Hanied, ik zal het nog even verduidelijken. Ik neem je advies zeker ter harte. Dit is geen lichtzinnige actie. Ik lees altijd mijn stukjes door voor ik ze post. Juist omdat in het verleden ook al eens misverstanden ontstaan zijn hierdoor. Met name onderwerpen over behandeling vind ik erg moeilijk. Mijn ervaring is dat een aantal erg gevoelig reageert als een behandeling of opvatting verschilt per ziekenhuis. Ik zet er dan altijd iets bij als: 'Ach ja, meningen verschillen per ziekenhuis en dat is ook niet erg, doel is zwanger worden.' Juist om niet weer een discussie uit te lokken. Toen ik een tijd terug duidelijk verschilde in mening over het wel of niet door laten gaan van een IUI bij een 3- of meervoudige eisprong voelde ik me werkelijk afgeslacht door een aantal. Ik vind dat ik recht heb op mijn mening dat ik IUI in zo'n geval onverantwoord vind. Dit misschien vanwege mijn medische achtergrond of door het feit dat ik notabene op een fertiliteits-lab heb gewerkt, ik weet het niet. Ik heb er toen in elk geval ook over gedacht niet langer bij te dragen aan dit topic. Ik wil niemand voor het hoofd stoten, vind het jammer dat je nu zo reageert. Ik gun iedereen oprecht zijn/haar topic in een ontspannen en gezellige sfeer. Als mensen van mening zijn dat ik daar niet aan bijdraag, dan is het niet uit kwade bedoelingen dat ik zeg: OK, ik ga weg. Dat is omdat ik jullie niet steeds voor het hoofd wil stoten. Dit traject in de MMM is al moeilijk genoeg. Veel moeilijke dingen om te verwerken en veel emoties. Ik wil het niemand nog moeilijk maken hierin. Ik hoop dus dat je deze woorden kunt lezen zoals ze bedoeld zijn. Ik ben op niemand kwaad, wens jullie allemaal het beste. En dit kan ik nog een paar keer opschrijven, maar ik weet niet of je het kunt geloven... Het is voor mij ook niet makkelijk om deze stap terug te doen hoor! Maar nog moeilijker is het te horen dat ik mensen pijn doe of kwets, iets wat nooit of te nimmer mijn bedoeling is.
Hoi Meiden, Zo ik lees dat iedereen hier een beetje verhit is. Maar Merah ik denk niet dat het de bedoeling van een ieder hier is dat je afhaakt, het werd denk ik gewoon geschreven om de sfeer leuk en open te houden hier... Althans ik maak niet uit de berichten op dat je hier weg moet... Ik ben even de tel kwijt hoor meiden, wie zitten er allemaal op het wachtbankje, jij toch Merah? En Mariek73, jij alweer aan het spuiten? Ik ben t echt even kwijt... Hoop dat iedereen op de fm snel een mooi ei heeft of 2 natuurlijk. (3 misschien niet helemaal handig, spreek uit ervaring haha) En dat we allemaal een dikke buik hebben binnenkort... Morgen heb ik het gesprek bij de gyn. ben benieuwd hoe dit zal gaan. Ben er nu aardig rustig in hoor, ik zie wel hoe het komt allemaal en hoe het gaat lopen. Ik hou me nu vooral vast aan het geluk, dat alles goed groeit! Afgelopen vrijdag was bij 1 vruchtzakje al wat van hartaktie te zien, dus wie weet zien we het morgen bij de andere ook. En wat Rissy al zei misschien lost het zich zelf op als er bij 1 geen hartje klopt, wat ik natuurlijk heel jammer zal vinden maar misschien is het wel beter... Kortom het is afwachten allemaal.... Ik wil wel iedereen bedanken voor de lieve woorden! Vind ik echt super...
