Wie ook 'beetje' angstig voor 1e echo?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Siren84, 26 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noordbrabant1981

noordbrabant1981 Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    hoi allemaal! ik moet volgende week maandag dan naar de verloskundige maar ze heeft niks gezegt over dat ik dan een echo krijg. hoor het dan wel wanneer ik die krijg. denk dat ik naar een echobureau moet bellen voor een afspraak. wil niet wachten tot ik 12 weken ben hoor, maar dat hoor ik toch wel van sommige ja dat die pas rond 12 weken de eerste echo krijgen. morgen komt om half 8 moeders voor moeders. ze belde net op voor een afspraak te maken. ze zei:eek:h je bent nog niet zo lang zwanger? ik denk: morgen 7 weken, wat zit je nu te zeuren je mag vanaf 6 weken mee doen. je moet blij zijn dat ik mee doe!!! er zit echt wel genoeg hcg in mijn urine want vanaf het begin gaf een test al echt heel erg donker aan en heb net een testje gedaan(had ik nog liggen zo'n goedkope haha) want ik wilde wel eens weten hoe donker ie nu was en hij was echt heel erg donker!!! xxx

2. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ja precies, ze mogen blij zijn dat je mee doet! Vind ik ook!

Ik krijg misschien ook pas met 12 weken mijn eerste echo hoor. Het is niet standaard met 8 weken in de praktijk waar ik zit. Ik heb het wel gevraagd en toen zei de secretaresse dat ze wel een apparaat hebben om inwendige echo's te kunnen maken en dat als ik het dan zou vragen dat ze misschien wel zouden kijken. Maar weet niet wat ze zeggen als ik het vraag. 12 weken vind ik ook zo lang wachten maarja als het niet anders kan, kan het niet anders. Ik ga haar wel heel lief aankijken volgende week haha!!!!!

3. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    oee das laat gelukkig moe tje werken ja dan heb je tenminste afleiding!

ik mag om half 9 smorgens al !

4. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @msrock zie dat je uit breda komt , moet jij dan gewoon naar het echo centrum??
    of heeft jou vk een eigen aparaat??

5. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    @ Bulldog; wat heerlijk dat je zo vroeg mag! Ik heb zelf 's avonds gevraagd, wist al dat ik waarschijnlijk zou moeten werken en het is mijn eerste dag na de vakantie.

@ Noordbrabant; wat een vreemde opmerking van die vrouw. Ik heb meteen gebeld (was toen net 4 weken) en zij wilde meteen komen omdat ik dan zo lang mogelijk mee kon doen. Vandaag wordt het bij mij voor het eerst opgehaald, eerder brachten we het steeds weg. ben benieuwd of er iemand komt, of het goed is doorgekomen...

6. Minnie85

Minnie85 Actief lid

29 aug 2010
    494
    0
    0
    Kantoormiepje.
    Breda
    Ik heb gisteren mijn eerste echo gehad om de termijn te bepalen. En ik moet zeggen dat ik eigenlijk helemaal niet nerveus was. Ik vond het meer zoiets van .. nou. Bewijs maar eens dat er een ukje zit :D.

En die zit er, met een kloppend hartje :).

7. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    @bibi ik mag donderdag om 20.00 uur :)

8. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    nog maar 2 nachtjes slapen...

9. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    Ow, gelukkig Naiobi, een lotgenoot. :D Dat wordt een lange dag...;)

@ Minnie; hoe doe je dat, zo rustig blijven? :D Knap hoor als je geen last van zenuwen hebt voor zoiets belangrijks. En fijn dat je echo goed was!

@ Bulldog; zo is het, we tellen vrolijk af. Op tijd naar bed vanavond en dan hoeven we nog maar één nachtje te slapen om onze beebjes te mogen zien. :)

10. noordbrabant1981

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    wat goed meis!!! joepie!!! weer een echo die goed is gegaan!!!xxx

11. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    succes meiden met wachten ..

wilde niet inbreken maar wilde even zeggen dat sommige ( ik ook ) al eerder een echo krijgen omdat ik iig al in de MMM zit en daarom bij de gyn eerst een echo krijg .

x

12. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @bibi vandaag lekker druk bezg blijven zodat de dag lekker snel gaat vanavond op naar bed dan is het eerder donderdag.

