Wie ook beginnen met Puregon of net begonnen ? (of andere "spuit"hormoon)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door heidi76, 6 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ annedore, welk ziekenhuis zit je? Blijkbaar hebben jullie allen dezelfde ziekenhuizen??

2. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    babii ook bij geertgen zit annedore:):)

3. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Owwwwwwww kom ik met me geowne ziekenhuis aan :p

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik ook hoor Babii, ik zit ook bij het UMCU. Sterkter nog: ik werk er ook! (das wel zo handig ook. Ik doe alle FM's etc in mn pauzes. Dat scheelt reuze aan tijd!)

5. carma

carma Niet meer actief

Maakt niet uit waar je zit als je maar zwanger word toch
    hahahaha

Helaas waren we redelijk vroeg bij ikea dus geen balletjes genomen (baaal) ik kan het ook moeilijk eten ivm mijn maagband

6. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik zit idd bij Geertgen Babii!

Goedemorgen trouwens allemaal! Een weekend voor de boeg!

Nog plannen? Hier huishouden en afstuderen in de planning. Natuurlijk ff bos met honden.

Morgen voor moedertje koken:
    Pasta pesto
    Pasta a olio e peperonnchino
    Salade
    Hangop met aardbeien :p

Groetjes!

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hoe laat en waar moet ik me melden voor dit heerlijke menu? ;)

8. sjolie

sjolie Actief lid

11 dec 2006
    393
    0
    16
    verzorging
    friesland
    Annedore en Rissy: echt balen dat de eitjes niet meewerken.
    Hier mag je klagen hoor, zoveel als je wilt.
    Het is gewoon erg frustreren en klote.

Over de Gyn. kan ik niet meepraten, maar het begint daar BIJNA gezellig te worden in het geergen.
    Maar niet helemaal natuurlijk.

Merah: dat is wel handig inderdaad dat je in het ziekenhuis werkt.
    Je moet er toch vaak even heen.

Hier een druk weekend, moet werken, boodschappen doen, cadeautjes halen en natuurlijk naar beide moeders toe.
    Maar zo heb ik niet veel tijd om na te denken.
    Morgen de eerste Pregnyl 1500EH alweer zetten.

groetjes sjolie

9. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Hey meiden,

Ik ben echt hondsberoerd van de hooikoorts. Vannacht om 6 uur in slaap gevallen en om 8 uur ging de wekker. Toen snel douchen en om 9 uur de gyn bellen. Kon daar al om 10 uur terecht, dus dat was fijn.

Eenmaal aangekomen had ik een echte feritileitsarts, dit was echt de opperhoofd van het ziekenhuis m.b.t. onvruchtbaarheid. Hij weet dus heel veel.

Snel liggen en kijken. Hij zegt: je slijmvlies is nog aan de dunne kant, dus ik: hoe bedoeld u? Ja, die is 3,8 :confused: . Hoe kan dat nou weer, afgelopen dagen was hij 5,4 en 5,5. 5,5 was hij nog afgelopen donderdag. Hij gaf wel aan dat dit een verouderd echo apparaat was vergeleken met de voorgaande aparaten, dus dat het ook een oorzaak kon zijn. Maar ik geloof toch wel de meting ;).

Hij zegt: u slikte Progynova toch? Ik zeg ja dat klopt, maar moest daar mee stoppen omdat het de follikelgroei bij Menopur tegenhield. Hij zegt dat klopt, Menopur is een ontzettende goede injectie, zeker als het om slechter slijmvlies gaat, maar dit zijn echte hormonen van vrouwen in de overgang, dus die kunnen de Progynova niet aan, die zal ongetwijfeld winnen.

Mijn bms is dus van 5,5 naar 3,8 gegaan in 2 dagen tijd. Progynova zorgt er normaal ook voor dat je bms intact blijft. Hij vond het nog niet schrikbarend erg, want ik had een eitje van 8 mm en hij vond zelfs dat me bms dikker is dan hij hoort te zijn met z'n eitje.

Ik baalde natuurlijk als een stekker, kon wel janken. Moet uiteraard deze kuur Menopur afmaken, hij hoopt dat als het eitje gaat verder groeien (want ook dat is niet zeker met een eitje van 8 mm), dat zodra hij dominant is (14 mm) moet ik weer 2 maal daags een tablet Progynova, omdat een eitje vanaf 14 mm ook oestrogenen gaat aanmaken.

