@MM & Hanied: dank je . @MM: Wow, mooie foto's. Wat super dat je misschien wel een tweeling krijgt! Dat zou ik echt helemaal ge-wel-dig vinden (hoewel ik ook super blij zou zijn met eentje ). @Hanied: Hopelijk is alle pregnyl al lekker weg en dan dinsdag testen. Spannend! Volgen smij verschilt het wel heel erg van persoon tot persoon hoe lang het duurt voor het echt weg is. Ik heb ergens gelezen dat als je veel vezels eet hormonen dan ook sneller je lijf uitspoelen via je darmen (lekkere smakelijke praat dit)... Dus mocht je nog wat hsg in je lijf hebben, even flink wat bruine boterhammetjes smeren! @babywish: ik hoop dat je ongi gauw komt meis! Ik weet hoe irritant het is om te moeten wachten tot je weer mag beginnen. Ben nu zelf ook aan het wachten tot ik eindelijk met ongi-opwekkers mag beginnen. @Merah: Snap wel dat je het liefst nog een eitje had gewild, maar ik heb echt al best vaak gehoord dat meiden wel zwanger werden van 1 goed eitje en niet van meerdere eitjes. Het blijft altijd een loterij, waarin je gewoon een beetje geluk moet hebben. Ik zal voor je duimen! @Dancer: zal ook voor jou duimen meis. Na 3 iui's wordt het wel even tijd dat er zich een mooie plakbeeb gaat ontwikkelen . @Moon: zie dat je bijna mag beginnen met spuiten, maar over 2,5 week lekker op vakantie gaat. Hopelijk kom ik wanneer ik eindelijk ongi wordt zelf in een zelfde situatie (beginnen met een nieuwe puregonspuit ronde zo'n 2,5 week voor mn vak) en ik vroeg me af hoe je dit regelt met je gyn. Wat doe je mochten je follies nog niet groot genoeg zijn op het moment dat je op vakantie gaat? Mag je dan op vakantie gewoon doorspuiten zonder echos? of zet je de hcg spuit dan eerder? @ beginneling: he getsie, wat vervelend dat je stom bruin verlies hebt. Ik heb het zelf ook al 2 jaar elke ronde voor mn ongi, maar ik hbe ook al heeeeel vaak gelezen dat het niets hoeft te betekenen en je het ook gewoon kunt krijgen als je zwanger bent. Ik ga voor je duimen dat het toch nog niet einde oefening is! @all: bah, ben dat stomme wachten echt zat :x. Ik wil gewoon weer door naar de volgende ronde. Heb al helemaal zin om mezelf weer in mn buik te mogen prikken, haha
Dat is wel een goede ja, over spuiten en op vakantie! Ik ben gister weer begonnen en ga 26 juli een weekje weg. Kan natuurlijk dat ik voor die tijd al een ei heb (gehad), maar dat is niet zeker. Mijn vorige cyclus met Gonal duurde ook 78 dagen Maja, een weekje zonder FM's moet kunnen, denk ik. Er zat nu ook meestal een week tussen telkens. Bij jullie minder dan?
HAHAHAHAHA nana je kan maar ergens zin in hebben We zijn allemaal een beetje van de sm hier HAHAHAHA Ik kan het me goed voorstellen hoor dat je weer aan de gang wil. xxxx knuf voor jou
anne meiss ga er maar niet vanuit dat je de zelfde cyclus gaat krijgen!! ik dnek dta het nu een cyclus van +_ 30 dagen gaat worden voor jou
Ja als je nou zorgt dat je net van te voren een meting hebt gehad dan weet je hoe en wat En spuiten op vakantie ja, als je maar een koelkast hebt is het geen probleem toch In september gaan we 10 dgn weg dus ik denk dat we die maand overslaan als het nog niet raak is.
