Wie ook beginnen met Puregon of net begonnen ? (of andere "spuit"hormoon)

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by heidi76, Feb 6, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hanied

hanied Bekend lid

Feb 21, 2010
    680
    0
    0
    docent vmbo
    brabant...is ie gek dan?
    ik heb zaterdagavond om kwart voor 10 de pregnyl gezet. Vandaag een echo gehad (voor de punctie eigenlijk) en toen zaten de eitjes er nog. Om 11.00 de inseminatie gehad en volgens de fa zouden de eitjes vanmiddag springen. Is het zaad dan in zo'n korte tijd al op plaats van bestemming?

2. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

May 31, 2010
    2,823
    0
    0
    Vindt het heerlijk om met vriendlief samen te zijn
    Groningen
    Ja, ik heb pregnyl gespoten.

Komt het wel vaker voor dat je geen eisprong krijgt ondanks de pregnyl ?

En hoe komt het dat er niks is te zien op de echo ?
    Waar zijn mijn follikels dan gebleven als ik geen eisprong had, dan zouden ze er toch nog moeten zitten ? :(

3. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

Apr 19, 2007
    3,481
    0
    0
    prov.groningen.
    denk het wel hanied. Je eicel kan nog tot 12 -24 uur na eisprong bevrucht worden is mij ooit verteld.

vreemd allemaal babywish

4. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,924
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hanied, die zaadjes liggen voor de deur te wachten en duiken bovenop je ei als het eruit komt! Later kan ook nog natuurlijk...

Babywish, ja je kunt ondanks de pregnyl toch geen eisprong krijgen. Heb ik al een paar keer gehad. Dat er op de echo niets meer te zien is: follikels kunnen zich terugtrekken. ook allemaal een kwestie van hormonen. Helaas heb ik daar ook ervaringen mee en met mij anderen ook. Zo had Hanied 6 mooie follikels voor IVF, bij de laatste echo nog maar 3. Een lichaam zit raar in elkaar. Niet getreurd dat deze ronde niet gelukt is. Volgende ronde beter!

5. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    hanied meiss:)
    de zaadjes liggennu in je baarmoeder en eileiders te wachten tot het eitje voorbij komt:)
    het zaad word bij de iui door je baarmoeder zo je eileiders en weer terug de baarmoeder in gespoten..
    en je ei springt niet bij 36 uur maar TUSSEN DE 24 en 36 uur..
    dus die zijn nu allang gesprongen meiss..
    komthelemaal goed schatje:)

babywish hoeveel pregnyl heb je gespoten dan?? want bij 10000 springt ie zoiezo zekers te weten geen twijfel over mogelijk hoor!!
    bij 5000 is het bekend dat het niet hoeft te springen:(
    en dan daarbij als het 2 weken geleden is gebeurt(je eisprong) zien ze dat nu echt niet meer op je echo hoor!! het vocht blijft 24 uur zichtbaar achter je baarmoeder dus ik vind het een gek antwoord van je gyn meiss

6. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,924
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik moet je toch tegenspreken babyhope... Ze kunnen wel degelijk zien of je een eisprong hebt gehad. Het corpus luteum blijft nog een tijdje zichtbaar. Toen ik zwanger was konden ze daaraan zien uit welke eierstok de eisprong had plaatsgevonden.

7. hanied

hanied Bekend lid

Feb 21, 2010
    680
    0
    0
    docent vmbo
    brabant...is ie gek dan?
    He wat ik me ook nog afvroeg he...waarom mag ik pas na 19 dagen testen? Is dat altijd bij iui? Bij ivf is dat na 16 dagen.

8. carma

carma Niet meer actief

19 dgn? Ik mag na 16 dgn testen.
    Heb je extra pregnyl gehad om na 5 dgn te spuiten?
    Ik heb 11 juni iui gehad en in mag 27 juni officieel testen.

Ik ben echt bang nu dat het morgen einde oefening is
    Er staat nog een streep, nu met ochtendurine getest maar die is net zo als gister
    Mijn temp was 36,8, ik ben begonnen met 36,6 en na de eisprong was het steeds 36,9/ 37 en nu dus 36,8
    Nou ja morgen maar weer afwachten wat er gaat gebeuren.

9. hanied

hanied Bekend lid

Feb 21, 2010
    680
    0
    0
    docent vmbo
    brabant...is ie gek dan?
    hmm, ik mag pas 11 juli testen. Gisteren de iui gehad, dus dat is dan (als ik goed geteld heb) 19 dagen later? Daarnaast moet ik vandaag beginnen met de utrogestan en mag hier 6 juli mee stoppen. Is dat ook normaal?

Blijft altijd weer spannend bij jou, Mariek! Waarom denk je dat het einde oefening is? Een streep is een streep toch???

10. M02

M02 Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    1,372
    0
    36
    Mogge!

Hanied..Spannend hoor. Hoop dat t goedgaat!! Zal duimen voor je.
    Hoe zit dat met Pregnyl, dat hoef je toch niet heel je cyclus te spuiten,maar alleen rond ei?

11. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    hanied dat is gek ja ik mag gewoon 14 dagen na iui testen hoor???
    maar daar waren mariek en ik vorige keer ook al over aan het nadenken hoe dat kan??
    dr r zegt de dag van de iui is dag 1 dus je hebt nu dinsdag je iui gehad dus mag je dinsdag over 2 weken testen..

merah nou bij geertgen zeggen ze toch echt dat je dat na 2 weken niet meer kan zien hoor,hoogstens in je bloed maar echt niet op de echo hoor!!

mariek moppie het streepie staat er nog meiss hopelijk blijft hij ook zo staan!!
    hoe voel je je verder??
    ik begin nu slijm te verliezen dus denk dat er nu echt wel een ei zit toch!!

