baii wa tontzettend balen meiss.. ik had dat dus vorige cyclus ook moets ik per direct aan de provera want dat is dus een doorbraakbloeding,als je nu toch doorgaat kan een eventuele vruchtje zich niet innestelen,doordat er nu dus gaten in je baarmoederslijm zijn gekomen vanwege de bloeding.. ik hoop dta je morgen eindelijk meer duidelijkheid hebt want zo doorgaan schiet ook net op nee.. knuffel meiss.. idd mariek bij geertgen laten ze die keus geheel aan je eigen ben er wel blij mee eigenlijk als ik dat zo allemaal lees..
Iedereen z'n ding hoor, begrijp me niet verkeerd! Zwanger van een tweeling: van harte! Het lijkt mij ook leuk, echt waar. Denk alleen al een kind zo lang op zich laat wachten dat mensen dan risico's kunnen gaan nemen die misschien niet heel slim zijn. Die 'octo-mom' had ook zelf de keuze gekregen hoeveel eitjes ze wilde... En nu zeggen jullie 'ja, 8, das een heel ander verhaal!'. Maar toch... waar is de grens? Zonder ziekenhuis hadden er niet eens eitjes gezeten, laat staan 3! Tot zo ver laat je de behandeling dus wel door hen bepalen (hoeveel je spuit en wat), maar als de beslissingen minder goed vallen dan wil je ineens zelf beslissen? ik denk dat we daar landelijke afspraken over zouden moeten maken. Denk dat je als mens ook verantwoording hebt naar de 'gemeenschap'. Wie gaat al die subsidies betalen waar je voor in aanmerking komt met een drie-ling? Tja, ik ben misschien een beetje 'rechts', maar ik vind 'wat je niet kunt betalen, daar moet je niet aan beginnen'. Tering naar de nering, zeg maar. En dan zijn er natuurlijk een heleboel uitzonderingen, maar zo zit ik een beetje in elkaar... Kan ik ook niet hellupu Extra noot: Wil niemand voor het hoofd stoten hoor, dus hoop ook niet niemand zich persoonlijk aangevallen voelt. Ik ben nogal van de discussie... Ik vind het heerlijk om een avondje te bomen over een onderwerp als deze (of andere) en verschillende meningen te horen en overdenken. 'Het weer' is zo'n saai onderwerp...
thx mariek ik moet om 11.20uur bij dr ruis zijn!!! ben ook echt benieuwd of het echt doet wat het moet doen nu!! ik heb wel een soort van spierpijn gevoel in mijn eierstokken en dat zit ook op mijn heupen dat gevoel.. wat zei jij nou ook alweer vorige week wat je voelde,want je voelde toch ook getrek ofzo toch!! xxxcin
ja merah ik ben dan helemaal het tegenovergestelde.. want ik vind iedereen heeft een eigen mening,en zonder onze eigen mening zou er niks van de mens terecht komen toch!! kijk ik vind waar er 1tje groot gebracht kan worden kunnen er ook 2 of 3 mischien wel 4 groot gebracht worden,daar heb je dus geen kapitaal voor nodig.. en de subsidies betaald iedereen en iedereen profiteert er op de zelfde manier van.. och ja ik ben dan weer niet zo van de discussie`s hahaha maar wat je zegt bevat wel een deel van de waarheid. alleen het is echt ieder voor zich!!!