@Mariek: Hahaha, ja inderdaad - komt wel een beetje in de buurt van sm he, zi hebben om jezelf te prikken met naalden . Dank je voor de knuffel meis! @Annedore: ik heb tot nu toe nog maar een ronde gehad en die verliep niet helemaal zoals het hoort (overstimulatie), maar van mijn gyn moet ik wel om de twee/drie dagen langs komen. Maar als jij normaal zo'n 1x p.w. langs moet komen dan zou die week vakantie niet zo'n probleem moeten zijn lijkt me. Ik ben alleen wel bang dat ze mij niet zonder echo's door laten spuiten, omdat het afgelopen ronde dus misging. We gaan twee weken weg, dus dat is waarschijnlijk ook te lang. Nou ja, ik blijf nog even optimistisch en ga ervan uit dat ik niet al te laat ongi ga worden, zodat het misschien nog net gaat lukken . en anders moeten we die ronde maar missen (helaas missen we de twee rondes daarna ook, omdat mannetje naar het buitenland moet en het lab van ons zh een maand dichtgaat wegens verbouwing).
Nana: ik heb ook nog maar 1 ronde gehad en die verliep ook verre van gewenst. Ik had pas op CD 65 een eisprong! Zo lastig dat het geen exacte wetenschap is he Ik hoop voor jullie dat jullie toch nog een ronde kunnen doen voor de verbouwing enzo. Misschien is dat wel dé ronde
Jeetje kan het bijna niet bijhouden hier. Wordt ernorm veel geklets (wel gezellig hoor). Bedankt voor de lieve reacties. Ga mijn best doen proberen mijn plekje te vinden hier. Tis toch moeilijk als nieuwe op zo'n drukke praatplek. Weet ook nog niet zoveel af van de puregon, prik pas 5 dagen. Eerst maar vrijdag (fm) afwachten hoe het er voor staat. Herkent iemand dit misschien. Gisteren avond ging ik naar bed, zodra ik ging liggen kreeg ik steken/kramp aan de linkerkant. Echt heel gek. Hield een minuutje aan. Vanmiddag had ik het ook heel even. Kan het zo zijn dat ik mijn eitjes voel groeien???
Bij mijn eerste ronde Puregon had ik echt het gevoel dat ik een plof-buik had. Voelde idd dat er iets aan de gang was. De rondes daarna niet meer. Ik voel nu eigenlijk nooit meer wat...
dancer4fun, dat is zeer zeker mogelijk! Als de eitjes hard groeien kun je dat voelen...Is alleen maar gunstig! En ja, er word hier een hoop gezellig gekletst dus join the club! En wil het een beetje lukken met prikken?
Nog effe een vraag, ik hoop dat er nog iemand wakker is: We hebben vrijdag IUI. Mijn man heeft zondagavond zijn laatste zaadlozing gehad. Als we vanavond niets doen zijn ze vrijdag dus 4,5 dag oud. Als we het wel doen 1,5 dag oud. Mijn man maakt ze niet zo snel aan, dus ik ben bang dat als we het vanavond doen, hij er vrijdag niet genoeg heeft. Wat zouden jullie doen? Heb overigens al wel vruchtbar slijm, maar goed, daar zijn we nog nooit sprontaan zwanger mee geworden...
Merah, moeilijk. Maar ik ga je eerlijk zeggen wat ik zou doen. Wel een heel gerationaliseerde keuze hoor. Ze zeggen bij ons niet langer dan drie dagen en niet korter dan twee. 4,5 dag is 1,5 dag langer dan 3 dagen. 1,5 dag is 'maar' een halve dag korter dan 2 dagen. Ik zou 'het' vanavond wel doen. Dan ligt deze lading alvast startklaar. Maar laat mij niet voor jou beslissen meid. Wat vindt je man er van? Ik hoop dat jullie straks doen waar jullie je goed bij voelen. Succes!
Ja en ik zou het weer niet doen omdat je man het langzaam aanmaakt hahahaha Dus ja je moet doen wat je eigen gevoel ingeeft Als jij denkt dat het kan moet je het gewoon doen
Prikken gaat wel goed. Valt mee 100% mee. Wel handig zo'n pen. Is toch heel anders dat een gewone injectie naald. Dacht idd al dat het eigroei pijn zou zijn. Want heb het nog nooit eerder gehad. Nu sinds gisteren avond ook al vruchtbaar slijm. Wel vroeg op de 8ste dag van mijn cyclus. Tis nog niet helemaal helder maar wel al heel rekbaar en dik. merah: en hebben jullie 'het' nog gedaan gisteravond . Ik zorg meestal voor ongeveer 3 dagen ertussen. Maar tis ook een keer voorgekomen dat er 1 week tussen zat. En toen was het zaad niet slechter dan de keer ervoor. Zelfs iets meer in aantallen, alleen niet in bewegelijkheid. Dus is gewoon een kwestie van uitproberen. Suc6 morgen met de iui.