12. hanied

hanied Bekend lid

Feb 21, 2010
    680
    0
    0
    docent vmbo
    brabant...is ie gek dan?
    Babyhope, moest jij ook die utrobollen gebruiken dan? want ik moet dat tot 6 juli en 11 juli testen.

13. carma

carma Niet meer actief

O jij krijgt iets anders na de iui.
    Misschien dat het daarmee te maken heeft dat het langer duurt voor het uit je lijf is

Ik krijg altijd 5 dgn na de iui nog een spuit van 5000 pregnyl
    Dit is om de innesteling te bevorderen en om zo nodig de lf te verlengen
    Het is niet weteschappelijk bewezen maar ach baat het niet schaad het niet toch.

Het is idd altijd weer spannend ja
    Ik had namelijk de vorige ronde ook een streepie en toen werd ik 's nachts toch gewoon ongi
    Ik denk dat dat ook de rede is dat ik officieel pas zaterdag mag testen omdat dan zeker de extra pregnyl zeker uit mijn lijf is
    Ben blij dat we vrijdag weg gaan dan heb ik afleiding.

14. mamavanrenzo

mamavanrenzo Actief lid

Mar 22, 2010
    141
    0
    0
    Tjonge meiden ,wat een spanning!!! Ik ben heel benieuwd wie er straks nog meer zwanger zijn!

Mariek,ik hoop dat ie positief blijft meid!!!

Ik ga straks het vliegtuig in en lees dan pas 1 juli hier alle uitslagen en hopelijk positieve!!!

Met mij gaat het goed,nu wel enorme bandenpijn:(...maar zolang dat alles is tot nu toe...........heb ik echt GEEN klagen hoor! Ik hoop dat het lekker zo door mag blijven gaan!
    Renzo is er op het moment erg mee bezig,geeft veel kusjes aan de baby's en luisterd op mijn buik en zegt dan dat ze wel veel boertjes laten:D

Nou,meiden heel veel succes en ik zal voor jullie duimen!!!!!!!!

Liefs xx

15. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    hanied nee ik gebruik die utrobollen niet:(
    die zou ik wel hebben gekregen als mijn lichaam nog gewoon op de gional zou reageren,maar door de fostimon corrigeert je zure bms.
    en aangezien ik altijd heb gedacht dat ik te zuur bms had :)

mariek meiss ik blij super hard voor je duimen moppie:)

16. carma

carma Niet meer actief

Babyhope wanneer moet jij weer??
    Is wel een goed teken hè slijm.
    Ik duim, ik duim

Ik voel me wel goed hoor
    Alles wat ik voel is een beetje tegestrijdig
    Ik heb bv pas sinds 2 dgn pijnlijke borsten en normaal is dat altijd gelijk na de pregnyl spuit en word het later minder
    En ik ben net als bij m'n dochter een soort van misselijk en kan heel moeilijk eten, het lijkt net of de maagband veel strakker zit

Aan de andere kant hoofdpijn (kan ook van de spanning)
    en rugpijn en rommel in de buik
    Slecht slapen en veel rare dromen
    Dat zijn weer ongi klachten bij mij dus ja
    AAAAAAHHHHHHHHH

17. carma

carma Niet meer actief

Een glas kan half leeg zijn of half vol. Het is maar net hoe je het bekijkt. Kies vandaag voor de optimistische kijk op de wereld, want de kans is groot dat een en ander je tegenzit, en dat je eventueel zelfs een behoorlijk verlies te verwerken krijgt. Realiseer je dan dat elk verlies ook meteen het begin van iets nieuws inluidt. Vaak moet je iets opgeven om je verder te kunnen ontwikkelen. In de liefde kun je met een gerust hart veel vertrouwen hebben. Er staan je leuke dingen te wachten.

Mijn horoscoop van vandaag via hyves, mmmmmmmm

18. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,924
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik ga er niet om strijden babyhope. Enige dat ik kan zeggen is dat de echoscopist het me zelf heeft laten zien en dat ik ook echt kon zien wat ze bedoelde.

En verder... wanneer testen? Die 2 dagen extra is voor de extra spuiten Pregnyl. Dat houden ze bij ons in het ziekenhuis ook aan. Waarom ze 19 dagen aan zouden houden... Geen idee. Als je niets extra's spuit is dat volgens mij wat overdreven. Misschien uit voorzorg? Zo van: sommige vrouwen testen pas na NOD positief, dus als je na 19 dagen gaat testen weet je het zeker? Of misschien willen ze gewoon geen lastige vrouwen die op de dag van hun NOD al aan de balie hangen voor een bloedtest...
    Zwanger is zwanger en geduld is een schone zaak.

Voor mezelf overigens de knoop doorgehakt. Als deze ronde niets wordt gaan we voor IVF. Ben het IUI-traject een beetje zat. Tijd voor iets anders ;)

19. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,924
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Sluit me aan bij Mariek!
    Het leven is mooi! Ook met een negatieve test, ook als je ongesteld wordt. Kansen zijn er volop! Geniet van het leven, want voor je het weet is het voorbij (en van piekeren krijg je grijs haar ;))

20. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    merah ik strij er niet om,maar zeg je wat mijn gyn heeft gezegd!!!

zo zie je maar dat het echt overal anders is toch!!
    de een zegt ja en de ander zegt nee en dat zal zo wel blijven denk ik!!:):)

Share This Page