Wie ook beginnen met Puregon of net begonnen ? (of andere "spuit"hormoon)

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by heidi76, Feb 6, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mm7

mm7 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    2,801
    28
    48
    De eerste keer prikken heb ik het zelf gedaan, de keren daarna mijn vriend, zo deden we het echt samen. De pregnyl heeft mn vriend ook bij mij gezet.

Ben je begonnen met femara vanwege pco? Of iets anders?

2. mm7

mm7 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    2,801
    28
    48
    Haha ja vaderdag wordt een spannende dag! Laten we hopen op mooi positief resultaat!!!

3. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

Apr 19, 2007
    3,481
    0
    0
    prov.groningen.
    IK ben met femara begonnen in verband met het reguleren van mijn cyclus na een MK en daarna herstart na curretage.

Ikke moet de puregon wel zelf spuiten omdat we alle twee onregelmatig werken. Maar goed het is ook een ander naaldje dan die van de pregnyl. Dus dat durf ik wel.
    Hopelijk is het bij mij niet nodig en test ik de volgende maand positief.

4. dreamwish

dreamwish Bekend lid

Jul 3, 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    ja merah, we gaan voor 99% samen de volgende ronde in. Drie keer scheepsrecht!
    Mariek nu mag die pendel van je weer gelden hoor ;)
    Naja als het echt doorzet is het wel ontzettend balen hoor, mijn mannetje is ook echt teleurgesteld zag het in zijn ogen. ( hij is niet heel goed in emoties tonen, meestal als die een drankje op heeft wel )

5. carma

carma Niet meer actief

#3065 carma, Jun 15, 2010
    Last edited by a moderator: Jun 15, 2010
    Ik duim voor je MM7

Welkom lin ook een spannende tijd dus

Dikke knuf voor jou merah, ik heb het ook gehad en het doe z'n zeer
    sterkte

Ook een knuf voor jou dreamwish, we gaan nu voor de pendel datum
    Hoe werkt die tampontest??

Hier weer een rondje acupunctuur gehad en ik heb eindelijk het homeopatische middeltje dat de innesteling moet bevorderen (daar hun voorgeschreven)
    Sabina d12 van VSM, het is geen vitamine d12 maar iets anders.
    Geen idee wat exact
    Nu hopen dat het helpt allemaal

6. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

Apr 19, 2007
    3,481
    0
    0
    prov.groningen.
    Balen dream hopelijk is het van een innestelling en heb je toch binnenkort een positieve test in je handen.

Mariek73 ga jij naar de homeopaat en gebruik je ook medicijnen? Spannend hoor. Enne dat middel voor innesteling kun je dat ook zo kopen?
    Hier ben ik onderhand in voor alles als het maar een plakbeeb word

7. carma

carma Niet meer actief

Ik heb het via de acupuncturist die mij behandeld hiervoor op recept gekregen en via de apotheek moeten bestellen, maar misschien kan je het ook zonder "recept" bij de apotheek bestellen
    Het heet VSM SABINA B12 GRANULES, ik moet er 1x per dag 3 slikken
    Ik slik ook multivitamine centrum preformance omdat ik veel ben afgevallen en er nog steeds kilo's afgaan, daar zit alles in zodat ik ook alles binnen krijg
    Door de maagband kan ik weinig eten en spug ik soms.
    Nu maar hopen dat het allemaal werkt

Die "wonderpillen" voor mijn man was helemaal niks
    Hij gaat nu gewoon maar weer lijnen.

8. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,924
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Echt waar Mariek?!?!
    Kun je me zeggen wat je precies voelde? Ik dacht namelijk dat je bij nieren voornamelijk last had van je rug. Bij mij zit het meer rechts in mn zij, zeg maar net daar waar je ribben beginnen en ook voor op mn buik. Alles alleen aan de rechterkant overigens. Ik verga echt van de pijn, durf amper adem te halen of me te bewegen. Hoe kan dat nu in een paar dagen?
    Ben zo bang dat het straks een blindedarm blijkt te zijn (al zit die lager) of weet ik wat. Ik wil ook niets erg hebben want dan moet ik straks weer een maand wachten in de MMM.
    Heb echt zo de balen! :(

9. dreamwish

dreamwish Bekend lid

Jul 3, 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    haha mariek ik zal het je uitleggen;
    haha je brengt een tampon in, redelijk ver en haalt hem er dan weer uit. Zo kan je zien of er rond je BM wat bloed of dergelijk zit haha. Als ik het goed heb begrepen anders is het mijn eigen variatie hierop lol
    Lin71) welkom! innesteling zou het naar mijn idee niet meer kunnen zijn zit nu 2 dagen voor ik kan testen.

