Hoi hoi, Ik zing in een band, ben nu 21 weken zwanger, en mijn vraag is tot hoeveel weken ik dat nog zou kunnen doen? Nu is het zo dat het monitorgeluid op een podium minder hard is dan het zaalgeluid, dus ik maakte me daar nooit zo'n zorgen over. Wie heeft dezelfde ervaring gehad: Zwanger en optreden? Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!
Volgens mij is het gewoon zolang je lichaam het aankan, maar zou het voor de zekerheid even je vk vragen.
Hahaha! Ik las zingen in bad, bereep het probleem al niet! Maar volgens mij kan je gewoon doorzingen zolang je je er goed bij voelt hoor. Vraag het anders even na aan je vk.
Ik ben zelf drummer in een band. Ik heb van het weekend een demo opgenomen. Dat betekent dus veel optreden in de zomer ! Ik heb met de meiden uit mijn band afgesproken dat ik doorga zolang het goed voelt. In principe heb ik al iemand die mij tegen die tijd kan vervangen. Daarnaast zou ik zeggen: maak het je zo gemakkelijk mogelijk! Ik neem, als ik wat verder ben, mijn eigen zadelvormige drumkruk mee. Die zit gewoon heerlijk. En een goede houding is belangrijk, zeker als je zwanger bent en geen rugsteun hebt! Daarnaast: mijn vriend mag voor roadie spelen en meehelpen het drumstel op te bouwen en af te bouwen. Misschien kun je een pauze inlassen tijdens je optreden? Of een paar (langzamere) nummers zittend op een kruk zingen? ik weet niet precies wat voor muziek je maakt. Maar wel stoer dat je toch nog met je dikke buik op het podium staat ! 8) Ik denk dat de baby sowieso de muziek wel hoort, maar het lijkt me hoogst onwaarschijnlijk dat hij/zij daar gehoorbeschadiging door oploopt. Ik ben zelf een beetje bang dat mijn baby dalijk heel onrustig wordt als ik zit te spelen. Maar dat zie ik dan wel weer. Een beetje goede muziek kan nooit ontbreken aan een goede opvoeding toch? Wat voor muziek maak je trouwens?
Ik zat op school in een koor en op een gegeven moment.. kon ik de hoge noten niet meer maken, en was sneller duizelig, en buitenadem dat was rond 37 weken
Melloncollie, Fijn om te horen dat jij ook zo lang wil doorgaan als het kan. Ik ben de enige vrouw in de band en de mannen denken allemaal dat ik nu al moet afhaken, ik ben nu 21 weken. We hebben nog een gig staan als ik 31 weken ben, en ik wil daar wel voor gaan. Gelukkig hebben we ook een zanger en die zou alles op kunnen vangen als ik er toch niet bij kan zijn. We spelen funk/soul/dance covers en eigen funky/dance nummers. Dus het is geen dead metal ofzo, waar mijn kleintje last van kan hebben... En wat speel jij?
Ik speel death metal Haha grapje. Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt welke stijl je speelt hoor, herrie hoort die ukkepuk toch wel! zolang het maar GOEDE herrie is, vind ik het deel van de opvoeding haha. Overigens ben ik zelf niet vies van metal hoor! Hoe sneller en hoe harder, hoe beter Wij maken rock, covers van Danko Jones tot AC/DC maar ook eigen nummers. De set is op sommige momenten wat intensiever door snelle nummers. Maar ik maak me er niet druk om. Mijn techniek is redelijk dus veel spierkracht gebruik ik niet. Ik zou gewoon lekker gaan voor die gig met 31 weken. Zeker als je weet dat de zanger de partijen kan overnemen, dan hoef je je geen zorgen te maken. Tipje: probeer wel te overleggen met je band wanneer je wilt stoppen. Kun je ook aangeven dat je soms ineens last van ongemakken krijgt en dus altijd nog eerder kan stoppen dan je zelf wilde. Dan zijn ze er op voorbereid. Ik heb al een mamma in mijn band maar de andere 2 meiden zijn zelf geen mamma. Overigens zijn ze heel leif hoor, maar het is toch prettig als ze je begrijpen. Dat scheelt een hoop onbegrip.