Nou ja, ik lees even niet en het ontploft hier. (JA HORMONEN HORMONEN ) Luister iedereen mag zijn mening hebben, ik dus ook en ik wil die ook graag delen Merah, misschien juist door jou medische achtergrond kan je sommige dingen een beetje te negatief benaderen Het glas lijkt dan idd half leeg. Daarin tegen heb je ook goede adviezen. Ik denk juist dat mensen hier een positieve vibe zoeken, negativiteit hebben we al genoeg om ons heen als het over de MMM gaat Als er een keer iets tegen zit moet je niet gelijk weglopen We lossen het gewoon op Ik heb op een ander forum 1 iemand waar ik totaal niet mee op kan schieten, maar daardoor laat ik mijn plezier op het forum met de andere meiden niet ontnemen Ik heb haar genegeerd en zij mij, we hebben dezelfde naam alleen totaaaaaal andere ideen en gevoelens. Nu gaat het beetje bij beetje beter maar ik ben wel voorzichtig. Los het gewoon even op meiden, ff via een pb Hoe is het met iedereen babyhope, hoe voel je je????? Hanied, jij al iets spannends te melden???? IK DUIM, IK DUIM!!!!!!!! Hoever is verder iedereen? Misschien ff een schematje makenmet hoe en wat van iedereen. Nou ik mag morgen op mijn verjaardag (37 AAHHH) een dagje ziekenhuizen Om 12.10 naar Geertgen voor de eerste FM en om 16.15 in het ziekenhuis in mol voor de maagband (1cc eruit) Ik hoop dat ik morgen een mooi verjaardagscadeautje krijg bij geertgen 3 mooie eitejs zou leuk zijn Gister bbq gedaan met mijn ouders en vandaag schoonfamilie op visite centjes gehad en parfum Voor de rest vieren we het 5 sept gelijk met mijn kleine meisje XXXXXXXXXXX
Pff ff niet online gweest en wat een hitte hier. enige wat ik er over wil zeggen is dat ik normaal geen moeite heb met de berichten die worden geplaats. Echter over het wel of niet werken gingen met nekharen overeind staan, vond het neerbuigend klinken. Ik heb hier toen bewust niet op gereageert en hoopte dat het zou overwaaien. Maar zowel babyhope als merah misschien is het net zoals mariek zegt handig ff te PB-en als dit nog nodig mocht zijn dit voorkomt denk ik dat we straks allemaal in de discussie gaan treden wat harstikke zonde is om dat dit een goede uitlaatklep is voor ons allen. Over het wel of niet stoppen met schrijven hier kan ik niets zeggen, dit is een keuze die iedereen zelf moet maken al zou ik het wel heel erg jammer vinden dat we gaan afhaken. @mm7: ik wil je heel veel succes/ sterkte wensen morgen. Ik hoop dat jullie het goed kunnen verwerken met zijn 2en het lijkt mij zo onwerkelijk allemaal, wil je zwanger worden krijg je er 3 en dan krijg je een advies het weg te laten halen, harstikke dubbel. in ieder geval ga op je gevoel af en blijf en praat er goed over. Dikke knuffel voor jullie! @lijst: het lijkt me goed een lijst bij te houden, ik hou het ook niet meer bij hoe het met iedereen staat wat ik best lastig vind omdat ik soms het idee heb dat ik mensen paseer en op dezelfde reageer, dit is niet mijn bedoeling. Hoe moet je dat maken??? Zie het wel eens vaker op andere forums. @alle andere die morgen FM hebben, succes. @Babyhope: hoe gaat het bij jou/ heb je de 2e pregnyl al gespoten? @hier: morgenvroeg FM, ook gek bijna dezelfde tijd dat me zus ook in het ziekenhuis moet zijn voor haar echo 12 wk. apart hoor. Ik laat het jullie morgen weten! Heel veel ijsklonten ter afkoeling
Ik wil morgen wel een schema maken, mag toch alleen maar rusten vanwege het vocht en die cystes in mn buik, lees ik alles even terug en zet ik t in een schematje... Wel zo overzichtelijk, goed plan mariek73! En het is nog 30 min maar alvast gefeliciteerd, en heel veel succes morgen!
