Wie ook beginnen met Puregon of net begonnen ? (of andere "spuit"hormoon)

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by heidi76, Feb 6, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. rissy

rissy Bekend lid

Feb 23, 2010
    699
    0
    16
    geldeland
    Ik moet morgen voor de uitgangsecho en daarna waarschijnlijk beginnen met spuiten, ben zo benieuwd, kan er niet van slapen!
    Ik houd jullie op de hoogte.
    Allemaal heel veel suc6 met afwachten!!
    groetjes Rissy

2. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    @Heidi..Wat balen dat je eitjes nauwelijks gegroeid zijn! Dan maar beter een slakkegangetje dan dat ze behandeling gestopt moet worden door overstimulatie. Daar zit je ook niet op te wachten! Maarre groeien ze altijd door dan, ook met 50IE? Succes meid! Hopen dat er morgen beter nieuws is!! :)

@Merah..Tjonge, wat een verhaal! :$ Twee potjes vullen zit toch niemand op te wachten?! Ik heb ook nog nooit zoiets gehoord en/of gelezen. Ik zou daar zelf ook niet mee instemmen en al helemaal niet als manlief überhaupt al moeite heeft om een potje te vullen. Zo op commando,..blijft lastig! Ik hoop voor je dat er morgen een mooi ei zichtbaar is!

@Rissy..Welkom hier! Spannend allemaal, he?! Krijg je ook IUI of kunnen jullie zelf aan de klus?
    Moet je Puregon spuiten, zoals de meesten hier?? Heel veel succes met de echo en hopen op een goede uitslag!

3. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,468
    4,920
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Net mn FM gehad. De grote bulk van vorige week is verdwenen (?????) en er zit nu nog maar 1 grote. Deze is inmiddels doorgegroeid tot 16 mm! Gaat dus de goede kant op. Waar ik me over verbaasde is dat ze nu al bloed wilde prikken om te kijken of er al LH aanwezig was. In dat geval zou ik nu al Pregnyl moeten spuiten en dan zou woensdag de inseminatie zijn. Maar ik dacht dat ze pas bij 18/19 iets gingen doen (Pregnyl)? Hoe zit dat nu?
    Net zelf in de computer gekeken (ik werk in het ziekenhuis) en mn LH is nog laag. Mn lichaam maakt dus zelf nog niets. Morgen terugkomen voor nog een FM. Donderdag is dan waarschijnlijk de inseminatie.

4. carma

carma Niet meer actief

hallo allemaal
    Wij hebben 8 maart weer een afspraak en gaan voor iui kindje 2
    Ik zal ook direct weer aan de gonalF/pregnyl moeten, maar ik zou niet anders willen
    Clomid vind ik niks, daar werd ik ziek van,GonalF werkte veel beter.
    Ik ben benieuwd of we gelijk mogen starten, ik hoop het

Jullie zijn allemaal al weer wat verder en al aan de gang
    Ik hoop dat ik hier toch mee mag lezen en schrijven.

groet mariek

5. Jojoba27

Jojoba27 Niet meer actief

Hoi allemaal,

Heel in het begin van dit forumonderwerp heb ik al eens gereageerd.. Ik hoop dat ik met jullie mag meekletsen..

Ik ben nu met de vierde ronde puregon bezig. Nou ja eigenlijk tweede pas. De eerste 2 waren verpest, bij de eerste hebben ze te vroeg pregnyl gezet, waardoor ik na 2 weken niet ongesteld werd en ook niet zwanger was en bij de tweede keer moest ik heel lang doorspuiten en toen had ik eindelijk eigroei en toen zijn ze weer te vroeg gestopt.. Vorige ronde was het eindelijk goed, doordat ik naar een ander ziekenhuis ben overgestapt.

Nu lees ik bij sommige van jullie dat de eitjes maar heel traag groeien. Ik heb er deze ronde ook al last van.. Vorige week woensdag op cyclusdag 11 was er 1 eitje van 11 mm. Zaterdag was deze gegroeid naar 14,5, dus in 3 dagen tijd maar 3,5 mm en vandaag moest ik weer terug en was deze 15 mm, dus in 1,5 dag tijd maar 0,5 mm. Hoe kan dit toch?

