Wie ook beginnen met Puregon of net begonnen ? (of andere "spuit"hormoon)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door heidi76, 6 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dreamwish

dreamwish Bekend lid

3 jul 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    oh oke ik ga eens kijken.
    Hoe lang blijft pregnyl nou iin je bloed zitten? neem aan dat het na 14 dagen wel eruit is toch? Ik heb gehoord dat pregnyl een halveringswaarde heeft van 32 a 33 uur? zou voor mij betekenen na 12 a 13 dagen eruit... word krap dan

2. heidi76

heidi76 Actief lid

14 dec 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoeveel pregnyl heb je gespoten ?
    5000 of 10.000 ?
    heb begrepen dat 5000 ongeveer 8 dagen is en 10.000 ongeveer 12 dagen
    het zou per 24 uur halveren...

3. dreamwish

dreamwish Bekend lid

3 jul 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    ik heb 5000 gespoten.
    trouwens heb wat zitten googlen voor je over baarmoederslijmvlies en rond de 14, mm is prima. Het moet niet heel veel dikker worden las ik want dat schijnt ook niet helemaal goed te zijn voor de innesteling.

4. heidi76

heidi76 Actief lid

14 dec 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    oke dank je
    was er net zelf ook al een beetje naar aan het neuzen...
    nou hoop maar dat dat goed gaat en dat ik het weekend een eisprongetje mag hebben
    ook geen idee of het bms te dik kan worden etc...

5. dreamwish

dreamwish Bekend lid

3 jul 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    ik denk dat als je bmsl niet goed was geweest of al richting te dik zou gaan dan had je arts daar wel melding van gemaakt.
    Benoemde je arts niet iets toen hij het ging op meten, mijn arts mompelde wat hardop en noemde dat ziet er goed uit juiste dikte.. blabla
    Anders vrijdag nog ff navragen voor de zekerheid dan weet je het zeker.
    Misschien een druk weekend voor jullie

ik ga ff gtst kijken,
    Fijne avond

6. heidi76

heidi76 Actief lid

14 dec 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou ze zei inderdaad dat het er eigenlijk wel mooi uit zag al lekker dik dus ik denk dat het wel snor zit.
    ga ook gtst kijken
    groetjes

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    He Heidi,
    Gefeliciteerd met je mooie eitjes!
    Is het inderdaad zo dat ze pas bij 12mm verder groeien?
    Dan hoeft mijn voorraad van 5 eitjes dus nog niet het einde te zijn (had er 3 van 10/11mm en 2 wat groter). Had vanmorgen bijna spijt dat ik begonnen ben met die Puregon. Zonder Puregon was ik in ieder geval zeker geweest van een IUI deze maand. Nu is het maar afwachten... En als ik ergens niet goed in ben... dan is het afwachten zonder iets te kunnen doen!!!

8. heidi76

heidi76 Actief lid

14 dec 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    afwachten en wachten is ook vreselijk
    helaas bestaat bijna het hele proces uit wachten :(

maar zover ik weet gaan ze pas door groeien bij 12 mm.
    ik ben dus ook voor mezelf een beetje voorbarig blij maar geeft niet er gebeurt in ieder geval wat
    en ik denk dat je best nog een goede kans hebt hoor !

9. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Hadden jullie ook veel eitjes tijdens een uitgangsecho? Hoe groot is de kans dat ze allemaal door gaan groeien? Of breken er uitzichzelf ook wel weer eitjes af..

Ik had gister namelijk érg veel eiblaasjes, waardoor de dosering voor het spuiten naar beneden is gebracht. Hoop niet dat er straks een overstimulatie of hyperstimulatie is.

Liefs!

10. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik durf het je uit eigen ervaring niet te zeggen. Ik heb geen uitgangsecho gehad...

Van anderen hoor ik wel dat eitjes niet allemaal hoeven uit te rijpen en dat eitjes bij een latere echo waren 'verdwenen'.
    Hyperstimulatie lijkt me bij zo'n lage dosering toch niet echt waarschijnlijk. Als ze daar bang voor zouden zijn dan hadden we je wel eerder terug laten komen dan pas op 1 maart.

11. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Tja, misschien wel ja. Mijn gyn zei dat ze de dosering wou verlagen naar 37,5EH, omdat ze bij 75EH bang is voor hyperstimulatie. Maar dan zou deze dosering waarschijnlijk wel goed zitten?!

wat betekent het dat je een hyperstimulatie hebt? Ik hoorde iets van vocht in je buikholte? Is hyperstimulatie nu weer heel anders dan overstimulatie dan?

