Wie ook beginnen met Puregon of net begonnen ? (of andere "spuit"hormoon)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door heidi76, 6 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    @Vlinderr, dat heb ik ook. Eerst dacht ik dat ik de naald er niet lang genoeg inhield, maar dat doe ik echt wel. Ik heb het gevoel dat het erger is nu de ampul wat leger begint te raken, maar dat kan ook fantasie zijn. Ik geloof dat je echt wel genoeg spul binnen hebt gekregen, het is immer maar 1 druppel. Wat ik wel probeer is om de naald zo snel mogelijk van de pen af te draaien. Het spul is duur genoeg, dus ik vind het jammer het te verspillen.

@Roosje, tuurlijk mag je meekletsen! Ik spuit nu ook 50E en heb nu 5 eitjes. Ook te veel dus. Het is nu afwachten of ze ook allemaal doorgroeien. In dat geval hebben we ook een sex-verbod... Vind het wel raar: mijn gyn zei dat ze bewust laag doseren en dat bij 50E ongeveer de helft van de vrouwen 2 eitjes krijgt en de andere helft gewoon 1. Hier lees ik echter geregeld verhalen van vrouwen die bij 50E te veel eitjes krijgen. Zijn wij dan met zn allen de uitzonderingen???

2. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    @Roosje..Welkom hier! Klets gezellig met ons mee. Ik kan nog niet met je meepraten over een overstimulatie, want krijg morgen mijn eerste FM. Werd bij jou de ronde meteen afgebroken nadat je 7 eitjes had? Normaal wachten ze toch nog even, omdat ze niet allemaal door hoeven te groeien?

@Merah.. Fijn om te horen dat jij dat ook wel eens hebt met spuiten. Maar ik spuit 37,5EH, en volgens mij is dat niet veel meer dan een druppel. Tenminste, toen ik de spuit aan brak, moest je er ook 37,5 eh uitspuiten om hem spuit klaar te maken. Er kwam niet veel meer uit dan een druppeltje..:( Maar ja, zal het morgen nog wel even navragen bij de gyn. voor alle zekerheid. ;)
    Is 50Eh het minst wat je kunt spuiten bij Puregon?

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    @Vlinderr, ik hoop dat jij dan een andere pen hebt dan ik, want in mijn bijsluiter staat dat je (om de spuit klaar te maken voor gebruik) 1 klikje moet opdraaien. Dit is, als je de schaalverdeling op de spuit mag geloven, 8,3 IU (25 delen door 3).
    50 eenheden is 6 klikjes.
    8,3 eenheden is dus de minimum-dosis die je kunt prikken.
    Hoe ziet jouw schaalverdeling er uit?

4. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Bij mij zitten er 900eh in de pen. (heb ook nog een pen van inhoud met 350, voor eventuele aanvulling als de 900 niet genoeg is).
    Het begint hij 75Eh. En om 'm spuitklaar te maken, moet je een klikje terug doen naar de 37,5. (deze spuit ik nu standaard).
    Daarna krijg je 112.5 > 150 >187.5> 225> enz..tot max 450 EH.
    Waarschijnlijk is dat bij Puregon anders? want bij jou is 8,3 het minst en bij mij 37,5. Dat is nogal een verschil. Dus het zal wel anders werken.

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik zie nu ook weer dat je Gonal-f gebruikt ipv Puregon. Was ik even vergeten. Dikke kans dat het bij die spuiten anders werkt.
    Ik heb ook de bijsluiter van de Puregon nog even gekeken. Als je een aangebroken pen gebruikt hoef je na het plaatsen van de naald niet 1 klik op te draaien en een druppel te spuiten. Blijkbaar zit er nog en beetje rest-druk in de ampul waardoor de naald zich vanzelf vult en waardoor er dus ook een druppel verschijnt na het spuiten.

Het 'volle' gevoel in mn buik is overigens verdwenen. In plaats daarvan heb ik al een dag of twee lage rugpijn. Komt iemand dit bekend voor?

6. Merel12

Merel12 Lid

19 jan 2010
    68
    0
    0
    Vlinder, bij zit er ook soms nog een beetje aan de naald. In het zh zeiden ze tegen mij dat dat wel kon voorkomen. Bloed of nog een beetje vocht. Ze zeiden dat ik me in ieder geval niet druk hoefde te maken, want je kunt in ieder geval je darmen of een groot bloedvat niet raken. Het zou misscjein ook wel gewoon vocht van je lichaam, dat staat raar als ik het zo typ, kunnen zijn.
    Je kunt minder dan 50 spuiten; bij de volgende ronde hoef ik maar 25 te spuiten, maar weet niet wat het minimum is. Spuit jij dan iets anders dan puregon?