Ik ben wel van de discussie maar ik ben meestal zo hard dat ik mensen aan het huilen heb. Dus in dit geval zeg ik alleen dat ik het er niet mee eens ben. Je kunt denken het glas is half leeg maar je kan ook denken het glas is half vol. Daar laat ik het bij
ik vind als je iets super graag wilt je alle kans moet pakken die je hebt om dat te krijgen waar je van droomt.. en dat van zonder hulp hadden er waarschijnlijk geen eitjes gezeten laat staan 3!!! vind ik wel een rare uitspraak hoor,en dat een baby lang op zich laat wachten heeft niks te maken met een eventuele tweeling zwangerschap.. ik vind het wel een beetje raar dt jij er zo over denkt terwijl je het zo graag wilt???? (en sorry voor deze late reactie maar ik heb het dus net niet goed gelezen wat je typte) ik vind dat als je 2 of 3 eitjes hebt je zelf mag kiezen het is onze gezondheid en daar heeft heel de samenleving niks mee te maken wat ik voor keuze heb.. geertgen streeft gewoon naar zo gezond en snel mogelijk,,als jij nu 3 eitjes hebt is er weer een ronde voorbij omdat ze daar dus dan geen iui doen,ik vind dat een beetje onzin hoor!! want een ronde overslaan of afbreken is voor iemand die het graag wil niet een maandje hoor!! maar een eeuwigheid.. xxx
@Babyhope, ik bedoel dat je het vertrouwen geeft aan een ziekenhuis voor wat betreft behandeling. Door die behandeling krijg je eitjes 1, 2, 3. Als vervolgens het ziekenhuis aangeeft niet door te willen gaan met de behandeling, dan wil je opeens je recht op 'zelf beslissen' terug? Dat vind ik raar. Wat jij schijft over het immens grote verlangen en dat 1 maand overslaan wel een eeuwigheid lijkt, dat bedoel ik dus. Door dat enorme verlangen kun je misschien (ik zeg misschien!) niet helemaal goed oordelen wat goed is. Wij willen idd heel graag kinderen, maar niet ten koste van alles! Ons leven zonder kinderen is ook heel waardevol. Wij genieten enorm van het leven en ook van alle dingen die we nu kunnen doen JUIST omdat we nog geen kinderen hebben. Mocht, aan het eind van de rit, het ons niet gegeven zijn, dan zal dat heel moeilijk zijn, maar niet het einde van de wereld. Wij zullen vrede hebben met die uitkomst. Verschil ik daarin met jullie? Maar goed. Voor het ongezellig gaat worden: laten we de discussie staken. Op papier komen de dingen toch niet zo goed over en kunnen er veel misverstanden ontstaan.
nee ik ben het daar niet mee eens.. maar ga er dan ook niet vanuit dat het ons niet gaat lukken.. wat dat betreft zijn wij heel positief ingesteld,en ik vind dat de mmm ook niet zo heel zwaar is als ik dacht.. ik heb er moeite mee dat het zo moet gaan maar het is niet zo dat ik er echt van baal dat we dit moeten doorstaan 1 jaar is zo voorbij.. en dat het ziekenhuis niet instemd met doorgaan met behandeling,vind ik eigenlijk wel de keus van de personen zelf en niet van de gyn.. ze kunnen advies en aanraden geven maar daar houd het dan ook weer op.. de keus of je wel of niet voor een tweeling gaat ligt wat mij betreft geheel bij jezelf..
Moet overigens altijd erg lachen als je schrijft dat er bij doorbraakbloedingen 'gaten in je slijmvlies' komen! Ik ben nogal visueel ingesteld en zie dan mn baarmoeder voor je zo lek als een mandje. Zeg maar als een vergiet. Moet er elke keer weer om lachen!..
hahha ja ik ook maar zo vertelde de gyn het hahha.. snapte er eerst ook niks van maar eigenlijk klinkt het wel logisch als je een bloeding krijgt breekt je bms af dus er kunnen gaten in komen enniet helemaal afbreken toch!!
Ik ga er ook niet van uit dat het niet gaat lukken hoor! Ik heb juist hele goede hoop, zeker na onze (korte) zwangerschap van vorige maand. Dat moet vast nog een 2e keer lukken! Ik denk ook dat als je niet hoopvol (positief) in een behandel-traject staat, je er helemaal niet aan moet beginnen. Ik denk dat een positieve instelling zeker bijdraagt aan je slagingskans!
Maar 'als, als, als' dan is ons leven niet voorbij. Blijven we lekker reizen naar de tropen maken, kopen we een huisje op het platteland met een boomgaard, beginnen we een kinderboerderij, gebruiken we al onze slaapkamers voor gasten, word ik oppasmoeder etc etc Kinderen trekken ongelooflijk naar mij toe (misschien stom om over jezelf te zeggen), maar ik zal dus nooit zonder zitten in mijn leven...
ik weet niet maar ik denk er dus niet zo makkelijk over!! ik kan me een leven zonder eigen kindje niet voorstellen dus om dan te denken dat ik naar de tropen zou gaan?? nee ik denk niet dat ik zo ben ahhahaha maar wel knap dat jij dat zo kan denken hoor.