Liefs Jojoba

6. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,468
    4,920
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hallo Jojoba,
    Gezellig dat je mee-kletst.
    Wat gebeurt er precies als je de pregnyl te vroeg zet? Krijg je dan helemaal geen ei-sprong meer?
    Heb je wel een goede eisprong van je zelf?
    Ik vroeg het me af omdat ik wel een goede eisprong heb normaal en ik me afvraag of je dat zou kunnen verpesten als je de pregnyl te vroeg zet (en in mn achterhoofd mn FM van 16 mm en dat ze in het ziekenhuis nu al praten over 'bijna rijp' terwijl ik dacht dat dat rond 18/19 mm was)

7. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    Ik zal later wel ff reageren, want moet nu naar m'n werk.
    Ik wou ff zeggen dat ik (ook) net mijn FM heb gehad. De situatie stond er nog hetzelfde voor als bij de uitgangsecho. Er is dus helemaal niets veranderd! Ik baal er behoorlijk van! Moet wel hetzelfde aantal eenheden blijven spuiten! Donderdag moet ik terugkomen

Tot Later!

8. Jojoba27

Merah: ik heb geen eisprong van mezelf, heb namelijk PCOS.. Er was dus niets gerijpt of waarschijnlijk was het een cyste ofzo en dan gebeurt er dus helemaal niets en wordt je dus ook niet ongesteld.. Maar 16 mm is echt wel bijna rijp hoor, volgens mij kunnen ze vanaf 17 mm al pregnyl in gaan spuiten.. Wanneer moet jij de pregnyl zetten? Doe jij IUI of ovulatie-inductie?

Wij gaan voor ovulatie-inductie, dat moet volgens de arts genoeg zijn, omdat het zaad van mijn op en top in orde is en ik alleen geen eisprong van mezelf krijg, maar het duurt nu al 2,5 jaar eer ik zwanger ben. Ik ben al 2 keer heel kort zwanger geweest in 2008 na 5 kuren clomid, helaas geëindigd in een mk, maar daarna is het allemaal but gegaan, ze hebben overal veel te lang laten lopen, behandelingen starten duurde veel te lang elke keer weer afbreken met provera, dus 2009 was echt een klotejaar met 1 of 2 kansen maar.. Hopelijk brengt voor ons allemaal 2010 betere tijden!

Liefs Jojoba

9. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,468
    4,920
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    @Vlinderr, wat enorm balen!!! Ik leef met je mee. Ik hoop echt dat het nog gaat komen. Je zit toch nog niet heel verschikkelijk lang in je nieuwe cyclus? Hou dus goede hoop!!!

@Jojoba, Wij doen IUI. Mijn man heeft slecht zaad en na 4 mislukte 'gewone' IUI's spuit ik nu Puregon in de hoop dat er 2 eitjes rijpen ipv 1. Dit om de kans op een bevruchting te verdubbelen zeg maar. Vorige week leek het erop dat er 5 zouden uitrijpen. Dat is niet de bedoeling en dan leggen ze de behandeling stil. Gelukkig is het er uiteindelijk maar 1 geworden. Twee was leuker geweest, maar toch.
    Jij denkt dus dat 16 mm toch al behoorlijk begint op te schieten? Ik hoop het echt. Werd net gebeld door de gyn. Ik hoef morgen toch niet voor een FM. Alleen LH prikken is voldoende. Ik ben heel benieuwd!

Zo te lezen ben jij ook al een aardige poos onderweg voor een kindje. Ik hoop inderdaad dat 2010 een heel goed jaar zal worden voor ons allemaal!!!

10. moray

moray Actief lid

Feb 28, 2008
    421
    2
    18
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    Hallo Dames,

Vlinder,balen dat er nog niks verandert is..maar misschien is er donderdag wel wat verandert!ik ga voor je duimen!
    Heidi, voor jou ook balen dat je eitjes nauwelijks gegroeid zijn,maar inderdaad beter dan maar op zijn slakkegangetje dan dat het gestopt moet worden, ik ga ook voor jou duimen!
    Jojoba welkom hier!
    Merah wat goed dat er een mooi eitje zit!