12. heidi76

heidi76 Actief lid

14 dec 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    er zitten bij mij standaard heel veel eiblaasjes en zoals het er nu uitziet groeien er maar 2 eitjes.
    moest vanmorgen ineens denken, stel dat het er nou twee worden.... IIEIEIEIEIE

13. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Dat stelt me wel wat gerust! :)

Zou je een tweeling leuk vinden??
    Wij houden er ook al een beetje rekening mee.. ;)

14. heidi76

heidi76 Actief lid

14 dec 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij ook hoor
    we hebben van te voren goed besproken wanneer gaan we verder en wanneer niet. en wij hebben besloten mee te gaan in het oordeel van het zkh, bij meer als 3 eitjes breken we af

15. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Wij ook. En bij 3 eitjes maar hopen dat ze niet allemaal bevrucht worden en innestelen. Zit niet echt op een 3-ling te wachten. ;)

16. heidi76

heidi76 Actief lid

14 dec 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou ik ook niet
    2ling is wel leuk, maar ook zwaar
    voordeel je bent in 1 keer klaar, nadeel je kunt het gevoel van zwanger zijn maar 1 keer beleven (even er vanuit gaan dat je 2 kids wilt)

17. Merel12

Merel12 Lid

19 jan 2010
    68
    0
    0
    Hoi allemaal,

Sorry, dat ik er zo lang niet bij geweest. Ik had het even druk de afgelopen tijd. Ik zal vanavond zorgen dat ik helemaal bij ben, maar wilde alvast even vertellen hoe het bij mij is gegaan ;)

Ik ben vrijdag en gisteren in het zh geweest voor fm. Vrijdag was er nog niks te zien en nu zag ze aan 1 kant 2 grote follikels en 1 kleiner en aan de andere kant zag ze 1 grote follikel. Ze moest even overleggen en ze vertelde mij dat er nu niks gedaan werd. Ik krijg geen pregnyl, want een 3-ling is een te groot risico voor de kindjes. Moet volgende week woensdag weer terug.
    Waarschijnlijk eerst weer ongi worden en dan beginnen we opnieuw met 25 (eenheden). Ik baalde gisteren echt ontzettend! Ik heb echt effe fijn zitten huilen. Maar van de andere kant is het wel weer goed nieuws, want ik reageer dus wel heel goed op de puregon. Dus wie weet is het de volgende keer raak. :D

Ik heb trouwens helemaal geen bijwerkingen van de puregon. Ik leg trouwens heel de pen in de koelkast en haal het er niet van te voren uit. Merk er niet zoveel van als ik de spuit zet. Af en toe doet het zetten een beetje pijn, maar dan heb ik hem niet goed gezet en krijg ik een blauwe plek.

Zo, gauw weer aan het werk. Lees vanavond wat verder bij.

Liefs Merel

18. heidi76

heidi76 Actief lid

14 dec 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi merel
    fijn dat we weer even van je horen hoe het gaat.
    wat zal jij gebaald hebben gisteren zeg !
    hoeveel spoot jij 50 IE toch ?
    en dat je dan zo heftig reageerd. je weet zeker niet meer hoe groot de follikels waren ?
    nou weet je in ieder geval dat je er op reageert, ook wel fijn toch !

gr heidi

19. heidi76

heidi76 Actief lid

14 dec 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    weet trouwens iemand hoe dik het baarmoederslijm bij jullie was ?
    bij was hij namelijk gisteren (cd9) al 14 mm !

20. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Das balen merel!
    Ik hoop dat het bij mij niet ook die kant op gaat...
    Een drie-ling is inderdaad een beetje te veel van het goede, maar een tweeling... Ach...
    In eerste instantie wilde ik niet aan de puregon. Het idee van eventueel een tweeling leek me vreselijk.
    Toen ik echter thuis was dacht ik: we willen eigenlijk toch meer dan 1 kind. Mijn man is 47 (ik ben 14 jaar jonger) en zegt dat het als hij 50 wordt wel mooi is geweest (kan ik me ook goed voorstellen). Als we dan binnen 3 jaar meer dan 1 kind op de wereld willen zetten moeten we wel erg hard opschieten...
    Opeens vond ik het niet zo'n ramp meer als het er eventueel twee in 1 keer zouden worden.

Deel Deze Pagina