Even ter info: We hebben het gisteren niet meer gedaan Eigenlijk om de reden dat MAriek aangaf. De kans dat het er dan te weinig zijn is dan te groot bij ons. Ze zeggen wel: 'beter wat minder maar beweeglijker (vers zaad), dan veel zaad maar oud en minder beweeglijk', maar bij ons zakken de aantallen dan echt onder het miljoen en das toch niet geweldig. Wat wel wel willen proberen is, als we nog een ronde moeten, de weken voorafgaand aan de IUI vaker te sexen (al dan niet met zn 2en ). Het schijnt dat als je vaker een zaadlozing hebt, je lichaam ook aangespoord wordt meer aan te maken. Als we dan vervolgens voor de IUI een dag of 3/4 aan onthouding doen, dan moeten het er haast wel heeeeeel veel zijn... Zo proberen we steeds maar wat. Net zo lang tot we de perfecte combi hebben gevonden en we zwanger zijn.
@dancer, ik had ook al heel snel rekbaarslijm op dag 4, en ik voelde het enorm steken aan de rechterkant, bleek tijdens de fm op dag 6 dat er al 3 eitjes waren, die groot genoeg waren. Dus toen nog die dag 1x puregon gespoten, en de volgende dag de pregnyl. Kan zijn dat je er misschien net zo op reageerd dan mij, en je dus al heel snel eitjes hebt. Wanneer heb je de 1e fm?
He meiden, zo even 2 dagen niet geweest en wat een hoop pagina's om door te lezen. Ik ga proberen om op iedereen te reageren maar vrees dat dit niet lukt @babyhope: dat gaat goed zo met dat dikke slijmvlies hoop dat deze ronde raak is. @Merah: Begrijp je teleurstelling, maar idd beter 1 goed eitje dan 2 van mindere kwaliteit . Ga voor je duimen @nieuwelingen: Welkom hier, het is al zeker een druk forum maar dat moet jullie er niet van weerhouden om gezellig met ons mee te kletsen. @Hanied: al getest vandaag? @alle anderen dikke knuffel @hier: ik ben ook niet meer zo bezig met prikken e.d. vorige week zag ik er iedere keer als een berg tegen op om te prikken en leek het ook pijnlijker te zijn (psychisch ) nu heb ik zo iets gehad ach wat geeft het ik spuit gewoon op automatische piloot en ik zie het wel. ik denk zelf dat ik net als de eerste ronde puregon weer een lange cyclus ga hebben zit nu op cyclusdag 17 en morgen FM stel er zit iets van een juiste afmeting dan pregnyl dus ergens op dag 19... ach laten we hopen dat dit alleen maar positief is zoals toen dan komt het goed.
@nana, ik heb er eigenlijk nog niet zoveel verstand van. Heb hiervoor alleen clomid gebruikt. Ik ga morgen beginnen met puregon en volgende week donderdag fm. Zoals onze planning nu is gaan we 21 juli op vakantie, hopelijk is alles voor die tijd "afgerond". Weet eigenlijk nog niet zo goed het gaat allemaal. Heb wel info gehad over de pregnyl, als je deze spuit dan moet het toch gebeuren binnen 32-36 uur? Hoe doen jullie dat dan als je moet werken en je man/vriend ook? liefs
Moon, het komt echt niet zo precies hoor! Na de Pregnyl duurt het nog ongeveer 36 uur (soms wat minder) voor je ei springt. Daar zaad langer 'houdbaar' is dan jouw ei (3 dagen to 12 uur), kun je beter te vroeg 'aan de slag' dan te laat. Het zaad blijft wel goed en ligt dan al te wachten voor de deur tot je ei springt. Je hoeft je man dus niet op zn werk op te bellen met de mededeling dat hij NU naar huis moet komen!
Nou hier de test gedaan en alle Hcg is weg! Nou maar hopen dat het Hcg weer snel terug is, aangezien ik dinsdag op 14 dagen zit en dit dus al heel dichtbij is! Aan de ene kant een teleurstelling dat de test negatief is, aan de andere kant ook niet....erg dubbel dus!