Wie ook beginnen met Puregon of net begonnen ? (of andere "spuit"hormoon)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door heidi76, 6 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dreamwish

dreamwish Bekend lid

3 jul 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    Vlinderr: volgens mij had je vandaag de 3e echo? Ik hoop dat alles er goed was met de kleine beeb.

2. carma

carma Niet meer actief

Babyhope mooie eitjes hoor, daar zit vast een toekomstig kindje bij (hihihi)
    Raar idee hè, dat er uit z'n vlekje een kindje kan groeien

Vlinder meis, hoe is het met jou??
    We denken aan je xxx

Hier vandaag de eerste spuit weer gezet.
    3x scheeprecht zullen we maar zeggen
    ff bellen met de acupuncturist vandaag

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Beetje teleurgesteld...
    Had ik 2 mooie eitjes... is 1 daarvan gewoon verdwenen!!!
    Bovendien is de andere maar 1mm gegroeid in drie dagen!!!

Ze heeft even in mn status gekeken en nu blijkt dat ik de vorige keer op CD10 er links al 1tje had zitten van 13mm. Die is toen ook verdwenen en vervolgens is aan de andere kant, rechts het dominante eitje gegroeid. Het lijkt dus wel of het bij mij na CD10 gewoon inkakt. Herkent iemand dit?

Bloed geprikt en vanmiddag word ik gebeld of ik op moet hogen en wanneer mn 2de FM is.
    Ben niet zo blij...

4. carma

carma Niet meer actief

Merah ik herken het gelukkig niet
    Maar wel vreemd dat het zo ineens verdwijnt
    Dat jullie bloed moeten prikken om op te hogen
    Dat ken ik ook niet, bij geertgen is het gewoon niet genoeg groei is ophogen
    Suc6 en sterkte meis, ik duim voor je xxx

Ik heb net gebeld met de acupuncturist en ik kan maandag a.s. om 16.30 terecht voor de eerste behandeling
    Hoop zo dat het net als toen bij Carlijn helpt
    3 rondes zonder acupunctuur en niet zwanger, 1 ronde met en zwanger
    Het kan helpen bij de innesteing en ik denk dat daar het probleem nu ligt
    Via acupunctuur kunnen ze blokades opheffen, zorgen voor een betere doorbloeding van de baarmoeder en een betere hechting van een bevrucht eitje.
    IVF en acupunctuur - hulp bij onvruchtbaarheid - Acupuncturist.nl
    :):):)

5. rissy

rissy Bekend lid

23 feb 2010
    699
    0
    16
    geldeland
    #2465 rissy, 26 mei 2010
    Laatst bewerkt: 26 mei 2010
    @Merah,.....dit herken ik wel alleen gebeurt dit bij mij een paar dagen later, de afgelopen x zaten er drie 2 van 10mm en 1 van 11,......5 dagen later, alles weg:( Verder opgehoogd,...niks!!
    Op spuitdag 39 maar gestopt, 2 dagen laten brak de menstruatie door.

