Wie ook beginnen met Puregon of net begonnen ? (of andere "spuit"hormoon)

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by heidi76, Feb 6, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Ja, ik zet ze wel zelf, want als mijn mannetje ze moet zetten gaan we samen neer hwhahahahaha. Hij wil me geen pijn doen en kan het zelfs niet aanzien als ik die naald zet.

Ach, het komt wel goed :p.

2. dreamwish

dreamwish Bekend lid

Jul 3, 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    @Mariek: wat goed zeg maandag de IUI, hoop zo dat dit gelijk de laatste is en dat je een mooi posi test hebt. Wat balen trouwens dat je weer bij die vervelende arts zat, mocht een volgende keer nodig zijn zou ik echt naar dr.wissman? vragen... ze hebben het maar te accepteren het is toch vervelend dat je naar het ZH moet wetende dat je je niet prettig bij de dr. voelt.
    @babi: Nou jij haalt je de zorgverzekering er wel uit voor dit jaar,, pff wat een geld is het toch he, we treffen het zeker in NL. Al hadden we liever allemaal zonder de spuitjes. e.d. zwanger geworden maar goed dat is niet anders.
    @ hier: alles ok, 5 nachtjes slapen en dan is het zover dan kan ik weer actief mee schrijven met de stand van zaken, hang er nu zo bij voor me gevoel, doe niet mee ;):D, ach je wat heb ik weer een medelijden met me zelf als ik het zo lees haha...

3. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,924
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik 'hang' ook.
    We hebben het deze maand wel zelf geprobeerd. Weet dat het waarschijnlijk toch niets uithaalt, maar door te denken dat ik in mn 'wachtweken' zit lijkt het net of ik ook mee doe ;)

4. dreamwish

dreamwish Bekend lid

Jul 3, 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    ja dat gevoel zou ik me ook wel kunnen voorstellen merah,. Helaas hier niets te bekennen van enige eisprong. Dus het is echt hangen, maar goed daar komt hopelijk dinsdag verandering in. Hoorde van de week dat beide buren ook zwanger zijn, zouden ongeveer allemaal van dezelfde weken zijn, als het niet verkeerd was gegaan, is wel jammer om te zien, en ga je stiekem toch denken he zover had ik nou ook kunnen zijn, maar ja uiteindelijk komt het ook goed.

5. rissy

rissy Bekend lid

Feb 23, 2010
    699
    0
    16
    geldeland
    @dreamwish,.....oef,...wel erg confronterend, twee buren zwanger, Zij moeten straks de aandacht voor hun kindjes met de rest van de buurt delen,....jij doet het lekken 2 maanden later,...hahahahahahahahahaha:D

@Mariek,...:D:D:D:Dwauw,....goed jho,...heel veel succes maandag,...(ben dit weekend niet op het forum, mijn zoontje wordt zondag 3 en we 44 het op twee dagen:D)

@Bibii,.....om zeker te weten hoever je kunt gaan met je verzekering,...moet je ff op de site van freya kijken, die hebben alle verzekeringen ff op een rijtje gezet,....met hun voorwaarden etc. Suc6!

@de bankzitters,......ik duim heel hard voor jullie!!!

@hier als het ff mee zit mag/kan ik dit weekendde pregnyl zetten. Ik heb vanddag vroeger gespoten dan anders,...zodat er morgen misschien weer wat meer groei zit,......

Ik ga nu ff douchen,...ga zo de slaapdienst in,...misschien tot na 23.00 vanavond,...of anders morgen na de fm

6. moray

moray Actief lid

Feb 28, 2008
    421
    2
    18
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    hey meiden,

sorry dat ik hier een tijdje niet meer ben geweest maar heb een paar rot dagen achter de rug.
    Afgelopen dinsdag ondekte ik een verharding in mijn rechter borst, niet echt een knobbel maar een verhard plekje..ik was helemaal in paniek, je denkt natuurlijk gelijk oh nee het zal toch niet zijn he..
    Ik kon woensdag natuurlijk niet terecht bij de huisarts ivm bevrijdingsdag, ik heb echt even goed in de stress gezeten, vanochtend gelijk de HA gebeld en ik kon vanmiddag om half 5 terecht, hij heeft mijn borst onderzocht en gelukkig voelde hij geen onrustige plekjes(dus in de zin van knobbels) hij vermoed dat de verharding een opgezette melkklier is en dit kan van de hormonen komen..hij gaf aan dat ik me absoluut geen zorgen hoefde te maken over eventueel borstkanker omdat daar geen aanwijzing voor was.
    Wat een opluchting zeg!:)ben zo blij..