Normaal doet een vrouwenlichaam dit automatisch zelf, maar de mijne dus niet. Wel laat hij als me eitje 14 mm is en me bms is nog te dun, gelijk bloedprikken (fijn hoor, nog meer naalden :(). Hij wil dan mijn hormoonwaardes etc. weten om een iinschatting te kunnen maken waarom dat slijmvlies niet wil groeien.
    Tevens raadde ook deze arts IVF aan, omdat de kans met vele eitjes veel meer effect heeft op het slijmvlies dan 1 eitje. Er groeit ook maar steeds 1 eitje. Moest de dosis ophogen naar jawel 150 IE :| en dat zijn 2 injecties per dag :(.

Moet maandag ochtend bellen hoelaat ik weer bij de gyn kan zijn. Ben nog nooit zoveel naar de gyn geweest als deze weken :(. Laten we hopen en bidden dat het eitje heeeelll veel oestrogenen gaat afgeven, maar hij gaat er wel vanuit omdat dit Menopur is (dus urine van vrouwen in de Menopauze) en geen gonal F (syntetisch).

Sorry dat ik niet eerder reageerde, maar ben goed ziek van de hooikoorts. Lijkt wel alsof ik snachts gewurgd wordt z'n pijn doet mijn keel. Me neus loopt als een gek en ik nies als een gek. Wordt er helemaal gek van, jakie.

Ik zal straks als ik me beter voel even reageren op de anderen....

1 geruststelling ;). Mijn lichaam verdikt wel mijn bms met de Progynova voor een evt. terugplaatsing van een embryo....

Liefs

@ Merah, ik heb mijn intake op 18 juni in het UMCU bij mevrouw Van den Hout (ervaring mee)? Hoe zijn ze daar met behandelingen, want heb vernomen dat hun veel beter zijn in bijv. slecht baarmoederslijmvlies en onvruchtbaarheid. Maar goed, heb de intake IVF staan.

10. dreamwish

dreamwish Bekend lid

3 jul 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    he meiden,

voor degene met de iui heel veel succes vandaag, vlgns mij mariek en ... sorry..!
    waarschijnlijk een rustig dagje denk dat iedereen op pad gaat naar zijn mams.. fijne dag...

11. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    goedemorgen meiden:)
    iedereen een hele fijne moederdag!! en voor de rest volgend jaar heben wij ook hopelijk moederdag:)

mariek hoe is het gegaan met de pregnyl????

de rest een hele dikke knuffel:)

12. carma

carma Niet meer actief

Hoi meiden

Zooo de pregnyl is vanmorgen weer gespoten op naar de iui morgenmiddag
    Hier idd moederdag ik ben goed verwend
    Ik weet zeker dat jullie volgend jaar of het jaar erop ook moederdag zullen vieren en heel erg verwend gaan worden door jullie kleine spruit.
    Dikke knuf van mij voor jullie xxx

13. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    @Babii, wat balen dat je zoveel last hebt van je hooikoorts. Ik denk dat deze ziekte door heel veel mensen wordt onderschat. Het kan echt een handicap zijn!
    Onze tuin grenst aan een berkenbos... Een vriendin van mij kan hier niet meer komen, gaat anders echt doodziek weg...

Mw vd Hout ken ik niet. Verder heb ik wel goede ervaringen met het UMCU. Behalve met de afdeling Gyn. dan. Wat een chagerijnen daar! Gelukkig heb je daar niets meer mee van doen zodra je de MMM ingaat. Wel kan ik zeggen dat ze in het UMCU een behoorlijk strenge anti-2-lingen beleid hebben. Ze zien het echt als een ongewenste bijwerking van de behandeling (en dat is het natuurlijk ook, maar ja soms is de kinderwens zo groot dat je dat voor lief neemt). Als er bij een FM (in geval van IUI) 3 eitjes te zien zijn, dan is dat een definitieve no-go en wordt de IUI afgeblazen. Geloof dat ze bij een eerste IVF ook altijd maar 1 embryo terugplaatsen, ookal zou je er zelf wel 2 willen hebben. Vind ik zelf wel goed.