Beste mensen, Ik weet niet in welke bochten ik mij moet wringen om duidelijk te maken dat ik het echt allemaal niet zo kwaad bedoel. De opmerking heeft zijn oorsprong in een paar maanden geleden toen het over kinderwens/schuldsanering ging. Dit leek mij toen een hele lastige combinatie, al dachten een aantal van jullie daar anders over en dat is prima. In alle oprechtheid meen ik onthouden te hebben dat Babyhope geen werk had en dus 'thuis zat'. Met dat in het achterhoofd heb ik geschreven wat ik heb geschreven. Zonder oordeel, maar gewoon als constatering: Als je de mogelijkheid heb om in de middag te spuiten (omdat je geen werk hebt), dan is dat een optie, maar voor mij is dat geen mogelijkheid omdat ik een reguliere baan heb. Het spijt mij dat deze woorden anders geinterpreteerd zijn, heb dit inmiddels ook meermalen gezegd en ook mij excusus aan Babyhope gemaakt. Ik weet niet wat ik verder nog kan doen om mij terug geaccepteerd te krijgen in deze groep, of jullie te overtuigen van mijn spijt/goede bedoelingen. Zelf denk ik namelijk dat het heel lastig zal zijn hier te blijven, omdat ik mij niet meer vrij zal voelen te schrijven wat ik denk dat goed is en bang ben dat elke komma er 1 te veel zal zijn... Ik denk dat ik voorlopig alleen nog mee zal lezen. Door de maanden heen raak je toch erg betrokken bij en begaan met mensen, die je inmiddels toch al een hele tijd 'kent'. Ik ben heel erg benieuwd hoe jullie weg naar het moederschap verder zal lopen! Lieve groet, Merah
Merah, wat mij betreft ben je hier altijd welkom, om mee te lezen maar zeker ook om mee te schrijven. Dat je dingen niet kwaad bedoelt geloof ik ook. Maar als iemand iets niet fijn/leuk vind om te lezen (of jij dit nu geschreven hebt of ik of iemand anders) dan vind ik dat dat ook gezegt mag worden. En dan is het aan de 'schrijver' om er in het vervolg wat meer rekening mee te houden. Je opmerking wat betreft werk had mij ook even geshokkeerd en vandaar dat ik Babyhope wel een beetje begreep. Nogmaals, ik bedoelde het niet verkeerd en zou het jammer vinden als je niet meer actief meekletst in deze topic. Wat je ook verder gaat doen, ook (wij) ik wens je een vruchtrbare toekomst en dat jouw kinderwens snel mag uit komen!
goedemorgen meiden @mariek happy birthday to youuu) heb een hele fijne dag meiss ondanks het zkhuizen ik dnek heel erg aan je en hoop net als jij dat je 3 mooie eitjes hebt @merah hoho meissie ik bedoelde ook helemaal niet vervelend of zo maar het leek zo katterig wat je zei,het gaat mij niet eens over het wel of niet werken hoor!! gewoon op de manier dat je zei van die spuiten elke gyn heeft een andere handeling dat is nu wel duidelijk maar ik mag toch zeker wel zeggen wat mijn gyn heeft gezegt... ennuh je hoeft hier helemaal niet weg te blijven hoor!! ik bedoelde het helemaal niet vervelend hoor!! dus we hoeven er ookniet over te pb-en!! want ik schrok alleen een beetje van je reactie!! @hanied hoe gaat het bij jou meiss ja hier zit de 2de pregnyl er weer in heb helemaal nergens last van geen boob pijn of niks alleen meer slijm verlies en een trekkend gevoel rechts tot aan mijn rug meer niet???? hoewel ik wel een super goed gevoel heb over deze ronde!!
Wat als paal boven water staat (althans voor mij!) is dat internet een weinig persoonlijk medium is en boodschappen weinig genuanceerd overgebracht worden. Hoe woorden worden geinterpreteerd hangt dus altijd af van de persoonlijke achtergrond en het referentiekader van de lezer. Ik had een heel verhaal getypt en hield uiteindelijk alleen dit over. Dit is wat ik erover wil zeggen, zonder er teveel op in te gaan, want een beetje topic-vervuiling is het wel
Zo meiden we hebben allen ons ding gezegd, nu gaan we weer met zijn allen verder, pff gelukkig @babyhope hoop dat je gevoel juist is deze ronde. @mariek: van harte gefeliciteerd! @mooi dat jij 'het schema wiltl maken, @Hier: Joehoe na 18 dagen prikken heb ik eindelijk een ei van 21 mm. Zomenteen zelf de pregnyl mengen en zetten. Gisteravond mooi geklust nu morgen weer, dus lijkt me weer een mooie voorraad.
JAAAAA dreamwish wat een mooi ei, en nu iui en raak Ik duim voor je Ik ga zo rijden (11.30) en dan zal ik eens kijken wat de echostaaf me kan vertellen En even vraagje stellen aan dr W over de zaadjes
hier geen iui moeten het zelf gaan doen. Ik ga het niet zoals in de vorige ronde doen. 3 dagen achtereen klussen, het maakt het er niet leuker op en voor mijn mannetje is het ook niet echt fijn die druk om te presteren. Dus ik hou het op dinsdag, dan springt die ook dus dan na het werk van mijn mannetje aan de gang. Goed toch? Zo: sex, Ma.pregnyl Di: sex??