Ik heb vanochtend even gebeld en 1 ampul van 300 moet voor nu genoeg zijn werd mij gezegd.
    Mocht er meer nodig zijn dan krijg ik dat.

Ik heb wel sinds gistermiddag aan een stuk door hoofdpijn:( en een beetje opgezette buik, zal er wl bij horen denk ik..

11. Merel12

Merel12 Lid

Jan 19, 2010
    68
    0
    0
    Vlinder, vind het niet moeilijk om naar mijn neefje te gaan. Het is zo’n schatje en ik probeer dan maar te denken dat mijn tijd nog wel komt.

Moray, het valt wel mee he. Ik zag er ook ontzettend tegen op, maar het stelde echt helemaal niks voor… De pregnyl voel je inderdaad wel, dat geeft een beetje een brandend gevoel. Het kan zijn dat je na de 1e meting nog door moet spuiten, dat was bij mij in ieder geval wel. Ik ben trouwens nog steeds met mijn 1e ampul bezig, daar kon ik heel vaak mee spuiten. Dr zit nu nog een beetje in.

Heidi, Balen zeg dat het niet wat meer is gegroeid! Maar beter dat ze het rustig aan doen, dan dat het over gestimuleerd is. Dan is de ronde namelijk bekeken en mag je opnieuw beginnen.
    Bij mijn neefje was het leuk. Ik mocht hem de fles geven en hij moest daarna de hele tijd lachen.
    Kan niet wachten tot ik zelf zo’n kleine heb.

Merah, dat hij dat moet verdelen over 2 potjes. Het lijkt me al moeilijk genoeg voor een man om het in een potje te doen. Klinkt een beetje raar als ik het zo typ.

Mariek, welkom hier. Tuurlijk mag je met ons mee praten. Hoe oud is je eerste kind?
    Jammer, dat het altijd even duurt voordat je naar het zh mag.

Jojoba, welkom. Misschien dat je lichaam dan aan het spul gewend is ofzo. Ik weet het ook niet. Ik had toen ik nog clomid gebruikte, dat ik de ene keer wel er op reageerde en de andere keer niet.
    Je hebt in ieder geval hetzelfde als ik. Ik heb ook pcos. Ook geen eisprong van mezelf.
    Ben je toevallig ook in behandeling in het mmc? (zag dat je ook uit brabant komt)

Hier eigenlijk niets te melden. Rustig afwachten tot woensdagochtend. Ik ben benieuwd wat ze dan te vertellen hebben. Hopelijk is het allemaal weer wat kleiner en word ik snel ongi, zodat ik opnieuw kan beginnen. Fijne avond allemaal!!!

12. dreamwish

dreamwish Bekend lid

Jul 3, 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    @heidi en vlinder: balen zeg dat jullie eitjes nog niet goed doorgegroeid zijn, kan goed begrijpen heidi da je er even helemaal door heen zat. Dat ze niet ophogen is ook balen maar ja zoals de andere al zeiden al ze dit wel zouden doen zou het misschien te snel gaan en moet je je cyclus afbreken vanwege overstimulatie. Beide scenario s zijn niet fijn. maar misschien heb je nu net zo´n trage groei als dat ik had.

Ik hoop dat er morgen wel een groei is te zien, ga duimen voor je, ( ook voor jou vlinder)

@marieke: welkom hier ( helaas ) tuurlijk mag je meeschrijven, zo lang zijn we nog niet bezig, begin feb. Ik lees dat jullie al een kindje hebben, is deze wel op de natuurlijke manier gekomen of ook met behulp van iui.

@jojaba: wat een gedoe zeg in dat ziekenhuis. Het is zeker vreem dat de ene keer je eitje 3 mm groeit en dan maar 0,5 mm. Heb je niet in het ziekenhuis gevraagd hoe dit kan? gaan ze niet ophogen nu?

sorry als ik iemand ben vergeten, niet de bedoeling.

@hier weinig nieuws te melden, nog steeds krampachtige buikpijn en zaterdag steken. Borsten worden iets minder gevoelig, of dit nu slecht is of niet ik weet het niet. Wel veel afscheiding ( lekker ranzi weer) maar wee took niet of dit normaal is, aangezien ik nog niet eerder een eisprong heb gehad.

