat de longrijping er goed in zit. Niet goed die verhoging ook. Maak je je veel zorgen? Gelukkig weer dicht bij huis. Sterkte, slaap lekker en elke dag is er weer een erbij!
Hier wel, bij jou? En misty? Ik ben al weer in t ziekenhuis voor n nieuwe gtt.. Kids al vroeg bij m'n ouders gebracht . Was n slopende nacht, jongste heeft van 12 tot 2 gehuild en daarna elk uur weer even. Wat t was? Dromen? Verlatingsangst? Eer je dan weer comfortabel ligt ben je zo tien min verder ... Ben erg moe.
Vervelend zeg zo nacht, hopelijk vanmiddag nog tijd om bij te slapen? Hier gaat het weer niet lekker, enorme harde buiken waar ik soms zelfs even bij sta te zuchten (niet van de pijn maar omdat het zoo vervelend voelt). En ik moet nu echt even iets in huis doen want over een uur de deur weer uit, het liefst ga ik in bed liggen rusten
Net bezoek gehad van de arts. Moer sowieso tot 34 weken hier blijven. Als het dan nog niet is doorgezet dan zou ik als alles goed is weer maae huis mogen. Dan wel dagelijks op en neer voor controles. Zelf denk ik die 34 weken niet te halen. Voor de kleine is het beter, maar ik heb zo het gevoel dat mijn lichaam het niet meer 2 weken vol gaat houden. Heb blijvend op en af pijnlijke harde buiken die ik weg moet puffen en vruchtwater en bloederig slijmverlies blijven. Ook flink gestuwde borsten, auw! We zullen maar weer afwachten. Meer kunnen we niet doen. Krijgen straks wel een rondleiding op de couveuse afdeling, dat is wel fijn. Toucheren of inwendige echo kan nu niet ivm infectie gevaar, dus het blijft zo een grote verassing of en zo ja wanneer het echt doorzet. Bij jullie rommelt het zo te lezen ook steeds :-S Liefs!
Kan me voorstellen dat je niet het gevoel hebt dat je meisje blijft zitten nog zo lang, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit... Is dat bloed/slijm je slijmprop misschien? Vervelend van die stuwing! Misschien je lichaam die alles al voorbereid? Twoboys: hoe was de test? Moet je weer insuline gaan gebruiken? Was het een beetje te doen 2 uur zitten? Liefde hoe is het met jou? Hier: mn afspraak vanmiddag gaat niet door. Toch wel fijn want heb mn huis gedaan. Hoef dus alleen nog maar te koken. Man heeft nachtdienst, als hij straks nog even met de meiden naar buiten wil wanneer hij wakker word zou heel fijn zijn. Kan ik even rusten. Vannacht laatste nacht dus hij kan ook morgen de oudste uit school halen aangezien ik 2 afspraken heb staan morgenochtend. En vrijdag ochtend dr naar school brengen. Meiden wat moet ik doen met de harde buiken die wat pijnlijker zijn? Lijkt niet op weeen maar zit wat menstruatie kramp bij...
Misty begrijpelijk dat je niet op alle verhalen reageerd. /ik hoop dat jullie kindje nog een aantal weken in je buik blijft. Maar ik begrijp ook dat je denkt dat t niet meer weken duurt. Kunnen ze niet laag via buik echo kijken hoe je baarmoedermond ervoor staat? Dit doet mijn gyn soms omdat hij niet altijd inwendig wil. Maar inwendig geeft wel een iets beter beeld en begrijpelijk dat ze dat nu niet willen doen. Twoboys wat spannend dat jou baarmoedermond al verweekt is. Heb ook een keer gelezen dat t indd bij een volgende kindje eerder kan. Wat vervelend dat je zon slechte nacht heb gehad..misschien ook wat last van de warmte? Hooyoshimbir Wat verschrikkelijk k*t dat je weer veel harde buiken heb. Slik je er iets voor? Ik slik vanaf week 16 adalat en t helpt echt.. Gister avond had ik heel veel harde buiken en heb er 1 extra geslikt. Vandaag weer proberen met 1. Dit is allemaal in overleg gegaan met een professor uit nijmegen Radboud ziekenhuis. Als ik meer als 10 harde buiken op een dag krijg moet ik 2 pilletjes slikken. Ik heb tot mijn grote verbazing vandaag nog geen 1 harde buik gehad..
Liefde, nee ik slik er niks voor. Adelat is bloeddrukverlagend toch? Zou voor mij niet fijn zijn mn onderdruk is nu al 60. Wel echt geweldig dat het zo goed werkt bij jou. En dat zijn vandaag idd heel weinig harde buiken. Dat geeft goede hoop. Nog even en je hebt ook de 24 weken grens bereikt. En hopelijk nog veel langer.
Ik denk dat ik een stukje slijmprop ben verloren(nou zegt datn niet zoveel). Gelukkig morgen controlle...
jaa indd bloeddrukverlagend ik heb er nu niet zo veel last van mijne is nu 120-80 vorige zw had ik ook adalat maar andere en daar kreeg ij wel echt lagere bloeddruk van.. maar had er gelukkig geen last van.. mis kan je t proberen wamt zo verder gaan is ook niet goed. wat voor weeenremming kreeg je vorige keer? ben je veel slijm verloren? ik had afgelopen dagen ook wat slijm verloren maar volgens gyn niks ernstig! Hoe laat moet je morgen en gaan ze ook je hals meten?
Wilde jullie even laten werken dat wij afgelopen avond de trotse ouders zijn geworden van ons tweede meisje. Ze is na een zwangerschap van 32.1 weken geboren en had een goede start. Het was een snelle en pittige bevalling, waarbij ik in een paar minuten tijd van 5cm naar 10cm ging. Ze heeft heel even aan de beademing gelegen, maar dit was eigenlijk alleen om de longblaasjes even mee op te starten. Voor de rest ademt ze volledig zelfstandig. Ze ligt in een gesloten couveuse aan een boel slangetjes en wordt 24 uur per dag goed in de gaten gehouden en verzorgd. Ik ga weer snel verder slapen, want dan kunnen we straks weer bij haar gaan kijken. De rondleiding op de couveuseafdeling stond gepland voor gistermiddag, zover is het niet gekomen, omdat ik al aan het bevallen was. Straks dus een hoop info en nieuwe indrukken opdoen... Hopelijk gaat het met jullie goed! Sorry als ik niet op alles reageer, ik leef zeker wel met jullie mee en lees jullie verhalen, maar een couveusekindje is voor ons helemaal nieuw en we zullen dus nog veel indrukken en emoties hebben de komende tijd wat de nodige energie zal kosten. Liefs!