14. carma

carma Niet meer actief

Oe dat is wel heel streng daar
    Ik zou daar dan zo wie zo niet heen gaan
    Als je voldoende eitjes hebt waarom dan niet 2 terugplaatsten
    Een 2ling is te doen, de meeste stellen zullen dan ook in 1 keer klaar zijn (zo kan je het ook bekijken)
    En het is een grotere kans dat er 1 kindje blijft zitten.
    Bij 3 een no go vind ik een twijfel bij iui, het is 3x kans op 1 en maar 10% kans op 2.
    Ik zou zeggen 4 is een no go
    Maar goed dat is mijn mening

Babii ik kan met je meepraten over hooikoorts
    Gelukkig heb ik het niet zo erg als jij maar ik heb het wel
    Bij mij jeukt mijn verhemelte en zit mijn neus steeds dicht.
    Erg lastig.
    Heb je medicatie???

15. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Tja, misschien sta ik daar dan iets anders in.
    Ik ken aardig wat mensen met een tweeling en het holt je fysiek gewoon uit, het is ongelooflijk zwaar. Lichamelijk, financieel, emotioneel. Het is niet natuurlijk en brengt extra risico's met zich mee. Als je moeilijk zwanger kunt raken denk ik dat 'patienten' misschien wel verder (willen) gaan dan eigenlijk goed voor ze is. Het is ook de taak van een ziekenhuis om hierover te waken.
    Artsen hebben namelijk een eed afgelegd dat alles wat ze doen bij moet dragen aan de gezondheid van de patient. Iedereen kan dat anders invullen, maar ik kan me goed voorstellen dat bewust de kans nemen (geven) op een drieling over de grens is.

16. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    In geval van IVF mag je geloof ik bij een 2e keer wel kiezen. Dit hangt geloof ik af van leeftijd en de kwaliteit van de embryo's. (eerste keer ook als de embryo's echt van mindere kwaliteit zijn).

17. carma

carma Niet meer actief

Ja maar dan vind ik dat bij 3 je als patient wel zelf de keuze moet kunnen maken.
    Dat doen ze bij geertgen ook.
    Je mag zelf kiezen of je het risico op een 2ling aan wil en kan
    Bij 4 eitjes is het risico op een meerling wel heel groot

Maar idd daar heeft iedereen zijn eigen mening over en dat moet ook kunnen toch

18. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Even een ego bericht:

Hey meiden,

Geen idee wat er momenteel aan de hand is met me, maar ik ben hartstikke ongesteld geworden zojuist!

1.) Hoe kan dat, ik had een eitje van 8 mm en een bms van 3,8?
    2.) Ik baal als een stekker, kan nu WEER overnieuw beginnen met spuiten.
    3.) Kan dit een ontrekkingsbloeding zijn van de Progynova? Lijkt me wel stug, want toen ik met de Progynova stopte tijdens het gebruik van Gonal F werd ik ook niet giga ongesteld erdoor.
    4.) Zou dit betekenen dat mijn lichaam het weer zelf gaat doen na ruim een jaar? Nee, dat geloof ik never!

Wat een klote zooi, sorry meiden! Het is ons weer niet gegund!
    Weg dikker baarmoederslijmvlies, want die gaat nu mee met de menstruatie. Moet morgen dus echt terug naar de poli van de gyn (moest ik al btw).

Liefs

@ Merah, jaaaaa dat is wel streng, maar ik wil er ook echt maar 1 teruggeplaatst hebben. IUI gaat al niet meer op voor ons, ik heb echt IVF nodig. Ach, we zien het de 18e wel. Ben zo beneiuwd, lees alleen maar goede verhalen erover.

@ Mariek, heeelll veel succes met de IUI morgen en een fijne moederdag :D.

19. carma

carma Niet meer actief

dikke knuffel van mij babbii
    Kl..te voor je meis, ik hoop dat ze snel vinden wat er mis is en je op het goede pad kunnen zetten.
    xxx

20. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    @Babii, wat enorm balen zeg!
    De kans dat je lichaam het zelf weer gaat doen... Tja, weet het niet. Normaal gesproken zou je daar misschien wel aan denken, maar in jouw geval... ik ben geen arts...

Aan de andere kant schat, het wilde natuurlijk al niet hard vlotten. Eerst goed BMS, toen dunner geworden etc. Misschien kun je nu met een schone lei beginnen! Dat aanmodderen lijkt me ook zo frustrerend...

Sterkte meid!

Deel Deze Pagina