13. Minnie85

Minnie85 Actief lid

29 aug 2010
    494
    0
    0
    Kantoormiepje.
    Breda
    Géén idee. M'n vriend stuiterde bijna de auto uit van de zenuwen :p

14. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    @ Minnie; haha, hier is het andersom, mijn vriend is me toch nuchter. Die heeft er alleen maar onwijs veel zin in. Ik zou ook wel wat positiever willen zijn, maak me gewoon altijd zorgen. Nou ja, nog één dagje en dan kunnen we zien wat we geknutseld hebben. :D

@ Bulldog; nog één nachtje slapen!!!!! Hoe is het ermee meis? Hou je het vol vandaag? Ik ben heerlijk in huis bezig geweest, door het mooie weer heb ik de lente al in m'n bol. :D Morgen eerst werken, maar op zich heb ik daar ook wel zin in. Heb twee weekjes vakantie gehad en ben heerlijk uitgerust.
    Alvast héél veel succes en plezier morgen, ik duim voor je!!
    Ow ja, heb jij kwaaltjes trouwens? Bij mij is de misselijkheid een stuk minder. Heb wel veel slijm (sorry, onsmakelijk :)) en dat was het wel...

15. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @bibi ja ik hou het nog vol heb nu ff niks te doen maar drek weer koken enzo.
    ik ga vanavond maar op tijd naar mn bed des te eerder is het morge haha.
    jij ook heel veel succes morgen ennee wel laten weten hoe het was he!!
    ik heb wel wat kwaaltjes mn buik groeit mn borsten zijn al een maat groter en ben moe.misselijk ben ik niet echt geweest!

16. noordbrabant1981

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    wat klinkt dat lief he: dan kunnen we zien wat we geknutseld hebben. hahaha. heel veel succes morgen en ik zal voor jullie duimen!!! xxx

17. noordbrabant1981

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    jij ook heel veel succes morgen en ik zal ook voor jullie duimen!!! xxx

18. noordbrabant1981

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    wat ben ik sinds gister bang dat het niet goed zit!!! de eerste test die ik deed na mijn NOD was er eentje van sensitest(dipstick), die kleurde meteen heel erg donker. daarna een digitale test gedaan van clear blue, die gaf natuurlijk ook gewoon zwanger aan. nu wou ik eergister nog een test doen om te kijken of mijn hcg gestegen was want gister had ik een afspraak met moeders voor moeders en dan wil ik bv niet voor schut staan dat mijn test heel licht is. ik had geen zwangerschapstest meet dus heb ik een ovulatietest gedaan(ze zeggen dat ie ook gewoon donker kleurt als je zwanger bent) en die kleurde ook heel erg donker. gister had moeders voor moeders een test gedaan en daar vond ik het maar een licht streepje tegenover die eerste test de ik gedaan had. mijn vriend heeft vandaag 2v5 testen bij de kruidvat gehaald want ik was me allemaal druk aan het maken(ben een stresskippetje haha)en die heb ik gedaan eentje en die gaf ook een lichter streepje. nu ga ik het morgen een keer proberen met ochtend urine en hoop dat ik dan een knaltest heb want vind dit maar niks!!! maar ik krijg van mijn zus overmorgen nog zo'n test van sensitest dus dan kan ik echt gaan vergelijken want elke test kleurt natuurlijk weer anders. heb nog geen 1x een zwangerschapstest 's ochtends gedaan dus ben benieuwd hoe donker die dan is. ben zo zenuwachtig!!!xxx

19. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    #59 maja246, 5 jan 2011
    Laatst bewerkt: 5 jan 2011
    Mag ik mee-zenuwen met de dames die morgen hun 1e echo hebben? Ik heb dus ook morgen mijn 1e echo en ben nerveuzer dan ik kan uitleggen. Kan me niet voorstellen dat het goed zal zijn, ookal heb ik deep-down het gevoel het deze keer wel goed zal gaan.
    Dit is mijn 6e zwangerschap en hopelijk mijn derde kindje.

20. Bianci73

Bianci73 Lid

15 apr 2008
    72
    0
    0
    Verzorgende
    Apeldoorn
    Ik kom ook meedoen...... vanavond mijn eerste echo en lijkt een beetje op het van jou Maja.
    Bij mij is het de 7e zwangerschap en hopelijk ook derde kindje.
    Ik durf echt nog niet blij te zijn. Denk ook steeds van zal wel weer misgaan, kan nooit nu in 1x goed zijn. Maar als ik dan loop te kokhalzen, mijn borsten voel en mijn humeur soms meemaak denk ik het zit wel snor. Want bij mijn miskramen namen toch vaak de verschijnselen af!
    Sterkte allemaal en hopen op een mooie echo!
    Enne Noord Brabant ik heb al eens van de dame van MvM gehoord dat hun testen veel HCG nodig hebben.
    groetjes

Deel Deze Pagina