Wie ook beginnen met Puregon of net begonnen ? (of andere "spuit"hormoon)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door heidi76, 6 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. M02

M02 Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.372
    0
    36
    @ mm7; Succes vrijdag!
    En inderdaad lastig met je leeftijd enzo. Ik ben 25.

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Marlayne, ik heb Catharina-parkieten. Dit zijn parkieten, maar ze gedragen zich als mini-papagaaitjes. Dit zie je oa aan de manier van lopen. Het zijn echte klauteraars. Echt heel leuk!
    Ik heb twee koppeltjes, maar van 1 is het vrouwtje nog te jong voor een nestje.
    Ik kweek niet bewust, ze zitten in een voliere, maar als ze zin hebben.... Tot nu toe nog geen nest gehad. Beetje te druk voor ze geweest met verhuizingen en zo. Spannend!

3. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    @Babywish, vraagje waar krijg je urtogestan voor?

Mijn collega is net het hele traject uit, en had nog 3 doosjes urtogestan over, dus die heeft ze aan mij gegeven mocht ik het in de toekomst nodig hebben, vraag me alleen even af waar het voor gebruikt wordt... Ik heb er namelijk van mijn gyn nog niets over gehoord. Misschien omdat ik alleen ovulatieinductie doe.

@Marlyne85, ja idd. Wij zitten een beetje rond dezelfde leeftijd, dus je begrijpt me vast!

4. carma

carma Niet meer actief

Babywish als je man voldoende zwemmers heeft dan zou ik voor 3x gaan haha.
    Wij moeten voor de iui altijd sparen en dan hebben we 500.000 tot 1 miljoen goede zaadjes
    Maar als je er zo wie zo een miljoen of meer per keer hebt maakt het niks uit
    Mijn arts roept altijd elk zaadje is een extra kans hahahaha
    Suc 6 en vooral veel plezier met klussen

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Urtogestan bevat het hormoon progestron. Dit wordt soms gebruikt ter ondersteuning van de luteale fase. Als deze te kort is (door een tekort aan progestron) heeft een embryo niet genoeg tijd om zich goed in te nestelen. Volgens mij gebruiken ze het bij IVF standaard, maar bij IUI/OI alleen als er aanleiding toe is.
    Ik mocht kiezen: dit of Pregnyl spuiten. Pregnyl maakt indirect ook progestron aan. Heb voor pregnyl gekozen op aanraden van de arts

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Elke dag wordt echt afgeraden hoor Mariek!, zelfs bij mensen die niet in de MMM zitten.
    Het minimum van 1 miljoen is alleen bij IUI, als de zwemmers niet zo'n lange afstand hoeven te overbruggen.
    Ze hebben elkaar nodig om de finish te bereiken, dus als je kunt kiezen is het beter 1x een heleboel zwemmers dan 3x minder.
    Maar ja, iedereen zn eigen ding natuurlijk.
    Maar eh... jij spaart dus ook! Lachen! Doen wij ook. Soms vind ik het erg lastig uitrekenen wanneer we dan wel en wanneer niet kunnen. Zeker als de eieren zo langzaam groeien...

7. M02

M02 Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.372
    0
    36
    Meiden, ik ga nu echt ff boodschappen doen, hihihihi!! Spreek jullie vast straks nog wel :)

knuff!

8. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Oke, nou de gyn heeft tegen mij inderdaad verteld dat we pregnyl zetten. Alleen mijn miskraam was waarschijnlijk ook te wijten aan minder progestoron omdat mijn bm erg dun was bij 6 weken. Dus vroeg het me even af!

9. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Pregnyl helpt ook tegen een te laag progestron. Ik had het dus ook. Mijn LF was maar 9 dagen of minder. Nu mooi 14 dagen!
    Denk niet dat mijn miskraam hier iets mee te maken had. Ik spoot toen ook al pregnyl. Ik denk dat het bij mij gewoon 'dikke pech' was. Deze ronde gaan we weer met vol goede moed aan de slag! Ik heb het, denk ik, al goed een plekje kunnen geven.
    Bij hoeveel weken had jij je miskraam of was je miskraam bij 6 weken? Ik was bijna 8 weken...