13. Jojoba27

Merel: ik ben onder behandeling in het JBZ in Den Bosch. Ik weet niet of dat bij puregon ook geldt dat je er resistent voor kan raken, volgens mij niet namelijk.

Merah: wanneer moest jij weer naar het ziekenhuis? Zet jij de pregnyl zelf of doen ze dat in het ziekenhuis?

Dreamwish: ik heb het idd nagevraagd, maar ze zeggen dat ieder lichaam anders reageert en dat het niet zorgelijk is. Het kan zijn dat de follikel nu wel een groeispurt maakt vanaf de 15 mm, we zullen zien.. Ze wilden nog niet aan ophogen, omdat er meerdere kleine eitjes zitten en ze zijn bang dat het dan te snel gaat of overstimulatie.. Als er woensdag nog steeds heel minimale verandering te zien is, dan gaan ze wel iets omhoog..

Ik zie dat jij op het wachtbankje zit, spannend zeg!

Liefs Jojoba

14. dreamwish

dreamwish Bekend lid

Jul 3, 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    #274 dreamwish, Mar 1, 2010
    Last edited: Mar 1, 2010
    ,,,

15. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,468
    4,920
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    @Moray, heb ik ook gehad. Ik begon op woensdag met spuiten en kreeg de zaterdag daarna hoofdpijn. Dit heeft wel 4 dagen aangehouden!!! De woensdag daarna was ik er eindelijk vanaf...

@Jojoba, vandaag heb ik een FM gehad en hebben ze LH geprikt. Deze was 1,9 en dus nog erg laag. Eerst zou ik morgen weer voor een FM moeten, maar ik werd vanmiddag gebeld en er werd gezegd dat alleen LH prikken (morgen dus) voldoende zou zijn.
    De Pregnyl zet ik zelf. Doe het nu al vijf maanden ter ondersteuning van mijn luteale fase... Nooit gedacht dat ik nog eens thuis zou raken in al die termen...

16. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    @Mariek...welkom hier! Klets lekker met ons mee. Succes voor 8 maart! Ik spuit trouwens ook Gonal-f. Spoot jij Pregnyl of Ovitrelle?

@Jojoba...Ik weet idd nog dat je in het begin mee gekletst hebt. ;) Welkom terug. Ze zijn best wel 'slordig' met je om gegaan vind ik. Je kan een keer missen met de pregnyl, maar meerdere malen zoals jij?! Kan me wel iets bij voorstellen dat je naar een ander ziekenhuis bent gegaan. Ik hoop voor je dat het nu wel gaat lukken! Zou mooi zijn dat de eicel van 15mm mooi door blijft groeien! Ik duim voor je!

@Moray..Waarschijnlijk is die ampul van 300 dan wel genoeg. Vind het zelf wel een beetje vreemd, maar misschien heb je idd niet zoveel nodig?

@Merel...Tuurlijk jou/onze tijd komt nog wel! En hopelijk ook heel snel! :) Ik heb zelf ook een nichtje van een maand. Ook erg schattig. Ik kan er ook wel goed mee om gaan en geniet ook heel erg als ik haar zie. Maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen in onze situatie dat wel lastig vinden.

@Dreamwish...Het is idd lastig om te bepalen of die klachten bij de eisprong horen. Ik heb zelf ook nog nooit een eisprong gehad, dus zou ook niet weten wat ik dan moet/kan voelen. Wanneer mag je ook alweer (officieel) testen??

@Merah...Wat is ook alweer Luteale fase? Ik ben nog niet helemaal thuis in alle termen,..hoewel ik mooi een eind opweg ben. haha. ;)

17. Jojoba27

Moray: ik krijg elke keer als ik ben geweest een ampul van 300IE, omdat ze bang zijn dat ik dan overhoud en je kunt die ampullen niet meer terug brengen naar de apotheek, dat kan tegenwoordig niet meer en aangezien ze erg prijzig zijn doen ze dat dus per keer bekijken.. Wat betreft de hoofdpijn, heb ik ook altijd, kan door de hormonen komen..

