Wie ook beginnen met Puregon of net begonnen ? (of andere "spuit"hormoon)

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by heidi76, Feb 6, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mira30

Mira30 Lid

May 19, 2010
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Annedora: ik zou ook deze kans zeker benutten. en aangezien het een escape ivf is,heb je nog alle kansen. Ik zie het alleen maar positief in. hoop dat het meteen raak is.

zelf ben ik vandaag naar geertgen geweest na 1 week 37.5 spuiten. ben vandaag ongesteld geworden van de provera die ik 2 weken geleden genomen had. helaas was er geen stimulatie te zien. nu ga ik 75 mg spuiten gonal f. heb een pen gekregen met 900 mg er in dus kan wel effe vooruit. bij welke mg krijgen de meeste een eisprong? gyn zei dat ik volgend weekend waarschijnlijk een eisprong zou hebben. Nu denk ik waarom denkt hij dat, terwijl er met 37,5 mg 0,0 stimulatie was.????

2. hanied

hanied Bekend lid

Feb 21, 2010
    680
    0
    0
    docent vmbo
    brabant...is ie gek dan?
    Annedore, spannend meis! Maakt niet uit hoe...als je maar zwanger raakt, toch?

Babywish....wachten, wachten, wachten! Ik ga voor je duimen!

Babyhope, nou wil ik jou OOK zien! Hahaha was echt leuk om elkaar te zien... Als we nou eens allemaal deze ronde samen zwanger raken.....Kunnen we gezellie met zijn allen gaan babyshoppen! Lijkt me geweldig! Knuffel voor jou meis!

Mariek, hoe ist? Knuffel voor jou!

3. Annedore

Annedore VIP lid

Feb 17, 2010
    7,338
    836
    113
    Female
    Flevoland
    Eierstokken zijn heel moeilijk tot niet te voorspellen. Ik reageerde dus pas goed op 300 eh Gonal!

Het is niet raar dat de gyn verwacht dat de 75 aanslaat, want die kans is natuurlijk aanwezig. Het is elke keer weer afwachten, voor jou én de gyn. Daarom stapje voor stapje ophogen. Het kan heel goed dat jij op 75 een mooi ei gaat maken. Het kan ook dat je nog een keer moet ophogen.
    Wat ik al zei: eierstokken zijn moeilijk te voorspellen, helaas voor ons en helaas voor de behandelaar. Het is in ieder geval niet gek dat de gyn denkt dat je een ei gaat maken op 75, want het is wel het dubbele van 37.5 hè, dat kan een hoop verschil maken!

En was er echt helemaal niks, of was er alleen een klein eitje? Welke gyn heb je?

Wat bedoel je met dat ik nog alle kansen heb,omdat het een escape ivf is?

Groetjes Annedore

4. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,924
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Annedore, wat vreselijk heftig! Ik kan me voorstellen dat je van de leg bent... in een een gesprek van een paar minuten van 'zelf klussen' naar IVF... Das niet niks.
    Ik hoor echter alleen maar positieve verhalen van Geertgen, dus die gaan echt geen behandeling doen als ze er niet van overtuigd zijn dat het de beste optie is! Ik denk dat je daar op mag vertrouwen.
    Sterkte meid! Pieker niet te veel, laat het komen zoals het komt. Zelf denk ik echt niet dat ze allemaal door zullen groeien, maar hoeveel dan wel?... Linksom of rechtsom, ik hoop dat je je eitjes goed kunt benutten en gewoon snel zwanger bent.

Babywish, welkom op het wachtbankje. Het wordt mooi weer, dus ik hoop dat de tijd lekker snel gaat voor je!

5. Annedore

Annedore VIP lid

Feb 17, 2010
    7,338
    836
    113
    Female
    Flevoland
    Een dergelijk praatje als dat van jou had ik even nodig. Dank daarvoor! :)

Heb je al zere billen van de wachtbank?;)

6. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,924
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dank je Annedore,
    Hier gaat het best goed eigenlijk. Ik mag over 9 dagen testen... Als ik dat zo in mijn banner lees denk ik: das toch best al snel, ongeveer nog een week. En zo heb ik er dan alweer 2 dagen afgesnoept, hihi
    Ik denk dat ik begin met testen een week na mn laatste Pregnyl. Dat zou dus donderdag zijn. Ik voel nog niets... is ook nog te vroeg. Toen ik twee maanden geleden zwanger was kreeg ik, nog voor dat ik kon testen, echt giga borsten. Mijn man was echt zeer onder de indruk, hihi. Ergens vertrouw ik er een soort van op dat als het raak mocht zijn, mijn lichaam dat zelf wel weer zal laten weten. Spannend is het wel, al moet ik eerlijk toegeven dat ik het een stuk minder spannend vind als toen ik net in de malle molen zat. Nu is het spuiten en de FM's zo onderdeel geworden van mn dagelijks leven. Voor je er erg in hebt ben je ongesteld en begint ook gelijk je nieuwe ronde weer...
    Tuurlijk hopen we dat het nu eindelijk snel eens raak is!

Hoop het voor jou ook! Je lichaam laat nu zien: ondanks dat je al op CD55 bent, je bent absoluut geen 'hopeloos geval'! Je lichaam reageert wel degelijk op medicatie en dat is eigenlijk gewoon super-goed nieuws! Beste beentje voor meis!

7. Annedore

Annedore VIP lid

Feb 17, 2010
    7,338
    836
    113
    Female
    Flevoland
    Er zijn zoveel grijze gebieden hè Merah. Daarmee doel ik op de onzekerheden die er zijn en de zekerheid waar je zo naar verlangt.
    De wetenschap vordert steeds meer, maar de ultieme manier van samenwerken met moeder natuur....zou die er zijn?

Nog een kleine week en dan dus de eerste test. Spannend! :)
    Wat betreft het beginnen met een nieuwe ronde...stap maar uit de routine van spuiten en FM's ;)
    Ik hoop ook voor jou dat je snel (volgende week!?) zwanger bent van een mooie plakbaby!

8. carma

carma Niet meer actief

Mira ik heb na 10 dgn 37,5 spuiten normaal ook niks
    Daarna 5 dgn 75 eh spuiten en hoppa daar zijn ze
    Meestal heb ik een dag of 3 a 4 daarna iui
    Dus hou hoop hoor, komt goed,:):)

Maar lees ik nu goed dat je ongi bent geworden??
    Tijdens het spuiten?
    Dan kan er nu toch niks meer zitten en moet je opnieuw beginnen?
    Of begrijp ik het verkeerd

9. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,924
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Tja... moeder natuur...
    Moeder natuur beslist dat het voor ons (mij en de rest op dit forum) niet weggelegd is om zwanger te worden. Dat heet natuurlijke selectie. In de dierenwereld gaat alles wat zwak is dood, geen ziekenhuis, geen zorgcentra etc. Wie zich niet kan voortplanten sterft uit.
    Gelukkig hebben we als mens een stukje wetenschap die de natuur probeert te slim af te zijn. Soms is dat een hellend vlak, want hoe ver mag je gaan? Kennissen van ons gaan bewust de malle molen niet in omdat zij het 'God's wil' zien dat zij kinderloos blijven en de natuur zn werk willen laten doen (in dit geval dus niet). Zelf heb ik dat punt nog niet bereikt. God heeft ook kennis gegeven aan dokteren redeneer ik dan maar.

De ultieme manier van samenwerken met moeder natuur? Ik denk dat als we in de dierenwereld zouden leven dat we dan allang een andere partner hadden gezocht om ons DNA via door te geven, hahaha. Das ook weer zo wat he... ;)

10. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,924
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier even een hele blonde, maar echt eerlijke vraag. Ik hoop dat niemand zich op een vervelende manier aangesproken voelt:

Geregeld wordt er geschreven over overgewicht van een aantal van jullie. Eigenlijk gaat dat altijd (voor mijn gevoel dan) gelijk op met de diagnose PCOS en een behandeling bij Geertgen.
    Nu is dus mijn vraag: is PCOS een aandoening die alleen/voornamelijk bij dikke mensen voorkomt?
    Andere vraag: behandelt Geertgen alleen dikke mensen? Dit gevoel kreeg ik toen ik op de site was en zag dat het logo van Geertgen en niet om liegt, wat betreft omvang...

Dit zijn echt eerlijke vragen, dus begrijp me aub niet verkeerd!