Net even mijn zielige bui gehad. ( afgeven op de hele wereld, en iedereen die binnen een poep en een scheet zwanger wordt ;) ) lucht weer op dus vol goede moed verder.

babyhope: hoe gaat het met jou dan? Gaat het spuiten goed met ...? ( naam weer vergeten ) Heb je er veel last van of juist niet?
    Mariek: jij houdt de moed er wel in hoor, ga hard voor je duimen meis.
    MM7 houdt je het nog uit??
    Merah wanneer is jou eerste fm?

10. dreamwish

dreamwish Bekend lid

Jul 3, 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    Trouwens vreemde metaal smaak word minder, bedacht me net dat mijn tongpiercing misschien wel beschadigd zou kunnen zijn. Dus even uit gedaan, en kijken hoe het morgen ochtend is, anders weer in doen en verder kijken.

11. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,924
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik mag maandag voor mn eerste FM (CD10). Tenminste als die ontsteking niet nog raarder gaat doen, anders vrees ik dat ik misschien deze maand helemaal niet mee mag doen (snik).

12. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

Oct 5, 2009
    4,080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    hey meiden,

ik ga ga met jullie meelezen :) Ik ben wendy, 23 jaar en woon in Velp. Ben op 4 okt 2009 gestopt met de pil en werd niet ongesteld. Na lang aandringen bij mijn ha kon ik op 9 april bij de gyn terecht. diagnose: PCO.... :(

Eerste ronde clomid 50 mg totaal geen reactie te zien in mijn bloed. Dus zit nu in ronde 2 clomid, dit keer 100 mg. Ik moet morgen bloedprikken en dan krijg ik vrijdag de uitslag, of het aangeslagen is. Als dit niet zo is, dan moet ikwaarschijnlijk ook gaan spuiten ( is min of meer tussen neus en lippen door gezegd) wat ik toch wel eng vind... :S Dus lees even mee om te kijken hoe jullie dit alles ervaren..

13. carma

carma Niet meer actief

Heb je geen galblaas ontsteking of galstenen merah?
    Daar voel je rechts net onder de ribben.
    Dat kan zoveel pijn doen dat je niet kan zitten liggen of staan
    Kwam het ineens of gelijdelijk.
    Mijn galblaas is er gelukkig uit nu, ik kreeg de eerste aanval toen ik 7 maanden zwanger was en dacht dat de baby kwam of dat er iets fout was

Nierbekontsteking voel je in de nierstreek en dat trekt naar voren.
    Misschien kan het ook aan 1 kant dat weet ik niet
    Ik weet wel dat het toen 3 wkn geduurt heeft omdat ik er te lang mee heb doorgelopen
    toen antibiotica gekregen en het ging langzamm over
    Het doet ook wel heel erg veel pijn maar meer zeurend

Heeft de arts urine na laten kijken??

14. carma

carma Niet meer actief

Welkom Wendy, lees maar lekker mee en reageer en vraag maar raak als je iets wil weten.
    De eerst spuit is even spannend maar daarna draai je je hand er niet meer voor om hoor.
    Sterkte met bloedprikken morgen ik hoop dat het niet zover komt en dat de clomid zijn werk doet
    Heb je last van de clomid?

15. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

Oct 5, 2009
    4,080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    @mariek dank je! Ik heb eerste ronde echt heel veel bijwerkingen gehad! Stemmingswisselingen ( arme man) en hoofdpijn, buikpijn.
    Deze ronde helemaal nergens last van gehad.. ja sinds 1,5 dag heb ik last van afscheiding.. ene keer iets dikker en wit melkachtig.Het ruikt ook zoetig... geen idee wat dat is..

16. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

Apr 19, 2007
    3,481
    0
    0
    prov.groningen.
    merah ik heb zelf in het verleden een nierbekkenontsteking gehad en had ook pijn aan 1 kant met name aan de voorkant. Wees maar voorzichtig en goed drinken. Ik heb er zelf 12 dagen voor in het ziekenhuis gelegen en daarna nog 6 weken anti biotica.
    Beterschap !!!

Hoop het goede voor je dream.

17. mm7

mm7 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    2,801
    28
    48
    @dreamwish, klote!!! Ik had het zo gehoopt voor je! Meid 3x scheepsrecht daar ga je nu voor! Het is helemaal niet erg om even lekker af te geven op alles en iedereen, doe het maar! En dan weer proberen positief de volgende ronde in te gaan!!!

@Lin71, ik duim voor je dat je niet hoeft te beginnen met puregon ;) !

@Mariek73, Heb jij goede ervaring met acapuntuur? Is dat nou erg duur zo'n behandeling? Ik ben wel erg nieuwsgierig erna...

@Wendyenrichard, welkom hier! Ik hoop voor je dat deze ronde aanslaat en je posi test!!