Vlinder: idd ze zijn erg slordig om gegaan in dat ziekenhuis, 2009 hebben we maar 2 kansen gehad, dat is niet normaal eigenlijk als je in de mmm zit.. Bij jou was er nog niets te zien dus op de echo? Het is nog vroeg, je zit pas op dag 7, ik zou me nog geen zorgen maken hoor als ik jou was, het kan zomaar dat de volgende echo een heel mooie follikel laat zien..

Merah: ik zet de pregnyl in het ziekenhuis, vindt die spuit te eng om zelf te doen, niet dat ik bang ben voor spuiten, maar ben bang dat ik het verkeerd doe.. Knap dat je het zelf doet.. Hoelang is jouw luteale fase dan normaalgesproken?

Liefs Jojoba

18. rissy

rissy Bekend lid

Feb 23, 2010
    699
    0
    16
    geldeland
    Vandaag in het z-h geweest, uitgangsecho gehad en de eerste spuit is gezet!!!! Viel reuze mee, een prik van een knopspeld is pijnlijker;)
    Moet over een week weer terug komen, tot die tijd 50E spuiten.
    We moeten de eerste twee keer (hoop dat het er bij 1 blijft) zelf klussen, anders gaan we over op iui.

Manlief wil ff achter de computer,....laterrrrrrrrrrrrrrrs!

19. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,468
    4,920
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    De luteale fase...
    De periode tussen de eisprong en de volgende menstruatie.

Bij mij is die ongeveer 9 a 10 dagen. Dit is echt aan de korte kant (volgens de biologieboeken moet ie 14 dagen zijn....).
    De theorie is dan dat een eventueel bevrucht embrio niet de kans krijgt om goed in te nestelen, want tegen de tijd van innesteling word je dan eigenlijk al ongesteld.
    Volgens mijn gyn is er echter geen keihard bewijs dat een korte luteale fase idd een probleem vormt om zwanger te raken. Toch wordt bij een LF van minder dan 11 dagen vaak ingegrepen en moet je na de eisprong nog 2 keer pregnyl prikken (met iedere keer 2 dagen ertussen).

20. mila1985

mila1985 Actief lid

Mar 20, 2009
    223
    0
    0
    Hallo meiden,

Heb een paar pagina;s terug gelezen en herken me in veel van jullie verhalen.

Ik zal als eerste mijn verhaal even vertellen.
    Ik ben sylvia en ben 24 jaar. Woon samen met mijn vriend van 30 jaar.
    In mei 2008 zijn we gestopt met de pil en in december 2008 was ik nog niet ongesteld. We werden doorgestuurd naar het ziekenhuis en daar kwam het woord PCO eruit. Mijn vriend is ook onderzocht en daarbij is alles goed.
    we zijn in januari 2009 gestart met clomid en ik was zwanger, helaas kwamen we er bij de eerste echo achter dat het niet meer leefde en dat het rond de 6 weken al was gestopt met groeien. Met 10 weken ben ik het verloren en vanaf toen ben ik aan het kloten met hormonen, nog 2 x 50 mg clomid, 100 mg clomid, 150 mg clomid.. clomid werkt niet meer!
    Op naar puregon: 1e cyclus met puregon 2 eitjes, maar een schimmelinfectie, dus helaas. 2e cyclus 2 eitjes, maar geen eisprong gehad, 3e cyclus 6 eitjes, dus afgebroken en nu zijn we bezig met de 4e cyclus met puregon en pregnyl. Op cd 15 had ik 2 eitjes van 14 mm en een slijmvlies van 6 mm en op cd 18 zijn ze niet gegroeid. Nu heb ik morgen weer een echo en hopen dat ze gegroeid zijn en anders gaan we 1 stapje omhoog met spuiten.

Ik heb begonnen met 75E puregon, maar toen had ik dus te veel eitjes, nu spuit ik 41,6 en als er woensdag nog geen verandering is ga ik 50E spuiten.
    We zijn inmiddels 23 maanden bezig met zwanger worden, maar door de PCO en de hormonen heb ik pas 6 eisprong gehad.

Share This Page