Mariek,Gefeliciteerd meid!!! Ik hoop dat je idd een leuk cadeau krijgt straks. Fijne dag in ieder geval! Ik vond het wel verdrietig te lezen dat het weer niet is gelukt! Succes meid! MM7,gefeliciteerd met je zwangerschap! Je staat wel gelijk voor een moeilijke keus zeg,ik hoop dat je na vanmiddag de juiste keus kunt maken...al zal het allebei erg moeilijk zijn!Je weet nooit van tevoren waar je goed aan doet. Succes!! @ de rest,veel succes!!!!!! @ hier,vanmiddag naar de gyn Hopen dat ik mijn kleintjes kan zien of horen?? We hebben heerlijk genoten vd vakantie,maar ben ook wel weer blij om veilig op eigen grond te zijn. Ik voel me prima en mijn buik gaat de goede kant op Wel nu dikke voeten en een zeer pijnlijke aambei,mijn hemel zeg...wat doet zo'n ding zeer!!!:x Ik hoop dat ik er straks iets beters voor krijg,want ik kan niet zitten of bukken..... Ook vind ik het erg jammer dat ik de beebs nog niet echt duidelijk voel en dat maakt me weer onzeker Maar goed we wachten vanmiddag af! Liefs en iedereen heel veel sterkte!!!
hoi meiden, ik ben hier inmiddels al een tijdje neit meer geweest sorry!! was erg druk en ook geen puf. Hoe is het met iedereen? marieke, gefeliciteerd met je verjaardag! mm7, pff wat een lastige keus! ik heb gelukkig niet voor die keus gestaan al was die kans er wel geweest. ik heb ook met puregon 3 eitjes en raakte zwanger alleen ben ik nu zwanger van een tweeling en is dus dat 3e eitje niet bevrucht geraakt. Moeilijk keus lijkt me dat zeg? toen ik positief teste en wist dat er een kans in zat bij mij heb ik het er ook met mijn vriend veel over gehad wat wij zouden doen. maar ieder zo zijn keus natuurlijk. succes met je keus maken.
Hoi Meiden, Vandaag na de gyn geweest, we hebben afgesproken voorlopig aan te kijken wat de zwangerschap zelf doet, het is namelijk mogelijk dat er 1 of misschien zelfs 2 vruchtjes verloren gaan. Daarom in overleg wachten we liever nog eventjes af hoe het allemaal zal gaan. Daarna hebben we een echo gehad en wat is het gegroeid zeg in de drie dagen, zagen we vandeweek 3 vruchtzakjes, was er nu duidelijk een wormpje te zien in de vruchtzakjes, bij 2 klopte het hartje, bij de ander niet. Klinkt misschien raar, en ik wil dan ook absoluut niemand kwetsen met de opmerking die ik nu ga maken ; Maar we hopen dat die 3e het misschien toch niet gaat doen ivm de risicos, tevens hoeven we dan deze inmens onmogelijk beslissing zelf niet te maken, dus wie weet helpt moeder natuur mee. Ik schrik er best van dat ik zo denk, dat had ik een paar weken geleden echt niet durfen denken, maar ik denk dat de situatie heel anders is als je er zelf in eens midden in zit. Wat onze keuze ook gaat worden hangt dus af van hoe de zwangerschap zal gaan verlopen. Volgende week hebben we weer een afspraak en als het goed is weten we dan meer. Nu ga ik genieten van de 2 hartjes die ik heb gezien, en even slapen ben echt heeeeeeeeeeeel moe. @Mariek73, van harte ik ben aan het duimen voor een mooi verjaardags kado voor je, goede eitjes!!! @Dreamwish, lijkt mij prima hoor zo. en di. Spannend.... @Mamavanrenzo, dankjewel. Spannend hoor je echo!!! Kom je nog even vertellen hoe het is gegaan? @Sylvia22, tja het is echt heel moeilijk! Maar we weten nu nog niet zeker of ook alle 3 de hartjes gaan kloppen dus we wachten het af. Geniet lekker van je zwangerschap! Ik maak straks het schema nog even!
mm7: pff wat fijn dat je in ieder geval 2 mooie hartjes hebt gehoord. geniet ervan meis. je stoot mij niet tegen het hoofd met bovenstaande opmerking het is een moeilijke situatie en een moeilijke beslissing.
wow mm7!! zoiezo al 2 hartjes gezien toppie meiss dream een mooi ei meiss ook helemaal geweldig!! hup aan de klus jij hahaha