@Merah, Ik heb een aantal keren met nierbekkenontsteking in het ziekenhuis gelegen, omdat ik er ook te lang mee was doorgelopen. (Heb heel vaak blaasonsteking, als kind al) En de pijn waar jij beschrijft voelde ik het ook... Hoop dat je snel opknapt, want het doet flink veel pijn! Beterschap!! (Tip van de uroloog ; Gedroogde cranberrys door de yoghurt eten)

@All, ik hou het nog wel uit hoor! Alleen het spookt wel de hele tijd door me hoofd haha... Ander vraagje ; Ik had na 6 dagen die 3 eitjes, nu vroeg ik me af of me baarmoederslijmvlies dan wel dik genoeg was/is? Kan dat al op dag 6 in je cyclus? Ik weet niet of de gyn erna gekeken heeft, ze heeft er in iedergeval niks over gezegd....

18. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,924
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Nou... ik dacht al een tijdje dat ik blaasontsteking had. Had brandende pijn aan mn onderkantje, moest vaak plassen, maar er kwam dan weinig en met name bij het laatste beetje uitplassen deed het erg zeer. Ik had zelf van die teststrip, maar die waren al jaren over de datum. Wilde niet naar de huisarts... Dus eerst veel drinken, cranberry (jakkes) en vitamine C. toen toch naar de huisarts, 2 weken geleden. Ze konden eigenlijk niet zoveel zien (was ook geen ochtendurine). Vorige week dacht ik: je kunt me nog meer vertellen! Dus ik naar de huisarts met ochtendurine. Daar kwam wel wat uit en ik kreeg antibiotica (Nitrofurantoine). Geen idee of het hielp, want ik was tegelijk mega-ongesteld geworden, dus alles deed pijn. Sinds zaterdag kreeg ik overal spierpijn, maar met name aan de rechterkant. Het leek of mn longen in de verdrukking lagen, want diep ademhalen ging moeilijk en deed bovendien erg zeer. Ik kan ook amper liggen, erg pijnlijk. Voel me ook enorm opgeblazen. Sinds het weekend krijg ik elke avond verhoging (38C). Vandaag naar de huisarts. Ze stelde de diagnose vrij snel op basis van lichamelijk onderzoek (waar doet het pijn?) en het feit dat ik verhoging had. Ze kwam overtuigend over, maar ik heb er toch een raar gevoel over.
    Ik heb al aan van alles gedacht: blindedarm (maar die zit lager), vergrote lever door de antibiotica, toch zwanger (buitenbaarmoederlijk), galblaas... daar weet ik echt niets van af...
    Maar goed, nierbekkenontsteking hoeft dus niet perse pijn te geven in de rug? Het kan ook in de zij en aan de voorkant?
    Dan probeer ik even een paar dagen de nieuwe antibiotica...

Mariek, als je nog wetenswaardigheden hebt hierover, dan hoor ik het graag.

Zo... even totaal off-topic...
    Alle nieuwkomers: welkom!!!

19. carma

carma Niet meer actief

Ik heb goede ervaring met acupunctuur ja
    Toen we voor kindje nr 1 gingen heb ik totaal 4 rondes gehad
    2x clomid (50 en 100)+ pregnyl en 2x gonal F + pregnyl
    de eerste 3 rondes heb ik niks gedaan en net na het mislukken van ronde 3 ben ik naar de acupuncturist gegaan en heb ik weekelijks behandelingen gehad
    Ronde 4 was raak
    Ik ben er zelf van overtuigt dat het geholpen heeft maar niet iedereen gelooft daarin.

Het is niet heel goedkoop (€45,-) maar ik schiet het alleen maar voor en stuur het door naar de VGZ en die vergoeden het
    Alternative geneeswijze.

Nu de eerste 2 rondes hoopte ik dat het zo wel zou lukken
    maar na 2 negative rondes ben ik er toch weer mee begonnen.
    En nu op het wachtbankje en ik hoop dat het gaat lukken nu
    Zo niet deze ronde dan ga ik er toch mee door, baat het niet....

Merah als het goed is moet het met antibiotica, paracetamol en rust overgaan
    Ik kon toen ook erg moeilijk mijn draai vinden zitten ging geloof ik het beste en dan ook in een bepaalde houding
    Ik had de ontsteking verwaarloosd dus dubbel au, en als je het niet goed laat behandelen kan het chronisch worden en steeds weer terugkomen
    Goed voor jezelf zorgen nu dus.

20. rissy

rissy Bekend lid

Feb 23, 2010
    699
    0
    16
    geldeland
    @Wendy en Lin, welkom hier!
    @Lin,...jeetje jullie hebben een heftige periode achter de rug!!!!! Heel veel succes!

@Merah,......heel veel sterkte,.....tante van me heeft het ook gehad,....vooral veel water drinken en thee die afvalstoffen goed afvoeren hebben haar goed geholpen.

@dreamwish,......het kan nog goed komen,.......een eitje kan ook later innestelen,.....ik duim nog heel even door als je het okee vindt?!

@Mariek,....spannend!!!!!!

Share This Page