11. mm7

mm7 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    2,801
    28
    48
    @merah, ik ben erg dun weeg maar 50 kilo met een lengte van 165 cm. Dus bij mij gaat het niet op. Ik heb het eens aan mijn gyn gevraagd maar na onderzoek zijn ze er nog niet uit of overgewicht veroorzaakt wordt door pcos, of dat pcos veroorzaakt wordt door overgewicht. Wel is het zo dat een 'normaal' ziekenhuis, eerst het advies geeft om af te vallen omdat dit vaak de cyclus hersteld, bij geertgen zijn ze daar makkelijker in. Haha ik heb toevallig 1x op hun site gekeken en moet zo lachen om je opmerking over hun logo ;)

@all, joehoeeeeeeeeeeee ik mag op het wachtbankje meiden! Vandaag 1e fm gehad na 6 dagen 50 EH te hebben gespoten, en ik had vanmorgen zo n last van mn buik, ik dacht misschien wordt ik wel ongesteld ofzo, maar het was alleen aan de rechterkant, en ja hoor er zitten maar liefst 3 eitjes aan de rechterkant!!!! Ben zo blij, vandaag nog 1 keer puregon en dan morgen avond mag manlief de pregnyl spuiten.. Ik kan het nog steeds niet geloven, alles zat een beetje tegen en nu dit fantastische nieuws!!!
    Dus voor iedereen die het tegen zit, kop op meiden! Positief denken... (jaja ik weet het ik heb makkelijk praten nu)

Alleen nu heb ik nog 1 vraagje ; Als ik morgen de pregnyl zet, heb ik dan over 14 dagen mn nod... (ben er nog niet zo in thuis)
    Hebben jullie als er eitjes groeien aan die kant dan ook last van je buik, ik voel het telkens steken aan de rechterkant.

12. carma

carma Niet meer actief

Morguuuuu

MM7, na 6 dgn al 3 eitjes groot genoeg? Zo hé dat is wel heel snel.
    Sneller als een normale cyclus.
    Ik word precies 14 dgn na de pregnyl ongi maar ik krijg tussendtijds nog een pregnylspuit van 5000eh op dag 5.
    Suc6 meis, ik duim voor je

Merah, hier wel overgewicht maar geen pcos gelukkig
    Het komt wel heel vaak voor bij meiden met overgewicht.
    En idd de meeste normale ziekenhuizen zeggen dat je eerst maar af moet vallen
    Bij mij was dat ook het geval in het radboud in Nijmegen
    Gelukkig is er een geertgen kliniek die iedereen kindergeluk gunt en niet naar kilo's kijkt maar naar de mens en of je het echt kan dragen z'n zwangerschap
    Ik ben kern gezond en heb een zwangerschap gehad waar heel veel dunne mensen jaloers op zijn
    Ook mijn bevalling was er 1 uit het boekje (2 uur totaal van weeen tot geboorte)
    Het radboud keek wel een beetje raar toen ik vanuit Geertgen 12 wkn zwanger bij hun op de stoep stond hahahaha

13. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    hey meiden:):)

merah dat logo op geertgen is een vruchtbaarheidsgodin van vroeger:):)
    dat was vroeger de ultieme vruchtbaarheids vrouw.

en nee pco is niet alleen bij mensen met overgewicht tegenwoordig is pco meer bij de dunnere dames te vinden hoor!!
    bij geertgen zitten wel vrouwen met overgewicht,maar er zitten meer dunnere..
    pco kan overgewicht veroorzaken.
    en overgewicht kan pco veroorzaken haha jaa leg dat maar eens uit:):)

en over het onderwerp god praat ik liever niet over mee want voor mij is er geen god;)
    deze discussie heb ik heel erg vaak met mijn schatje en zijn broer want die zijn ook super gelovig..
    maar in mijn ogen op dit moment is er niks wat mij kan overtuigen dat er een of andere god is...

14. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,924
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    MM7, SUPER! Go for it girl!
    Normaal word je 14 dagen na je eisprong (die is meestal pas een dag nadat je de pregnyl hebt gezet) ongesteld. Toch verschilt dat bij iedereen. Maar na 14 dagen kun je wel met zekerheid gaan testen hoor!

Dank voor alle uitleg over PCO en overgewicht!
    Dat dat logo van Geertgen een godin is... moest ik wel om lachen! Ik lijk echt wel blond...