Sorry dat ik verder even op niemand reageer, maar er is zoveel geschreven, kan het even niet bij benen:)

verder nog een weekje afwachten tot mijn NOD, kan er helaas nog niks over zeggen heb echt geen flauw idee..

7. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    @ Rissy, ja ik vind dit in de basisvoorwaarden op de site vna Unive en ze hebben net telefonisch gezegd dat elke dekking van de basisverzekering hetzelfde is, want dat is landelijk gecontracteerd:

Vruchtbaarheidsbehandelingen (IVF, ICSI, KI, OI en IUI) Basisdekking gecontracteerd
    OI, KI en IUI: 100%; IVF en ICSI: 100%, max. 3 pogingen per zwangerschap

Er staat nergens hoevaak OI wordt vergoed....

8. rissy

rissy Bekend lid

Feb 23, 2010
    699
    0
    16
    geldeland
    oi???? Waar staat dat voor? Nog nooit van gehoord.

9. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Ovulatie Inductie haha :D. Daar valt normaliter Clomid onder en injecties e.d. Maar volgens mij wordt IUI ook onbeperkt vergoed, zit volgens mij geen limiet aan,

10. dreamwish

dreamwish Bekend lid

Jul 3, 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    babi: ik heb mij door de zorgverzekering laten vertellen dat alle zorgverzekeraars inmiddels vruchtbaarheidsbevordende behandelingen in hun pakket hebben ( basis ) o.a. ovulatie inductie zit in het basis pakket.

11. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Ja en er staat echt specifiek bij ehm.... IVF dat die maar 3 maal vergoed wordt, maar bij OI, KI en IUI staat 100% en nergens hoevaak.

Vraag het omdat ik al ruim een jaar aan de medicatie zit ;). En geen zin heb in een giga rekening. Heb hem nog nooit gehad en hij is al die keren vergoed door Unive, maar het lijkt me toch dat het eens ophoudt?

Maar ja, soms hoor je als IVF niet slaagt dat sommige mensen weer verder gaan met IUI, omdat het toch inbeperkt vergoed wordt, maar dat lijkt me niet.... Mij is dat ook verteld door Unive hoor!!! Maar ben toch een beetje wantrouwend (sorry) ze kosten namelijk nog wat die injecties, dat moet toch op een gegeven moment ophouden??? Blijkbaar niet...

12. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,924
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Geen zorg. IUI (met of zonder medicatie) wordt 100% en onbeperkt vergoed uit het basispakket. Tot een dikke jaar terug was er een max aan de vergoeding voor bijbehorende medicatie (puregon, pregnyl ed), maar dat is nu niet meer (met dank oa aan belangenorganisaties als Freya).
    IVF is max drie keer. Bij Unive hebben ze een pakket met super-uitgebreide dekking die ook een 4e of 5e keer IVF vergoedt, maar andere verzekeringen volgens mij niet.

Als IVF mislukt en je gyn ziet er heil in, dan mag je theoretisch weer terug naar de IUI. Mijn gyn zou bijvoorbeeld als argument kunnen hebben dat ik met IUI toch een keer zwanger ben geweest. Wel rommelt er wederom van alles in Den Haag, met name over de vergoedingen uit de basisverzekering. Die onbeperkte IUI vergoeding die er sinds een paar jaar is... die zie ik volgend jaar wel verdwijnen. Ik denk dat dit niet pessimistisch is, maar gewoon reeel. Dus... dit jaar nog even goed van genieten!!!

Kreeg trouwens vandaag een rekening van de verzekering. Of ik effe 150 euro in 1 keer wil betalen voor Puregon! Snapte het even niet, maar dat ik natuurlijk mn eigen risico.
    Ze plukken je toch wel kaal... linksom of rechtsom...

13. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Doen ze ook! Ik betaal 165 eigen risico, je betaald via je werkgever al veel etc.

Maar Merah, ik heb nog geen IUI. Ik krijg de medicatie voor een eisrpong en moet nog zelf klussen. Kan dus wel IUI krijgen.... Maar volgens mij heb ik dus ovulatie inductie, weet het wel zeker. En dat wordt dus ook vergoed toch? Ken genoeg meiden uit het Clomid topic die Puregon spoten en zelf klusten en het ook allen vergoed kregen...

