hier was ik in de eerste instantie wat teleur gesteld maar ja zal wel komen door de arts, ik mag haar niet zo... afijn... de ene kant zat er eentje van net 11 mm en de andere kant was hij 12 (of 13... zie mijn vraagje hieronder) baarmoederslijm was inderdaad boven een centimeter (precies zei ze weer eens niet) en ik mag zondag weer terug komen. dus in prince was er eentje een halve mm gegroeid en die andere 1,5 ongeveer.... Vraag : hoe meten ze bij jullie ide Follikels ? zij nam er eentje en die was in de breedte 13 en lengt 11 en dan zegt ze is 12. tuurlijk is het gemiddelde, maar volgens mij deed mijn gyn vroeger dat anders. dan was 13 gewoon 13... en wat denken jullie zal die doorgroeien ? hoop het zo.... __________________
Bij mij zetten ze met het echo-apparaat twee streepjes in de follikel en dan rekent ie het apparaat geloof ik een gemiddelde of zo. Ik heb geen idee. Die 12/13 lijkt me een goede kandidaat. Bij mij werd gezegd dat alles boven de 10 zeer goede kans heeft om door te groeien, dus volgens mij kom je er wel!!! Maar ik begrijp dat ze bij jou ook geen 2 mm per dag zijn gegroeid? Dit werd in eerste instantie tegen mij gezegd, vandaar dat het nogal tegenviel vandaag...
ja daar had ik ook op gerekend. normaal is dat eht gemiddelde en we zijn nu 2 daagjes verder dus ik was stiekum een beetje uitgegaan van 14 mm inmiddels. nou ja zit er niet al te ver naast zullen we maar denken we zeuren over millimeters hahah
Ja, maar de grootste van mij was al 12/13 mm. Ik had dus rond de 17 verwacht. Dan is 13,5 toch echt wel balen. Maar goed, uiteindelijk zal er vast wel wat uitrijpen... Had alleen gehoopt dat mijn eisprong door de Puregon meer richting dag 14 zou gaan. Nu heb ik mn eisprong rond dag 23 en dan duren de cycli zo lang...
ja das inderdaad balen. maar je weet het niet, want ik heb met de clomid wel eens gehad dat een follikel in 2 dagen tijd 8 mm wasgegroeid ! ik had ook op iets meer gerekend... we moeten maar weer afwachten. wanneer mag jij terug komen ? ik zondag.
Ik ben zo blij dat ik mn verhaal een beetje kwijt kan bij jullie! Mijn mannetje heeft zoveel moeite met het 'presteren op commando' (en dan ook nog in een potje!) dat ik hem bijna niet lastig durf te vallen met mijn twijfels, zorg en lichamelijke ongemakken. Bang dat het dan helemaal niet meer lukt. Herkent iemand dit?
@Merah en Heidi.. Balen voor jullie, zeg! Dan hoop je ergens op, maar blijkt het toch niet zo te zijn. Das idd wel ff een tegenvaller! Wie weet maken ze nog een 'groeispurt'?! Heidi, mooi dat je zondag al terug mag komen! Ik vind het ook fijn om lekker over dit onderwerp te kunnen kletsen. In mijn omgeving zijn er verder geen mensen die hier ook mee te maken hebben, en het dus nooit zo begrijpen dan de mensen op dit forum/topic. Wel hebben een nicht en neef te horen gekregen dat ze geen kinderen kunnen krijgen. Zij hebben ook een hele rit in de MMM meegemaakt, dus wat dat betreft ben ik nog niet de enige. Wat het preseteren op comando betreft heeft mijn manlief hetzelfde 'probleem'.. Maar ik praat er wel veel met hem over, en kan al mijn ongemakken e.d. wel melden. Voelen jullie je eierstokken ook vaak/veel? Ik zeg dat namelijk nogal is tegen manlief, maar hij vindt dat maar vreemd. En geeft dan als reactie dat hij vrouwen daar nog nooit over heeft horen praten. logisch ook, want zoiets vertel je ook niet, haha.
@merah... tuurlijk kun je je verhaal hier kwijt meid ! @vlinder... ik voel inderdaad van binnen ook wel wat nu ik aan de puregon ben. of dat nu de baarmoeder of eierstokken zijn, ik weet het niet maar voel wel wat ! @ presteren... tja het is ook niet makkelijk voor die mannen. alleen wij hebben het nog zwaarder zeg ik altijd. en straks ook nog eens 9 maanden als hun er al vanaf zijn. wij doen nog geen iui gelukkig, maar soms heeft manlief ook geen zin... tja dan probeer ik het toch een beetje gezellig te maken en dan lukt het wel.....
Ik denk mijn eierstokken wel te voelen, nu sinds een dag of 2. Het voelt een beetje als steken of zo. En het voelt alsof het 'vol' is in mn buik, alsof er iets knel zit. Nu nemen al die extra eieren bij mij natuurlijk ook letterlijk iets meer ruimte in dan normaal...
