wie ook? (beetje genánt)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door marianne1984, 27 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marianne1984

marianne1984 Actief lid

15 aug 2007
    402
    0
    0
    Ik heb sinds ik weer vaker moet plassen, last van dat mijn onderbroek elke keer nat is, ik lek gewoon urine.
    Wie heeft dat nog meer?

Leuk is het echt niet!behoorlijk lastig en vervelend.

Ben ook bang dat ik daardoor niet weet of ik vruchtwater verlies.

2. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

6 feb 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    had ik indd ook.. vruchtwater ruik je wel.. dus wees er niet bang voor..
    vruchtwater ruikt zoetig!

3. marianne1984

marianne1984 Actief lid

15 aug 2007
    402
    0
    0
    erg zoetig?overheerst de urinegeur niet dan?

4. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

6 feb 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    nee, ik rook t verschil echt wel.. en mocht je op een bepaald punt er niet zeker van zijn.. (denk dat je t wel merkt) dan kan je t proberen op te vangen in een inlegkruisje en de VK bellen.. die komen dan ruiken (klinkt erg genant maar t is hun werk ;) ) en mochten die er niet zeker van zijn hebben ze nog een soort test met kleurstof o.i.d.

5. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Is redelijk normaal je kan bekkenoefeningen gaan doen (moet je ook doen na je bevalling). Het is dus waarschijnlijk niet direct na je bevalling over maar houdt als het goed is wel weer op (das een lichtpuntje toch;))

Bekkenoefeningen is je bekken samenknijpen als je bv zit of staat. Alsof je beide gaten van onder even dicht houdt en dit dan enkele seconden volhouden 10x achter elkaar ofzo 3x p dag (heb ik begrepen).

Zelf deed ik gewoon een maandverbandje in..

Jooze

6. fioon

fioon Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
    Ik wil je niet bang maken, maar wil toch mijn ervaring even met je delen.

Ik had dat ook. Al vanaf week 35. Ik dacht, omdat ik zoveel verhalen erover had gelezen, dat het veel afscheiding was. Vooral als ik opstond voelde ik een hele scheut eruit lopen (sorry, klinkt niet zo fris, maar het was wel zo...)

Pas in week 36 (mijn laatste werkdag voor ik met verlof ging) ging ik eens de dokter bellen, die zei dat ik direct moest komen!
    Bleek dus toch dat ik vruchtwater verloor (ze hebben een test gedaan).

Ik moest meteen naar het ziekenhuis en ben daar opgenomen.
    Daar moest ik op bed blijven en mocht alleen lopen naar de wc en douche. De kans op een infectie is namelijk groter wanneer je vliezen een langere tijd gescheurd/gebroken zijn.
    Jamie had al minder vruchtwater, zagen ze op de echo. Ze vonden ook dat ik er veel te lang mee door was gelopen. (wist ik veel :rolleyes:)

Als je vliezen langdurig gebroken zijn en je bent 37 weken zwanger gaan ze je inleiden. Ten minste, dat zouden ze bij mij doen als ik 37 weken was. Jamie kwam uiteindelijk (gelukkig) zelf met 36 weken en 5 dagen. Alles is goed gegaan, een super bevalling die ik zo over zou doen.

Ik hoop dat het gewoon afscheiding of urine is, maar ik wilde dit toch met je delen. Als ik jou was zou ik toch even bij de vk of huisarts een varentest laten doen, dan weet je het zeker. Als het wel vruchtwater is, kun je er beter op tijd bij zijn!

Succes!

7. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    gek is dat, dat ze bij sommigen gelijk serieus nemen en bij anderen zeggen ze dat het waarschijnlijk afscheiding of urine is. kan je zien dat iedere vk weer anders is

maar het is wel zo dat het bij de meeste vrouwen urine of afscheiding is. op het laatst schijnt het ook zo te zijn dat als je snachts slaapt dat er zich vocht ophoopt in je schede dat er dan uitkomt als je opstaat

8. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    In het ziekenhuis hebben ze me op het hart gedrukt dat als ik vocht lek, en niet zeker ben of het urine is of vruchtwater, ik het op moet proberen te vangen in plastic (plastic zakje ofzo, maar zo dat ik al is het maar een heeel klein beetje het mee kan nemen zodat ze kunnen testen of het vruchtwater is).

Ik zou in ieder geval even bellen voor de zekerheid als ik jou was.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou ook zeker bellen! Met een heel klein beetje vocht kunnen ze het al testen. Omdat ik heel zeker wist dat ik vruchtwater verloor (was toen ook al 41 weken) had ik alles weggegooid en in de wasmand gegooid. Heeft de verloskundige alles er weer uit gevist zodat ze kon testen :oops:.

10. Anique

Anique Niet meer actief

Ik heb gehoord dat je het ook "makkelijk" kan opvangen door een wegwerpluier binnenstebuiten aan te trekken (dus met het plastic naar binnen) ...

11. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik heb dat bij daan ook gehad en ik deed gewoon een maand verbandje omdat iuk het gewoon frisser vond. Ik deed wel iedere keer ruiken en als ik het iets te zoetig vond ruiken belde ik de vk. want dat zeiden ze ook altijd.
    Toen mijn vruchtwater gebroken was rook dat echt mieren zoet. als je het niet vertouwd je vk bellen

12. kims

kims Actief lid

7 jan 2007
    352
    1
    0
    Urine verliezen met 37 weken is heel normaal. Het hoofdje ligt gewoon een stuk dieper waardoor je bekkenbodemspieren een beetje van slag zijn. Niks bijzonders. Vraag wel aan de kraamverzorgster of ze je bekkenbodemspieroefeningen wil geven als je bevallen bent.

Het is moeilijk te bepalen of iets vruchtwater is of niet. Bij de een ruikt het inderdaad heel zoet, bij de ander zit er amper geur aan. Als het naar urine ruikt moet je je zeker niet druk maken. Ruikt het anders probeer het dan met je vingers vast te pakken. Plakt het? dan is het geen vruchtwater. Bij twijfel even bellen. Maar je verhaal klinkt niet als vruchtwaterverlies hoor, maar ik kan het moeilijk beoordelen vanachter de pc! Een kenmerk van vruchtwaterverlies is ook dat het continue blijft lopen en er in scheutjes uitkomt. Zet anders een bekertje onder je en ga erboven persen. Komt er wat in het bakje (en het is geen urine) dan zeker even bellen.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bij mij rook het vruchtwater nergens naar, niet echt zoet dus ofzo. Maar ik wist wel zeker dat het vruchtwater was omdat het zo'n plens was ;).

Ik zou het gewoon laten controleren, liever een keer te vaak voor niks dan dat er straks wel iets mis is met je kindje... De laatste 3 weken ben ik ook om de dag langsgekomen voor controle, ivm evt. zwangerschapsvergiftiging.

Deel Deze Pagina