ga nu ff verder ego doen,...vandaag moest ik weer terug komen om te bespreken hoe en wat nu verder,....zegt hij doodleuk,...we zijn er vrijdag niet aan toe gekomen en bespreken het nu a.s. vrijdag. Waarschijlijk is er toch 1 eitje gesprong omdat ik uit mijzelf ongi ben geworden. Waarop ik zei, da's allemaal leuk en aardig,...maar dan is er wel weer een maand naar de knoppe en als ik moet wachten voor vrijdag weer 1....nu mag ik toch weer beginnen met spuiten en moet volgende week vrijdag weer terug komen. Wel vroeg hij naar mijn lengte en gewicht en ik kreeg de mededeling dat de nieuwe europese norm geen vrouwen gaat behandelen met obesitas,...:x:x:x:xDit is er nog niet door,...maar zit er wel aan te komen, in Nijmegen zijn ze al een plan gestart om mensen met ernstig overgewicht te begeleiden met afvallen en zwanger worden. Hij zei ook dat dit vroeger niet gebeurde en dat de mensen naar huis werden gestuurd van, val eerst maar een flink af. GRRRRRRRRRRRRRRR,.....voor al deze onderzoeken werden vrouwen toch ook "gewoon" zwanger?!?!!?!?!?!?! De vrouwen in mijn omgeving die probleem zwangerschappen hadden waren allemaal super slank, tuurlijk is het voor de bloeddruk niet goed,...maar die is bij mij altijd heel netjes 120/80, tijdens mijn zwangerschap in het begin, zelfs nog lagen,....alleen de laatste 4 weken was het aan de hoge kant 140/90.
    Toevallig dat ik vorige week via de zorgverzekeraar een boek heb besteld om een gezonde eetstijl aan te nemen,....ben er al druk in aan het lezen,....nu nog toepassen:D

Jeetje, t's wel een heel verhaal geworden zeg! Sorry,...moest het gewoon ff kwijt.

@Mariek,...we beginnen weer gelijk,.....zullen we dan nog een keer proberen samen voor deze ronde te gaan?:D;)deal?

6. carma

carma Niet meer actief

:x:x:x:x:x:x:x
    OOOOOOO ik kan hier zooooo boos over worden
    Wat belachelijk rissy
    Gelukkig doen ze hier bj geertgen niet aan mee anders hadden ze mij met 150 kilo nooit geholpen vorige keer.
    Wat doen ze dan met vrouwen van mijn gewicht die spontaan zwanger worden, abborteren en zeggen dat ze maar terug moeten komen als ze dun zijn.
    Of gewoon weigeren te helpen met bevallen ofzo
    Ze moeten zich schamen:x:x:x:x

Maar Rissy wij hebben een deal, laten we zwanger zijn voor ze deze achterlijke regel gaan doorvoeren
    Alsof de regering zich nergens anders druk om hoeft te maken ;)

7. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    hey meiden even een heel erge ego bericht vanuit deze kant!!!!

ik moet vanmiddag onverwachts naar de kliniek om half 5
    ik heb dus weer een bloeding en ze gaan nu dus kijken wat er precies aan de hand is:(:(
    ik kom straks wel melden wat er nou aan de hand is...

8. carma

carma Niet meer actief

:$ aaahhh nee hè
    Hele dikke knuffel voor jou en heel veel sterkte.
    Ik hoop dat het allemaal weer goed komt.
    xxx

9. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    :(:(:(

10. moray

moray Actief lid

28 feb 2008
    421
    2
    18
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    Hallo Dames,

allereerst hier even een excuses dat ik hier een tijdje niet meer ben geweest, maar ik zat even behoorlijk in en dip en moest even tot mijzelf komen.
    Ik heb ook niet alles terug gelezen, dus voor iedereen die weer aan een nieuwe ronde zijn begonnen heel veel suc-6! en voor de meiden bij wie het tegen zit een dikke knuffel!

Ik heb vandaag een gesprek gehad met mijn gyn en we gaan nog twee ronde's IUI proberen met een hogere dosis puregon om toch voor meerdere eitjes(hooguit 3 natuurlijk) te gaan.
    Mocht dit toch niet lijden tot een zwangerschap gaat mijn gyn bemiddelen bij het Maasstad ziekenhuis hier in Rotterdam zodat wij gelijk doorkunnen met IVF.

Ik heb hier bewust voor gekozen omdat ik nu nog niet helemaal klaar ben voor het IVF traject.
    We nemen nu even rust (ivm een vakantie naar limburg volgende maand) en gaan we in juli weer beginnen met de IUI.
    Mocht het niet aanslaan boeken we voor september nog ff lekker een vakantie naar de zon en kunnen we daarna hopelijk beetje uitgerust aan ons IVF avontuur gaan beginnen(wat ik natuurlijk hoop toch niet nodig zal zijn:))

Zo ik zal natuurlijk zo nu en dan tot aan juli hier ff langs komen om te lezen en reageren, en daarna weer met jullie mee te schrijven!
    En laten we maar hopen op het beste!