@Merah,...Sinds ik van de pil af ben, heb ik last van mijn eierstokken. Soms kan ik 's nachts niet op mijn linker zij liggen van de pijn. Maar ik heb idd ook het idee dat het te maken heeft met de hoeveelheid eitjes die in je eierstokken zitten,..en deze groeien natuurlijk ook nog eens, waardoor het pijnlijker is? De ene dag heb ik wel last en de andere dag voel ik niets.
pffff, wat een hoop moet ik teruglezen en kan het nu ff niet bijhouden haha... @heidi: balen zeg dat er nog niet meer groei in heeft gezeten. Hopen dat dit zondag wel zo was, hebben ze niet opgehoogt dan? misschien heb je dit al geschreven maar heb ik erover heen gelezen. Bij mij gingen ze de hoogte meten en de breedte maar daarvan zag je dan gelijk het gemiddelde rekende die vanzelf uit. @merah, tuurlijk kan je hier gewoon je verhaal kwijt, dat is juist het fijne van dit forum. We weten allemaal wat je mee maakt. Jammer dat je cyclus ook wat langer wordt, maar ja volgens mij span ik nog de kroon met mijn lange cyclus... Mijn dokter zei dat het mocht het deze keer niet lukken ik gewoon met de 68,8 begin en dat mijn cyclus dan korter wordt aangezien 50 onvoldoende deed in ca 10 dagen... @hier: klachten worden wel iets minder, vanochtend alleen kotsmisselijk. Temp is niet echt super hoog normaal 36.5 , vlak voor eisprong 36.4 en nu al vanaf eisprong 36.7 dus ik weet niet goed wat ik ervan moet denken. Arts zei dat het niet zo heel veel uit maakt als hij maar iets hoger is dan normaal.
@Dreamwish,..Als je een tijdje niet geweest bent, is het idd een hele hap. haha. Ik heb niet zo veel verstand van die temeraturen,..ik hoef ze namelijk zelf niet bij te houden. Als de arts zegt dat het goed is, dan zal dat denk ik ook wel zo zijn? Is het nu anders dan de andere keren dat je een eisprong gehad hebt?
Merah, wat balen zeg. Trouwens nog welkom hier. Moet je nu nog blijven spuiten? Of is deze ronde voor jou ook helemaal voorbij (net zoals bij mij)? Ik herken trouwens wel je verhaal over jouw mannetje. Ik zei er eerst ook bijna niks over, tot ik een huilbui kreeg en hij zei dat ik wel moest blijven praten als ik er mee zat. Gelukkig is hij wel heel positief ingesteld en dat heb ik af en toe wel nodig! Heidi, ik had geloof ik aan de ene kant 2 follikels van rond de 19 en 1 kleinere en aan de andere kant ook eentje van 19. Hoop dat ze bij jou doorgroeien, maar hopelijk niet te enthousiast, zodat je niet met hetzelfde zit als ik. Ik had eerst ook geen reactie en 5 dagen later zat het bovenstaande er ineens. Ik ga in ieder geval voor je duimen! Vlinder, Ik denk dat ik ze ook voel. Ik heb nu allemaal steken in mijn buik aan de rechterkant. Zou dat door mijn eierstok komen? Daar zitten wel 3 grotere follikels nu .Maar inderdaad is niet iets wat je zomaar tegen iemand gaat vertellen. Haha. Dreamwish, Ik hoef ook niet te temperaturen, omdat ik zelf geen eisprong heb en ik daarom dan pregnyl gezet krijg, dus dan weet je ongeveer wanneer je je eisprong hebt. Hoe werkt dat temperaturen eigenlijk? Hier eigenlijk niet zoveel te melden. Lekker weekend en straks even met mijn mannetje gaan shoppen. Ik moet woensdag weer. Hopelijk zijn de follikels dan al weer wat gekrompen.....
Merel, ik moet inderdaad gewoon doorspuiten. Normaal zouden ze de dosis hebben verhoogd (omdat het zo langzaam gaat), maar nu durfde ze dat niet. Bang dat er meer dan 2 uitrijpen. Even een heel gemeen vraagje: Bij ons in het ziekenhuis hebben ze een vrij streng beleid en bij meer dan 2 follikels is het echt einde verhaal. Stel dat ik er drie heb, kan ik dan niet stiekem toch zelf aan de slag? Of krijg ik geen eisprong (heb ik normaal wel), omdat mn cylcus nu 'kunstmatig' op de Puregon draait? (kan me voorstellen dat mn cyclus nu wat in de war is) Weet dat het een risico is, maar mijn man heeft niet zulk best zaad, dus de kans dat er dan 3 bevrucht worden is volgens mij wel erg klein. Tot nu toe is dat dus nog niet eens 1 keer gelukt...
@Merah,..ik heb werkelijk geen idee! Als je normaal wel een eisprong hebt, dan lijkt mij dat je deze nu ook wel krijgt, maar zeker weten doe ik dat niet. @Iedereen,.. Ik heb een vraagje. Ik heb net gespoten, maar na het spuiten zat er nog een druppeltje vloeistof aan de naald. Is dit wel goed, want de afgelopen twee dagen had ik dat niet. Wel heb ik de spuit nog zo'n 10sec. in mijn buik gehouden. Ben beetje bang dat ik niet alle vloeistof ingespoten heb. Hebben meer mensen dit??
hoi allemaal! ik weet niet of ik met jullie mee mag kletsen.. lijkt me leuk om elkaars ervaringen te delen en elkaar op de hoogte te houden in deze toch al wat moeilijke tijd.. Ik heb ook pco en heb mn eerste keer clomid gehad.. dat was niet goed aan geslagen en heb toen puregon gespoten 7 dagen 50E en had toen 7 eitjes.. iets te veel dus helaas moesten we wachten op de menstruatie.. niet gekomen dus ben nu aan mn 3e dufaston pil.. en moet nu op de 3e dag van mn cyclus beginnen met puregon 70E 3 dagen lang te spuiten, ben zo benieuwd of ik deze heer geen overstimulatie krijg. heeft iemand dit ook al een keer mee gemaakt dat er te veel eitjes waren en ze "HET" niet meer mochten doen (haha) Groetjes Roosje