Babyhope, ik kan me heel goed voorstellen dat mensen niet kunnen bevatten dat er een God zou kunnen zijn! Mijn man gelooft ook niet en de rest van mijn familie ook niet. Er is ook zoveel rottigheid in de wereld... Ik kan me voorstellen dat mensen zeggen: 'als er dan een God is, dan heeft hij toch een paar steekjes laten vallen'
    Over het bestaan van een god valt ook niet te discussieren. Bewijs kan door geen van de partijen geleverd worden.

Mensen, goed weekend allemaal!
    Ik zal er vandaag verder niet zijn. Ik kreeg vanmorgen om 7:00 telefoon dat mijn (nog enig levende) omaatje is overleden... :(

15. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    ohh merahhh wat een nieuwsss,.. heel erg gecondoleert met dit verlies meiss..

qua god mijn vriend is super gelovig hoor
    ik moet de hele tijd aanhoren als ik het even niet zie zitten,geloof in god schatje..
    ik word er soms gewoon moe van.
    want in mijn ogen klinkt het zo..
    god gunt mij geen kindje gunde hij het me wel,dan liet hij me dit alles niet doormaken..
    dus als hij mij al een slecht iemand vind hhaaha waarom zou ik dan in hem geloven??

16. mm7

mm7 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    2,801
    28
    48
    @Mariek73, ja ik vond het zelf ook erg snel, totaal onverwachts dus. Ze zei oh ik zie heeeel veel activiteit, ik dacht oh nee geen 5 ofzo, maar joepie 3, 2 waren heel groot, en 1 iets kleiner.. Maar hoeveel precies weet ik niet. Waarvoor krijg jij op dag 5 dan nog een spuit? Doet de pregnyl eigenlijk erg zeer, hoor er een beetje horror verhalen over... en manlief moet het doen, maar heeft dit nog nooit gedaan...

@Merah, meid gecondoleerd! Ik wens jou heel veel sterkte toe de komende tijd.

Ik kan dan trouwens 20 juni testen, vaderdag. Oh als het toch eens positief mocht zijn ;)

17. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    @mm meiss je moet de pregnyl heel erg langzaam in spuiten.. als je het een beetje voelt branden even wachten en dan weer doorspuiten.. maar wel heeeeelll erg rustig inspuiten hoor.. mm voor mm tje..

18. mm7

mm7 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    2,801
    28
    48
    @babyhope, dankje voor de tip! Heb wel horror verhalen gehoord van 2 weken niet op je bil kunnen zitten en erg blauw... Maarja het doel heiligt de middelen zeggen ze he! Ga dat maar even goed onthouden voor vanavond ;) nog 1 vraagje, zaad van mn vriend is goed, is het dan verstandig om vanavond al sex te hebben of morgen pas? Heeft de gyn eigenlijk niks over gezegd...

19. carma

carma Niet meer actief

Merah gecondoleerd en sterkte meis
    Opa's en oma's zijn dan vaak wel oud en hebben een mooi leven gehad maar bij de mensen die achter blijven ontstaat er toch een leegte.
    Ik weet niet of jij erin gelooft merah maar ik maak vaak mee dat voor ieder persoon die sterft een nieuw leven ontstaat en andersom
    Misschien is dit wel een teken voor jou.
    Toen ik net zwanger was stierf mijn beste vriendin plotseling aan een hersenbloeding

MM7 het spuiten van pregnyl doet geen zeer hoor, het is vergelijkbaar met gonalF
    Maar idd je moet het wel heel langzaam inbrengen

Babyhope, sommige mensen zijn uitgekozen om de moeilijke weg te bewandelen (niet leuk)
    Ik ben er ook zoéén hoor, het zal wel een rede hebben
    (ik geloof ook niet echt in god, ik geloof wel dat er meer is)
    xxxx
    Hoe is het verder met je?

20. carma

carma Niet meer actief

MM7 moet jij hem in je bil zetten????
    Ik mag hem gewoon in de buik zetten net als de Gonal F
    Je moet vandaag pregnyl spuiten? 's morgens of 's avonds
    Normaal als ik iui heb spuit ik maandagavond pregnyl en heb ik woensdag ochtend iui
    Dus als jij nu spuit zou ik morgen vroeg en overmorgen vroeg ff klussen
    Bel anders ff met de gyn als je het zeker wil weten

Share This Page