11. dreamwish

dreamwish Bekend lid

3 jul 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    @babyhope: wat vaag dat je een bloeding hebt zover ben je nog niet in je cyclus... ben benieuwd wat de arts zegt.
    @merah: meis ook voor jou balen zeg van die eitjes war raar dat dit ook in je vorige cyclus zo is. hoop dat er straks wel een mooie zit die doorgroeit.
    @Moray: Begrijpellijk dat je er even door heen zat zeg, het is me wel niet wat. Nu eerst lekkekr naar limburg en dan een nieuwe ronde in en een nieuwe kans. Duim voor je!

12. trotse moeder

trotse moeder Actief lid

12 sep 2009
    404
    0
    0
    NULL
    NULL
    @babyhope: nee he meis veel sterkte vanmiddag

@moray: meis hopen dat nog 1 iui ronde genoeg mag zijn en dat jullie niet verder hoeven in de mmm succes

Ego: geen last van pregnyl gehad behalve dat ik af en toe wat moe ben, hij zal wel bijna uit me lichaam zijn zit nu op dag 8 na pregnyl het klopt toch dat 5000ie binnen 8-10 dagen verdwenen is toch? maandag mag ik bloed prikken op hcg pfff duurt nog een eeuwigheid voor mijn gevoel, maar jah nog ff doorbijten hihi

veel liefs trotse moeder

13. dreamwish

dreamwish Bekend lid

3 jul 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    @hier trouwens alles goed, zo nu en dan steken aan de rechter en linkerkant dus denk dat er wel wat aan de hand is in mijn eierstokken.
    Net bij vriendinnetje geweest op kraambezoek. Heftig zeg, die kleine had moeite met ademhaling, gelijk richting arts met haar en kindje en zijn nu in het ziekenhuis.

14. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    pregnyl 5000 is tussen 5-a 7 dagen uit je lichaam en 10.000 tussen 8 en 11 dagen:)

dream ik zit nu op cd 31:(

nou ik ben terug en hieronder mijn verhaaltje:(

@hier nou we kwamen binnen,en de gyn zei maar meiss het zit je ook niet echt mee he??
    ik zat bijna te huilen hij zegt kop op,komt allemaal goed,ik zei jaja hoe vaak heb ik dat al gehoord..
    hij zei leg het maar eens uit hoe of wat er nu precies is,voordat ik een inwendige echo moet maken.. want dat doe ik nu liever niet.. want dan kan het erger worden..
    dus ik legde hem uit dat er 4 eitjes zaten en een bms van 8.2a3 en dat wissman zei dat het er rustig en goed uit zag..
    maar dat toen ik s`avonds naar de wc ging ik weer bloedverlies had..
    hij was heel erg lang aan het nadenken en mijn dossier aan het doornemen en zei ..
    uhmm ik ga het nu niet nog een keer afbreken we gaan gewoon door!! het bloedverlies is er doordat je cyclus zo lang duurt. en je lichaam is echt aan het protesteren,ik ga overleggen met me collega`s en we gaan het indien niet raak deze keer helemaaaal anders aanpakken met een ander schema..
    dus wij gingen doorvragen daarover hij zei nee ik ga het er nu nog niet over hebben want dan hou je je daar weer mee bezig de hele tijd..
    we kijken nu eerst hoe dit gaat verlopen want het duurt nu veel en veel te lang...

ik ben nu zo bang dat het toch ivf gaat worden hoor!! wat moet er anders zijn?? wat is een ander schema?? nu heb ik het buvat schema en je hebt ook het jayl schema maar wat dat is weet ik nog niet?? ga ik zo even lezen op de site van geertgen...

15. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Babyhope, meisje toch... Nog niet wanhopen hoor! En IVF is nog ver weg. Ik kan me voorstellen dat je het even niet meer ziet zitten, maar het is al 2 keer eerder gelukt met IUI, dus jouw strijd is nog niet gestreden!

Wel fijn dat ze bij Geertgen van die meelevende artsen hebben. Dat mis ik wel eens bij ons. Mijn gyn handelt net of ze een puzzeltje aan het leggen is. Op geen enkele manier heb ik het gevoel dat zij ons van harte een kindje toewenst...
    De verpleegkundigen zijn allemaal wel super-aardig hoor. Maar ja, bij zo'n FM sta je met 5 minuten ook weer buiten...

Meid, neem een groot stuk chocolade, verwen je zelf eens goed en kruip dicht tegen je mannetje aan! Alles komt goed meid!
    Misschien moet je even je eigen stukjes teruglezen van de afgelopen dagen. Positiviteit is jouw kracht!
    alles komt goed

16. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Moray, ik snap helemaal wat je bedoelt, dat je nog niet aan IVF toe bent. Ik zit nu aan mn 6e IUI. Als die mislukt dan ga ik gewoon naar ronde 7 (geen haan die er bij ons naar kraait). Halverwege die cyclus maak ik dan wel een afspraak met de gyn en tegen de tijd dat we daar zijn geweest en de IVF is besproken, zitten we alweer in ronde 8.
    Mocht het dan nog niet... OK, dan gaan we voor IVF.
    Sterkte deze ronde weer!

17. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    merah dank je wel meiss.. heb gewoon tranen in mijn ogen:(
    haha idd ik ben positiviteit haarzelve en nu geef ik het bijna op..
    dnakje dat je me even met me neus op de feiten drukt meiss:):)

ik hoop echt dat je heel erg snel weer een posi test hebt meiss..
    en je gyns en assistente`s zien je mischien wel als een nummertje maar zolang jij weet wie je bent en waarvoor je het doet trek het je niet aan van hun meiss..

18. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dat klinkt alweer beter Babyhope! Niet opgeven!
    Al snap ik heel goed dat je enorm baalt en het gevoel hebt dat het een soort van doodlopende weg is waar je op bent beland.
    Maar meis, je doktoren geloven in je, dus dat moet jij ook doen!
    Is je mannetje een beetje lief voor je?
    Dikke knuffel voor jou!

Enne, Dreamwish... je gaat me niet inhalen he! Nu mijn ei op zich laat wachten (hahaha)

19. dreamwish

dreamwish Bekend lid

3 jul 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    he meiden,

Babyhope: god zeg ik had je cyclus niet bijgehouden kan me goed voorstellen dat het huilen je nader staat dan het lachen. Maar meis net als Merah zei als er eentje is die positief is ben jij het wel. Echt waar meis het komt voor jou ook goed laat je niet nu door al het negatieve meesleuren.

@Merah: ik hoop niet dat ik je ga inhalen hoop eerder dat we weer gelijk op gaan lopen ;)

20. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    @merah thx meiss;)
    ja mijn mannetje is heel erg luief voor me, we geloven ook wel dat het goed gaat komen. het is gewoon,het duurt allemaal zo lang en elke keer komt er weer wat tussen..
    we geven niet op en gaan door tot het uiterste..
    ik heb gisteravond nog een mail gestuurd naar een acupuncturist hier in helmond en heb haar het een en ander uitgelegd,ik hoop nu dat ik heel snel antwoord krijg en daar natuurlijk op eerste consult kan komen..

@ dream.. ja is ook moeilijk om voor iedereen de cyclussen bij te houden.. maar maakt niet uit lieverd:)
    het is ook moeilijk om positief te blijven,maar we gaan door tot het bittere eind:):)

dankjewel lieve meiden:)

Deel Deze Pagina