10. dreamwish

dreamwish Bekend lid

3 jul 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    merah: ik heb vandaag vlak voor de pregnyl een ovulatie test in het zh moeten doen, is standaard deze was toen negatief, maar jou advies is dus om het alsnog nu te doen? hij is nu 2 uur geleden gezet.

11. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Nou we wisten niet precies hoe lang ik zwanger was toen ik erachter kwam, maar bij de 2e echo 4,5 weken en 2 weken later had ik de afspraak 1 dag voor de afspraak ging het mis week of 6/7 dus.... Ik heb het opzich ook wel een plekje kunnen geven, wil heel graag weer zwanger worden maar ben zo bang dat het dan weer mis gaat...

12. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Nee hoor, als die negatief was, dan is het goed.
    Dan zou ik dus niet vandaag klussen, want je ei komt nu pas over 24-36 uur (na de LH-piek, die nu nog niet begonnen is). morgen dus een vers 'kwakkie' erin gooien.
    Dat is althans mijn advies. Advies is in alle ovetuiging gegeven, maar ook ik ben natuurlijk geen arts...
    Als je het toch vandaag wilt doen, denk dan dat spermacellen best kunnen blijven leven tot morgen!
    Spannend hoor!!!

13. dreamwish

dreamwish Bekend lid

3 jul 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    Dank je voor het advies dan heb ik het toch goed begrepen van de arts. Morgen aan de slag gaan en dan afwachten, voor de zekerheid ga ik gewoon die dag erop ook nog ff ... haha

14. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ga je die dag erop gewoon nog effe? hahaha!
    En wat vind je mannetje daarvan? hahaha
    Bij ons lukt het soms gewoon niet meer, omdat het dan toch een soort van op commando is. Ik probeer dan altijd poeslief te doen etc, zodat hij niet al te veel in de gaten heeft dat ik ' iets van hem nodig heb' hahahaha

15. dreamwish

dreamwish Bekend lid

3 jul 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    haha nee mijn mannettje kan ook niet altijd op commando hoor, vorige keer ook niet maar zagen er de lol wel van in en gingen ff wat anders doen en daarna ging het allemaal soepeltjes.. haha

16. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Nou meid, kunnen we straks samen 'in de wacht'!
    Ik hoop echt het beste voor ons allebei!
    Ik zie net in mn eigen banner dat ik al over 11 dagen mag testen. Op zn Marieke's over een week dus, hahahaha

17. dreamwish

dreamwish Bekend lid

3 jul 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    1 weekje nou kom op dat is nog te doen toch, ben echt benieuwd hoop zo voor je dat het raak is.

18. carma

carma Niet meer actief

Nou ik ben blij dat wij iui hebben, al dat verplichte gedoe zou niks voor ons zijn
    Veel te veel stress
    Ja wij sparen wel een dag of 3, maar er is geen minimum van 1 miljoen bij iui hoor
    Het minimum ligt bij geertgen op 300.000 goede zaadjes geloof ik (teruggelezen bij de vorige keren)
    Elk goed zaadje is een kans hè zeker als ze goed, snel en bewerkt zijn

19. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Bij ons is er ook geen minimum voor IUI hoor. Al is het er maar 1-tje, de inseminatie gaat altijd door. Wel zeggen ze dat onder het miljoen de kans van slagen nihil is (al ben jij natuurlijk de uitzonderingen die de regel bevestigd heeft). Het schijnt dat net als in een peleton met wielrenners, de zaadjes elkaar nodig hebben om op hun eindbestemming aan te komen. Als ze met te weinig zijn dan hebben ze last van 'tegenwind' ;)

Wij zijn idd ook erg blij dat we nu IUI doen. Mijn man vond het echt niet leuk op commando en ik voelde me vreselijk als we dan geen sex hadden op de momenten waarvan ik dacht dat ze optimaal waren. Gaf idd erg veel stress.

20. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Vindt het heerlijk om met vriendlief samen te zijn
    Groningen
    Terug van gyn...
    Aan de rechterkant 1 van 14,6 en 1 van 16,4
    En de linkerkant was mooi schoon.
    Bms was 7,4.
    Morgen weer terug komen en waarschijnlijk dan morgenavond pregnyl.

Deel Deze Pagina