Roosje, welkom hier. Tuurlijk mag je met ons mee kletsen. Om even op jouw vraag terug te komen. Ik had 4 follikel die groot waren en ik mag nu ook niet meer spuiten en heb een sex-verbod. Anders zou ik zwanger kunnen raken van een 3-ling en dat is ook niet zo gezond voor de eventuele kindjes. Helaas afwachten, maar je reageert in ieder geval goed op dat spul. J

Merah, ik heb denk ik ook dezelfde spuit, want ik hoef ook alleen maar te klikken om het gebruiksklaar te maken. Ik heb ook wel af en toe pijn in mijn onderrug, maar weet niet of dat met de hormonen te maken heeft.

Zo, ga nu even eten en dan naar mijn zus om mijn neefje van 2 maanden te gaan bewonderen.
    Fijne dag nog!

7. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    @Merel,.. Vind je het nog moeilijk om naar je neefje te gaan? ik spuit trouwens Gonal-f. Veel plezier vanmiddag en tot later!

8. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Die rugpijn zou best van de hormonen kunnen komen denk ik. Wanneer je ongi wordt kun je daar ook last van hebben, en dat zijn ook hormonen die dan vrijkomen. Dus lijkt mij niet onlogisch dat het daar van komt. Maar vervelend is het wel.

9. moray

moray Actief lid

28 feb 2008
    421
    2
    18
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    Hallo dames,

Hier gisteravond de eerste spuit gezet, en dat viel reuze mee niks van gevoeld ook niet van de vloeistof.
    Ook nog niet echt bijwerkingen gehad, alleen vanacht wel wat rusteloos.

Ben wel benieuwd hoe het beleid in mijn ziekenhuis is qua eitjes, ben ik eigenlijk helmaal vergeten te vragen en ze hebben er ook niks over gezegd, ik heb natuurlijk van mijzelf al een eisprong..ik neem aan dat ze dan niet gelijk bij twee eitjes de IUI niet doorlaten gaan..want dan zou ik voor niks de puregon gebuiken.
    Denk dat ik toch ff ga bellen maandag...

10. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    @Moray..spannend allemaal, he?! ;) Ik voel de spuiten ook niet, dus dat scheelt! Schijnt dat de Pregnyl wel wat gevoelig moet zijn.
    Ik heb er nu 3 spuiten op zitten, dus gaan redelijk gelijk op, haha.
    Was je rusteloos in de vorm van spanning i.v.m. de hormonen?

11. moray

moray Actief lid

28 feb 2008
    421
    2
    18
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    vlinder, ja zeker spannend he, was wel ff onwennig gister.
    Mijn vriend was erbij en die was heel bezorgd, wel lief!
    Die rusteloosheid had ik s'nachts kon er gewoon niet van slapen, misschien inderdaad toch een beetje spanning.
    Gelukkig voel jij er ook weing van! die pregnyl die voel je wel, ik had hem vorige keer in mijn bil gekregen, ik had bijna een halve dag geen gevoel in mijn bil:p

Hoeveel medicatie heb jij trouwens gekregen? ik maar 1 ampul van 300.

12. dreamwish

dreamwish Bekend lid

3 jul 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    @roosje, welkom hier.

@all ik hoef eigenlijk ook niet meer te tempen aangezien ik ook pregnyl krijg, het was meer mijn eigen onzekerheid om te checken of ik nu echt wel mijn eisprong kreeg.
    Nog 1 weekje aftellen, duurt lang zeg.

@ heidi: Hoe was je fm vandaag? hoop voor je dat er wat meer groei is en dat je snel aan de slag mag... en natuurlijk bij mij kan deelnemen op het wachtbankje....

13. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    @Dreamwish..als je moet wachten duurt alles idd lang! Heel veel sterkte! :) Hoop voor je op goed nieuws!

@Moray...Jij hebt zelf de eerste spuit gezet begrijp ik uit je verhaal? Wel lief van 'm dat ie bezorgd was! Mijn eerste spuit heeft manlief gezet,..ik wou 'm zelf zetten, maar vond het toch een vreemd idee, waardoor ik hem heb laten spuiten. Tweede keer wel zelf gedaan, dat ging prima.
    Ik heb een ampul van 900 en een ampul van 300. Die van 300 is alvast voor als ik niet genoeg heb aan de 900.

@Heidi..Ik ben idd ook erg benieuwd naar de afloop van vandaag! :)

Groetjes!

14. moray

moray Actief lid

28 feb 2008
    421
    2
    18
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    Vlinder, ja ik heb de eerste spuit zelf gezet, ik heb er niet zo'n moeite mee en aangezien mijn vriend continue dienst loopt is hij er vaak niet en dan kan ik het beter zelf maar doen.
    Ik vind het raar dat ik dan maar 1 ampul van 300 heb gekregen, ik kan hem dan maar 6x gebruiken, daarna heb ik niks meer.
    Kan het dan ook voor komen dat ze na de eerste meting zeggen dat ik door moet gaan met spuiten? ik heb echt geen flauw idee.

15. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Wat vreemd dat je zo weinig gekregen hebt! Afhankelijk van hoe het eitje groeit, kunnen ze bij de FM idd zeggen of je door moet spuiten, maar ze kunnen ook zeggen dat je de dosis moet verhogen wanneer het eitje bijv. niet reageert op de hoeveelheid hormonen. Ik zou dat wanneer je voor een FM komt, wel even aangeven, Want als je maar genoeg hebt voor 6 dagen, dan is dat niet genoeg denk ik..

16. moray

moray Actief lid

28 feb 2008
    421
    2
    18
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    Vlinder..ik denk dat ik morgen gewoon even bel naar het ziekenhuis,
    Ik vind het zelf ook al zo weinig.
    Ik laat het morgen wel even weten!
    Fijne avond iedereen!

17. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Succes! We horen nog wel!

Liefs!

18. heidi76

heidi76 Actief lid

14 dec 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vlinder... ik heb geen idee van die druppel, maar meestal heb ikd at bij de insuline ook wel dus volgens mij maakt het nisk uit.
    Trouwens succes morgen met je eerste FM

@roosje... welkom hier. leuk dat je ook mee kletst. tis hier een gezellige boel haha. ik heb geen ervaring met de over stimulatie maar jij reageert er wel erg sterk op zeg. ik heb nu al 11 keer 50 IE gespoten en bij mij wil het niet echt vlotten...
    @merah... lage rugpijn.. ja daar loop ik ook al een paar dagen mee. het lijkt een beetje op het gevoel van ongi moeten worden. ik wijd het er maar aan dat er van alles binnen gaande is...
    @merel.. was het gezellig bij je neefje ? leuk he zo een heel kleintje...
    @moray.. goed dat de eerste spuit is gezet. spannend ! meestal bij 2 eitjes gaat alles wel door hoor...
    @dreamwish... helaas voorlopig nog niet op het wachtbankje.. (zie hieronder)
    @hier... nou we zijn dus vanmorgen naar het zkh weer geweest voor de 3de FM. ik had goede hoop dat het allemaal een beetje gegroeid was, maar het viel me tegen. links was er niks groter dan 10 a 11 mm oftwel niks meer gegroeid. rechts zat er wel eentje en die was van 11x13 naar 11x14 mm gegaan. in 2 dagen tijd, dus het viel me een beetje tegen eerlijk gezegd... tja misschien ben ik wel gewoon te ongeduldig....
    in ieder geval nog doorspuiten met 50 IE want hij durfde niet op te hogen. hij vond dat er iets te veel follikels zaten en was bang voor een overstimulatie als hij zou ophogen, dus dan maar met een slakke gangetje.
    nou ja als we er maar komen he...
    ik mag dinsdga weer terug komen.

19. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Tjonge Heidi, wat een bekend verhaal. Bij jou dus ook niet al te veel groei en ook niet durven ophogen vanwege meerdere follikels. Morgen mag ik voor mn 3e FM. Ik hoop dat het nu wat opgeschoten is tov vrijdag. Mijn lichaam voelt alsof het tegen een eisprong aanzit (ook veel slijm en zin in sex!!! hihi). Het lijkt haast onmogelijk, maar toch. Ik verheug me maar niet te hard, want voor het zelfde geld valt het weer tegen. Wat een gedoe zeg.

Bovendien gaf mijn mannetje vanavond aan dat hij toch wel last heeft van faalangst. Bang dat het niet gaat lukken dit alles. Ik schiet dan gelijk in de stress. Ik kan gewoon met de benen wijd, hoe ik me ook voel. Maar man-lief moet nog wel even presteren en dat lijkt steeds moeilijker te gaan. Ik probeer er zo relaxt mogelijk mee om te gaan, niet te veel te pushen etc. Maar ondertussen baal ik als een stekker dat als ik een positieve LH-test heb, hij zichzelf niet opgewonden krijgt. Nu is dat probleem een stuk minder met die IUI, maar in een potje is ook niet alles. Als klap op de vuurpijl willen ze het in ons ziekenhuis eigenlijk verdeeld hebben over twee potjes!!! Man-lief moet dus eigenlijk midden in het hoogtepunt van potje wisselen (ja, jullie lezen het goed). Na de tweede keer hebben we dit gewijgerd. Dan maar wat minder kwaliteit. Het was gewoon niet te doen... Zucht.

20. heidi76

heidi76 Actief lid

14 dec 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    @merah..
    nou ja zeg ! dat kunnen ze toch niet van je eisen ? dat is niet normaal hoor, dan gaan ze het zelf maar verdelen over 2 potjes. ik zou het ook niet accepteren en manlief al helemaal niet.

ik had trouwens ook al dagen slijm en zin in sex, ongeloofelijk, maar uitindelijk was er dus bijna niks gebeurt.. dus meid verheug je niet te veel....
    wil je niet afremmen hoor, alleen voor een teleurstelling behoeden...

succes morgen !!!

Deel Deze Pagina