Nogmaals, wil niet zeggen dat ik altijd zo nuchter ben hoor! Als het niet zou lukken zullen we dat allebei heeeeeel erg vinden. Zeker nu we een keer zwanger zijn geweest. Ik denk wel idd dat we allebei behoorlijk reeel zijn in dingen en verder zouden kunnen met ons leven. Enne... de tropen... das ook wel heel erg warm hoor!!!
Hey meiden, Lees net dit: Behandeling Estradiol tabletten en dragees vullen de hoeveelheid oestrogenen aan. Ze hebben een gunstige invloed op de overgangsklachten. Vrouwen moeten Progynova combineren met progestageenhormoon gedurende minstens twaalf, maar liever veertien dagen per vier weken. Dit voorkomt dat het baarmoederslijmvlies bovenmatig gaat groeien en er mogelijk baarmoederkanker ontstaat. Bij vrouwen bij wie de baarmoeder is weggehaald is een progestageenhormoon daarom niet nodig. Effect Enkele dagen nadat de laatste tablet met progestageenhormoon is gebruikt, ontstaat een op een menstruatie lijkende onttrekkingsbloeding. Dit is vergelijkbaar met de bloeding in de stopweek van de anticonceptiepil. Ik heb dus geen tabletten gehad voor het progestageenhormoon, volgens mij zit dit dus ook niet in de Menopur? Progesteron wordt toch ook pas aangemaakt na de eisprong? Bloed momenteel ook heel erg, dus het is weer game over hier. God, wat baal ik. Niks kan hier OOIT goed gaan . Wat een discussie hebben jullie hier hihi . Ik heb ook weleens met 4 eitjes geklust hoor. Ze wilde uiteraard de behandeling afbreken, maar er waren er 4 die op knappen stonden. Ik zeg dan maar een meerling... Heel naïef natuurlijk, maar de wens was zo onwijs groot op dat moment (nu nog). Dus we klusten maar. Was toen ook raar, maar dat bms weer he!
he meiden wat en discussie , we kunnn wel gaan debateren haha. Babi wat ontzettend balen dit, ik vind het een heel vreemd vehaal. Lees net nog even dat je de 26ste bent begonnen, maar snap niet hoe het dan kan dat je nu ongesteld bent... Lijkt me dat een arts daar ook iets van had moeten zien, had je geen bloed geprikt??
merah, wij zijn nu twee jaar bezig geweest en heb ik 5 eisprongen gehad in 24 maanden tijd! door de hormonen had ik of geen eitjes of overstimulatie of als ik geluk had 2 of 3 eitjes.. 1 eitje dit is geen 1 keer gelukt bij mij, tja met clomid, maar die werkte ook niet meer.. en als er dan tegen je gezegd word: ga er maar voor, want 1 eitje is niet haalbaar bij jou, dus dit is een mooie kans voordat je volgende maand weer overstimulatie hebt, dan ga ik er voor! en ik weet bijna zeker als jij in mijn schoenen had gestaan dan was je blij met 3 eitjes en ben je enorm blij met een tweeling!! misschien lukt het bij jou wel om 1 eitje te kweken en dan is 3 eitjes helemaal niet nodig, maar bij mij lukte het niet.. dus wordt er een beetje naar van als ik een opmerking van je lees waarin in je 3 eitjes vergelijkt met de octomam!! sorry maar je kan niet over anderen oordelen!
@ Dreamwish, de arts moest ook even op zijn hoofd krabben. Het is te bizar voor woorden! Sterker nog, ik ben de 28e met de injecties begonnen. Vanaf CD1 Progynova, op CD9 een bms van 5,4. CD11 een bms van 5,5, CD13 een bms van 3,8 en een eitje van 8 mm eindelijk! En nu? nu menstrueer ik als een gek. Vraag me niet wat er aan de hand is, maar het is te bizar voor woorden...
blijf het erg vreem vinden idd, maar goed ik hoop dat je morgen in het zh meer duidelijkheid krijgt hoe dat kan? maaar het blijft klote, ben je net op weg en moet je weer opnieuw gaan beginnen..