14. rissy

rissy Bekend lid

Feb 23, 2010
    699
    0
    16
    geldeland
    @bibii en Merah,......tot nu toe wordt alles gewoon vergoed,.....wat die zorgverzekeraar betreft,.........ik heb mijn maandelijkse bijdrage er nu wel zo'n beetje uit, incl. de eige bijdrage, hahahah:D
    Laat staan wanneer je zwanger bent,........ik heb na mijn keizersnede 10 dagen in het zh gelegen,....ik mog dag 4 naar huis, maar wilde niet zonder mijn zoontje, (hij lag op de kinderafdeling) Dus wij mochten gelijk naar huis:D:D de volgende X moet ik ook weer in het zh bevallen, ivm met die keizersnede. Maar dit hele verhaal neemt niet weg dat ik niet vind dat we echt belachelijk veel zorgkosten betalen in nederland,.......maar kijk eens naar amerika of andere landen,.......we hebben het hier heel goed, dus mij hoor je niet klagen;)

15. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,924
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    OI, wel of niet gecombineerd met IUI wordt ook gewoon vergoed!

Ik klaag ook niet (echt) hoor! Als ik kijk hoe duur die Puregon is... ik schrok me wild de eerste keer!
    Wat ik wel kinderachtig vind: de pregnyl wordt 100% vergoed, maar de spuiten en naalden om het in je lichaam te krijgen moet ik zelf betalen (afrekenen bij de kassa). Vind dat echt raar. Dit hoort toch gewoon bij elkaar? Is maar een paar euro, maar toch...

16. rissy

rissy Bekend lid

Feb 23, 2010
    699
    0
    16
    geldeland
    Oh, nee, merah,....bedoelde ook niet dat we klagen;),.....echt moet jij die naalden zo betalen?
    Ik heb ze in het zh gevraagd,...kreeg meteen een hele bos mee koste me niks:D
    In het ziekenhuis waar ik zit hebben ze ook alle spuithormonen op voorraad,....om te voorkomen dat je eventueel zonder zit door een apotheek,....vind ik tof van ze. Ik moest de eerste X op een vrijdag meteen beginnen met spuiten,....kreeg ik 1 ampul van hun mee,...moest een nieuwe inleveren wanneer ik voor een fm kwam.
    Zo,..ga nu ff werken tot 10 uur en dan weekend!!!!!!!:D

17. carma

carma Niet meer actief

Merah, belachelijk dat jij die spuiten zelf moet betalen
    Ik krijg ze er gewoon bij
    Ik zou dat toch eens even aankaarten als ik jou was
    Misschien als je de bonnetjes opstuurt naar je zorgverzekeraar dat je het terug krijgt

18. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,924
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ga ik ook echt wel proberen (gnagna) :) .
    Rare lui. Hoe denken ze anders dat dat goedje moet worden toegediend...

19. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    @ Merah, ik krijg die spuiten ook vergoed, dat hoort toch gewoon bij de Pregnyl prik? Lijkt mij wel hoor. Moest mijn Ovitrelle wel zelf betalen, althans de eigen bijdrage van € 57,00 per spuit! Dus heb nu een ander ziekenhuis en Pregnyl. Het is al rot genoeg, je hebt een kinderwens, het lukt niet en je moet dan je eigen Ovitrelle e/o medicatie betalen.

@ Rissy, werkse meid!!!

Ego bericht:

Ahhhh ik baal, als ik die injectie heb gezet voel ik het prikken en branden! Ik voel dan de rest van de avond met vlagen menstruatiekrampjes, maar normaal gesproken voel ik de gehele dag door krampjes (dan weet ik dat het groeit)..... Maar nu dus niet.

Dit maakt me zo onzeker, het voelt niet goed aan dit! Ben als de dood dat ik geen eitjes krijg deze ronde!! Sorry voor me gezanik meiden, jullie zullen wel moe worden van me!

Nog bedankt voor de antwoorden m.b.t. vergoedingen en OI J.

20. sjolie

sjolie Actief lid

Dec 11, 2006
    393
    0
    16
    verzorging
    friesland
    moray: zo dat was even schrikken dus, gelukkig is het goed afgelopen.
    Lijkt mij heel eng als je ineens wat in je borst voelt

Babii; zitten de spuiten er weer in??.
    Wanneer moet je voor een echo om te zien of er eitjes groeien??

Over de zorgverzekering.
    Bij mijn zoon zeiden ze dat we zelfs de hormonen moesten betalen bij IUI-behandeling, hij had trouwens eerst geen idee wat het inhield.
    In ieder geval, nooit een rekening gezien, 1jaar later heb ik ze een mail gestuurd.
    Daarin zeiden ze weer dat alles wel vergoed werd, dus ze snappen er zelfs ook weinig van.

De spuitjes en de injectienaalden van de pregnyl moet ik ook zelf betalen.

sjolie

Share This Page